Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 części audi a6 sklep audi a6 Audi A6 reklama forum a6 Tarcze, hamulce warsztat
Sklep alufelgiExpress Parts Części do A6/S6 Motostacja.pl Oleje Motul AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Best Performance

Poprzedni temat «» Następny temat
[c5, 1.9 tdi] szarpanie podczas ruszania  
Autor Wiadomość
bolcik22 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: High Wycombe
Wysłany: 2009-03-15, 23:24   [c5, 1.9 tdi] szarpanie podczas ruszania

witam
posiadam audi a6,1.9tdi,2003r w automacie od kilku miesiecy.przy zakupie tego auta zauwazylem problem z ruszaniem,otoz auto "skacze"na pierwszym biegu.uznalem to za błachostke wiec nabylem to auto.wymienilem olej w skrzyni bo myslalem ze to jest tego przyczyna[niebylo zadnych znacznych sladow zuzycia oleju]niestety nic mi to niedalo...podłączałem auto pod vag'a lecz nie pokazuje zadnych bledow. dowiedzilem sie ze przyczyna moze byc zamokniecie komputera skrzyni nie stety nie wiem gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac.
jezeli ktos mial taki problem prosze o podpowiedz co mam z tym zrobic
z gory dziekuje
pozdrawiam
_________________
bolcik
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
kriiss 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2009-03-16, 19:46   oj oj oj

[a6 c5] kolego to jest bzdura napewno jaka to jest skrzynia?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bolcik22 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: High Wycombe
Wysłany: 2009-03-16, 23:21   Re: oj oj oj

ale z czym ta bzdura?to jest automatyczna skrzynia tiptronic 6 biegow.
_________________
bolcik
 
 
kriiss 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 12
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2009-03-17, 19:23   

kolego w skrzyni niema kompa obok jest pozycjoner jedynie i wiazka która wchodzi do sterownika ,a sterownik nie jest komp on tylko steruje cisnieniami itp takze jedynie usterka mechaniczna
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bolcik22 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: High Wycombe
Wysłany: 2009-03-18, 00:04   

kolego masz racje w skrzyni nie ma kompa ale jest odzielny kompuyter ktory steruje tylko i wylacznie skrzynia jesli chcesz to przesle ci wlasciwe namiary poza tym jesli byla by przyczyna mechaniczna to bym nie jezdzil a zrobilem juz prawie 5tys km i skrzynia sprawuje sie perfekcyjnie tylko jest motyw z ruszaniem.pozdrawiam....
_________________
bolcik
 
 
paw1972 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Kołobrzeg/Bristol
Wysłany: 2009-03-22, 01:09   

Bolcik masz 6-cio biegową skrzynię multitronik (a nie tiptronik). Multitronik ma funkcją zmiany biegów tiptronik, ale jest to multi.
Czy to szarpanie podczas ruszania to jest szybkie i mocno odczuwalne poszarpywanie (na tyle odczuwalne, że nie da się nic ukryć przed ,np. pasażerem ?) - kilka szarpnięć na sekundę ? Czy to pojawia się rónież przy dojeżdżaniu przed zatrzymaniem się auta (również wtedy masz już pierwszy bieg) ?. No i czy masz to zawsze niezaleznie czy skrzynia jest zimna (po nocnym staniu) czy dobrze rozgrzana po dłuższej jeździe ?
pozdr.
ps. Multitronik posiada sterownik hydrauliczny oraz sterownik elektryczny. Sterowany jest przez Komputer Sterujący Skrzynią Biegów - J217. Każdy z powyższych może ulec awarii oraz uniemożliwić dalszą jazdę, a w szczególności dotyczy to Komputera Sterującego J217.
_________________
2.5 TDI AYM 2002
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
daniel2207 
Czasobywacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 43
Skąd: Suwałki/Islandia
Wysłany: 2009-03-23, 01:19   

Sorki że podepne sie pod temat ,ale mam pytanko a mianowicie:jak u kolegi wyżej podczas przyspieszania czuje wyrażne szarpania ,przy stałej predkosci tego niema.Ale tez kiedy puszcze gas i chamuje silnikiem, słysze odgłos w postaci jak iiiiiiiiiiiiiiiiiii wraz ze spadajaca predkoscia dzwiek ten jest coraz to cichszy i przy ok.20km/h cichnie.Dodam ze jest to multi z 2003 r.i przebiegiem 93 tys.Niewiem czy olej był w niej wymieniany( bo kupilem ja rok temu)i czy wymiana coś pomoze?Słyszałem ze podobnie piszczy łożysko kiedy multi zdycha,ale przy 93 tyś?Co byście poradzili? :-?
_________________
AUDI PIęKNO W KAŻDYM CALU.

PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
 
 
bolcik22 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: High Wycombe
Wysłany: 2009-03-24, 22:04   

tak to jest bardzo mocne szarpanie podczas ruszania niezalezne od tego czy silnik jest cieply czy tez zimny zawsze takie samo szarpniecie zeby tego uniknac staram sie ruszac bardzo powoli ale to mnie denerwuje.a gdzie lub jak moge znlesc te sterowniki lub jak je sprawdzic czy maja wplyw na to szarpanie..?
pozdrawiam
_________________
bolcik
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
paw1972 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Kołobrzeg/Bristol
Wysłany: 2009-03-24, 23:44   

bolcik22 napisał/a:
tak to jest bardzo mocne szarpanie podczas ruszania niezalezne od tego czy silnik jest cieply czy tez zimny zawsze takie samo szarpniecie zeby tego uniknac staram sie ruszac bardzo powoli ale to mnie denerwuje.a gdzie lub jak moge znlesc te sterowniki lub jak je sprawdzic czy maja wplyw na to szarpanie..?
pozdrawiam

Zacznij na szybko od przeprowadzenia adaptacji. Czy wiesz jak to się robi, czy potrzebujesz info.
pozdr.
_________________
2.5 TDI AYM 2002
 
 
goly191 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2280
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-03-25, 09:09   

bolcik22 napisał/a:
dowiedzilem sie ze przyczyna moze byc zamokniecie komputera skrzyni nie stety nie wiem gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac.

kurde wydaje mi się, że już raz odpisywałem na ten problem, ale chyba ktoś skasował mój post
kompa skrzyni biegów masz pod nogami pasażera pod dywanem w takiej czarnej puszcze
sprawdzić czy nie jest zamoknięty i czy nie masz wody w aucie, wystarczy zdjąć listwę, która leci wzdłuż drzwi i już dasz radę wsadzić tam rękę czy też zaświecić czy nie stoi tam woda
dodam tylko od siebie, że nie Szkopy nie za bardzo pomyślały z miejscem dla tego kompa, bo to w sumie najniższe miejsce w aucie, a za tym idzie najbardziej narażone na zamoknięcie
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bolcik22 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: High Wycombe
Wysłany: 2009-03-26, 00:11   

nie mam pojecia jak sie robi ta adaptacje prosze o informacje....z gory dziekuje
pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-26, 00:14 ]
wielkie dzieki za informacje,sprawdze komputer bo nie wydaje mi sie zeby to byla przyczyna mechaniczna skrzyni..
pozdrawiam
_________________
bolcik
 
 
paw1972 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Kołobrzeg/Bristol
Wysłany: 2009-03-26, 14:39   

Jeżeli udało się połączyć ze skrzynią i nie było błędów wątpię, aby był to sterownik, choć wszystko możliwe (rozumiem, że kolega goly ma na myśli sterownik elektryczny). Sterowniki te są podatne na zamoknięcie pomimo zabezpieczenia przed wilgocią. Kolejny bubel Luka.
Jeżeli skrzynia jest nie sprawna zazwyczaj ma "wypadniętą" adaptację. Ustawienie adaptacji czyli dodtosowanie charakterystyki pracy sprzęgła. Np. podczas ruszania następuje silne szarpnięcie - wzorowy brak adaptacji ;-) , mocne cofanie się na stromych wzniesieniach (np. 1 metr i więcej, lub wogóle brach wyhamowania mimo załączonego R), podczas jazdy wybieranie niewłaściwych przełóżeń (np. z 1 wskakuje 4 z pominienciem 2 i 3 mimo spokojnego ruszania), redukcja podczad wciskania gazu następuje z zastanowieniem, "gumowym" opóźnieniem no i co najgorsze ślizganie skrzyni podczas na przykład mocnego przyspieszania, itp. . Jeżeli nie ma ciśnienia, bo pompa oleju jest uszkodzona również nie zrobisz adaptacji. Dotyczy to również wadliwego sterownika/sterowników. Adaptacja zapisze się tylko i wyłącznie przy sprawnej skrzyni. Warunkiem jest rónież rozgrzany olej do co najmniej 60 st. C (czyli wtedy, kiedy posiada włąściwe ciśnienie oleju). Adaptacja może wypaść z różnych powodów, po za wymienionymi to słaby akumulator (spadek napięcia podczas postoju nocnego), niewłaściwie zamontowane dodatkowe zabazpieczenie antywłamaniowe, itd....
Przeprowadzenie adaptacji (opisywane na AKP i innych Forach Audi):
Jest kilka warunków takich jak:
1. rozgrzana skrzynia - około 15 kilkometrów na trasie lub około 30 min. jazdy w mieście. Aby mieć 100 % pewności robić to po dłuższej jeździe. Na VAG-u można sprawdzić temp. na kanałach 10 i 11.
2. Płaski i nie uczęszczany odcinek drogi - 50 m (np. parking czy nie uczęszczany odcinek drogi poza miejskiej)
Ustawić samochód na drodze do jazdy na wprost. Rozłączyć akumulator - klema minusowa (klucz 10-tka) na 10 minut. Po 10 min. podłączyć klemę. Odpalić silnik, załączyć D i ruszyć do przodu wykorzystując 50 % gazu/mocy. Po przejechaniu odcinka auto zatrzymać w miejscu i trzymać wciśnięty pedał hamulca przez 20 sekund. (w tym czasie zapisuje się adaptacja) Po tym czasie załączyć N i przełączyć na R. Ruszyć do tyłu tak jak na D. Ponownie po zatrzymaniu przytrzymać pedał hamulca przez 20 sek.
Adaptacja zakończona. Można jechać. Wg dokumentacji serwisowej adaptacja może się nie zapisać z pierwszym razem i zgodnie z w/w przeprowadza się ją do 10 razy. Każdorazowo skrzynia musi być rozgrzana. Zaleca się wtedy rozgrzanie do co najmniej 70 st. C.
W praktyce - przy sprawnej skrzyni adaptacja powinna zapisać się za pierwszym razem. Przeprowadzałem ją wielokrotnie na różnych sterownikach i brałem udział w adaptacjach na różnych modelach Audi z różnymi wersjami skrzyń i w 99 % przypadków adaptacja zakończyła się sukcesem za pierwszym razem. Sprawa z rozłączaniem akumulatora - resetowanie ustawień komputera, natomiast można to przeprowadzić za pomocą waga, ale niestety nie wiem jak. Natomiast adaptację wg opisu przeprowadza się tak samo niezależnie od tego czy to ASO, czy amatorka ;-)
Jeżeli masz nadal pytania to śmiało.
ps. po rozłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora będziesz musiał tylko ustawić zegarek i datownik na desce rozdzielczej, oraz opuścić do samego dołu i podnieść trzymając przycisk wszystkie elektryczne szyby. To po to, aby podnosiły się i opuszczały automatycznie - trzeba tylko je ponownie nauczyć. Możliwe, że po jakimś czasie zaczną działać prawidłowo, ale po co czekać ;-)
_________________
2.5 TDI AYM 2002
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
stasiuszef 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 465
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-08-19, 12:04   

paw1972, chciałem sie upewnić, czy jeżeli np. rozłączam akumulator bo coś tam sobię robię i nie chcę żeby mi błędy wskoczyły to czy muszę po podłączeniu akumulatora adaptować skrzynię? Czy dobrze rozumiem,że każdorazowe odłączenia aku wymusza taką czynność??
_________________
usunieto !!
 
 
MrBorrows 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 124
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-08-19, 19:06   

Czy skrzynię Multitronic też trzeba poddawać procesowi adaptacji? I drugie pytanie - czy skrzynia powinna poradzić sobie z wzniesieniami, tzn. jak np. chcę ruszyć pod górkę, to puszczam hamulec i skrzynia jakby chciała ruszyć - nie daje rady, ale też nie stacza się w dół.
Tak samo do tyłu - gdy wjeżdżam do garażu tyłem, mam pod lekką górkę podjazd, to muszę dodać sporo gazu, żeby się wtoczył... Czy to normalne?
_________________
Pozdr.
MrBorrows
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
stasiuszef 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Imię: Michał
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 465
Skąd: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Wysłany: 2009-08-20, 11:56   

U mnie w tipie jak stoję na światłach pod górkę i puszczę hamulec to auto nie pojedzie(bo jest pod górkę) ale i nie stoczy się ani centymetra do tyłu.Wjeżdżając tyłem do garażu pod górkę, rzeczywiście muszę dodać troszkę więcej gazu żeby go wtoczyć.Uważam że to normalne.
_________________
usunieto !!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: