Pierwsze kroki z Audi, kilka pytań
Pierwsze kroki z Audi, kilka pytań
Witajcie,
Jestem nowy na forum, nowy z Audi A6 i potrzebuje kilku eksperckich porad. Za bycie żółtodziobem w konstruowaniu pytań z góry przepraszam.
OLEJ:
Co wlać przy 250 000km przebiegu, silnik 2.0TDi 140KM rok 2005 - jaka oliwa mu najbardziej posmakuje? Jaka lepkość? Nie chce oszczędzać na tym płynie więc Castrolowi bym podziękował.
TURBO:
Mam świecącą kontrolkę silnika (żółtą) na desce i z tego co ustaliłem na diagnostyce turbina wymaga regeneracji. Jakie macie z tym doświadczenia, gdzie dobrze to zrobią i ile przyjemność kosztuje? Okolice Warszawy najlepiej.
DYM:
Jeżdżę nim od niedawna i co zauważyłem wieczorową porą to bardzo solidna porcja dymu gdy się lekko przydusi. Przy wyprzedzaniu jak zerknę we wsteczne lustro dość dobrze widać na tle świateł auta za mną ile smogu produkuje, oczywiście po odpuszczeniu mocnego gazowania wraca do normy. Może to być wina oleju czy zwyczajnie przesadzam?
CZUJNIKI:
Aktualnie mam tylko manualny czujnik w postaci haka z tyłu a z racji tego że długi i szeroki jest ten egzemplarz to dla bezpieczeństwa chciałbym wmontować czujniki przód/tył - co polecacie?
Dodatkowo do wymiany mam filtr powietrza i łączniki drążka stabilizatora ale to już są raczej drobne naprawy.
Jestem nowy na forum, nowy z Audi A6 i potrzebuje kilku eksperckich porad. Za bycie żółtodziobem w konstruowaniu pytań z góry przepraszam.
OLEJ:
Co wlać przy 250 000km przebiegu, silnik 2.0TDi 140KM rok 2005 - jaka oliwa mu najbardziej posmakuje? Jaka lepkość? Nie chce oszczędzać na tym płynie więc Castrolowi bym podziękował.
TURBO:
Mam świecącą kontrolkę silnika (żółtą) na desce i z tego co ustaliłem na diagnostyce turbina wymaga regeneracji. Jakie macie z tym doświadczenia, gdzie dobrze to zrobią i ile przyjemność kosztuje? Okolice Warszawy najlepiej.
DYM:
Jeżdżę nim od niedawna i co zauważyłem wieczorową porą to bardzo solidna porcja dymu gdy się lekko przydusi. Przy wyprzedzaniu jak zerknę we wsteczne lustro dość dobrze widać na tle świateł auta za mną ile smogu produkuje, oczywiście po odpuszczeniu mocnego gazowania wraca do normy. Może to być wina oleju czy zwyczajnie przesadzam?
CZUJNIKI:
Aktualnie mam tylko manualny czujnik w postaci haka z tyłu a z racji tego że długi i szeroki jest ten egzemplarz to dla bezpieczeństwa chciałbym wmontować czujniki przód/tył - co polecacie?
Dodatkowo do wymiany mam filtr powietrza i łączniki drążka stabilizatora ale to już są raczej drobne naprawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 81
- Rejestracja: 29 kwie 2015, 18:23
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak chcesz zadbać o silnik to zalej go Motulem Specific 5W30 z normą 504 00 507 00, a na pewno będzie zadowolony . Do tego komplet filtrów marki Mann Filter i będzie dobrze. Dym, który wydobywa się może być skutkiem palenia się kontrolki 'CHECK' na desce. Sama kontrolka powinna wskazać przyczynę (przez odczytanie błędów np. VCDSem).
Odnośnie tej turbiny to wykazało mi na diagnostyce. Przynajmniej tak mi mechanik pokazał i faktycznie coś może być na rzeczy bo chyba co 200 lub 250 km przechodzi w tryb awaryjny i odcina mu praktycznie całą moc. Muszę się zatrzymać i informatycznie wyłącz/włącz silnik - wraca do normy i za kolejne 200-250km znów tak się dzieje.Pacific tdi pisze:Jeśli chodzi o olej ja leję Mobila. Jaki rodzaj to zależy czy masz filtr cząstek stałych czy nie. W instrukcji masz norme którą musi spełniać. Filtry na pewno nie filtrona- filtron do fiata.
Ale jaki masz konkretnie błąd w diagnozie? Bo swiecąca kontrolka to niekoniecznie koniec turbiny.
Co do DPF nie mam pojęcia czy jest, ktoś jest w stanie na podstawie VIN lub oznaczenia silnika to stwierdzić?
Kolejna osoba rekomenduje Motul więc chyba się na niego zdecyduje. Nie zamierzam oszczędzać na oleju tym bardziej że mam silnik który był lekką pomyłką ze względu na imbus bez zębatek. Będę robił przekładkę z 1.9, no chyba że już jest ale tego mi poprzedni właściciel nie był w stanie stwierdzić.
Masz na myśli tą naklejkę? Jest jest szara ale tam jest w sumie VIN i masa.Punisher pisze:DPF prosta sprawa. Wystarczy popatrzeć na naklejkę z bagażniku, tam, jeśli jest DPF, będzie to napisane
https://s15.postimg.org/9v6th5znf/IMG_2 ... 173109.jpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga