Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI] Piszczący pasek alternatora.

Silniki wysokoprężne
marf60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 cze 2008, 10:40
Lokalizacja: Biała Podlaska

[A6 C4 2.5 TDI] Piszczący pasek alternatora.

Post autor: marf60 » 17 mar 2009, 19:31

Witam, mam problem z piskiem paska alternatora. W sumie słyszałem już dwie opinie mechaników - odmienne. Jeden sugeruje wymianę napinacza paska, drugi z kolei mówi o wyrobionym łożysku alternatora lub rolce alternatora. Próbowałem prysnąć WD40 bezpośrednio na rolke alternatora - pisk ustaje. Gdzie może leżeć przyczyna. Wymiana napinacza to spory koszt.

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 17 mar 2009, 21:47

ja w moim poprzednim audi też miałem ten problem krótszy pasek rozwiąże problem albo podłóż podkładke pod sprężynę i będzie oki
audi the best

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 19 mar 2009, 08:10

krótszy pasek to jest rozwiązanie ale na krótką metę bo i tak zacznie piszczeć :-P
dopóki nie wymienisz napinacza będzie co jakiś czas piszczeć, nawet nie starcz od wymiany do wymiany (tak miałem :-P )
pozdro :-D

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 19 mar 2009, 13:45

ja tez miałem podobny problem zaczynało się od piszczenia jak gasiłem auto, potem dziwy klekot z napinacza wystarczyło lekko go nadusić i przestawało. Tak jak koledzy piszą wyżej to na 90% jest napinacz koszta nie małe (ja płaciłem 270 za oryginał) ale oszczędzasz na wymianie bo jest banalnie prosta, wystarczy kluczem 17 (jak dobrze pamiętam) odciągnąć pasek aby go zrzucić potem kluczem 13 odkręcić napinacz. Wkręcić nowy, naciągnąć napinacz i założyć pasek. Gotowe!!

a to numerek napinacza: 046 145 299

[ Dodano: 2009-03-19, 14:01 ]
w razie jak byś się zdecydował na wymianę napinacza dołączam ułożenie paska wielorowkowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

gość_

Post autor: gość_ » 26 kwie 2010, 13:49

witam odgrzeje temat.
U mnie jest pisk przy gaszeniu i odpalaniu silnika. Poza tymi momentami nie zauważyłem by piszczał. Mój mechanik zasugerował że jest to część zwana "sprzęgiełkiem alternatora".
Kosztuje to ok 340 pln. I teraz pytanie czy to aby ta część czy objawy jakie podałem mogą wskazywać na coś innego?
Czy te rzekome sprzęgieko to właśnie ten napinacz?
Nie sztuka wydać 340 i nie rozwiązać problemu. Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-04-26, 16:04 ]
powiem wam, że jestem lekko zdezorientowany teraz.
Kolega z forum Pro Choice sprawdza mi części i mówi, że do mego auta nie ma żadnego "sprzęgiełka alternatora"
Z kolei ja wcześniej myślałem, że to właśnie ten napinacz (ten amortyzatorek zaznaczony na rysunku wyżej) bo mi się pocić zaczął. Myślałem, że on jest sprawcą tego pisku. Sam już nie wiem co o tym myśleć teraz.

gość_

Post autor: gość_ » 26 kwie 2010, 16:27

to napinaczem jest ten amortyzatorek czy któraś z tych rolek na których chodzi pasek?
Bo już się po prostu gubię.
O podłożeniu podkładki pod śrubę mówisz o tych śrubach które mocują właśnie ten napinacz/amortyzatorek?

gość_

Post autor: gość_ » 26 kwie 2010, 22:33

zaszedłem dziś do tego sklepu z częściami i pokazali mi jak wygląda żekome "sprzegiełko alternatora" to była zwykła rolka. Przypuszczam że od alternatora i kosztuje 340 pln... Zawojuje z tą podkładką w majówkę. Jeszcze jakbyś mi powiedział pod którą śrubę dokładnie podłożyłeś będę wdzięczny. Na ty rysunku jest ta śruba?

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 27 kwie 2010, 08:44

kolega Andi 2.5 tdi, dobrze napisał tylko widzę ze kolega szybki-ens, troszkę tego nie rozumie. Jeśli chodzi o tą podkładkę to Andi 2.5 tdi, podłożył pod kółko te które nierówno chodziło względem pozostałych kółek na których kręci się pasek klinowy.
szybki-ens, ja miałem identycznie jak Ty, też mi piszczał pasek przy gaszeniu wymieniłem napinacz, założyłem nowy pasek i jest gites.

gość_

Post autor: gość_ » 27 kwie 2010, 09:47

Ok... już rozumiem. Kurde, ten napinacz jest drogi cholernie :/ coś około 7- 8 stów chyba nie?
Kurde chyba jednak będę musiał sobie z tym póki co dać spokój bo nie stać mnie :(
Suma sumarum za ten pisk na pewno będzie odpowiedzialny ten amortyzatorek bo wspomniany pisk pojawił się w momencie gdy zaczął się pocić ten napinacz= amortyzatorek.

[ Dodano: 2010-04-27, 09:50 ]
a6-c425-tdi-aat-aelhowtoregeneracja-nap ... t16200.htm

bo to co tu opisał Lechu to raczej dla mnie nie ma znaczenia. Skoro się poci ten amortyzatorek to on jest winny.

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 27 kwie 2010, 10:03

nie mogę teraz znaleźć tego gościa od którego kupiłem napinacz za 270 zł na allegro ale mogę się dowiedzieć u mnie "na wsi" u znajomego po ile by on mógł ściągnąć na sklep.

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 27 kwie 2010, 10:10

szybki-ens jeśli ci piszczy tylko podczas gaszenia to do wymiany jest tylko sam amortyzatorek, ponieważ podczas gaszenia są silne drgania paska i on już nie gasi tych drgań i na którymś kółku prześliźnie się pasek i piszczy. Jeśli natomiast piszczy ci cały czas na obrotach jałowych to oznacza, że rolka napinacza nie stoi równolegle do płaszczyzny paska, dlatego, że sworzeń w napinaczu się zużywa i rolka zaczyna zmieniać płaszczyznę i pasek zaczyna piszczeć na rolce napinacza, więc wtedy podkłada się podkładkę pod śrubę nr 23 na rysunku piatka, podkładka wyrównuje pozycję napinacza i pasek przestaje piszczeć.

gość_

Post autor: gość_ » 27 kwie 2010, 10:11

Jeśli byś mógł będę wdzięczny :)
kilka tygodni temu kolega z forum mi proponował
http://allegro.pl/item997287410_tlumik_ ... _5tdi.html
sprzedał za 200 :]

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 27 kwie 2010, 10:16

sprzedał za 200 ale nie widzę naszego modelu na liście więc tez nie wiem czy by Ci pasował zaraz do kolegi zadzwonię i wszystko będę wiedział

gość_

Post autor: gość_ » 27 kwie 2010, 10:33

rzeczywiście nie ma naszego modelu ;) ok będę czekał.

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 27 kwie 2010, 12:09

szybki-ens, kolega mój możne mi ściągnąć ten "amorek" za około 300 zł i narazie taniej nic nie mogę znaleźć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga