Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Stukanie w tunelu środkowym przy wciskaniu pedału h

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kosmat21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2016, 08:57
Lokalizacja: Wołomin

[ TIP+Q] Stukanie w tunelu środkowym przy wciskaniu pedału h

Post autor: kosmat21 » 25 maja 2016, 10:19

Witam Panowie i Panie.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Niedawno stałem się posiadaczem A6 C6 3.2 FSI Quattro ze skrzynią Tiptronic. Sprowadza mnie do Was kilka pytań i może uda mi sie dzięki Wam uzyskac odpowiedź na chociaż jedno :)
1) Zauważyłem taki myk, że jak samochód stoi na P lub N i wciskam pedał hamulca to z tunelu środkowego w okolicach dźwigni zmiany biegów słychać jedno stuknięcie. Każde naciśniecie pedału to jeden stuk w tunelu. Brzmi to tak jak jakiś elektrozamek, elektrozawór, jakaś załączająca się blokada. Czy w tunelu jest jakieś takie urządzenie, które może się poluzować i stukać? Może to jakaś blokada przed wrzuceniem biegu bez wciśniętego hamulca? Wydaje mi się (ale pewien nie jestem), że przed wymianą klocków tego nie było. Nie wiem czy to ma znaczenie ale magik w warsztacie wymieniając klocki podnosił samochód podpierając podnośnik gdzieś pod silnikiem co spowodowało, że zawieszenie (zwykłe) mocno się opuściło. Może taki mocny wychył silnika spowodował, że puściło jakieś mocowanie.. Rozebrałbym tunel i zajrzał do środka ale jak na niego patrzę to nie wiem z której strony się zabrać.

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś taki, może było to już przerabiane na forum?

2) Przy zakupie auta miałem komunikat o konieczności wymiany klocków hamulcowych (kontrolka żółta na FIS-ie) co też poczyniłem. Po wymianie klocków zauważyłem, że kontrolka od hamulców już się nie świeci ale kilkanaście sekund po odpaleniu auta wyskakuje komunikat Service (bez żadnej ikonki itp-sam napis.), który po kilku sekundach znika i FIS normalnie wyświetla radio, spalanie itp. Po wciśnięciu CHECK na desce nie pokazuje żadnych komunikatów a wcześniej w przypadku klocków pokazywał "Brake Pads". Podjechałem do dwóch magików z kompami do diagnostyki i obaj nie widzą żadnych błędów. Co może oznaczać ten komunikat? Czy może jakaś inspekcja serwisowa czy olejowa?
http://images77.fotosik.pl/625/3246cf58e80637e7med.jpg

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Gość.

Post autor: Gość. » 25 maja 2016, 10:31

Kupiłes audi to zacznij studiowac forum. Puknięcie to prawidłowy normalny dzwięk zwalnianej blokady wybieraka biegów.
Service skasuj sobie vagiem bo to się pojawia co 10-30tys jak przychodzi pora zmiany oleju. tak to jest inspekcja. W zalezności jak było ustawione.
Wszystko to juz tu mamy dawno obgadane...

Awatar użytkownika
kosmat21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2016, 08:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: kosmat21 » 25 maja 2016, 11:24

Dzięki za informacje. Dobrze, że się dowiedziałem o tym wybieraku jednak i tak w wolnej chwili i w przypływie weny tam zajrzę bo ten dźwięk nie brzmi normalnie (może w aucie typu Dacia ;) ale nie w A6) a raczej tak jakby się coś poluzowało bo drganie czuć na całym tunelu. Wybierak jakoś jest przykręcony/zamocowany i tu bym upatrywał przyczyny. Co do kasowania inspekcji to znalazłem już procedurę kasowania i ogarnę temat. Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź! :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 maja 2016, 18:08

Stuknięcie może być tylko wyczuwalne na gałce zmiany biegów. Czuć jak zwalniana jest blokada, ale nie ma mowy o żadnych odgłosach typu pukanie.

Gość.

Post autor: Gość. » 25 maja 2016, 18:17

Może sie blokada wyrobiła nie wiem ale to nic innego jak ta blokada.

Dean2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 24 lis 2016, 08:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Dean2 » 01 gru 2016, 19:16

Podbijam temat.. rozwiazales jakos problem tego pojedynczego stuknięcia w tunelu przy wciskaniu hamulca?

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 06 gru 2016, 00:53

polecam się przyzwyczaić :)
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 30 sie 2019, 07:50

mat1324 pisze:Stuknięcie może być tylko wyczuwalne na gałce zmiany biegów. Czuć jak zwalniana jest blokada, ale nie ma mowy o żadnych odgłosach typu pukanie.
mat1234; a czy w skrzyni stronic ma prawo ;) być słyszalne "stuknięcie" przy wciskaniu hamulca przy włączonym zapłonie lub silniku? Wyczuwalne to jak pamiętam, było od czasu kiedy auto kupiłem tj. 2 m. temu, ale odgłos stuknięcia usłyszałem dopiero wczoraj <nerwus>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sie 2019, 12:29

Jak wiesz, nie miałem kontaktu s-tronikiem, więc nie powiem :). Wciśnięcie hamulca powoduje zwolnienie blokady i dlatego można ruszyć lewarek. Wydaje mi się, że jest to normalne, a słychać to przy wyłączonym radiu oraz jak ktoś się mocno skupi.

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 30 sie 2019, 13:24

Dzięki za odpowiedź. Generalnie jestem dość wrażliwy na większość "dziwnych/nietypowych" dźwięków w aucie, i zdziwiło mnie, ze dopiero teraz to wyraźnie usłyszałem, bo samo drganie na dźwigni odczuwałem wcześniej.
Cóż, trzeba się na jakiś czas oswoić z przypadłościami tej skrzyni.

Ach, tęsknię za multitornikiem z poprzedniej c7 ;). Tak to pięknie, cicho pracowało :).

[/i]Aktualizacja
Rozmawiałem z rekomendowanym tu na forum serwisem skrzyń w Baranowie p.Poznaniem, i ten mechanizm działa na zasadzie elektromagnesu czy nawet nim jest i może być słyszalny. :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga