Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych

Post autor: shandor » 06 lis 2016, 10:09

Jak u Was zużywają się klocki / tarcze hamulcowe?
Pytanie do użytkowników 3.0BTDI lub S6 bo hamulce są takie same.

W moim samochodzie (allroad c7) przy 35kkm skończyły sie klocki z tyłu, ale tarcze tylne były bez rantu, natomiast z przodu była jeszcze połowa klocka, ale był już wyraźny rant na tarczy.

Przy 35kkm wymieniłem komplet tarcz i klocków (przód i tył), gdyż pokrzywiły sie przednie tarcze skutkujące wibracjami kierownicy. Przepychanka gwarancyjno- prawnicza i zrobili w ASO na zasadzie 50/50, czyli przy 35kkm miałem praktycznie nowe hamulce.

Teraz mam 70kkm (przebieg głównie autostradowy i raczej przy b. dużych prędkościach) i sytuacja się powtarza ( tarcze przednie na razie proste) czyli:
Przód: połowa klocków, tarcza z wyraźnym rantem
Tył: klocki zużyte, tarcza bez rantu.

Trochę mnie to dziwi, gdyż moje dotychczasowe doświadczenie z hamulcami w samochodzie o podobnej mocy i masie (allroad c5 2.7bt) jest takie, że klocki tylne wymieniałem dwukrotnie rzadziej niż przednie.

Jakie macie doświadczenia w ww. kwestii?

Shandor

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 lis 2016, 15:57

Ze swojego doświadczenia wiem że zależy co założysz to tak będzie się zużywało. Jak w ASO założyli Ci po 35kkm to samo co w fabryce to dlaczego miała się sytuacja nie powtórzyć? Co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.

żybis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
Imię: Przemo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krak

Post autor: żybis » 06 lis 2016, 17:47

Witam

Czy masz adaptacyjny tempomat?
Przy wszystkich systemach "autopilota" klocki tył szybko się kończą. Może być taka przyczyna.

Pozdro
Przemo

shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

Post autor: shandor » 06 lis 2016, 23:27

Ziomek pisze:co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.
Do tej pory też tak sądziłem. Jednak w tym typie tylne (klocki) znikają dużo szybciej niż przód, więc albo ten typ tak ma, albo coś jest nie tak. Dlatego pytanie do posiadaczy typu o ich doświadczenia.

Z kolei zużycie tarcz potwierdza powszechną opinię, że przód hamuje mocniej / zużywa się szybciej. Więc być może w tym przypadku panom inżynierom z Audi lub raczej ATE dobranie klocków do tarcz nie całkiem wyszło.
żybis pisze:Czy masz adaptacyjny tempomat?.
Niestety nie mam, ale nie wiem czy niestety. Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.

taba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: taba » 12 lis 2016, 10:22

Ja zrobiłem swoją jakieś 30tyś od zakupu i tez jeżdżę z dużymi prędkościami po niemieckich autostradach, ale zużycie praktycznie zerowe
shandor pisze:Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
apropo tego to na tych wlaśnie autostradach jeżdżę regularnie od 4 lat i wiecej wyprzedzam lewym pasem niz prawym a wyjeżdżanie bez kierunkowskazu jest nagminne w osobówkach. Co do tirów to problem jest wszędzie i jedyne rozwiązanie to zakaz wyprzedzania na autostradach na których nie ma ograniczenia prędkości

konpiwo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 kwie 2017, 16:24
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: konpiwo » 15 kwie 2017, 16:44

witam ja również wymieniałem przy 35 tyś klocki z tylu ale powiedzieli w aso że w c7 tak jest 2x tył 1x przód

luks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 sty 2010, 23:43
Imię: luks
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: PL

Post autor: luks » 17 paź 2018, 17:15

U mnie przy 43000 konczy się tył.
Pytanie, co tam polecacie wsadzić ?
Jaka firma robi na pierwszy montaz ?
Na klocku jest 4G0 615 415 oraz inny numer: FER 139-23 FE A16

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 paź 2018, 18:21

Można wsadzić komplet ATE lub nieco tańsza opcja: tarcze Zimmermann + klocki Ferodo :). Zamiast gładkich tarcz można dać nawiercane (jak komuś się podobają).

Deba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 mar 2019, 10:35
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Deba » 02 kwie 2019, 09:49

Nic dziwnego te nasz samochodziki ważą 2 tony i wolno nie jeżdżą trochę energii potrzeba żeby tą masę zatrzymać. Z drugiej strony producenci układów hamulcowych już tam dobrze wiedzą ile powinny wytrzymać układy żeby mogli zarobić.

Awatar użytkownika
kasmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 11 sie 2013, 14:48
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: kasmar » 02 kwie 2019, 13:14

Z klockami i tarczami podobnie jak z paliwem, wszystko zależy od "nogi" jaka masz.
Audi A6 C7 Stage 1 (Gregor10) 209,8 KM - jest
Audi A6 C6 2009 - 2017
Audi A4 B6 2006 - 2009
Audi A4 B5 2003 - 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga