[A6 C4 2.5 TDI] Piszczący pasek alternatora.
[A6 C4 2.5 TDI] Piszczący pasek alternatora.
Witam, mam problem z piskiem paska alternatora. W sumie słyszałem już dwie opinie mechaników - odmienne. Jeden sugeruje wymianę napinacza paska, drugi z kolei mówi o wyrobionym łożysku alternatora lub rolce alternatora. Próbowałem prysnąć WD40 bezpośrednio na rolke alternatora - pisk ustaje. Gdzie może leżeć przyczyna. Wymiana napinacza to spory koszt.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
ja tez miałem podobny problem zaczynało się od piszczenia jak gasiłem auto, potem dziwy klekot z napinacza wystarczyło lekko go nadusić i przestawało. Tak jak koledzy piszą wyżej to na 90% jest napinacz koszta nie małe (ja płaciłem 270 za oryginał) ale oszczędzasz na wymianie bo jest banalnie prosta, wystarczy kluczem 17 (jak dobrze pamiętam) odciągnąć pasek aby go zrzucić potem kluczem 13 odkręcić napinacz. Wkręcić nowy, naciągnąć napinacz i założyć pasek. Gotowe!!
a to numerek napinacza: 046 145 299
[ Dodano: 2009-03-19, 14:01 ]
w razie jak byś się zdecydował na wymianę napinacza dołączam ułożenie paska wielorowkowego
a to numerek napinacza: 046 145 299
[ Dodano: 2009-03-19, 14:01 ]
w razie jak byś się zdecydował na wymianę napinacza dołączam ułożenie paska wielorowkowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
witam odgrzeje temat.
U mnie jest pisk przy gaszeniu i odpalaniu silnika. Poza tymi momentami nie zauważyłem by piszczał. Mój mechanik zasugerował że jest to część zwana "sprzęgiełkiem alternatora".
Kosztuje to ok 340 pln. I teraz pytanie czy to aby ta część czy objawy jakie podałem mogą wskazywać na coś innego?
Czy te rzekome sprzęgieko to właśnie ten napinacz?
Nie sztuka wydać 340 i nie rozwiązać problemu. Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-26, 16:04 ]
powiem wam, że jestem lekko zdezorientowany teraz.
Kolega z forum Pro Choice sprawdza mi części i mówi, że do mego auta nie ma żadnego "sprzęgiełka alternatora"
Z kolei ja wcześniej myślałem, że to właśnie ten napinacz (ten amortyzatorek zaznaczony na rysunku wyżej) bo mi się pocić zaczął. Myślałem, że on jest sprawcą tego pisku. Sam już nie wiem co o tym myśleć teraz.
U mnie jest pisk przy gaszeniu i odpalaniu silnika. Poza tymi momentami nie zauważyłem by piszczał. Mój mechanik zasugerował że jest to część zwana "sprzęgiełkiem alternatora".
Kosztuje to ok 340 pln. I teraz pytanie czy to aby ta część czy objawy jakie podałem mogą wskazywać na coś innego?
Czy te rzekome sprzęgieko to właśnie ten napinacz?
Nie sztuka wydać 340 i nie rozwiązać problemu. Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-04-26, 16:04 ]
powiem wam, że jestem lekko zdezorientowany teraz.
Kolega z forum Pro Choice sprawdza mi części i mówi, że do mego auta nie ma żadnego "sprzęgiełka alternatora"
Z kolei ja wcześniej myślałem, że to właśnie ten napinacz (ten amortyzatorek zaznaczony na rysunku wyżej) bo mi się pocić zaczął. Myślałem, że on jest sprawcą tego pisku. Sam już nie wiem co o tym myśleć teraz.
zaszedłem dziś do tego sklepu z częściami i pokazali mi jak wygląda żekome "sprzegiełko alternatora" to była zwykła rolka. Przypuszczam że od alternatora i kosztuje 340 pln... Zawojuje z tą podkładką w majówkę. Jeszcze jakbyś mi powiedział pod którą śrubę dokładnie podłożyłeś będę wdzięczny. Na ty rysunku jest ta śruba?
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
kolega Andi 2.5 tdi, dobrze napisał tylko widzę ze kolega szybki-ens, troszkę tego nie rozumie. Jeśli chodzi o tą podkładkę to Andi 2.5 tdi, podłożył pod kółko te które nierówno chodziło względem pozostałych kółek na których kręci się pasek klinowy.
szybki-ens, ja miałem identycznie jak Ty, też mi piszczał pasek przy gaszeniu wymieniłem napinacz, założyłem nowy pasek i jest gites.
szybki-ens, ja miałem identycznie jak Ty, też mi piszczał pasek przy gaszeniu wymieniłem napinacz, założyłem nowy pasek i jest gites.
Ok... już rozumiem. Kurde, ten napinacz jest drogi cholernie coś około 7- 8 stów chyba nie?
Kurde chyba jednak będę musiał sobie z tym póki co dać spokój bo nie stać mnie
Suma sumarum za ten pisk na pewno będzie odpowiedzialny ten amortyzatorek bo wspomniany pisk pojawił się w momencie gdy zaczął się pocić ten napinacz= amortyzatorek.
[ Dodano: 2010-04-27, 09:50 ]
a6-c425-tdi-aat-aelhowtoregeneracja-nap ... t16200.htm
bo to co tu opisał Lechu to raczej dla mnie nie ma znaczenia. Skoro się poci ten amortyzatorek to on jest winny.
Kurde chyba jednak będę musiał sobie z tym póki co dać spokój bo nie stać mnie
Suma sumarum za ten pisk na pewno będzie odpowiedzialny ten amortyzatorek bo wspomniany pisk pojawił się w momencie gdy zaczął się pocić ten napinacz= amortyzatorek.
[ Dodano: 2010-04-27, 09:50 ]
a6-c425-tdi-aat-aelhowtoregeneracja-nap ... t16200.htm
bo to co tu opisał Lechu to raczej dla mnie nie ma znaczenia. Skoro się poci ten amortyzatorek to on jest winny.
szybki-ens jeśli ci piszczy tylko podczas gaszenia to do wymiany jest tylko sam amortyzatorek, ponieważ podczas gaszenia są silne drgania paska i on już nie gasi tych drgań i na którymś kółku prześliźnie się pasek i piszczy. Jeśli natomiast piszczy ci cały czas na obrotach jałowych to oznacza, że rolka napinacza nie stoi równolegle do płaszczyzny paska, dlatego, że sworzeń w napinaczu się zużywa i rolka zaczyna zmieniać płaszczyznę i pasek zaczyna piszczeć na rolce napinacza, więc wtedy podkłada się podkładkę pod śrubę nr 23 na rysunku piatka, podkładka wyrównuje pozycję napinacza i pasek przestaje piszczeć.
Jeśli byś mógł będę wdzięczny
kilka tygodni temu kolega z forum mi proponował
http://allegro.pl/item997287410_tlumik_ ... _5tdi.html
sprzedał za 200
kilka tygodni temu kolega z forum mi proponował
http://allegro.pl/item997287410_tlumik_ ... _5tdi.html
sprzedał za 200
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga