na samym początku chciałem się przywitać z wszystkimi moje cudo to A6 C6 końcówka bo 12 miesiąc roku 2004 czyli praktycznie 2005 autko posiadam od ok 3 miesięcy przyjechało z DE od pierwszego właściciela ogólne stan był dobry kosmetyka wnętrza i parę drobnych spraw wersja sedan w późniejszym czasie pochwalę się w osobnym temacie tym co mam technicznie autku nic nie dolegało i jeździło bardzo dobrze silnik 4.2 + tip odgrywał dobrze swoją rolę
ale jak to wiadomo szybciej czy później za dobrze być nie może coś się musiało podziać
auto ogólnie jeździ ale zaczęły delikatnie falować obroty np na postoju widać jak wskazówka delikatnie drga co też jest delikatnie odczuwalne w kabinie. Po podpięciu vcds wywala błąd położenia wałka/wału oraz wczoraj wypadanie zapłonu na 1,2,3 cylindrze po wyłączeniu i ponownym włączeniu było ok.
Auto ma aktualnie przejechane 177000 km przebieg autentyczny przy 120000 było coś w DE robione z rozrządem przypuszczam wymianę. W tym iż nie wiem co było mienione bo nie był to autoryzowany serwis tylko jakiś hmmm lokalny i tylko jest fv odnośnie naprawy i szacując po cenie był to rozrząd i wariatory. Co naprawiali nie wiem ale pewnie coś spaprali co jakiś czas 1 na 5 uruchomień na 1-2s rozrząd zatrzeszczy czyli klasyk a w ostatnim czasie po rozgrzaniu słyszeć że coś tam się dzieje niedobrego. Podłączyłem Vaga sprawdziłem kanały 90-95 i z tego co doczytałem wygląda to katastrofalnie
tak to wygląda na kanałach
patrząc po odchyłach dochodzę do wniosku że albo składali to na oko albo pękł dolny ślizg co myślicie ? da jakoś radę sprawdzić czy to tak czasem nie któryś wariator ? czy nie ma opcji sprawdzenia tego bez demontażu ? chodziarz raczej wariatora nie zakładam gdyż nie sądzę by nie wytrzymał 50tyś
Kolejne pytanko jak już o serwisówce mowa ma ktoś może do tego rozrządu i chciał by się podzielić za browarka
[ BAT 4.2 334 KM] rozrząd czy wariator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Obstawiam przestawiony rozrzad przez pekniety slizg na łanuchu posrednim ( przerabialem to w BBK)
Bardzo łatwa diagnostyka,
Spuszczas olej, odkrecasz srube do włozonenia blokady, krecisz kołem zamachowym ( w dobrym kierunku bo inaczej sie mozesz zdzwiwic jak sie napinacze schowaja)
Jak masz wyciecie na wale na blokade, sciagasz najpier jeden dekiel zaworowy i wszystko widac po wycieciach na wałkach.
Uwazaj bo jak Ci sprzeszkoczy dalej to silnik szrot.
PS: chyba ze sterowanie wariatorami sie skonczyło, lub same wariatory sie nie blokuja.
Bardzo łatwa diagnostyka,
Spuszczas olej, odkrecasz srube do włozonenia blokady, krecisz kołem zamachowym ( w dobrym kierunku bo inaczej sie mozesz zdzwiwic jak sie napinacze schowaja)
Jak masz wyciecie na wale na blokade, sciagasz najpier jeden dekiel zaworowy i wszystko widac po wycieciach na wałkach.
Uwazaj bo jak Ci sprzeszkoczy dalej to silnik szrot.
PS: chyba ze sterowanie wariatorami sie skonczyło, lub same wariatory sie nie blokuja.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
Też właśnie myślę że to rozrząd lecz chyba będzie lepiej wyciągnąć ten motor i namacalnie sprawdzić co i jak z tym się dzieje kolego po demontażu da jakoś sprawdzić te wariatory lub ich sterowanie czy nie ma takiej możliwości ?
blokady wiem że masz a powiedz mi serwisówkę do wymiany tego rozrządu masz ?
blokady wiem że masz a powiedz mi serwisówkę do wymiany tego rozrządu masz ?
No wiec małem napisać do jakiego wniosku dobrnołem więc tak blokada na wał ok natomiast blokad na wałki rozrzadu już nie dało sie założyć... sonda potwierdziła iż jest pęknięty ślizg więc tak czy siak trzeba rwać motor... miał być sobotni wyjazd a skończyło się postojem w garażu... wracam 11 i bedę wyjmował silnik a jak już będą wszystkie części itp odezwę się kolego by blokady wypożyczyć ps dzięki za filmik o wariatorach już wiem przynajmiej jak je sprawdzić
[b]Tuiko[/b], jak tam zakonczyła sie pzygoda z twoim rozrządem? Wymieniony, robułem sam? Ile cie wyszła ta impreza i co dokładnie wymieniałeś?
Mam u siebie coraz bardziej niepokojące objawy i zastanawiam sie co z tym fantem zrobić.
Troche mnie dziwi że u mnie klekot słychać przewarznie przy rozruchu ciepłego silnika.
Ostatnio nawet podczas jazdy po zatrzymaniu na światłach usłyszałem niepokojące klekotanie, zgasilem, po ponownym odpaleniu cicho. może to nie rozrząd?
Kanał 93 pokazjuje -4 KW i -8KW.pozostałem kanały nie wiem co mają wskazywać.
Jeśli ktoś był by chętny mi pomoć to moze zrobie logi, ktoś z teog może cos wywnioskuje
Mam u siebie coraz bardziej niepokojące objawy i zastanawiam sie co z tym fantem zrobić.
Troche mnie dziwi że u mnie klekot słychać przewarznie przy rozruchu ciepłego silnika.
Ostatnio nawet podczas jazdy po zatrzymaniu na światłach usłyszałem niepokojące klekotanie, zgasilem, po ponownym odpaleniu cicho. może to nie rozrząd?
Kanał 93 pokazjuje -4 KW i -8KW.pozostałem kanały nie wiem co mają wskazywać.
Jeśli ktoś był by chętny mi pomoć to moze zrobie logi, ktoś z teog może cos wywnioskuje
witam i pozdrawiam .jestem tu nowy,śledze przeszukuje fora ,w tematyce 4.2 bat wypadanie zapłonu,nierówna paca na wolnych. mam załamke.po zakupie pięknej a6 4.2 bat 160 tyś przejechane 06
rok od pierwszego właściciela w de. standardowo przy tym silniku ,przygotowany byłem na niezbędne wydatki ,typu silnik do pola ,rozrząd do wymiany ,całość do uszczelnienia,pompy alternatory do regeneracji,oczywiście,świece,oleje filtry itp itd. bez oszczędzania,tak jak ma być porządnie! naprawdę dużo serca włożone w autko ,radość nie trwała jednak długo! nagle trach i na wolnych zaczeła sie dusić mało nie zgaśnie! komp pokazuje wypadanie cylinder 6,7 cewki wtryski pozamieniane,zmierzyli mi w końcu ciśnienie na cylindrach .6,7 miały ponoć po 7 reszta po 12,załamałem sie!będe jechał na drugi pomiar gdzie indziej żeby się upewnić. lecz może ktoś uporał się z wypadającymi zapłonami i ma na ten temat wiedzę.proszę o pomoc,za wszelkie ,doświdczenia będe wdzięczny!na forum jest to dość popularny temat ,lecz nie znalazłem,żadnego który by coś wyjaśniał! proszę o pomoc!
rok od pierwszego właściciela w de. standardowo przy tym silniku ,przygotowany byłem na niezbędne wydatki ,typu silnik do pola ,rozrząd do wymiany ,całość do uszczelnienia,pompy alternatory do regeneracji,oczywiście,świece,oleje filtry itp itd. bez oszczędzania,tak jak ma być porządnie! naprawdę dużo serca włożone w autko ,radość nie trwała jednak długo! nagle trach i na wolnych zaczeła sie dusić mało nie zgaśnie! komp pokazuje wypadanie cylinder 6,7 cewki wtryski pozamieniane,zmierzyli mi w końcu ciśnienie na cylindrach .6,7 miały ponoć po 7 reszta po 12,załamałem sie!będe jechał na drugi pomiar gdzie indziej żeby się upewnić. lecz może ktoś uporał się z wypadającymi zapłonami i ma na ten temat wiedzę.proszę o pomoc,za wszelkie ,doświdczenia będe wdzięczny!na forum jest to dość popularny temat ,lecz nie znalazłem,żadnego który by coś wyjaśniał! proszę o pomoc!
makbb
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga