Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Stuki wyczuwalne w podłodze

Układ napędowy i skrzynie biegów
lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Stuki wyczuwalne w podłodze

Post autor: lukasz audi0000 » 16 lis 2016, 21:27

Witam wszystkich . Mam problem z moim Audi . Problem polega na tym że jak jadę na wprost czy na łukach prawo lewo nie ma znaczenia , to są wyczuwalne stuki wyczuwalne w podłodze z przodu z częstotliwością obrotu koła, jeden stuk na obrót koła . Najbardziej słyszalne są od 40 do 55 km . Próby przeprowadzam na różnego rodzaju nawierzchniach i zawsze są takie same, nawet na nowej drodze. Jak na razie mechanik sprawdził , całe zawieszenie , opony, tarcze. Nie sprawdził przegubów i czy to mogą być np. któryś przegub wewnętrzny ? Jak na razie wymieniłem łożysko prawe przednie i klocki ATE przednie , jak się okazało nie potrzebnie , bo nic się nie zmieniło . Może ktoś miał taki problem , proszę o jakąś informację .
lukasz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lis 2016, 23:12

Też mam problem z drganiami, ale z czasem trochę się zmieniły. Teraz są to drgania w rytm obrotu koła i czuć je na kierownicy i podłodze, co niesie je po całej budzie. Wymieniłem już wiele rzeczy:
» przeguby wewnętrzne - naprawa w ASO,
» poduszki pod silnikiem - oryginał ASO,
» przedni odbijak (pianka przy chłodnicy) - oryginał ASO,
» poduszka pod skrzynią - Lemforder,
» tuleje sanek - Lemforder,
» komplet hamulców przód i tył - Zimmermann + Ferodo,
» olej w tylnym moście - Motul,
» regeneracja wału napędowego na oryginalnych częściach GKN,
» olej w ASB - ZF Lifeguard Fluid 8.
Dodatkowo byłem dwukrotnie na diagnozie automatycznej skrzyni biegów. Nie jest przyczyną, ponieważ drgania występują również po odpuszczeniu gazu, a wtedy skrzynia jest rozłączana. Mechanik obstawia torsen, ale wydaje mi się, że on nie pracuje przy jeździe na wprost ze stałą prędkością, a nawet wtedy mam drgania (w sumie nawet bicie). Ostatnio zauważyłem, że zaczyna pojawiać się delikatny szum z przodu auta. Początkowo myślałem, że hałasują letnie opony, ponieważ było już chłodniej, ale po zmianie na zimowe koła (osobny komplet) jest to samo. Wydaje mi się, że kończą się łożyska w kołach. Tylko, że Ty wymieniłeś łożysko z prawej strony i jest tak samo. Chyba, że mamy inne objawy.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 17 lis 2016, 07:35

Hej
Miałem identyczne objawy.....wymieniłem łożyska w kołach z przodu i jest cichuteńko. Łożysko może dawać różne dźwięki nie tylko wycie. Często jest stukanie cyklicznie wraz z obrotem koła, wystarczy jak bieżnia jest zjechana lub jedna kuleczka się wysypie. Możesz starym sposobem to sprawdzić, podnieś auto, pokręć ręką kołem a drugą rękę przyłóż na koniec górnego wahacza. Powinieneś wyczuć pracę wadliwego łożyska. Nie sugeruj się tym, że nie będzie go słychać ponieważ jak auto wisi to koło nie ma obciążenia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lis 2016, 16:01

W przyszłym tygodniu mam serwis olejowy, więc przy okazji wymienię oba łożyska. Nie wiem czy czasami nie wymienić też z tyłu <mysli>. Koszt nie jest duży, ale będzie dwa razy więcej roboty :(.

lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasz audi0000 » 17 lis 2016, 20:26

Dzięki za cenne informacje , w przyszłym tygodniu wymienię drugie łożysko i zobaczę czy się uspokoi <okok>
lukasz

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 18 lis 2016, 07:09

mam nadzieję, że to pomoże. Nie są to wielkie koszty a łożysko potrafi przenosić naprawdę dziwne dźwięki po całej budzie. Dajcie znać czy pomogło i powodzenia w naprawach.

[ Dodano: 2016-11-18, 07:09 ]
mat1324 pisze:W przyszłym tygodniu mam serwis olejowy, więc przy okazji wymienię oba łożyska. Nie wiem czy czasami nie wymienić też z tyłu <mysli>. Koszt nie jest duży, ale będzie dwa razy więcej roboty :(.
można samemu to ogarnąć, przynajmniej tył bo z całą piastą schodzi. Z przodu trzeba wybijać niestety i prasować.
a6c5-wymiana-lozyska-vt30166.htm

zawsze taniej samemu :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lis 2016, 09:03

W A6 C6 w quattro łożyska są osobnymi częściami, więc nie trzeba wymieniać piasty. Dodatkowo tył ma takie same łożyska jak przód. Po drugie nie mam możliwości na wymianę, ponieważ nie mam ani kanału, ani podnośnika. Po trzecie mam dobrego mechanika, z którym będę to robił osobiście, więc będę wiedział co i jak jest zrobione. Sam kupuję części, a on mi tylko montuje, więc koszty nie są dużo większe. Rzadko się zdarza, aby mechanik pozwalał na patrzenie się, a co dopiero na pomoc przy wymianie <lol>.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 21 lis 2016, 17:08

mat1324 pisze:W A6 C6 w quattro łożyska są osobnymi częściami, więc nie trzeba wymieniać piasty. Dodatkowo tył ma takie same łożyska jak przód. Po drugie nie mam możliwości na wymianę, ponieważ nie mam ani kanału, ani podnośnika. Po trzecie mam dobrego mechanika, z którym będę to robił osobiście, więc będę wiedział co i jak jest zrobione. Sam kupuję części, a on mi tylko montuje, więc koszty nie są dużo większe. Rzadko się zdarza, aby mechanik pozwalał na patrzenie się, a co dopiero na pomoc przy wymianie <lol>.
wybacz, nie zauważyłem że c6 :)

lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasz audi0000 » 25 lis 2016, 22:19

Po wymianie łożyska lewego problem nadal występuje , ale już jest zdecydowanie lepiej . A możliwe że coś się dzieje w przednim napędzie ? Zauważyłem że z prawej strony tam gdzie jest przykręcony przegub wewnętrzny , jest dość duży luz góra duł . Może tam jest jakiś problem .
lukasz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lis 2016, 01:19

Dzisiaj wymieniłem oba łożyska z przodu i nadal jest tak samo. Może trochę mniej huczy, ale nic poza tym <uoee>. W przyszłym tygodniu będę wymieniał oba z tyłu, bo na jeden raz z przodem to trochę dużo roboty. Przód jest prosty do wymiany, ponieważ wystarczy odkręcić śrubę przykręconą do półosi, koło, cały zacisk z jarzmem, tarczę hamulcową, blachę za tarczą, czujnik ABS i można wykręcać już 4 śruby mocujące łożysko. Oczywiście trzeba uprzednio przesunąć półoś w stronę skrzyni, aby było trochę więcej miejsca. Nie trzeba rozkręcać zawieszenia. Niestety, ale z tyłu tak różowo nie jest, ponieważ jest o wiele mniej miejsca. Mechanik wymieniał już łożyska w A6 C6, ale bez napędu quattro, więc nie było z tyłu półosi. Będzie trzeba się ich pozbyć, bo inaczej nie można tam dojść. Wymieniał może ktoś z tyłu łożysko i wie co i jak?

lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasz audi0000 » 26 lis 2016, 08:11

Tak się zastanawiam czy możliwe byłoby odkręcenie półosi wraz z przegubami , pierwsze lewa przejechać kawałek i zakręcić z powrotem , puzniej prawa , Tak wykluczył bym półosie i przeguby .

Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik .
lukasz

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 28 lis 2016, 07:28

lukasz audi0000 pisze:Tak się zastanawiam czy możliwe byłoby odkręcenie półosi wraz z przegubami , pierwsze lewa przejechać kawałek i zakręcić z powrotem , puzniej prawa , Tak wykluczył bym półosie i przeguby .

Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik .
zmusiłeś mnie do włażenia z ciekawości pod moje auto :) u mnie ten luz nie występuje

lukasz audi0000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasz audi0000 » 01 gru 2016, 20:02

mat1324 Jakieś postępy w szukaniu stukania ? Wydaję mi się że u mnie będzie to powodować luz na flanszy , chyba tak to się nazywa . W załączonym filmiku widać jaki jest luz . :[
lukasz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 gru 2016, 22:38

Na półosiach nie mam żadnego luzu, ponieważ miałem rok temu wymieniane przednie przeguby wewnętrzne w ASO. Luz widoczny u Ciebie będzie się objawiać stukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przy ciągłym naciskaniu na gaz nic nie będziesz czuł, ponieważ wszystko jest napięte. Wiem, bo to przerabiałem :] . U mnie już nie stuka, tylko czuć ciągłe mrowienie auta z przechodzącymi drganiami.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 13 gru 2016, 11:31

mat1324 pisze:Na półosiach nie mam żadnego luzu, ponieważ miałem rok temu wymieniane przednie przeguby wewnętrzne w ASO. Luz widoczny u Ciebie będzie się objawiać stukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przy ciągłym naciskaniu na gaz nic nie będziesz czuł, ponieważ wszystko jest napięte. Wiem, bo to przerabiałem :] . U mnie już nie stuka, tylko czuć ciągłe mrowienie auta z przechodzącymi drganiami.
Kolego jak wyeliminowałeś ten luz ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga