Check Engine
Check Engine
Witam.
Wracając z urlopu moim A6 C7 3.0TFSI postanowiłem po odbiciu pistoletu do tankowania dolać powoli więcej paliwa prawie chyba pod korek
Podczas jazdy zauważyłem, że zaświecił mi sie Check engine - auto chodzi normalnie żadnych oznak innej pracy silnika.
Podczas kolejnego tankowania problem zniknął ale po kilku dniach przerwy podczas jazdy znowu sie zaświecił i nawet podczas tankowania już nie zgasł.
Chciałbym również nadmienić, że zawsze jeżdzę na 95 ale stwierdziłem, że na wyjazd będę go zalewał 98. Ostatnie tankowanie po zapaleniu sie rezerwy juz 95 i nadal świeci.
Czy ktoś z szanownych Kolegów może coś podpowiedzieć - dzwoniłem do serwisu gdyż autko jest na bieżąco serwisowane - przebieg obecnie 56 tys. i powiedziano mi, że mogło zostać zalane odpowietrzenie i żę check powinien zgasnąć i tak się stało jak już pisałem wcześniej ale znowu sie zapalił.
Planuje podjechać do serwisu, żeby go podpięli pod komputer ale mam prośbę czy ktoś możę wie co go zabolało i boli nadal.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-08-08, 17:37 ]
Witam.
Serwis zaliczony.
Okazało się, że w maju ogłoszono jakąś akcje serwisową dla Mojego modelu z uwagi na niepoprawną prace katalizatorów (nie zdążyli mnie powiadomić lub olali temat) mająca na celu aktualizację oprogramowania sterownika silnika.
Świecący check engine nie był więc spowodowany moimi obawami lecz niepoprawną pracą katalizatorów co podobno możę wyświetlić błąd w postaci check-a (tak było w opisie akcji serwisowej).
Pracownicy serwisu poinformowani mnie, że katalizatory nie zostały uszkodzone i że zmiana oprogramowania powinna na stałe wykluczyć zapalanie sie check engine z tego powodu.
Pozdrawiam
Wracając z urlopu moim A6 C7 3.0TFSI postanowiłem po odbiciu pistoletu do tankowania dolać powoli więcej paliwa prawie chyba pod korek
Podczas jazdy zauważyłem, że zaświecił mi sie Check engine - auto chodzi normalnie żadnych oznak innej pracy silnika.
Podczas kolejnego tankowania problem zniknął ale po kilku dniach przerwy podczas jazdy znowu sie zaświecił i nawet podczas tankowania już nie zgasł.
Chciałbym również nadmienić, że zawsze jeżdzę na 95 ale stwierdziłem, że na wyjazd będę go zalewał 98. Ostatnie tankowanie po zapaleniu sie rezerwy juz 95 i nadal świeci.
Czy ktoś z szanownych Kolegów może coś podpowiedzieć - dzwoniłem do serwisu gdyż autko jest na bieżąco serwisowane - przebieg obecnie 56 tys. i powiedziano mi, że mogło zostać zalane odpowietrzenie i żę check powinien zgasnąć i tak się stało jak już pisałem wcześniej ale znowu sie zapalił.
Planuje podjechać do serwisu, żeby go podpięli pod komputer ale mam prośbę czy ktoś możę wie co go zabolało i boli nadal.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-08-08, 17:37 ]
Witam.
Serwis zaliczony.
Okazało się, że w maju ogłoszono jakąś akcje serwisową dla Mojego modelu z uwagi na niepoprawną prace katalizatorów (nie zdążyli mnie powiadomić lub olali temat) mająca na celu aktualizację oprogramowania sterownika silnika.
Świecący check engine nie był więc spowodowany moimi obawami lecz niepoprawną pracą katalizatorów co podobno możę wyświetlić błąd w postaci check-a (tak było w opisie akcji serwisowej).
Pracownicy serwisu poinformowani mnie, że katalizatory nie zostały uszkodzone i że zmiana oprogramowania powinna na stałe wykluczyć zapalanie sie check engine z tego powodu.
Pozdrawiam
Witam.
Miałem podobna sytuacje. Sprawa wyglądała tak, że po zatankowaniu pod korek zaświecił się w czasie jazdy CHECK. Po jakimś czasie zgasł i się pojawił. Podjechałem do znajomego który podpiął pod komputer i mówi mi że coś z katalizatorem. Skasował błąd . Tylko że katalizator mam prawie nowy na gwarancji i nie dawało mi to spokoju. Gdy zaświecił się już nie gasł podjechałem do innego znajomego który robi w ASO i bezbłędnie zdiagnozował przyczynę. Nie miało to związku z tankowaniem paliwa. W kolektorze wydechowym pojawiło się pęknięcie i gdy się rozgrzewał powstawała nieszczelność. To niewielka szczelina ale którą można było zlokalizować jak już wiadomo czego szukamy. Na jej obrzeżach biały nalot. Teraz szukam samego kolektora wydechowego , bo w serwisie to tylko w zestawie z turbiną
Miałem podobna sytuacje. Sprawa wyglądała tak, że po zatankowaniu pod korek zaświecił się w czasie jazdy CHECK. Po jakimś czasie zgasł i się pojawił. Podjechałem do znajomego który podpiął pod komputer i mówi mi że coś z katalizatorem. Skasował błąd . Tylko że katalizator mam prawie nowy na gwarancji i nie dawało mi to spokoju. Gdy zaświecił się już nie gasł podjechałem do innego znajomego który robi w ASO i bezbłędnie zdiagnozował przyczynę. Nie miało to związku z tankowaniem paliwa. W kolektorze wydechowym pojawiło się pęknięcie i gdy się rozgrzewał powstawała nieszczelność. To niewielka szczelina ale którą można było zlokalizować jak już wiadomo czego szukamy. Na jej obrzeżach biały nalot. Teraz szukam samego kolektora wydechowego , bo w serwisie to tylko w zestawie z turbiną
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
sprawdz wezyk ktory idzie z zaworka za silnikiem do odmy, mozna w niego dmuchnac. Sprawdz tez sam zawor czy masz nad nim podcisnienie. Jak wsyzstko gra, musisz wymienic odme. Przy okazji wymiana oleju. Jak cos to mam w garazu uzywana odme jeszcze nierozpakowana od handlarza.
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga