Pare pytan o tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
Pare pytan o tiptronic
Hej, mam pare pytan dotyczacych pracy automatycznej skrzyni biegow w mojej Audi. Chodzi o to ze na postoju kiedy wlacze D to na pochylosciach auto czasem toczy sie do tylu dopuki nie dodam gazu a na R to nawet czesto. Dodatkowo na R musze miec duzo wieksze obroty zeby auto ruszylo. Nie mam doswiadczenia z automatami i nie wiem czy tak powinno byc. Przebieg auta to 105tys. olej na 60tys byl sprawdzany i wedlug audi nie wymaga wymiany. Auto jeszcze na gwarancji
u mnie w multi się nie toczy do tyłu na wzniesieniu i nawet do przodu powoli się toczy jak puszcze hamulec. Musisz zrobić adaptację skrzyni, nie odłączałeś ostatnio akumulatora na dłuższy czas??
[ Dodano: 2016-07-17, 14:47 ]
- należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut
- wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył
- po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona. Aby być pewnym w 100% najlepiej podjechać pod spore wzniesienie i ruszyć. Auto startuje od razu do przodu. Podobnie podczas ruszania nie występuje efekt szarpnięcia.
Zalecane jest profilaktyczne przeprowadzanie adaptacji co około 15 tys. km oraz wtedy, kiedy skrzynka zaczyna zachowywać się inaczej.
[ Dodano: 2016-07-17, 14:47 ]
Adaptację bez użycia VAG-a przeprowadza się w taki sposób:taba pisze:Hej, mam pare pytan dotyczacych pracy automatycznej skrzyni biegow w mojej Audi. Chodzi o to ze na postoju kiedy wlacze D to na pochylosciach auto czasem toczy sie do tylu dopuki nie dodam gazu a na R to nawet czesto. Dodatkowo na R musze miec duzo wieksze obroty zeby auto ruszylo. Nie mam doswiadczenia z automatami i nie wiem czy tak powinno byc. Przebieg auta to 105tys. olej na 60tys byl sprawdzany i wedlug audi nie wymaga wymiany. Auto jeszcze na gwarancji
- należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut
- wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył
- po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona. Aby być pewnym w 100% najlepiej podjechać pod spore wzniesienie i ruszyć. Auto startuje od razu do przodu. Podobnie podczas ruszania nie występuje efekt szarpnięcia.
Zalecane jest profilaktyczne przeprowadzanie adaptacji co około 15 tys. km oraz wtedy, kiedy skrzynka zaczyna zachowywać się inaczej.
do samego końca, mojego lub jej
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga