Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z ksenonami AFS po regeneracji lamp

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mischa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pomorskie

Problem z ksenonami AFS po regeneracji lamp

Post autor: mischa » 14 wrz 2016, 09:08

Witam wszystkich na forum. Przybyłem z forum A4 :) O dziwo konto mam tu już od dłuższego czasu, bo kiedyś znalazłem tu coś interesującego.

Mam C6 allroad-a z ksenonami skrętnymi. W kilku samochodach wymieniałem już odbłyśniki i generalnie jestem wyjątkowo uważny w kwestii prawidłowego i oświetlenia - dla siebie i innych. Operacje zawsze zakończone sukcesem. Niestety w moim egzemplarzu A6 światła były co najmniej słabe, obie lampy zakurzone i brudne od środka, parowały się. Postanowiłem zabrać się za ich rozklejenie i wymianę odbłyśników. Kupiłem regenerowane z firmy z Gdańska wraz z oryginalnymi palnikami Philipsa D2S 85122 LL (jakieś nowe Long Life-y, oby tak dobre jak 85122+). Przy okazji operacji porobiłem zdjęcia i w wolnej chwili zrobię fotostory jak temat ogarnąć. Przyznaję się, że to nie jest za pierwszym razem proste :D

Lampy wyczyściłem, złożyłem, podłączyłem testowo do samochodu przed wklejaniem kloszów - wszystko ok. Skleiłem, zacząłem montować.

I tu pojawił się ciekawy problem. Po 3 czy 4 włączeniu świateł. przeprowadziły test góra-dół, po czym przestawiły się w prawo i tak zostały. Przejechałem się po zakrętach i AFS działa, bo płynnie obie skręcają wraz z ruchami kierownicy (po uruchomieniu showroom effect w garażu też), ale jakby zgubiły pozycję wyjściową na wprost. Widać to nawet jak samochód stoi i wygląda to, jakby samochód unikał kontaktu wzrokowego i patrzał się w bok :D:D:D

Nie mam pojęcia czy idzie skalibrować sam układ AFS. Ma ktoś jakieś doświadczenia ?
Mam oryginalny kabel VCDS jakby co.

W załączniku układ przetwornika położenia z tych lamp (zamontowałem jak było).

[ Dodano: 2016-09-14, 09:08 ]
Temat zamknięty. Rozkleiłem lampy ponownie i przyjrzałem się głębiej przetwornikowi położenia:
Obrazek
Gdy go odkręcałem (niezbędne do wyjęcia odbłyśnika) to zauważyłem, że śruba była wkręcona na klej. Podczas montażu dokręciłem do oporu i tyle. To był błąd.
Dokręcenie go o około 1-2 stopnie za bardzo spowodowało błędne ustawianie neutralnego położenia i skręt soczewek w prawo.

Wygląda na to, że procesie produkcji montują to jak leci, a później kalibrują ten przetwornik i informacja o tym jest zapisana w układzie widocznym na zdjęciu. Inaczej po wymianie sterownika AFS konieczna byłaby procedura adaptacji a takowej puki co nie znalazłem.
Domyślam się więc, że każda mechanika soczewek jest kalibrowana na etapie produkcji.

Ja posmarowałem klejem śruby i za pomocą suwmiarki (mierząc z obu stron odległości między plastikową ramą o metalowym uchwytem soczewki) tak dobrałem położenie kółka, żeby mechanizm ustawiał się w neutrum. Wspomagałem się VCDS-em i testami wychyleń zewnątrz, wewnątrz i neutrum. Jak byłem pewien, że jest ok, złożyłem lampy. Wczorajsze wieczorne testy potwierdziły, że jest ok i idzie się z tym tematem uporać samemu.

Nie mniej wolałbym jednak poznać metodę kalibracji przetwornika położenia softwareowo, bo na prawdę zmiana położenia kółka o ułamek stopnia daje nieadekwatnie duże rozkalibrowanie mechanizmu.

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 14 lis 2017, 22:15

Witam
Minęło sporo czasu od kiedy miałeś ten problem. Czy coś w miedzy-czasie udało ci się ustalić ja kalibrować położenie sotfwarerowo ? Po zainstalowaniu lamp okazało się, że lewy sterownik skrętu jest uszkodzony a lampa świeciła skrajnie w lewo. Więc mechanik abym mógł jeździć ręcznie przestawił silnik.Teraz po zamontowaniu sprawnego modułu wydaje mi się, że lampa "świeci do środka"
Jacek

czuperek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 sie 2009, 21:14
Lokalizacja: PL

Post autor: czuperek » 27 sie 2018, 18:16

ponawiam czy ktos wie jak ustawic punk zero po rozebraniu ?

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 27 sie 2018, 22:42

czuperek pisze:ponawiam czy ktos wie jak ustawic punk zero po rozebraniu ?
Dokładam się do pytania 😉

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga