[ TIP+Q] Stukanie w tunelu środkowym przy wciskaniu pedału h
[ TIP+Q] Stukanie w tunelu środkowym przy wciskaniu pedału h
Witam Panowie i Panie.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Niedawno stałem się posiadaczem A6 C6 3.2 FSI Quattro ze skrzynią Tiptronic. Sprowadza mnie do Was kilka pytań i może uda mi sie dzięki Wam uzyskac odpowiedź na chociaż jedno
1) Zauważyłem taki myk, że jak samochód stoi na P lub N i wciskam pedał hamulca to z tunelu środkowego w okolicach dźwigni zmiany biegów słychać jedno stuknięcie. Każde naciśniecie pedału to jeden stuk w tunelu. Brzmi to tak jak jakiś elektrozamek, elektrozawór, jakaś załączająca się blokada. Czy w tunelu jest jakieś takie urządzenie, które może się poluzować i stukać? Może to jakaś blokada przed wrzuceniem biegu bez wciśniętego hamulca? Wydaje mi się (ale pewien nie jestem), że przed wymianą klocków tego nie było. Nie wiem czy to ma znaczenie ale magik w warsztacie wymieniając klocki podnosił samochód podpierając podnośnik gdzieś pod silnikiem co spowodowało, że zawieszenie (zwykłe) mocno się opuściło. Może taki mocny wychył silnika spowodował, że puściło jakieś mocowanie.. Rozebrałbym tunel i zajrzał do środka ale jak na niego patrzę to nie wiem z której strony się zabrać.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś taki, może było to już przerabiane na forum?
2) Przy zakupie auta miałem komunikat o konieczności wymiany klocków hamulcowych (kontrolka żółta na FIS-ie) co też poczyniłem. Po wymianie klocków zauważyłem, że kontrolka od hamulców już się nie świeci ale kilkanaście sekund po odpaleniu auta wyskakuje komunikat Service (bez żadnej ikonki itp-sam napis.), który po kilku sekundach znika i FIS normalnie wyświetla radio, spalanie itp. Po wciśnięciu CHECK na desce nie pokazuje żadnych komunikatów a wcześniej w przypadku klocków pokazywał "Brake Pads". Podjechałem do dwóch magików z kompami do diagnostyki i obaj nie widzą żadnych błędów. Co może oznaczać ten komunikat? Czy może jakaś inspekcja serwisowa czy olejowa?
http://images77.fotosik.pl/625/3246cf58e80637e7med.jpg
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Niedawno stałem się posiadaczem A6 C6 3.2 FSI Quattro ze skrzynią Tiptronic. Sprowadza mnie do Was kilka pytań i może uda mi sie dzięki Wam uzyskac odpowiedź na chociaż jedno
1) Zauważyłem taki myk, że jak samochód stoi na P lub N i wciskam pedał hamulca to z tunelu środkowego w okolicach dźwigni zmiany biegów słychać jedno stuknięcie. Każde naciśniecie pedału to jeden stuk w tunelu. Brzmi to tak jak jakiś elektrozamek, elektrozawór, jakaś załączająca się blokada. Czy w tunelu jest jakieś takie urządzenie, które może się poluzować i stukać? Może to jakaś blokada przed wrzuceniem biegu bez wciśniętego hamulca? Wydaje mi się (ale pewien nie jestem), że przed wymianą klocków tego nie było. Nie wiem czy to ma znaczenie ale magik w warsztacie wymieniając klocki podnosił samochód podpierając podnośnik gdzieś pod silnikiem co spowodowało, że zawieszenie (zwykłe) mocno się opuściło. Może taki mocny wychył silnika spowodował, że puściło jakieś mocowanie.. Rozebrałbym tunel i zajrzał do środka ale jak na niego patrzę to nie wiem z której strony się zabrać.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś taki, może było to już przerabiane na forum?
2) Przy zakupie auta miałem komunikat o konieczności wymiany klocków hamulcowych (kontrolka żółta na FIS-ie) co też poczyniłem. Po wymianie klocków zauważyłem, że kontrolka od hamulców już się nie świeci ale kilkanaście sekund po odpaleniu auta wyskakuje komunikat Service (bez żadnej ikonki itp-sam napis.), który po kilku sekundach znika i FIS normalnie wyświetla radio, spalanie itp. Po wciśnięciu CHECK na desce nie pokazuje żadnych komunikatów a wcześniej w przypadku klocków pokazywał "Brake Pads". Podjechałem do dwóch magików z kompami do diagnostyki i obaj nie widzą żadnych błędów. Co może oznaczać ten komunikat? Czy może jakaś inspekcja serwisowa czy olejowa?
http://images77.fotosik.pl/625/3246cf58e80637e7med.jpg
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Kupiłes audi to zacznij studiowac forum. Puknięcie to prawidłowy normalny dzwięk zwalnianej blokady wybieraka biegów.
Service skasuj sobie vagiem bo to się pojawia co 10-30tys jak przychodzi pora zmiany oleju. tak to jest inspekcja. W zalezności jak było ustawione.
Wszystko to juz tu mamy dawno obgadane...
Service skasuj sobie vagiem bo to się pojawia co 10-30tys jak przychodzi pora zmiany oleju. tak to jest inspekcja. W zalezności jak było ustawione.
Wszystko to juz tu mamy dawno obgadane...
Dzięki za informacje. Dobrze, że się dowiedziałem o tym wybieraku jednak i tak w wolnej chwili i w przypływie weny tam zajrzę bo ten dźwięk nie brzmi normalnie (może w aucie typu Dacia ale nie w A6) a raczej tak jakby się coś poluzowało bo drganie czuć na całym tunelu. Wybierak jakoś jest przykręcony/zamocowany i tu bym upatrywał przyczyny. Co do kasowania inspekcji to znalazłem już procedurę kasowania i ogarnę temat. Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
mat1234; a czy w skrzyni stronic ma prawo być słyszalne "stuknięcie" przy wciskaniu hamulca przy włączonym zapłonie lub silniku? Wyczuwalne to jak pamiętam, było od czasu kiedy auto kupiłem tj. 2 m. temu, ale odgłos stuknięcia usłyszałem dopiero wczorajmat1324 pisze:Stuknięcie może być tylko wyczuwalne na gałce zmiany biegów. Czuć jak zwalniana jest blokada, ale nie ma mowy o żadnych odgłosach typu pukanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki za odpowiedź. Generalnie jestem dość wrażliwy na większość "dziwnych/nietypowych" dźwięków w aucie, i zdziwiło mnie, ze dopiero teraz to wyraźnie usłyszałem, bo samo drganie na dźwigni odczuwałem wcześniej.
Cóż, trzeba się na jakiś czas oswoić z przypadłościami tej skrzyni.
Ach, tęsknię za multitornikiem z poprzedniej c7 . Tak to pięknie, cicho pracowało .
[/i]Aktualizacja
Rozmawiałem z rekomendowanym tu na forum serwisem skrzyń w Baranowie p.Poznaniem, i ten mechanizm działa na zasadzie elektromagnesu czy nawet nim jest i może być słyszalny.
Cóż, trzeba się na jakiś czas oswoić z przypadłościami tej skrzyni.
Ach, tęsknię za multitornikiem z poprzedniej c7 . Tak to pięknie, cicho pracowało .
[/i]Aktualizacja
Rozmawiałem z rekomendowanym tu na forum serwisem skrzyń w Baranowie p.Poznaniem, i ten mechanizm działa na zasadzie elektromagnesu czy nawet nim jest i może być słyszalny.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga