Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 ] Zgrzytanie-chrobotanie z przodu podczas jazdy.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 13 mar 2009, 13:04

działaj, ale jak już chrobocze to może być za późno n wymianę sparów. osłony przegubów masz całe? zwykle przegub pada po uprzednim uszkodzeniu osłony..

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 13 mar 2009, 16:03

censored, nie spotkałem się jeszcze z zużytym przegubem wewnętrznym-tym przy skrzyni,no chyba ,że faktycznie manżeta jest nieszczelna i smar się ulotnił. także pierwsze słyszę o wymianie smaru w przegubach po jakimś przebiegu. dziwne.

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 02 kwie 2009, 00:52

Witam,

To ja może podepnę się pod temat bo widzę że w miare podobny a i u mnie pojawiły się pewne zgrzytania i drgania.

Podczas jazdy przy 80km/h (przy zakresie 60-140km/h i więcej też ale najbardziej przy 80 wtedy gdy silnik nie pracuje glosno i autko sobie płynie po asfalcie) słychać wyrażne chrobotanie które nie występuje z tą samą częstotliwością - w zależności od tego jak sie auto ułoży na jezdni to chrobocze mocniej lub mniej. Przy dłuższej jeździe słychać to trochę wyraźniej. Przy prostej nawierzchni raczej jest to w miarę podobnie i chrobocze sobie z podobną częstotliwością doprowadzając mnie do szewskiej pasji. Wrt, wrt, wrt będzie tu prawidłowym odgłosem ale u mnie jest on ciągle i niezależnie czy przyciskam gaz czy zwalniam - chrobotanie i drgania słychać zawsze tylko z różną częstotliwością.

Wykluczam tu opony i felgi gdyż zmieniłem je na nowe tydzień temu.

Na pedale gazu przy zgrzycie cały czas czuję lekkie drgania jakby ten efekt z napędu przenosił się na resztę co mnie strasznie wkurza i denerwuje (jestem perfekcjonistą i w moim Audi nie może nić świszczeć ani zgrzytać :) ).

Wszystko zaczeło się niedaleko po tym jak przywaliłem jakiś miesiąc temu w krawężnik z prędkością 40km/h ślizgając się na śniegu - skręciłem kołami i uderzyłem - cały impet poszedł na przednią felgę ktora poszła na złom (jajo).

Dolny wahacz lewy przód poszedł do wymiany bo był krzywy. Od tego czasu w przednim lewym kole, albo przynajmniej tak jak mówił censored, w czesci od strony skrzyni do półośki i przegubu - coś sobie tam zgrzyta i nie daje mi spokoju.

ÂŁożysko podobno jest dobre (nie ma luzów) i było sprawdzane przy okazji wymiany wahacza ale nie wiem czy to może nie mieć wpływu na to zgrzytanie mimo tego iż nie wykazuje luzów.

Jechałem jako pasażer i też jest to wyczuwalne, ale zdecydowanie w mniejszym stopniu.

Jeżeli ktokolwiek ma jakiś pomysł w tej sprawie, to pomoc w temacie bardzo mile widziana :mrgreen:

Dzięki,
Audi - There's no better way to drive.

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 03 kwie 2009, 13:31

Hmmm powiem Wam ,że u mnie pojawiło sie terkotanie przed zimą... Tylko przy skrecie w prawo... Pojechalem do mechanika on sprawdzil mowi ,że osłony całe, nic nie wycieka... Co to może byc??

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 03 kwie 2009, 18:00

Oli80, zasadniczo terkotanie sie nie zmienia czy w ostrym łuku czy w łagodnym. może troszke czestotliwosc sie zwieksza chociaz nie mozna z cala pewnoscia tego stwierdzic, slychac za to z mniejszym natezeniem.

Czym jade szybciej tym slychac to czesciej. Moje pierwsze przypuszczenia też były na łożysko.

Dodam że z rana jak auto jest zimne to trzęsie mi (drga lekko auto) przez jakieś 1-2km, potem ustaje i zaczyna odzywać się zgrzytanie. Mechanik i tak czy siak mnie czeka ale może dojde z waszą pomocądo tego szybciej :mrgreen:

Zna ktoś jakiś warsztat godny polecenia w okolicach Katowic/Częstochowy? Jak narazie to z forum wyszukałem AUTO-DANECKI i tam sie umówiłem za tydzień w piątek bo słyszałem że robią w miare dobrze i tanio (ostatnio ktoś rozdząd do Audi robił u nich z forum :-D

Z Góry dzięki,
Audi - There's no better way to drive.

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 05 kwie 2009, 05:04

witam. moze sie myle ale czy sprawdzaliscie wewnetrzne koncowki drazkow kierowniczych...? piszecie o objawach bardzo odobnych do moich... i jak sie pozniej okazalo byly to wlasnie te koncowki ktore jest dosyc ciezko wymienic. wymienilem na nowe, kuypilem jakies tanie "no name" bo akurat mialem audiczke sprzedawac ale niesprzedalem i po trzech miesiacach znowu zaczely stukac chrobotac itp.... i znowu wymienilem na nowe tym razem juz jakies konkretniejsze i cicho sza! i nie mozna sie sugerowac tak bardzo ksiazka ze np po 50 tys sprawdzic tamto po 100 tys tamto itd...

Mipol, z rana i moja audunia byla cicha, wydaje mi sie dlatego ze metal sie skurczyl, scisnal i niebylo luzu. a jak sie nagrzal to sie zaczelo odzywac.

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 05 kwie 2009, 10:32

Dorus, napewno powiem mechanikowi aby sprawdził i łożysko i przegub wewnętrzny.

Odnośnie dodatkowych objawów:

Wczoraj miałem trase 60km i mogłem lepiej sie przysłuchać tym chrobotaniom i to co zauważyłem to że przy skręcie w prawo na łuku, chrobotanie nasila się z większą częstotliwością. Wczoraj przy temperaturze 23C na zewnatrz chrobotanie było wyjątkowo dokuczliwe i miałem wrażenie że zaraz sie coś rozleci.

JAk tylko wyprostowałem kierownicę to chrobotanie powrocoło do swojej pierwotnej formy.
Teraz juz chrobota w miarę jednolicie i w porównywalnych odstepach (przy jezdzie na wprost).
W poniedziałek jadę zaraz do mechanika na kontrolę aby sprawdził łożysko w pierwszej kolejności - nie wiem czy te naprężenia przy skręcie w prawo mają aż taki wpływ na przegub wewnętrzny.

Moim zdaniem bardziej na zewnętrzny bądź łożysko - Tego mam nadzieję dowiedzieć się już w przyszłym tygodniu - tak czy siak łożysko ok 195zł, przegub wewnetrzny 230zł. Co by nie było to troche mnie to skrobnie nie powiem ://
Audi - There's no better way to drive.

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 05 kwie 2009, 16:02

Mipol, 95% obstawiam ze poloska! ale daj znac jutro co i jak.

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 09 kwie 2009, 11:19

Panowie,

sprawa wyjasniona :-) Wczoraj wymienilem łożysko i auto sunie po szynach jak zaklęte. Zero stuków zero puków, zawirowań czy drgań. Ufffffff. :-D

Założyłem SKF bo tylko to się nadaje do Audi (w sumie nic innego zresztą mi nie proponowali). Pozatym koles polecał mi też FAG-a ale co sie okazało że w srodku był..... SKF tylko z zeszlifowanymi emplematami Grupy VW :mrgreen:

W każdym bądź razie ja już jeżdzę do przodu :-))

Dzięki Wszystkim!!
Audi - There's no better way to drive.

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 09 kwie 2009, 12:19

censored, wymieniałem lewe przednie ale u mnie ewidentnie cos chrobotało a przy wiekszej temperaturze na zewnatrz zaczeło byćdokuczliwe. Jeszcze zanim pojechałem na wymianę w ÂŚrodę przypadkowo otworzyłem szybę podczas jazdy i dodatkowo było słychać piszczenie (cykliczne) więc łożysko.

Zakręć kołem tym co wymieniłeś łozysko i posłuchaj jak chodzi a potem każdym innym - zobaczysz czy czasem któreś nie szumi bardziej bo być może szumy które słyszysz nie do końca ida z tej strony (lepiej sprawdzić dla pewności).

U mnie koles jak sprawdzał łożyska to sprawdził i z lewej i prawej strony bo mówi że przy takim strzale w krawężnik lubi się prawa strona też zjechać. I faktycznie podniósł koło na lewarku i slychac że z prawej strony tez (a lewa jakby dobra) - wiec za niedługo bedzie mnie czekać wymiana prawej strony :-/

Teraz jak jade to lekko szumi podczas jazdy (prawa strona) ale juz nie denerwuje mnie to tak jak te drgania przenoszone na pedał gazu <ok>
Audi - There's no better way to drive.

Ivanhoe666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Tczew

Audi A6 C5 stukanie podczas jazdy na wprost

Post autor: Ivanhoe666 » 28 lut 2010, 13:15

Witam. Posiadam A6 C5 od 3 tygodni i jestem zdruzgotany!! na auto poszła fura siana a po 3 tygodniach zaczeły pojawiac sie dziwne stuki!!?? Pierwsza reakcja i diagnoza OPONY!! ale wymienilem opony przekladalem kola a stukanie jak bylo tak jest. Moj mechanik i ja nie mozemy wychwycic co jest przyczyną.

Jest to dziwne głuche stukanie przy jezdzie na wprost które słychac powyzej 40km\h a po wyzej 120km\h czestotliwosc stukania jest tak wysoka ze zanika i jest nie do uslyszenia. Dodam ze w zakrecie np na rondzie czy skrzyzowaniach nic nie stuka!!

wyjmowalismy półosie przeguby i nic niewiem co dalej. Topie kase i dalej bez zmian teraz chce wymienic łożyska ale niewiem czy w dobrym kierunku ide. Zastanawiałem sie czy skrzynia moze byc przyczyna niewiem??

Prosze o rade moze ktos spotkal sie z podobną usterką
AUDI IVANHOE

Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 01 mar 2010, 14:20

Moim zdaniem nie jest to skrzynia - jak sam mowiles problem nie wystepuje przy skrecaniu. Ja na Twoim miejscu sprawdzilbym pierw auto na podnosniku. Niech Twoj mechanik podniesie go do gory a ty wsiadz i wrzuc go na bieg i wtedy zobacz czy cos stuka czy nie - mechanikowi bedzie latwiej wtedy zdiagnozowac miejsce tego stuku.

Z ktorej strony bardziej slychac ten stukot - lewa, prawa, tyl przod ?

ÂŁozyska wydaja bardzo metaliczny dzwiek ale nie stukowaty - niech mechanik podniesie kazde kolo z osobna i zakreci nim - kolo powinno chodzic cicho, jezeli bedziesz slyszec delikatne lub mocne tarcie (zblizone do dzwieku chrabotania) to trzeba sie temu blizej przyjrzec.

Na ta chwile tylko to mi przychodzi do glowy.
Audi - There's no better way to drive.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga