Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

100 C4 2.3E automat - Reanimacja klimatyzacji (climatronic)

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
snaffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 20:57
Lokalizacja: Chełm / lubelskie

100 C4 2.3E automat - Reanimacja klimatyzacji (climatronic)

Post autor: snaffie » 08 lip 2016, 00:54

Witam,
pomóżcie w namierzeniu rozwiązania. Miałem wymieniany wentylator dmuchawy (dawno temu) bo działał opornie, potem przestał działać całkowicie. Przed wymianą klimatyzacja działała perfekcyjnie. Niestety po wymianie klimatyzacja niby pracuje - śnieżynka świeci, silnik odczuwa działający kompresor, nabita również. Bywa niestety, że bez względu na zadaną temp i mimo włączonej śnieżynki, bucha gorącym powietrzem. Coś jakby klima chłodziła, ale potem powietrze było ogrzewane (nie ma pewności bo nie wiem jeszcze jak to sprawdzić). Z materiałami z bliźniaczego forum doszedłem, że prawdopodobnie miałem źle podłączone wężyki podciśnieniowe (od czasu wymiany dmuchawy).
Podłączyłem wężyki na podszybiu zgodnie ze schematem z załącznika.
Obrazek
Niestety tego oznaczonego jako numer 1 nie miałem. Dokupiłem wąż, teraz pytanie jak go podłączyć? Nie widzę nigdzie wolnego miejsca, gdzie ten przewód mógł kiedykolwiek być podłączony.
Opcja 1 - nigdy nie było u mnie przewodu nr 1. Nawet kiedy klima działała. Możliwe czy nie? Tylko jak bez podciśnienia mógł działać zawór odcinający płyn chłodniczy do nagrzewnicy - nr 5 z rysunku. Chyba trochę to nierealne, ale nie miałem z tym doświadczenia, dlatego pytam.
Opcja 2 - mechanik zmodyfikował podłączenia przewodów przy silniku i klimie, że nie widać już gdzie był podłączony brakujący przewód. Jednak aby klima działała jak dawniej, podłączyć go trzeba. Pytanie tylko gdzie? Czy w miejsce drugiego wolnego króćca na kolektorze dolotowym? Niby zaciśnięta blaszka na nim wygląda na "niepolską" Fotka: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6

Wspomniany mechanik niestety jest już nieosiągalny, ale i tak sporo czasu minęło, więc pewnie i tak by nie pamiętał co tam u mnie było.
Są też błędy na klimatroniku, ale coś czuję, że na tym etapie jeszcze zbyt wcześnie się tym zajmować?
Poradzicie coś?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lip 2016, 07:40

Nie widziałem nigdy tego na oczy ale bez przewodu nr1 to nie ma prawa działać bo niby skąd ma wziąć podciśnienie?

Masz lpg widzę ,skąd jest wzięte podciśnienie do reduktora? Wepnij się tam na próbę i sprawdzisz czy ok.


Tak na szybko przejżałem w etce ryciny i w 5 cyl benzynie masz chyba pompę vacuum tam.powinno być to wpięte
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
snaffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 20:57
Lokalizacja: Chełm / lubelskie

Post autor: snaffie » 08 lip 2016, 10:38

Tak, mam pompę vacuum. Do niej jest podłączony trójnik a do niego:
- czarny przewód w kierunku układu hamulcowego
- zawór jednokierunkowy i dalej czarnym przewodem do kolektora dolotowego.

Połączenia 'vacuum - trójnik' oraz 'rurka - kolektor dolotowy' nie wyglądają na fabryczne. Może w tych miejscach coś było kombinowane i zaginął dodatkowy trójnik?

Widać to wszystko na zamieszczonym zdjęciu.
W dolnej części na środku (na lewo od bagnetu) to vacuum. Link jeszcze raz: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6

Czy na próbę mogę odłączyć rurkę od kolektora i podłączyć do klimy? Czy jest jakiś lepszy sposób na test?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lip 2016, 13:04

Linki do fotek nie działają, haki masz kod silnika? AAR?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
snaffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 20:57
Lokalizacja: Chełm / lubelskie

Post autor: snaffie » 08 lip 2016, 13:38

Otwieram link nawet w oknie incognito. Nie wiem czemu u Ciebie nie działa.
Tak mój silnik to AAR
Jeszcze raz fotka, tym razem pomniejszona przez fotosik:
Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lip 2016, 14:24

Z telefonu czytam.

Wpiąłbym się w ten króciec z kolektora co masz zaślepiony - przejżyj zdjęcia z sieci w jednych jest podpięte w innych nie ( tam gdzie nie ma klimy pewno )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
snaffie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 20:57
Lokalizacja: Chełm / lubelskie

Post autor: snaffie » 16 lip 2016, 00:58

bendzji brawo! Dziękuję za pokierowanie.
Zrobiłem dokładnie tak, jak napisałeś w ostatnim poście.
Obrazek
Trochę denerwuje mnie, że ten przewód "trójnik" leżący na obudowie dmuchawy jest jakby za krótki. Przez co napięty, ale inaczej się nie da. Póki co zostanie dopóki nie znajdę jakiegoś przedłużenia.
Obrazek

Cóż, wygląda na to, że oba zaworki podciśnieniowe działają, zawór odcinający płyn oraz klapa zamykająca świeże powietrze także. Sprawdziłem na pozycji LO na wyświetlaczu - domyka się wspomniana klapa i zawór zamyka dopływ gorącego płynu. Fajnie, jestem ucieszony, bo jestem o krok bliżej.

Niestety to nie koniec. Został szereg błędów. Zauważyłem też, że klapa i zawór działają tylko w pozycji LO, już na 18stopni nie ma reakcji. Nie mogę także włączyć wewnętrznego obiegu, bez znaczenia czy ze śnieżynką czy bez - wyłącza się od razu.

Dziś na koniec sczytałem błędy:
  • 03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
    02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
    05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
    06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz poniżej)
    07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
    08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
    08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
    11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
    13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
    13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
    13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
    15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
    18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
Potem mamy jeszcze Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
  • *02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
    *05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
    *06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany
Co proponujecie? Czeka mnie zrywanie podsufitki, demontaż deski - szukanie tych i pozostałych czujników? Czy można na końcach przewodów (na kostkach) połączenia sprawdzić czy trzymają? Jak widać po kodach większość czujników do sprawdzenia.
Pamiętam, że na czujnikach temp, kiedy sprawdzałem wszystkie kody było na niektórych 25,5 na innych -4,8. Jakieś sugestie jak się za to zabrać?
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga