Montaż asystenta zmiany pasa (side assist retrofit) A6 C6 fl
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Montaż asystenta zmiany pasa (side assist retrofit) A6 C6 fl
Po kilku udanych modyfikacjach postanowiłem pchnąć do przodu kolejny temat. Korzystając z ładnej pogody wziąłem się w końcu za montaż asystenta zmiany pasa (audi side assist) - na razie to co na zewnątrz. Sam montaż systemu nie jest skomplikowany ale jest najbardziej rozbudowany pod względem potrzebnych części oraz ilości przewodów (około 50-60m) z wszystkich moich dotychczasowych modów (asystent długich świateł, zmiana głośników na bose, kamera cofania, TPMS Low i aktywny tempomat, który sprawuje się wyśmienicie montaz-aktywnego-tempomatu-acc-vt80563.htm).
System dostępny był w modelach poliftowych i tylko w ich zderzakach (wszystkich) jest przygotowane miejsce pod sterowniki asystenta - są dwa, master i slave. Oprócz w/w sterowników potrzebne są jeszcze lusterka z lampkami ostrzegawczymi (tylko polift) oraz włącznik systemu w konsolę no i oczywiście wtyczki do sterowników i wtyczka do włącznika. Ja dodatkowo dołożyłem złączkę pomiędzy instalacją zew. i wew. Ogółem zużyłem około 40 konektorów .
Jak to wygląda czasowo? - do tej pory jeden dzień na ogarnięcie lusterek i drugi na montaż sterowników wraz z przygotowaniem kabelków i wprowadzenie ich do środka auta. Przewiduję jeszcze co najmniej jeden dzień (może 1,5) na montaż wyłącznika i ogarnięcie instalacji wewnątrz - niestety muszę się dobrać do licznika bo trzeba do niego doprowadzić jeden przewód z wyłącznika…
Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/side-assist-a6-c6/
Poniżej kilka zdjęć z tym co udało mi się zrobić do tej pory:
1. Lusterka z lampkami ostrzegawczymi - ponieważ moje lusterka były nieskładane :shock: to przy okazji postanowiłem przerobić na składane. Swoje lusterka odłożyłem na półkę a kupiłem podstawy w wersji składanej plus obudowy pod lampki asystenta, no i lampki (lakiernik pomalował i jest ok.). Dodatkowo kupiłem przełącznik lusterek z funkcją składania (poprosiłem o przysłanie z przełącznikiem takiej podkładki z ikonkami - widać na zdjęciu) a ponieważ wszystkie „rączki z dziurką” na symbol złożonych lusterek były mocno sfatygowane postanowiłem wykorzystać swoją - wywierciłem w niej dziurkę (chyba fi 6 lub 7) i też jest ok.
2. Demontaż zderzaka - niestety z uwagi na dwie nakrętki mocujące trzeba zdjąć praktycznie całą tapicerkę w bagażniku.
3. Montaż sterowników - na pierwszym zdjęciu widać „to specjalne” miejsce.
4. Instalacja zewnętrzna:
- przygotowane wtyczki (to co lubię najbardziej),
- zmierzyłem odległość pomiędzy sterownikami… i gotowe - do owijania wiązki na zew. użyłem taśmy wodo i olejo-odpornej TESA (nowy nabytek ),
- po wywierceniu otworków fi 6 gotową wiązkę zewnętrzną zamontowałem do zderzaka na kołkach widocznych na zdjęciu,
5. Instalacja wewnętrzna:
- jak pisałem potrzeba dużo kabelkóów ,
- do bagażnika wszedłem przez tą samą przelotkę co instalacja czujników cofania - widać moją ponadplanową złączkę,
- doszedłem do tego punktu…
Będę aktualizował temat wraz z postępem prac.
System dostępny był w modelach poliftowych i tylko w ich zderzakach (wszystkich) jest przygotowane miejsce pod sterowniki asystenta - są dwa, master i slave. Oprócz w/w sterowników potrzebne są jeszcze lusterka z lampkami ostrzegawczymi (tylko polift) oraz włącznik systemu w konsolę no i oczywiście wtyczki do sterowników i wtyczka do włącznika. Ja dodatkowo dołożyłem złączkę pomiędzy instalacją zew. i wew. Ogółem zużyłem około 40 konektorów .
Jak to wygląda czasowo? - do tej pory jeden dzień na ogarnięcie lusterek i drugi na montaż sterowników wraz z przygotowaniem kabelków i wprowadzenie ich do środka auta. Przewiduję jeszcze co najmniej jeden dzień (może 1,5) na montaż wyłącznika i ogarnięcie instalacji wewnątrz - niestety muszę się dobrać do licznika bo trzeba do niego doprowadzić jeden przewód z wyłącznika…
Schemat wiązki na mojej stronie:
https://mojeprojekty.eu/side-assist-a6-c6/
Poniżej kilka zdjęć z tym co udało mi się zrobić do tej pory:
1. Lusterka z lampkami ostrzegawczymi - ponieważ moje lusterka były nieskładane :shock: to przy okazji postanowiłem przerobić na składane. Swoje lusterka odłożyłem na półkę a kupiłem podstawy w wersji składanej plus obudowy pod lampki asystenta, no i lampki (lakiernik pomalował i jest ok.). Dodatkowo kupiłem przełącznik lusterek z funkcją składania (poprosiłem o przysłanie z przełącznikiem takiej podkładki z ikonkami - widać na zdjęciu) a ponieważ wszystkie „rączki z dziurką” na symbol złożonych lusterek były mocno sfatygowane postanowiłem wykorzystać swoją - wywierciłem w niej dziurkę (chyba fi 6 lub 7) i też jest ok.
2. Demontaż zderzaka - niestety z uwagi na dwie nakrętki mocujące trzeba zdjąć praktycznie całą tapicerkę w bagażniku.
3. Montaż sterowników - na pierwszym zdjęciu widać „to specjalne” miejsce.
4. Instalacja zewnętrzna:
- przygotowane wtyczki (to co lubię najbardziej),
- zmierzyłem odległość pomiędzy sterownikami… i gotowe - do owijania wiązki na zew. użyłem taśmy wodo i olejo-odpornej TESA (nowy nabytek ),
- po wywierceniu otworków fi 6 gotową wiązkę zewnętrzną zamontowałem do zderzaka na kołkach widocznych na zdjęciu,
5. Instalacja wewnętrzna:
- jak pisałem potrzeba dużo kabelkóów ,
- do bagażnika wszedłem przez tą samą przelotkę co instalacja czujników cofania - widać moją ponadplanową złączkę,
- doszedłem do tego punktu…
Będę aktualizował temat wraz z postępem prac.
- Załączniki
-
- instalacja elektr.pdf
- (476.49 KiB) Pobrany 1346 razy
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 18:51 przez stefank, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.kolego potrzebuję pomocy.chcę a właściwie wymieniłem w swojej Olimpiadzie a6 c6 2004 rok 3,0 tdi silnik asb licznik,ponieważ miałem licznik z małym FIS em i zamieniłem na duży ale nie mogę poradzić sobie oczywiście z komponent protect actiw.posiadam VCDS a ale jeszcze trzeba mieć wiedzę.czy byłbyś w stanie mi pomóc.bardzo proszę.pozdrawiam i czekam na jakieś info.Daro
Witam.pozdrawiam wszystkich i cieszę się że dołączyłem do masy użytkowników olimpiady.Audi jest świetnym autkiem i warto go mieć.pzdr Daro
no to dzęki i przepraszam kolego.problem polega na tym że pomimo iż kupiłem legalnie te zegary to serwis we Wrocławiu odmówił mi zakodowania tego.powiedzieli że mają zakaz.mogę ewentualnie kupić u nich nowy to zakodują.bagatelka.koszt 4398 zł i kodowanie 250 zł.nie zwariowałem jeszcze.miłej pracy.pzdr Darek. a czy masz namiar do tego chojnowa.
Witam.pozdrawiam wszystkich i cieszę się że dołączyłem do masy użytkowników olimpiady.Audi jest świetnym autkiem i warto go mieć.pzdr Daro
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Napiszę jeszcze tutaj bo nie wiem czy poszło na PW:
Ja byłem dwa razy w Lubinie u Świtonia (ostatnio 3 tygodnie temu) i nie robili problemu - koszt usługi 298 zł.
Kontakt (szybki i miły):
serwis_audi@switon-paczkowski.pl
lub
Chojnów:
Autoelektronika i diagnostyka
Baczyńskiego 5 Chojnów
605 376 862
Ja byłem dwa razy w Lubinie u Świtonia (ostatnio 3 tygodnie temu) i nie robili problemu - koszt usługi 298 zł.
Kontakt (szybki i miły):
serwis_audi@switon-paczkowski.pl
lub
Chojnów:
Autoelektronika i diagnostyka
Baczyńskiego 5 Chojnów
605 376 862
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Witam po dłuższej przerwie - udało mi się pchnąć trochę do przodu temat montażu. Rozebrałem kawałek auta (ponownie) i podłączyłem kabelki ze sterowników do lampek w lusterkach, zamontowałem włącznik systemu i podłączyłem przewody can. Miałem trochę niepotrzebnej roboty - źle zinterpretowałem schemat i za wszelką cenę chciałem się dostać do wtyczki licznika żeby podłączyć do niej jeden kabelek z włącznika. Okazało się, że jest to przewód od podświetlenia i wystarczyło podłączyć się obok do włącznika PDC. Po podłączeniu wszystkiego poskładałem auto i wziąłem się za kodowanie. Dołożyłem asystenta (3C) do listy Gateway (19) i w MMI po przez zielone menu bo przez VCDS-a oczywiście niby się wkodował ale w menu CAR nie było opcji asystenta. Asystent się pojawił i można się z nim komunikować przez kabel ale… - ale jest błąd modułu SLAVE, którego nie da się usunąć i przez to cały system nie chce się załączyć. Naciskam guzik i od razu na FIS-ie komunikat o błędzie. Udało mi się za to zrobić test wyjść i w końcu zobaczyłem lampki świecące w lusterkach . Według opisu błędu sterownik jest uszkodzony - zamówiłem drugi i zobaczę. Niestety będę zmuszony zdjąć znowu zderzak… . Jak dotrze nowy to zaktualizuje temat a puki co kilka zdjęć i scan z błędem.
1. Przewody od lampek miałem już wypuszczone pod osłony słupków przy pierwszym podejściu także nie musiałem rozbierać nic ponad to co widać na zdjęciach (po za licznikiem):
2. Rozebrany pulpit:
3. I po montażu - widać włącznik:
4. Scan z błędem:
Adres : 3C Nazwa systemu : 3C - Asystent zmiany toru jazdy
Wersja protokołu : KWP2000/TP20 ( Ereignisse : 1 )
-Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907566B
Numer części : 4L0910566D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0020
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod : 102
Możliwość wykonania funkcji flash : Możliwość wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0769_SWA_MasterH01
-Podsystemy:
System podmagistrali
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907568B
Numer części : 4L0910568D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0010
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod :
Możliwość wykonania funkcji flash : Brak możliwości wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0770_SWA_Slave_H01
-Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek
Numer : 02850 - Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu
Rodzaj usterki 1 : Uszkodzenie
Rodzaj usterki 2 : Statycznie
-Standardowe warunki otoczenia:
Data : 09.05.16
Czas : 19:15:51
Przebieg w km (DTC) : 170352
Priorytet : 3
Licznik częstotliwości : 1
Licznik cykli wyuczania / cykl jazdy :
[ Dodano: 2016-05-26, 01:53 ]
Witam ponownie - mała aktualizacja.
Jak pisałem wcześniej po montażu całego systemu wyskoczył błąd, który wskazywał na uszkodzony moduł SLAVE - i faktycznie po wymianie na inny system ożył.
Kilka uwag:
1. Niestety przy montażu pożałowałem na lampki ostrzegawcze w lusterka i kupiłem zamienniki. Chce wszystkich przestrzec - NIE kupujcie zamienników. Zamienniki ledwo świecą i w dzień są praktycznie niewidoczne. Poza tym wyrzuca ciągle błędy o zwarciu, przerwie itd. Kupiłem oryginalne i w końcu działają jak należy no i zero błędów.
2. Po wymianie modułu SLAVE wszystkie poprzednie błędy dało się usunąć za to pojawił się nowy, który świadczy o konieczności skalibrowania systemu. Mimo to system się załącza i działa, tj. lampki sygnalizują auta w martwym polu.
Poniżej skan systemu z obecnym błędem:
Adres : 3C Nazwa systemu : 3C - Asystent zmiany toru jazdy Wersja protokołu : KWP2000/TP20 ( Ereignisse : 1 )
-Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907566B
Numer części : 4L0910566D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0020
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod : 2
Możliwość wykonania funkcji flash : Możliwość wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0769_SWA_MasterH01
-Podsystemy:
System podmagistrali
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907568B
Numer części : 4L0910568D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0020
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod :
Możliwość wykonania funkcji flash : Brak możliwości wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0770_SWA_Slave_H01
-Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek
Numer : VAG02850: Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu
Rodzaj usterki 1 : Brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja
Rodzaj usterki 2 : Sporadyczna
-Standardowe warunki otoczenia:
Data : 24.05.16
Czas : 20:39:45
Przebieg w km (DTC) : 171380
Priorytet : 3
Licznik częstotliwości : 1
Licznik cykli wyuczania / cykl jazdy : 207
A na koniec kilka zdjęć:
1. Wymiana lampki i od razu test żeby zobaczyć czy działa.
- moja:
- u znajomego w A7 dla porównania:
2. Nowe lampki - na rachunku widać ich numery.
3. Zestawienie montażowe.
I tyle
[ Dodano: 2016-05-27, 13:07 ]
Wrzucam jeszcze filmik z działaniem Side Assist i ACC:
1. Przewody od lampek miałem już wypuszczone pod osłony słupków przy pierwszym podejściu także nie musiałem rozbierać nic ponad to co widać na zdjęciach (po za licznikiem):
2. Rozebrany pulpit:
3. I po montażu - widać włącznik:
4. Scan z błędem:
Adres : 3C Nazwa systemu : 3C - Asystent zmiany toru jazdy
Wersja protokołu : KWP2000/TP20 ( Ereignisse : 1 )
-Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907566B
Numer części : 4L0910566D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0020
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod : 102
Możliwość wykonania funkcji flash : Możliwość wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0769_SWA_MasterH01
-Podsystemy:
System podmagistrali
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907568B
Numer części : 4L0910568D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0010
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod :
Możliwość wykonania funkcji flash : Brak możliwości wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0770_SWA_Slave_H01
-Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek
Numer : 02850 - Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu
Rodzaj usterki 1 : Uszkodzenie
Rodzaj usterki 2 : Statycznie
-Standardowe warunki otoczenia:
Data : 09.05.16
Czas : 19:15:51
Przebieg w km (DTC) : 170352
Priorytet : 3
Licznik częstotliwości : 1
Licznik cykli wyuczania / cykl jazdy :
[ Dodano: 2016-05-26, 01:53 ]
Witam ponownie - mała aktualizacja.
Jak pisałem wcześniej po montażu całego systemu wyskoczył błąd, który wskazywał na uszkodzony moduł SLAVE - i faktycznie po wymianie na inny system ożył.
Kilka uwag:
1. Niestety przy montażu pożałowałem na lampki ostrzegawcze w lusterka i kupiłem zamienniki. Chce wszystkich przestrzec - NIE kupujcie zamienników. Zamienniki ledwo świecą i w dzień są praktycznie niewidoczne. Poza tym wyrzuca ciągle błędy o zwarciu, przerwie itd. Kupiłem oryginalne i w końcu działają jak należy no i zero błędów.
2. Po wymianie modułu SLAVE wszystkie poprzednie błędy dało się usunąć za to pojawił się nowy, który świadczy o konieczności skalibrowania systemu. Mimo to system się załącza i działa, tj. lampki sygnalizują auta w martwym polu.
Poniżej skan systemu z obecnym błędem:
Adres : 3C Nazwa systemu : 3C - Asystent zmiany toru jazdy Wersja protokołu : KWP2000/TP20 ( Ereignisse : 1 )
-Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907566B
Numer części : 4L0910566D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0020
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod : 2
Możliwość wykonania funkcji flash : Możliwość wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0769_SWA_MasterH01
-Podsystemy:
System podmagistrali
Numer katalogowy sprzętu : 4L0907568B
Numer części : 4L0910568D
Numer wersji sprzętu : H01
Numer wersji oprogramowania : 0020
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod :
Możliwość wykonania funkcji flash : Brak możliwości wykonania funkcji flash
Oznaczenie systemu : J0770_SWA_Slave_H01
-Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek
Numer : VAG02850: Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu
Rodzaj usterki 1 : Brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja
Rodzaj usterki 2 : Sporadyczna
-Standardowe warunki otoczenia:
Data : 24.05.16
Czas : 20:39:45
Przebieg w km (DTC) : 171380
Priorytet : 3
Licznik częstotliwości : 1
Licznik cykli wyuczania / cykl jazdy : 207
A na koniec kilka zdjęć:
1. Wymiana lampki i od razu test żeby zobaczyć czy działa.
- moja:
- u znajomego w A7 dla porównania:
2. Nowe lampki - na rachunku widać ich numery.
3. Zestawienie montażowe.
I tyle
[ Dodano: 2016-05-27, 13:07 ]
Wrzucam jeszcze filmik z działaniem Side Assist i ACC:
ACC Side, Assist problem
Witam,
mam następujący problem: zamontowałem ACC oraz Side Assist (łącznie z Gateway`em obsługującym 5 kanał).
Po podłączeniu wszystkich elementów Side Assist zaczął działać poprawnie, natomiast ACC wyświetlał komunikat na FISie "niedostępny".
Po jednym dniu użytkowania na FISie wyświetlił się "SAFE", a na MMI COMPONENT PROTECT.
W serwisie twierdzą, że nie można ściągnąć ochrony, ponieważ brak jest komunikacji z tymi dwoma sterownikami.
Proszę o pomoc!
mam następujący problem: zamontowałem ACC oraz Side Assist (łącznie z Gateway`em obsługującym 5 kanał).
Po podłączeniu wszystkich elementów Side Assist zaczął działać poprawnie, natomiast ACC wyświetlał komunikat na FISie "niedostępny".
Po jednym dniu użytkowania na FISie wyświetlił się "SAFE", a na MMI COMPONENT PROTECT.
W serwisie twierdzą, że nie można ściągnąć ochrony, ponieważ brak jest komunikacji z tymi dwoma sterownikami.
Proszę o pomoc!
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Podstawowe pytanie - czy zdejmowałeś CP z gatewaya?
Bo możliwe, że jest zblokowany i dlatego nie ma komunikacji.
Zdjęcie CP konieczne, kolega w innym poście pisał, że przy aktywnym CP
też mu te systemy wariowały.
Niestety CP z gatewaya można zdjąć tylko w serwisie.
ACC też ma CP.
Side assist nie ma.
[ Dodano: 2016-06-26, 13:08 ]
I po kalibracji, byłem jakiś czas temu w serwisie - czas trwania usługi około 45 minut.
Kalibracja wykonana pomyślnie, teraz system jest bezbłędny (koszt 298 zł)
Bo możliwe, że jest zblokowany i dlatego nie ma komunikacji.
Zdjęcie CP konieczne, kolega w innym poście pisał, że przy aktywnym CP
też mu te systemy wariowały.
Niestety CP z gatewaya można zdjąć tylko w serwisie.
ACC też ma CP.
Side assist nie ma.
[ Dodano: 2016-06-26, 13:08 ]
I po kalibracji, byłem jakiś czas temu w serwisie - czas trwania usługi około 45 minut.
Kalibracja wykonana pomyślnie, teraz system jest bezbłędny (koszt 298 zł)
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Na końcu pierwszego posta jest pdf z całą instalacją elektryczną
ale napiszę tak w skrócie, mam nadzieję, że bardziej przejrzyście.
MASTER (strona pasażera):
-> zasilanie (2 przewody) => 10 - masa, 9 - plus po stacyjce
-> CAN (2 przewody) => 5 - CAN Low do 7 w gateway, 12 - CAN High do 17 w gateway (opis dla wtyczki 20 pinowej, GATEWAY MUSI BYĆ PIĘCIO-KANAŁOWY )
-> włącznik w konsoli (2 przewody) => 8 do 6 w przełączniku, 3 do 2 w przełączniku
-> CAN do sterownika SLAVE (2 przewody) => 1 do 12 w SLAVE, 2 do 5 w SLAVE
SLAVE (strona kierowcy):
-> zasilanie (2 przewody) => 10 - masa, 9 - plus po stacyjce
-> CAN do sterownika MASTER (2 przewody) 12 do 1 w MASTER, 5 do 2 w MASTER
-> do lampek w lusterkach (3 przewody) => 2 wspólny, 6 do lampki kierowcy, 8 do lampki pasażera
WŁĄCZNIK (konsola):
-> masa => piny 3 i 4
-> przewody do sterownika MASTER => piny 2 i 6 (patrz wyżej)
-> podświetlenie => pin 1
ale napiszę tak w skrócie, mam nadzieję, że bardziej przejrzyście.
MASTER (strona pasażera):
-> zasilanie (2 przewody) => 10 - masa, 9 - plus po stacyjce
-> CAN (2 przewody) => 5 - CAN Low do 7 w gateway, 12 - CAN High do 17 w gateway (opis dla wtyczki 20 pinowej, GATEWAY MUSI BYĆ PIĘCIO-KANAŁOWY )
-> włącznik w konsoli (2 przewody) => 8 do 6 w przełączniku, 3 do 2 w przełączniku
-> CAN do sterownika SLAVE (2 przewody) => 1 do 12 w SLAVE, 2 do 5 w SLAVE
SLAVE (strona kierowcy):
-> zasilanie (2 przewody) => 10 - masa, 9 - plus po stacyjce
-> CAN do sterownika MASTER (2 przewody) 12 do 1 w MASTER, 5 do 2 w MASTER
-> do lampek w lusterkach (3 przewody) => 2 wspólny, 6 do lampki kierowcy, 8 do lampki pasażera
WŁĄCZNIK (konsola):
-> masa => piny 3 i 4
-> przewody do sterownika MASTER => piny 2 i 6 (patrz wyżej)
-> podświetlenie => pin 1
Witam
Jeden dzień przerwy po instalacji ACC i czas nowe "wyzwanie"
Zacząłem zbierać graty jakiś czas temu. Potrzebuję jeszcze kilka konektorów.
Kupiłem niedrogo oryginalne składane lusterka z Side Assist. Mam też nowe sterowniki do drzwi.
Potrzebuję schematów podłączenia tych sterowników i lusterek. Coś czytałem, że poliftowe lusterka mają sygnalizację miezy sobą po LIN
Jeden dzień przerwy po instalacji ACC i czas nowe "wyzwanie"
Zacząłem zbierać graty jakiś czas temu. Potrzebuję jeszcze kilka konektorów.
Kupiłem niedrogo oryginalne składane lusterka z Side Assist. Mam też nowe sterowniki do drzwi.
Potrzebuję schematów podłączenia tych sterowników i lusterek. Coś czytałem, że poliftowe lusterka mają sygnalizację miezy sobą po LIN
Jacek
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Chętnie pomogę.
Faktycznie potrzebny jest dodatkowy przewód pomiędzy sterownikami z przodu i tyłu (a nie lusterkami).
Lampki od side assist są połączone poza sterownikami, także jak masz lusterka to tylko wpinasz w sterowniki, dorzucasz LIN przod-tył a lampki osobno do sterowników side assist.
A masz już sterowniki side (master, slave)? - bo znajomy ma na zbyciu.
Zobaczę jeszcze różnice w podłączeniu sterowników lift/polift...
I tak:
musisz dorzucić przewód LIN ze sterownika przedniego (wtyczka B, 20 pinowa, czarna) - pin 10
do sterownika tylnego (też wtyczka B, 20 pinowa, czarna) - i też pin 10.
Po drodze są złączki drzwi/słupek - w obu przypadkach kabelek jest na pinie 4
Faktycznie potrzebny jest dodatkowy przewód pomiędzy sterownikami z przodu i tyłu (a nie lusterkami).
Lampki od side assist są połączone poza sterownikami, także jak masz lusterka to tylko wpinasz w sterowniki, dorzucasz LIN przod-tył a lampki osobno do sterowników side assist.
A masz już sterowniki side (master, slave)? - bo znajomy ma na zbyciu.
Zobaczę jeszcze różnice w podłączeniu sterowników lift/polift...
I tak:
musisz dorzucić przewód LIN ze sterownika przedniego (wtyczka B, 20 pinowa, czarna) - pin 10
do sterownika tylnego (też wtyczka B, 20 pinowa, czarna) - i też pin 10.
Po drodze są złączki drzwi/słupek - w obu przypadkach kabelek jest na pinie 4
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga