[All A6] Przestroga, przed zastosowaniem złych opon
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
[All A6] Przestroga, przed zastosowaniem złych opon
Jak w temacie. Jak będziecie kupować opony to zwróćcie uwagę, aby je prawidłowo dobrać. Ja zawsze powtarzam, żeby 3 razy sprawdzić czy na pewno nadają się do tego auta, ale jak wiadomo najciemniej pod latarnią Podczas zakupu nie zwróciłam uwagi na nośność opon. Dla Audi S6 C5 przy profilu 245/30 powinien ten index być minimum 93, a ja kupiłam opony z indexem 90. Przejechane pół sezonu letniego 2014 i cały sezon 2015, aż w zeszły wtorek przy prędkości 190km/h podczas wyprzedzania samochodu ciężarowego był wielki huk i nagły rumor dochodzący z przodu. Szybki zjazd na pas awaryjny i oto skutek:
Pozytyw całej sytuacji to, że nic nikomu się nie stało Auto zachowało się bardzo sterownie, nie rzuciło samochodem, ani nic z tych rzeczy, a wystrzał był na prawym przodzie. Kiedyś też przy 190km/h wystrzeliła mi opona z tyłu (Chrysler 300M FWD), ale autem miotnęło jakby był RWD.
Pozytyw całej sytuacji to, że nic nikomu się nie stało Auto zachowało się bardzo sterownie, nie rzuciło samochodem, ani nic z tych rzeczy, a wystrzał był na prawym przodzie. Kiedyś też przy 190km/h wystrzeliła mi opona z tyłu (Chrysler 300M FWD), ale autem miotnęło jakby był RWD.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Chrysler 300 M to FWD :shock: a ja myslalem ze to taki hamerykanski krążownik RWD
Co do opon to faktycznie mocne niedopatrzenie z Twojej strony
Swoją drogą ja zajechałem tak Continentala, który nośność miał prawidłową, a przyczyną wystrzału było zbyt mało powietrza w oponie, co skutkowało tym, że opona jechała na zbyt dużym ugięciu......ujechałem tak około 5 km, po czym strzeliła.....na szczescie przy małej predkosci.
Co do opon to faktycznie mocne niedopatrzenie z Twojej strony
Swoją drogą ja zajechałem tak Continentala, który nośność miał prawidłową, a przyczyną wystrzału było zbyt mało powietrza w oponie, co skutkowało tym, że opona jechała na zbyt dużym ugięciu......ujechałem tak około 5 km, po czym strzeliła.....na szczescie przy małej predkosci.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
300M jest FWD, jego następca 300C jest RWD lub AWD
Co do opon to ewidentnie moja wina. Do tej pory zachodzę w głowę jak ja to zrobiłam, bo zawsze szukając opon wpisuję min. index 94 lub 95 i dopiero biorę szukaj. Tutaj też tak robiłam, ale już w opisie nie sprawdziłam ile podaje producent i kupiłam opony. Choć jak na tak niski index nośności, że wytrzymały 1.5 sezonu to szok.
Co do opon to ewidentnie moja wina. Do tej pory zachodzę w głowę jak ja to zrobiłam, bo zawsze szukając opon wpisuję min. index 94 lub 95 i dopiero biorę szukaj. Tutaj też tak robiłam, ale już w opisie nie sprawdziłam ile podaje producent i kupiłam opony. Choć jak na tak niski index nośności, że wytrzymały 1.5 sezonu to szok.
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lututów
Re: [All A6] Przestroga, przed zastosowaniem złych opon
hmn... to z jaką prędkością wyprzedzasz osobówkiMazdomania pisze: Przejechane pół sezonu letniego 2014 i cały sezon 2015, aż w zeszły wtorek przy prędkości 190km/h podczas wyprzedzania samochodu ciężarowego był wielki huk i nagły rumor dochodzący z przodu.
S6C5 manual - jest
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lututów
Mazdomania pisze:Te szyderco, a Ty mając pod nosem S8 z jakimi prędkościami latasznokia62 pisze:hmn... to z jaką prędkością wyprzedzasz osobówki
trochę KM brakuję żeby latać
też wyprzedzam ciężarówki
i nawet zdarzy mi się osobówkę pogonić
a tak poważnie to dobrze że kierowca=fura są cali bo przy takiej prędkości to mogło by być nie ciekawie
S6C5 manual - jest
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gosia tez byblbym skonny powiedziec ze tu 'marka'opony tez w jakims stopniu sie przyczynila. A z tym indeksem to wlasnie tak jak chodze po forum i prawie a ludzie i tak swiadomie robia swoje kombinacje alpejskie.
To ze auto zachowalo sie spokojnie to dlatego ze to byla przednia opona przy tylnej by to inaczej wygladalo bo tylna os to os prowadzaca
To ze auto zachowalo sie spokojnie to dlatego ze to byla przednia opona przy tylnej by to inaczej wygladalo bo tylna os to os prowadzaca
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Peter, ja już od ładnych kilku lat mam chinki w kilku autach i to jest pierwsza z którą był problem. Poprzedni strzał miałam na Goodyear Ultra Grip 7+. Fakt też jestem spory kombinator co do opon Cóż teraz trzeba rozglądać się za innymi oponami..... Hmmmm mi się wydawało, że najgorzej jak strzeli na osi kierowanej Choć fakt faktem to tylna oś stabilizuje tor jazdy
Wasabi, Zacytuję z innego tematu:
Do roku modelowego 2001
dla silnikow 3,7 I 4,2
235/50 R16 99W 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
235/50 R16 95Y 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
255/40 R17 98W 8J x 17 ET 35 2,4 2,4 2,9 2,9
255/40 R17 94Y 8J x 17 ET 35 2,4 2,4 2,9 2,9
Dla samochodow po lifcie czyli od modelowego 2002
dla 4,2 220 KM
235/50 ZR16 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
235/50 R16 95Y 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
255/40 (Z)R17 94Y 8J x 17 ET 35 2,4 2,4 2,9 2,9
255/35 ZR18 (94Y) 8,5J x 18 ET 30 2,7 2,7 3,2 3,2
Więc przy rozmiarze 20" to jest trochę "zgaduj zgadula" jaki index powinien być.
Wasabi, Zacytuję z innego tematu:
Do roku modelowego 2001
dla silnikow 3,7 I 4,2
235/50 R16 99W 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
235/50 R16 95Y 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
255/40 R17 98W 8J x 17 ET 35 2,4 2,4 2,9 2,9
255/40 R17 94Y 8J x 17 ET 35 2,4 2,4 2,9 2,9
Dla samochodow po lifcie czyli od modelowego 2002
dla 4,2 220 KM
235/50 ZR16 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
235/50 R16 95Y 8J x 16 ET 35 2,3 2,3 2,8 2,8
255/40 (Z)R17 94Y 8J x 17 ET 35 2,4 2,4 2,9 2,9
255/35 ZR18 (94Y) 8,5J x 18 ET 30 2,7 2,7 3,2 3,2
Więc przy rozmiarze 20" to jest trochę "zgaduj zgadula" jaki index powinien być.
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to nie tak
min index musisz zachować 94 bez wzg na rozniar nie może być miej niż 94
to żę do innego rozmiaru podane jest np 97 wynika z faktu żę każdy rozmiar ma zwykle 1 lub 2 indexy
1 to standart np 97
2 to podwyższona nośność np 101 tak zwana XL lub reinforced
wynika to z tego żę inne rozmiary mogą być zastosowane w innych cięższych furmankach jak również i w naszych autach i nie są produkowane w indexie 94
w dolnej tabeli podałaś opony tzw ZR
on określa iz z max obciążeniem można można poruszać się do 240 km/h
generalnie jest tak im większe obciążenie tym bardziej należy uważać na prędkość mimo włąściwego indexu
w praktyce jest tak żę index R 160 KM/h smiało wytrzymuje ponad 220
powyżęj tej prędkości ugięcie opony nie zdąży powrócić do pierwotnego kształtu koła i zaczynają się nasilające wibracje do wystrzału włączne
min index musisz zachować 94 bez wzg na rozniar nie może być miej niż 94
to żę do innego rozmiaru podane jest np 97 wynika z faktu żę każdy rozmiar ma zwykle 1 lub 2 indexy
1 to standart np 97
2 to podwyższona nośność np 101 tak zwana XL lub reinforced
wynika to z tego żę inne rozmiary mogą być zastosowane w innych cięższych furmankach jak również i w naszych autach i nie są produkowane w indexie 94
w dolnej tabeli podałaś opony tzw ZR
on określa iz z max obciążeniem można można poruszać się do 240 km/h
generalnie jest tak im większe obciążenie tym bardziej należy uważać na prędkość mimo włąściwego indexu
w praktyce jest tak żę index R 160 KM/h smiało wytrzymuje ponad 220
powyżęj tej prędkości ugięcie opony nie zdąży powrócić do pierwotnego kształtu koła i zaczynają się nasilające wibracje do wystrzału włączne
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga