[ BMK 3.0 224 KM] Za powietrza się
[ BMK 3.0 224 KM] Za powietrza się
Witam od jakiegoś czasu mam taki problem że za powietrza mi się silnik. Dokładniej to cały czas ciagnie razem z ropa powietrze i to sporo. Silnik czasem potrafi nawet zgasnąć podczas jazdy. Gdy dostaje paliwo i jedzie się delikatnie jest ok ale wystarczy dodać gazu zapala się i mogą kontrolka świec i jakoś jedzie dalej ale nie ma już mocy gaszę odpalam i jest normalnie
Jedyny błąd w silniku to niskie ciśnienie paliwa.
Może ktoś już przerabiał? Gdzie on może aż tak się za powietrza?
Dodam że pierwsze co zrobiłem to wymieniłem filtr paliwa na nowy i kilka razy dokładnie obejrzałem cały silnik i przewody paliwowe w poszukiwaniu jakichś wycieków i nic nie znalazłem wszystko suchutkie. Może jakieś pomysły?
Jedyny błąd w silniku to niskie ciśnienie paliwa.
Może ktoś już przerabiał? Gdzie on może aż tak się za powietrza?
Dodam że pierwsze co zrobiłem to wymieniłem filtr paliwa na nowy i kilka razy dokładnie obejrzałem cały silnik i przewody paliwowe w poszukiwaniu jakichś wycieków i nic nie znalazłem wszystko suchutkie. Może jakieś pomysły?
Kolego filtr zmieniłem w pierwszej kolejności właśnie dla tego ze zaczął mi gasnac. Więc silnik już przed wymianą zaczął się zapowietrzac. A silnik podczas pracy ciagnie więcej powietrza niż ropy. Czasem są momenty że się " naprawi " i ciągnie sama ropę wtedy jeździ idealnie do czasu az znowu pojawi się powietrze. Wczoraj zajrzalem do baku ale tam wszystko jest ok nic się nie rozpielo pompa działa.
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Napisałeś że sprawdzałeś pompę w baku i że nic się nie porozpinało, a sprawdzałeś w tym koszyczku od pompy czy się nie nazbierało syfu ?
Pompa może chodzić ale przez syf nie zasysać odpowiedniej ilości paliwa stąd błąd o ciśnieniu. Jak tam nie zaglądałeś to wyjmij pompę z całym koszyczkiem, wyjmij ją z koszyczka i popatrz czy nie ma syfu w nim.
PS.
Jakby była gdzieś dziura i łapało by powietrze to nie byłoby, że raz jest dobrze, a raz źle bo co dziura się nie zatka na chwilę żeby było dobrze i nie łapało powietrza, a syf może się przemieszczać razem z paliwem pod wpływem bujania chociażby na zakrętach.
Pompa może chodzić ale przez syf nie zasysać odpowiedniej ilości paliwa stąd błąd o ciśnieniu. Jak tam nie zaglądałeś to wyjmij pompę z całym koszyczkiem, wyjmij ją z koszyczka i popatrz czy nie ma syfu w nim.
PS.
Jakby była gdzieś dziura i łapało by powietrze to nie byłoby, że raz jest dobrze, a raz źle bo co dziura się nie zatka na chwilę żeby było dobrze i nie łapało powietrza, a syf może się przemieszczać razem z paliwem pod wpływem bujania chociażby na zakrętach.
Oryginalna pełna opcja S-Line
A jest możliwość żeby przez ten syf silnik zaciągnął prawie samo powietrze ?
Faktycznie sprawdzalem tylko wężyki i elektrykę w zbiorniku i było ok. Do tego koszyczka nie zaglądalem bo samochód jest prawie zawsze zatankowany do pelna. Jak za kilka dni wrócę z pracy spuszcze z niego paliwo i wyczyszcze ten syf, zobaczymy czy pomoże
Faktycznie sprawdzalem tylko wężyki i elektrykę w zbiorniku i było ok. Do tego koszyczka nie zaglądalem bo samochód jest prawie zawsze zatankowany do pelna. Jak za kilka dni wrócę z pracy spuszcze z niego paliwo i wyczyszcze ten syf, zobaczymy czy pomoże
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Nie ma takiej możliwości - jeśli jest pełen zbiornik ( a pisałeś że często ) to cały koszyczek z pompą jest zanurzony w paliwie więc nie ma skąd zaciągnąć powietrza. Znowu jeśli jest mało paliwa w zbiorniku to paliwo jest zaciągane z dna baku do koszyczka w którym jest prze z to zawsze paliwo i z którego dopiero podawane jest paliwo do pompy CR. ( z racji że paliwo jest zaciągane z dna do koszyczka to do niego zaciąga też syf tam jest jakieś chyba sitko co mogło się przyblokować syfem i blokuje przepływ paliwa dlatego jest za małe ciśnienie )djxander pisze:A jest możliwość żeby przez ten syf silnik zaciągnął prawie samo powietrze ?
Czemu uparcie uważasz że zaciąga powietrze ? Widziałeś gdzieś w przezroczystym wężyku bąbelki powietrza ?
Według mnie to nie powietrze tylko za małe ciśnienie ( błąd o tym też świadczy ), więc albo syf przypchał przewód albo jakiś czujnik ciśnienia od pompy lub sama pompa ale najpierw trzeba sprawdzić najtańsze więc koszyczek bo filtr paliwa masz już wymieniony.
Oryginalna pełna opcja S-Line
Z tad wiem bo przy pompie przewód zasilający jest przezroczysty i tam wyraźnie widać jak ciagnie więcej powietrza jak ropy. Ostatnio jak nim jeździłem to było 3/4 zbiornika i to w niczym nie pomogło jest to samo i w przewodzie wyraźnie widać jak ciagnie głównie powietrze z ropa.
To w takim razie co może być tego przyczyną? Jest sens zaglądać w ogóle do tego zbiornika ? Bo myślałem po powrocie z pracy spuścić cała ropę i caly zbiornik oraz te wszystkie rzeczy które w nim sa dokładnie wyjąć i wyczyścić .
[ Dodano: 2016-10-29, 21:17 ]
Wczoraj zajrzalem do zbiornika i tak w tym koszyku jest takie sitko i ono było całe w syfie i na prawej stronie zbiornik był prawie pusty a na lewej było dosyć sporo paliwa. Wszystko zdemontowane i dokładnie wyczyszczone silnik odpowietrzony i od wczoraj nie widziałem ani jednego babelka powietrza w przewodzie rano po całej nocy paliwo też się nie cofnelo ale silnik nie odpala. Udało się go zapalić tylko z plaka i przez chwilę pracuje normalnie dopóki nie zapali sie kontrolka świec wtedy ma mniej mocy ale dalej jeździ i ani razu nie zgasł podczas jazdy tak jak wcześniej. Tylko nie chce sam odpalić nawet jak dosłownie zgasze i w tym samym momencie odpalam kręci i nawet się nie odezwie dostanie odrobinę plaka i odrazu pracuje.
To w takim razie co może być tego przyczyną? Jest sens zaglądać w ogóle do tego zbiornika ? Bo myślałem po powrocie z pracy spuścić cała ropę i caly zbiornik oraz te wszystkie rzeczy które w nim sa dokładnie wyjąć i wyczyścić .
[ Dodano: 2016-10-29, 21:17 ]
Wczoraj zajrzalem do zbiornika i tak w tym koszyku jest takie sitko i ono było całe w syfie i na prawej stronie zbiornik był prawie pusty a na lewej było dosyć sporo paliwa. Wszystko zdemontowane i dokładnie wyczyszczone silnik odpowietrzony i od wczoraj nie widziałem ani jednego babelka powietrza w przewodzie rano po całej nocy paliwo też się nie cofnelo ale silnik nie odpala. Udało się go zapalić tylko z plaka i przez chwilę pracuje normalnie dopóki nie zapali sie kontrolka świec wtedy ma mniej mocy ale dalej jeździ i ani razu nie zgasł podczas jazdy tak jak wcześniej. Tylko nie chce sam odpalić nawet jak dosłownie zgasze i w tym samym momencie odpalam kręci i nawet się nie odezwie dostanie odrobinę plaka i odrazu pracuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Skoro kontrolka sie zapala to jaki bląd wyskakuje?
1. Może pompa w baku juz zajechana? Pomierz z mechaniorem ciśnienie na pompie w baku bo zajedziesz pompe CR i wtryskiwacze.
2. Gdziesz też było ze skoro ciezko zapala to moze zawór ten plastikowy na filtrze paliwa nie trzyma cisnienia.
3. Na listwie paliwowej też jest jakiś zawór co utrzymuje ciśnienie, u Sopy dowidziałem się, że on też lubi wysiadać.
1. Może pompa w baku juz zajechana? Pomierz z mechaniorem ciśnienie na pompie w baku bo zajedziesz pompe CR i wtryskiwacze.
2. Gdziesz też było ze skoro ciezko zapala to moze zawór ten plastikowy na filtrze paliwa nie trzyma cisnienia.
3. Na listwie paliwowej też jest jakiś zawór co utrzymuje ciśnienie, u Sopy dowidziałem się, że on też lubi wysiadać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 360
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Przerabiałem to samo, silnik parę razy się zapowietrzył i zgasł, po wyczyszczeniu sitka w zbiorniku niby wszystko ok. ale nie chciał odpalić. Auto do mechanika, po godzinie dzwoni że wszystko ok. i 50zł za usługę. Zdradził mi tylko że po zapowietrzeniu jest jakiś myk z czujnikiem ciśnienia paliwa, nic więcej nie chciał powiedzieć.djxander pisze: Wczoraj zajrzalem do zbiornika i tak w tym koszyku jest takie sitko i ono było całe w syfie i na prawej stronie zbiornik był prawie pusty a na lewej było dosyć sporo paliwa. Wszystko zdemontowane i dokładnie wyczyszczone silnik odpowietrzony i od wczoraj nie widziałem ani jednego babelka powietrza w przewodzie rano po całej nocy paliwo też się nie cofnelo ale silnik nie odpala. Udało się go zapalić tylko z plaka i przez chwilę pracuje normalnie dopóki nie zapali sie kontrolka świec wtedy ma mniej mocy ale dalej jeździ i ani razu nie zgasł podczas jazdy tak jak wcześniej. Tylko nie chce sam odpalić nawet jak dosłownie zgasze i w tym samym momencie odpalam kręci i nawet się nie odezwie dostanie odrobinę plaka i odrazu pracuje.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
Dzisiaj udało mi się zajrzeć do samochodu i wyszło że silnik jak pracuje ma 777 obrotów a ciśnienie paliwa to 240 - 250. Z błędów wyszlko tylko jeden niskie ciśnienie paliwa błąd był nie aktywny i dał się usunac. Silnik niestety dalej odpala tylko z plaka i zaczął znowu gasnac podczas jazdy tylko tym razem gasnie tak bardzo raptownie.
[ Dodano: 2016-12-01, 09:40 ]
A jest w ogóle możliwość żeby były uszkodzone wszystkie 6 wtryskiwaczy? Dzisiaj mechanik do mnie zadzwonił i mówi że wszystkie sześć do wymiany. Silnik nigdy nie kopcil ani przed ani w trakcie tej awarii jak zlokwidowalem napowietrzanie to miał problem z odpalaniem ale jak już odpalił z plaka to jeździ normalnie przez pewien czas.
Prawdę mówiąc wątpię w to żeby były to wtryski ale proszę o Waszą opinie.
[ Dodano: 2016-12-01, 09:40 ]
A jest w ogóle możliwość żeby były uszkodzone wszystkie 6 wtryskiwaczy? Dzisiaj mechanik do mnie zadzwonił i mówi że wszystkie sześć do wymiany. Silnik nigdy nie kopcil ani przed ani w trakcie tej awarii jak zlokwidowalem napowietrzanie to miał problem z odpalaniem ale jak już odpalił z plaka to jeździ normalnie przez pewien czas.
Prawdę mówiąc wątpię w to żeby były to wtryski ale proszę o Waszą opinie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga