[c5, 1.9 tdi] szarpanie podczas ruszania
[c5, 1.9 tdi] szarpanie podczas ruszania
witam
posiadam audi a6,1.9tdi,2003r w automacie od kilku miesiecy.przy zakupie tego auta zauwazylem problem z ruszaniem,otoz auto "skacze"na pierwszym biegu.uznalem to za błachostke wiec nabylem to auto.wymienilem olej w skrzyni bo myslalem ze to jest tego przyczyna[niebylo zadnych znacznych sladow zuzycia oleju]niestety nic mi to niedalo...podłączałem auto pod vag'a lecz nie pokazuje zadnych bledow. dowiedzilem sie ze przyczyna moze byc zamokniecie komputera skrzyni nie stety nie wiem gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac.
jezeli ktos mial taki problem prosze o podpowiedz co mam z tym zrobic
z gory dziekuje
pozdrawiam
posiadam audi a6,1.9tdi,2003r w automacie od kilku miesiecy.przy zakupie tego auta zauwazylem problem z ruszaniem,otoz auto "skacze"na pierwszym biegu.uznalem to za błachostke wiec nabylem to auto.wymienilem olej w skrzyni bo myslalem ze to jest tego przyczyna[niebylo zadnych znacznych sladow zuzycia oleju]niestety nic mi to niedalo...podłączałem auto pod vag'a lecz nie pokazuje zadnych bledow. dowiedzilem sie ze przyczyna moze byc zamokniecie komputera skrzyni nie stety nie wiem gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac.
jezeli ktos mial taki problem prosze o podpowiedz co mam z tym zrobic
z gory dziekuje
pozdrawiam
bolcik
kolego masz racje w skrzyni nie ma kompa ale jest odzielny kompuyter ktory steruje tylko i wylacznie skrzynia jesli chcesz to przesle ci wlasciwe namiary poza tym jesli byla by przyczyna mechaniczna to bym nie jezdzil a zrobilem juz prawie 5tys km i skrzynia sprawuje sie perfekcyjnie tylko jest motyw z ruszaniem.pozdrawiam....
bolcik
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Bolcik masz 6-cio biegową skrzynię multitronik (a nie tiptronik). Multitronik ma funkcją zmiany biegów tiptronik, ale jest to multi.
Czy to szarpanie podczas ruszania to jest szybkie i mocno odczuwalne poszarpywanie (na tyle odczuwalne, że nie da się nic ukryć przed ,np. pasażerem ?) - kilka szarpnięć na sekundę ? Czy to pojawia się rónież przy dojeżdżaniu przed zatrzymaniem się auta (również wtedy masz już pierwszy bieg) ?. No i czy masz to zawsze niezaleznie czy skrzynia jest zimna (po nocnym staniu) czy dobrze rozgrzana po dłuższej jeździe ?
pozdr.
ps. Multitronik posiada sterownik hydrauliczny oraz sterownik elektryczny. Sterowany jest przez Komputer Sterujący Skrzynią Biegów - J217. Każdy z powyższych może ulec awarii oraz uniemożliwić dalszą jazdę, a w szczególności dotyczy to Komputera Sterującego J217.
Czy to szarpanie podczas ruszania to jest szybkie i mocno odczuwalne poszarpywanie (na tyle odczuwalne, że nie da się nic ukryć przed ,np. pasażerem ?) - kilka szarpnięć na sekundę ? Czy to pojawia się rónież przy dojeżdżaniu przed zatrzymaniem się auta (również wtedy masz już pierwszy bieg) ?. No i czy masz to zawsze niezaleznie czy skrzynia jest zimna (po nocnym staniu) czy dobrze rozgrzana po dłuższej jeździe ?
pozdr.
ps. Multitronik posiada sterownik hydrauliczny oraz sterownik elektryczny. Sterowany jest przez Komputer Sterujący Skrzynią Biegów - J217. Każdy z powyższych może ulec awarii oraz uniemożliwić dalszą jazdę, a w szczególności dotyczy to Komputera Sterującego J217.
2.5 TDI AYM 2002
- daniel2207
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 sie 2008, 00:00
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Suwałki/Islandia
Sorki że podepne sie pod temat ,ale mam pytanko a mianowicie:jak u kolegi wyżej podczas przyspieszania czuje wyrażne szarpania ,przy stałej predkosci tego niema.Ale tez kiedy puszcze gas i chamuje silnikiem, słysze odgłos w postaci jak iiiiiiiiiiiiiiiiiii wraz ze spadajaca predkoscia dzwiek ten jest coraz to cichszy i przy ok.20km/h cichnie.Dodam ze jest to multi z 2003 r.i przebiegiem 93 tys.Niewiem czy olej był w niej wymieniany( bo kupilem ja rok temu)i czy wymiana coś pomoze?Słyszałem ze podobnie piszczy łożysko kiedy multi zdycha,ale przy 93 tyś?Co byście poradzili? :-?
AUDI PIęKNO W KAŻDYM CALU.
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
tak to jest bardzo mocne szarpanie podczas ruszania niezalezne od tego czy silnik jest cieply czy tez zimny zawsze takie samo szarpniecie zeby tego uniknac staram sie ruszac bardzo powoli ale to mnie denerwuje.a gdzie lub jak moge znlesc te sterowniki lub jak je sprawdzic czy maja wplyw na to szarpanie..?
pozdrawiam
pozdrawiam
bolcik
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Zacznij na szybko od przeprowadzenia adaptacji. Czy wiesz jak to się robi, czy potrzebujesz info.bolcik22 pisze:tak to jest bardzo mocne szarpanie podczas ruszania niezalezne od tego czy silnik jest cieply czy tez zimny zawsze takie samo szarpniecie zeby tego uniknac staram sie ruszac bardzo powoli ale to mnie denerwuje.a gdzie lub jak moge znlesc te sterowniki lub jak je sprawdzic czy maja wplyw na to szarpanie..?
pozdrawiam
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
kurde wydaje mi się, że już raz odpisywałem na ten problem, ale chyba ktoś skasował mój postbolcik22 pisze:dowiedzilem sie ze przyczyna moze byc zamokniecie komputera skrzyni nie stety nie wiem gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac.
kompa skrzyni biegów masz pod nogami pasażera pod dywanem w takiej czarnej puszcze
sprawdzić czy nie jest zamoknięty i czy nie masz wody w aucie, wystarczy zdjąć listwę, która leci wzdłuż drzwi i już dasz radę wsadzić tam rękę czy też zaświecić czy nie stoi tam woda
dodam tylko od siebie, że nie Szkopy nie za bardzo pomyślały z miejscem dla tego kompa, bo to w sumie najniższe miejsce w aucie, a za tym idzie najbardziej narażone na zamoknięcie
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Jeżeli udało się połączyć ze skrzynią i nie było błędów wątpię, aby był to sterownik, choć wszystko możliwe (rozumiem, że kolega goly ma na myśli sterownik elektryczny). Sterowniki te są podatne na zamoknięcie pomimo zabezpieczenia przed wilgocią. Kolejny bubel Luka.
Jeżeli skrzynia jest nie sprawna zazwyczaj ma "wypadniętą" adaptację. Ustawienie adaptacji czyli dodtosowanie charakterystyki pracy sprzęgła. Np. podczas ruszania następuje silne szarpnięcie - wzorowy brak adaptacji , mocne cofanie się na stromych wzniesieniach (np. 1 metr i więcej, lub wogóle brach wyhamowania mimo załączonego R), podczas jazdy wybieranie niewłaściwych przełóżeń (np. z 1 wskakuje 4 z pominienciem 2 i 3 mimo spokojnego ruszania), redukcja podczad wciskania gazu następuje z zastanowieniem, "gumowym" opóźnieniem no i co najgorsze ślizganie skrzyni podczas na przykład mocnego przyspieszania, itp. . Jeżeli nie ma ciśnienia, bo pompa oleju jest uszkodzona również nie zrobisz adaptacji. Dotyczy to również wadliwego sterownika/sterowników. Adaptacja zapisze się tylko i wyłącznie przy sprawnej skrzyni. Warunkiem jest rónież rozgrzany olej do co najmniej 60 st. C (czyli wtedy, kiedy posiada włąściwe ciśnienie oleju). Adaptacja może wypaść z różnych powodów, po za wymienionymi to słaby akumulator (spadek napięcia podczas postoju nocnego), niewłaściwie zamontowane dodatkowe zabazpieczenie antywłamaniowe, itd....
Przeprowadzenie adaptacji (opisywane na AKP i innych Forach Audi):
Jest kilka warunków takich jak:
1. rozgrzana skrzynia - około 15 kilkometrów na trasie lub około 30 min. jazdy w mieście. Aby mieć 100 % pewności robić to po dłuższej jeździe. Na VAG-u można sprawdzić temp. na kanałach 10 i 11.
2. Płaski i nie uczęszczany odcinek drogi - 50 m (np. parking czy nie uczęszczany odcinek drogi poza miejskiej)
Ustawić samochód na drodze do jazdy na wprost. Rozłączyć akumulator - klema minusowa (klucz 10-tka) na 10 minut. Po 10 min. podłączyć klemę. Odpalić silnik, załączyć D i ruszyć do przodu wykorzystując 50 % gazu/mocy. Po przejechaniu odcinka auto zatrzymać w miejscu i trzymać wciśnięty pedał hamulca przez 20 sekund. (w tym czasie zapisuje się adaptacja) Po tym czasie załączyć N i przełączyć na R. Ruszyć do tyłu tak jak na D. Ponownie po zatrzymaniu przytrzymać pedał hamulca przez 20 sek.
Adaptacja zakończona. Można jechać. Wg dokumentacji serwisowej adaptacja może się nie zapisać z pierwszym razem i zgodnie z w/w przeprowadza się ją do 10 razy. Każdorazowo skrzynia musi być rozgrzana. Zaleca się wtedy rozgrzanie do co najmniej 70 st. C.
W praktyce - przy sprawnej skrzyni adaptacja powinna zapisać się za pierwszym razem. Przeprowadzałem ją wielokrotnie na różnych sterownikach i brałem udział w adaptacjach na różnych modelach Audi z różnymi wersjami skrzyń i w 99 % przypadków adaptacja zakończyła się sukcesem za pierwszym razem. Sprawa z rozłączaniem akumulatora - resetowanie ustawień komputera, natomiast można to przeprowadzić za pomocą waga, ale niestety nie wiem jak. Natomiast adaptację wg opisu przeprowadza się tak samo niezależnie od tego czy to ASO, czy amatorka
Jeżeli masz nadal pytania to śmiało.
ps. po rozłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora będziesz musiał tylko ustawić zegarek i datownik na desce rozdzielczej, oraz opuścić do samego dołu i podnieść trzymając przycisk wszystkie elektryczne szyby. To po to, aby podnosiły się i opuszczały automatycznie - trzeba tylko je ponownie nauczyć. Możliwe, że po jakimś czasie zaczną działać prawidłowo, ale po co czekać
Jeżeli skrzynia jest nie sprawna zazwyczaj ma "wypadniętą" adaptację. Ustawienie adaptacji czyli dodtosowanie charakterystyki pracy sprzęgła. Np. podczas ruszania następuje silne szarpnięcie - wzorowy brak adaptacji , mocne cofanie się na stromych wzniesieniach (np. 1 metr i więcej, lub wogóle brach wyhamowania mimo załączonego R), podczas jazdy wybieranie niewłaściwych przełóżeń (np. z 1 wskakuje 4 z pominienciem 2 i 3 mimo spokojnego ruszania), redukcja podczad wciskania gazu następuje z zastanowieniem, "gumowym" opóźnieniem no i co najgorsze ślizganie skrzyni podczas na przykład mocnego przyspieszania, itp. . Jeżeli nie ma ciśnienia, bo pompa oleju jest uszkodzona również nie zrobisz adaptacji. Dotyczy to również wadliwego sterownika/sterowników. Adaptacja zapisze się tylko i wyłącznie przy sprawnej skrzyni. Warunkiem jest rónież rozgrzany olej do co najmniej 60 st. C (czyli wtedy, kiedy posiada włąściwe ciśnienie oleju). Adaptacja może wypaść z różnych powodów, po za wymienionymi to słaby akumulator (spadek napięcia podczas postoju nocnego), niewłaściwie zamontowane dodatkowe zabazpieczenie antywłamaniowe, itd....
Przeprowadzenie adaptacji (opisywane na AKP i innych Forach Audi):
Jest kilka warunków takich jak:
1. rozgrzana skrzynia - około 15 kilkometrów na trasie lub około 30 min. jazdy w mieście. Aby mieć 100 % pewności robić to po dłuższej jeździe. Na VAG-u można sprawdzić temp. na kanałach 10 i 11.
2. Płaski i nie uczęszczany odcinek drogi - 50 m (np. parking czy nie uczęszczany odcinek drogi poza miejskiej)
Ustawić samochód na drodze do jazdy na wprost. Rozłączyć akumulator - klema minusowa (klucz 10-tka) na 10 minut. Po 10 min. podłączyć klemę. Odpalić silnik, załączyć D i ruszyć do przodu wykorzystując 50 % gazu/mocy. Po przejechaniu odcinka auto zatrzymać w miejscu i trzymać wciśnięty pedał hamulca przez 20 sekund. (w tym czasie zapisuje się adaptacja) Po tym czasie załączyć N i przełączyć na R. Ruszyć do tyłu tak jak na D. Ponownie po zatrzymaniu przytrzymać pedał hamulca przez 20 sek.
Adaptacja zakończona. Można jechać. Wg dokumentacji serwisowej adaptacja może się nie zapisać z pierwszym razem i zgodnie z w/w przeprowadza się ją do 10 razy. Każdorazowo skrzynia musi być rozgrzana. Zaleca się wtedy rozgrzanie do co najmniej 70 st. C.
W praktyce - przy sprawnej skrzyni adaptacja powinna zapisać się za pierwszym razem. Przeprowadzałem ją wielokrotnie na różnych sterownikach i brałem udział w adaptacjach na różnych modelach Audi z różnymi wersjami skrzyń i w 99 % przypadków adaptacja zakończyła się sukcesem za pierwszym razem. Sprawa z rozłączaniem akumulatora - resetowanie ustawień komputera, natomiast można to przeprowadzić za pomocą waga, ale niestety nie wiem jak. Natomiast adaptację wg opisu przeprowadza się tak samo niezależnie od tego czy to ASO, czy amatorka
Jeżeli masz nadal pytania to śmiało.
ps. po rozłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora będziesz musiał tylko ustawić zegarek i datownik na desce rozdzielczej, oraz opuścić do samego dołu i podnieść trzymając przycisk wszystkie elektryczne szyby. To po to, aby podnosiły się i opuszczały automatycznie - trzeba tylko je ponownie nauczyć. Możliwe, że po jakimś czasie zaczną działać prawidłowo, ale po co czekać
2.5 TDI AYM 2002
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Czy skrzynię Multitronic też trzeba poddawać procesowi adaptacji? I drugie pytanie - czy skrzynia powinna poradzić sobie z wzniesieniami, tzn. jak np. chcę ruszyć pod górkę, to puszczam hamulec i skrzynia jakby chciała ruszyć - nie daje rady, ale też nie stacza się w dół.
Tak samo do tyłu - gdy wjeżdżam do garażu tyłem, mam pod lekką górkę podjazd, to muszę dodać sporo gazu, żeby się wtoczył... Czy to normalne?
Tak samo do tyłu - gdy wjeżdżam do garażu tyłem, mam pod lekką górkę podjazd, to muszę dodać sporo gazu, żeby się wtoczył... Czy to normalne?
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga