Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C6] Jaki akumulator do 3.0 TDI Quattro

Elektryka
ODPOWIEDZ
krawcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 lip 2016, 21:45
Lokalizacja: Oświęcim

[A6C6] Jaki akumulator do 3.0 TDI Quattro

Post autor: krawcu » 25 wrz 2016, 09:49

Jak w temacie,
jaki akumulator zamontować do 3.0 TDI QUATTRO ? Przed zimą będę musiał wymienić, przeszukałem kilka stron z konfiguracjami aku i są bardzo duże rozpiętości , na jednych stronkach znajduje aku po 77Ah a na innych 100 Ah, znajomy zaś kiedyś mówił, że do tego modelu trzeba ok 110Ah, nie znam się wogóle na akumulatorach , a parametry akumulatora to chyba nie tylko Ah? Czy jest jeszcze coś na co trzeba zwracać uwagę?

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 25 wrz 2016, 13:20

Przeważnie spotykam w tym modelu oryginalnie zamontowane 110 Ah Varty. Takie też montowałem w paru tych autach. Obecnie są Varty 110 Ah 920 A. Możesz zamontować inne ako o zbliżonym amperażu ale najlepiej aby pasowało pod istniejące kody do zakodowania tj. 80/95/110 Ah.
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

krawcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 lip 2016, 21:45
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krawcu » 25 wrz 2016, 13:36

leon11 pisze:Przeważnie spotykam w tym modelu oryginalnie zamontowane 110 Ah Varty. Takie też montowałem w paru tych autach. Obecnie są Varty 110 Ah 920 A. Możesz zamontować inne ako o zbliżonym amperażu ale najlepiej aby pasowało pod istniejące kody do zakodowania tj. 80/95/110 Ah.
Swoją drogą, czy aby profil masz prawidłowy - 233 KM z 2005 r?

W zasadzie w briefie miałem 196 kW , samochód kupiłem po tuningu ABT w Niemczech i nie wiedziałem jak to nazwać.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 25 wrz 2016, 14:06

krawcu pisze:W zasadzie w briefie miałem 196 kW
Możesz w profilu ująć oryginał silnik BMK 224 KM a w podpisie dać moda ABT na 266 KM <okok>
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 wrz 2016, 17:20

Fabrycznie montowany był akumulator VARTY lub MOLL. Właściwą pojemność można odczytać z kodów wyposażenia na wlepce. Polecana jest ta VARTA 110Ah 920A. Pod warunkiem, że fabrycznie był 110Ah.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 25 wrz 2016, 19:51

mat1324 pisze:Właściwą pojemność można odczytać z kodów wyposażenia na wlepce.
Tu znalazłem małą podpopwiedź:

J0M battery 360 A (80 Ah)
J0R battery 380 A (80 Ah)
J1R battery 420 A (82 Ah)
J1V battery 480 A (85 Ah)
J0W battery 410 A (88 Ah)
J0X battery 400 A (88 Ah)
J1G battery 450 A (92 Ah)
J1U battery 450 A (95 Ah)
J0Y battery 480 A (110 Ah)
J0Z battery 520 A (110 Ah)
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

BaryA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2017, 08:36
Lokalizacja: Krzepice

Post autor: BaryA6 » 02 maja 2017, 16:30

Witam. Noszę się z zamiarem wymiany akumulatora ponieważ czasem ciężko kręci a nawet kilka razy wogóle nie chce auto zapalić a ładowanie wystarcza na ok dwutygodniową jazdę i znów zaczyna się to samo... Obecny akumulator w moim aucie to ENERGIZER Premium 100Ah 830A. Czy jeśli kupię o tej samej mocy to obejdzie się bez kodowania? Auto posiadam dwa lata i nie wiem czy jak ktoś kiedyś wymieniał aku to kodował bo być może ktoś wymienił bez kodowania i dlatego on padł?! Oświećcie mnie ;)

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 566
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 02 maja 2017, 20:11

BaryA6, nie patrz na to jakie ako masz, tylko zajrzyj do wlepki i taki kup jaki jest przypisany do auta. Na moje powinien być 110 Ah. Wymień, zakoduj i będziesz wiedział, że jest to zrobione właściwie. I tak bez podłączenia kompa, nie będziesz wiedział jak jest zakodowany. Jeżeli masz właściwy kod już przypisany, to przypisujesz mu tylko nowy drugi numer a co najmniej zmieniasz w nim chociaż jedną cyfrę.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 maja 2017, 22:46

Jeśli w sterowniku jest prawidłowe kodowanie, to nie trzeba nic zmieniać. Ważny jest tylko numer części (przeważnie ma początek 000 915 105 X, gdzie X to pewien ciąg liter oznaczajacy pojemność akumulatora). Numer seryjny nic nie wnosi, ponieważ jest tylko informacją o tym, czy ktoś nie podmienił akumulatora. Informacja o producencie też nie jest istotna :). Zrób zdjęcie wlepki z bagażnika/książki serwisowej, to napiszę Ci jaki powinieneś mieć akumulator. W razie czego mogę podesłać instrukcję kodowania :).

czerwo122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 paź 2016, 08:59
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: czerwo122 » 06 lis 2018, 10:47

Witam. Prawdopodobnie bede musiał wymienić na zime akumulator. Na forum dużo osób pisze ze do 3.0tdi powinien byc 110A aku no i nie wiadomo co robic. Teraz mam 4F0 915 105E 92Ah 520A din 850A EN/SAE AGM. Na metce jest J0B. No i nie wiem co robić czy zmieniac na wiekszy czy pozostać przy tym samym. Co polecacie i jak pozniej z kodowaniem, jest to konieczne?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lis 2018, 12:00

Możesz ponownie kupić AGM lub zmienić na zwykły. Oczywiście druga opcja jest prawie dwukrotnie tańsza, ale trzeba zmienić kodowanie, ale to nie problem :).

kile81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra/ okolice lubina

Post autor: kile81 » 08 lis 2018, 15:26

Miałem to samo. Był 110 wsadziłem 95 EXIDE, zwykły bez wodotrysku. zmiana kodowania i kreci aż miło.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 08 lis 2018, 15:38

a ja zaufałem oryginałowi z nowej q7-roczny aku, kupiłem z rozbitka 110ah i rok śmiga jak szalony :)

czerwo122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 paź 2016, 08:59
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: czerwo122 » 08 lis 2018, 18:48

Czyli nie warto przeplacac <lol> Czyli rozumiem ze nie ma znaczenia jaka pojemnosc sie wybierze. Kodowanie i gitara :) dzieki panowie <piwo>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lis 2018, 19:31

Wszystko w granicach normy :). Jak wsadzisz coś powyżej 95 Ah, to będzie dobrze, ale najlepiej to co było fabrycznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga