Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Check Engine

Silniki benzynowe
adasko77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2015, 12:17
Lokalizacja: Slask

Check Engine

Post autor: adasko77 » 08 sie 2016, 17:37

Witam.

Wracając z urlopu moim A6 C7 3.0TFSI postanowiłem po odbiciu pistoletu do tankowania dolać powoli więcej paliwa prawie chyba pod korek :-)
Podczas jazdy zauważyłem, że zaświecił mi sie Check engine - auto chodzi normalnie żadnych oznak innej pracy silnika.
Podczas kolejnego tankowania problem zniknął ale po kilku dniach przerwy podczas jazdy znowu sie zaświecił i nawet podczas tankowania już nie zgasł.
Chciałbym również nadmienić, że zawsze jeżdzę na 95 ale stwierdziłem, że na wyjazd będę go zalewał 98. Ostatnie tankowanie po zapaleniu sie rezerwy juz 95 i nadal świeci.

Czy ktoś z szanownych Kolegów może coś podpowiedzieć - dzwoniłem do serwisu gdyż autko jest na bieżąco serwisowane - przebieg obecnie 56 tys. i powiedziano mi, że mogło zostać zalane odpowietrzenie i żę check powinien zgasnąć i tak się stało jak już pisałem wcześniej ale znowu sie zapalił.

Planuje podjechać do serwisu, żeby go podpięli pod komputer ale mam prośbę czy ktoś możę wie co go zabolało i boli nadal.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-08-08, 17:37 ]
Witam.

Serwis zaliczony.

Okazało się, że w maju ogłoszono jakąś akcje serwisową dla Mojego modelu z uwagi na niepoprawną prace katalizatorów (nie zdążyli mnie powiadomić lub olali temat) mająca na celu aktualizację oprogramowania sterownika silnika.

Świecący check engine nie był więc spowodowany moimi obawami lecz niepoprawną pracą katalizatorów co podobno możę wyświetlić błąd w postaci check-a (tak było w opisie akcji serwisowej).
Pracownicy serwisu poinformowani mnie, że katalizatory nie zostały uszkodzone i że zmiana oprogramowania powinna na stałe wykluczyć zapalanie sie check engine z tego powodu.

Pozdrawiam

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 08 sie 2016, 19:03

jaki miales blad ? slaba wydajnosc katalizatora ? ja mam ten sam problem po zatankowaniu shell v power 100 zaswiecil sie check i co jakis czas sie pojawia obecnie autko na serwisie ale ja mialem wczeniej tez problem z lejacym wtryskiem zawieszonym i moze zalal katalizator

adasko77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2015, 12:17
Lokalizacja: Slask

Post autor: adasko77 » 20 sie 2016, 14:54

Cześć.

Nie wiem dokładnie jak to nazywają ale cos z katalizatorami.

Pozdrawiam

B3lmondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 lip 2017, 15:57
Lokalizacja: woj.opolskie

Post autor: B3lmondo » 23 sie 2017, 12:51

Witam.
Miałem podobna sytuacje. Sprawa wyglądała tak, że po zatankowaniu pod korek zaświecił się w czasie jazdy CHECK. Po jakimś czasie zgasł i się pojawił. Podjechałem do znajomego który podpiął pod komputer i mówi mi że coś z katalizatorem. Skasował błąd . Tylko że katalizator mam prawie nowy na gwarancji i nie dawało mi to spokoju. Gdy zaświecił się już nie gasł podjechałem do innego znajomego który robi w ASO i bezbłędnie zdiagnozował przyczynę. Nie miało to związku z tankowaniem paliwa. W kolektorze wydechowym pojawiło się pęknięcie i gdy się rozgrzewał powstawała nieszczelność. To niewielka szczelina ale którą można było zlokalizować jak już wiadomo czego szukamy. Na jej obrzeżach biały nalot. Teraz szukam samego kolektora wydechowego , bo w serwisie to tylko w zestawie z turbiną :(

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 sie 2017, 18:31

B3lmondo pisze:bo w serwisie to tylko w zestawie z turbiną
W 3.0 TFSi z 2012r. jest kompresor a nie turbina. Zupełnie inny układ.

B3lmondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 lip 2017, 15:57
Lokalizacja: woj.opolskie

Post autor: B3lmondo » 25 sie 2017, 11:02

Tak wiem. Bardziej chodziło mi o to że diagnoza możne nie być taka oczywista.

vagTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 279
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
Imię: Bar
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: vagTDI » 20 lis 2018, 21:32

czy Wam pojawiały się błędy jak na zdjęciu poniżej? vcdsem skasowałem, ale dziś pojawiły się ponownie + check engine na zegarach :/ poza kontrolką nie zauważyłem, żeby były inne problemy
Załączniki
rsz_img_20181120_211956.jpg

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 gru 2018, 13:24

ouch - PCV do odma pod kompresorem. Jej uszkodzenie może powodować różne rzeczy - włącznie z ubytkami płynu chłodzącego a podobno nawet zmieszaniem go z olejem.
Obrazek
Błędy katalizatorów zweryfikowałbym po usunięciu problemu z odmą.

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 09 gru 2018, 06:14

adasko77, Ile dolałeś litrów więcej po pierwszym odbiciu pistoletu ? Mi do Passata B5 wchodziło do 8 litrów ale tam był guziczek który się naciskało i słychać było jak powietrze uchodzi a w jego miejsce paliwo. w C7 nie widzę guziczka poza blaszką którą przesuwamy pistoletem.

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2014
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 09 gru 2018, 10:26

sprawdz wezyk ktory idzie z zaworka za silnikiem do odmy, mozna w niego dmuchnac. Sprawdz tez sam zawor czy masz nad nim podcisnienie. Jak wsyzstko gra, musisz wymienic odme. Przy okazji wymiana oleju. Jak cos to mam w garazu uzywana odme jeszcze nierozpakowana od handlarza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga