Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[c5, 1.9 tdi] szarpanie podczas ruszania

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 13 sty 2010, 22:43

mc pisze:Jadąc 20 kmh nacisnąłem hamulec, zatrzymalem się, puściłem i samochód cofnął się ok 10 cm
czyli to powiedzmy normalne, też nie zawsze mi się udało to zaobserwować, niedaleko mam remont ulicy to taki stromy podjazd jest to tam zauważyłem cofnięcie, na mniejszych kątach nigdy
mc pisze:nie robiłem żadnej adaptacji nie wiem czy to konieczne-skrzynia nie szarpie i pracuje dobrze, jeżeli się mylę to proszę o wskazówki.
po lifcie zastał poprawiony sterownik i skrzynia nie wypada z adaptacji

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 14 sty 2010, 03:02

Grisza1975 niestety, ale nie moge pomóc za bardzo - "nie siedzę w tiptroniku" zbyt mocno choć objawy całkiem ładnie przypominają pracę CVT.
Co do objawów multi na zimnym - jak nastaje zima i temp. spadają poniżej 0 st. C do tej sktzyni należy mieć dużo więcej cierpliwości a w zamian mozna po cichu zwymyślac konstruktorów ;-) Jak koś sie spieszy to niestety, ale się spóźni. Dlatego ja na szybki transport córki do szkoły pobieram od żony Renault Megane 1.6 Pb w manualu - zapina całkiem męsko i szybko. Niestety, ale zanim multitronik dojdzie do siebie aby można było jechać po ludzku minie trochę dłuższych chwil. Najlepiej jest odpalić i niech się grzeje itd, a po 5 minutach można jechać. Na zimnym ślizga się i śpi, jest ospały, niemrawy, niezdecydowany itd. Oczywiście mowa o sprawnej skrzyni - zanim złapie adaptację zimą minie sporo czasu i kilometrów.
Adaptacja bardzo łatwo wypada w pierwszych multitronikach, natomiast raczej to sie nie zdarza w modelach od 2003 z funkcją S. Podstawowy błąd wynikający z niewiedzy to jaka kolwiek ingerencja w elektrykę oraz silnik - nie znosi ani dodatkowych alarmów i innych zabezpieczeń antywłamaniowych a także rozłączania akumulatora - ale żaden nowoczesny samochód tego nie lubi - oraz gazu. Skrzynia chodzi na momencie obrotowym silnika, i jakakolwiek zmiana jego paramerów (wynikających ze świadomej ingerencji lub problemów z jego prawidłową pracą) wpływa negatywnie na pracę całości - czyli skrzynia dostaje "kota". Chyba, że ktoś wysilił sie, aby wymienić program dla skrzyni i silnika - co zdarza się prawie nigdy.
Multitronik może ruszać niemrawo lub nawet czasami bardzo niemrawo (zdarza mu sie tez czasami w zalezności od etapu adaptacji ruszyć po męsku ostro do przodu ). Pierwsze skrzynie od 2000 r. ruszały raczej od razu, natomiast ostatnie nie musza - inny sposób obliczania obrotów silnika oraz zupełnie różnie sterownie. Ale cofanie nie może być bez względu na temp. skrzyni (jej program) zbyt duże, czyli mowa o nawet 30 cm (na ostrych wznisieniach nawet 50 cm), ale wtedy poczujemy gwałtowną zmianę ciśnienia, stanowcze wyhamowanie cołania i ... dalej możemy niemrawie po kilku długich sekundach poruszyć się do przodu. Oczywiście wersji multitronika jest bardzo dużo (każda wersja modelowa i silnikowa ma swoją skrzynię i często są to opcje z 6 lub 7 tarczkami i głównie róznią sie programem oraz moda różnić sie sterownikiem hydraulicznym i elektrycznym).
Te skrzynie powinny być raz na jakiś czas profilaktycznie podłączane pod Vag-a aby (na kanale 10 jazda w przód, na 11 w tył) sprawdzić czy trzyma adaptację - głównie dotyczy to pierwszych modeli bez S. Te z S są bardziej pancerne i nawet po odłączeniu wtyczki od skrzyni na bardzo długi czas adaptacja nie wypadała. W tych pierwszych wystarczył słaby akumulator (np. 9 V, ale podczas rozruchu porannego już 6 V) aby adaptacja wypadała.
ps. jednym z objawów braku adaptacji jest mocne szarpnięcie podczas ruszania, niemrawa "zmiana biegów" a szczególnie długie zastanawianie sie przy redukcji, cofanie się (auto mimo załączonego D na mocnym wzniesieniu jedzie do tyłu bez oporów). Adaptacja może wypaść z powodu problemów z elektryką, silnikiem oraz skrzyni (np. nie osiągnie minimalnej temp. oleju w skrzyni ze względu na padająca pompę oleju itd.)
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 14 sty 2010, 19:13

Nie wiem czy to przypadek ale moj multitronic, potrzebuje rano max. 30 s. aby jechać całkiem normalnie.
Dzisiaj rano było -15 st. i normalnie ruszyłem ze zbrylonego śniegu, jedyna rzecz którą rano zauważyłem to to że przy przełączaniu z P na D minimanie spadają obroty.

mc

szymoni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 08 mar 2011, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szymoni » 08 mar 2011, 19:56

witam,

zdarzyło mi się, że padł akumulator w aucie. Po odpaleni z kabli, na zegarach podświetliły się wszystkie biegi (PRND...). Auto dziwnie się zachowywało gdy chciałem jechać na D i R. Natychmiast zgasiłem motor i odpaliłem ponownie, tym razem było ok.

Czy to jest właśnie przykład "wypadnięcia" adaptacji? Czy problem z adaptacją sygnalizowany jest podświetleniem się PRND?
Czy to zwiastun problemów z MULTI?

Rocznik 5.2004, multitronic z (S), motor BDG 163KM

pozdrawiam,

lugerek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2016, 21:21
Lokalizacja: holandia

Post autor: lugerek1986 » 23 lip 2016, 22:16

Witam,mam audi a6 3.0 benzyna 2001 multitronik,mam problem z automatem,mianowicie szarpie przy ruszaniu przy malym dodaniu gazu do 65 pozniej juz idzie normalnie,a dzieje sie to przez to ze biegi szybko przelacza i chodzi w sumie na obrotach 1.100 ok,jak dam wiecej gazu idzie normalnie nic nie szarpie,rowniez jak puszcze gaz np z 100 na godzine spadnie do 65 wtedy jest na 6 bigu i obroty niskie sa te 1.1000 i tez szarpie do samego zatrzymania sie i sa stuki pod autem,biegi przelacza normalnie,olej nie sprawdzany,ale nie ma wyciekow czysto sucho,dzieje sie to na zimnym jak i cieplym,zaw w stanie idealnym,wymienilem przeguby wew i zew,wahacze dolne bo mialy tez luzy,klocki tarcze przod i tyl.mechanicy obstawiaja skrzynie,ale to duze koszta,a wydaje mi sie ze problem jest inny,
na kompie wyskakuje blad ktory mozna skasowac wykrycie przerwania zaplonu na x cylindrze,za niska wartosc rezystancji oraz magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie innego zaworu,i mam prawdopodobnie gdzies jakas chyba dziurke w przelocie wydechowym,bo nieraz syczy,juz mi rece opadaja,przymiezam sie do wymiany sprzegla z dwumasem,tylko nie wiem czy inwestowac pieniadze,dzieki za info,pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga