Niestabilne na wietrze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Niestabilne na wietrze
Witam. Jak wasze autka zachowuja sie przy lekkim wietrze?u mnie nawet przy 110-120 przy malym wietrze potrafi przestawiac auto.kiedys bylo stabilniejsze. Gdy droga jest oslonieta np.lasem to jest ok. Tuleje belki wymienione. Czy moga to byc amortyzatory?na skp przod mial 75% a tyl jeden 65 a drugi 60 ale te stacje to ponoc nie do konca miarodajne.
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
W pomiary sprawności amortyzatorów nie ma co wierzyć, bo często znacznie mijają się z rzeczywistością. Najlepiej sprawdzić amory organoleptycznie, oglądając czy nie są rozszczelnione oraz po prostu zabujać mocno autem. Najpierw z przodu, następnie z tyłu i jeśli karoseria stabilizuje się po jednym takim wychyleniu to ok, jeśli ma kilka wahnięć amory zużyte.
W jakim stanie masz resztę zawieszenia: wielowahacz, układ kierowniczy?
Opony w homologowanym do C5 rozmiarze?
Pisałeś już w innych tematach o buczeniu przy hamowaniu, oraz o głuchych puknięciach z tyłu auta (gdzie podejrzany jest amortyzator), zlokalizuj i usuń tamte usterki a dopiero potem wróć do sprawy opisywanej tutaj, bo możliwe, że wszystko wróci do normy.
Moja na wietrze idzie jak przecinak, musi nieźle dmuchnąć, żebym poczuł coś na kierownicy.
W jakim stanie masz resztę zawieszenia: wielowahacz, układ kierowniczy?
Opony w homologowanym do C5 rozmiarze?
Pisałeś już w innych tematach o buczeniu przy hamowaniu, oraz o głuchych puknięciach z tyłu auta (gdzie podejrzany jest amortyzator), zlokalizuj i usuń tamte usterki a dopiero potem wróć do sprawy opisywanej tutaj, bo możliwe, że wszystko wróci do normy.
Moja na wietrze idzie jak przecinak, musi nieźle dmuchnąć, żebym poczuł coś na kierownicy.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Mechanik mowi,ze zawieszenie cale jest ok,nie ma co pukac,sprawdzal dokladnie. Gdzies kiedys wyczytalem ze to poduszka amortyzatora moze pukac ale to juz trzeba rozebrac amortyzator a chyba mu sie nie chce mimo ze mu to sugerowalem...amortyzatory po nacisnieciu na przodlub tyl,auto sie stabilizuje po ok.2-3 ruchach...bede musial chyba mu dac do sprawdzenia dokladnie amortyzatory bo ucieka przyjemnosc z jazdy. Dzieki za odpowiedz.
[ Dodano: 2015-10-21, 10:19 ]
Opony sa 205/55/16 wiec sa ok,bieznik tez dobry.
[ Dodano: 2015-10-21, 10:19 ]
Opony sa 205/55/16 wiec sa ok,bieznik tez dobry.
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Może mieć to jakiś wpływ, bo i amortyzator nie jest wtedy właściwie osadzony, ale raczej znikomy i objawiało by się to stukaniem. Jak wyżej ustaliliśmy jako priorytet traktuj wymianę amortyzatorów.palec85 pisze:A mam jeszcze jedno pytanie. Czy zuzyte poduszki amortyzatorow rowniez moga powodowac niestabilnosc auta przy podmuchach wiatru?
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No wlasnie pukanie z tylnej lewej strony jakies mam...czasem na dziurach a przewaznie w miescie jak troszke ostrzejszy lewy luk jest np na skrzyzowaniu skrecajac w lewo...
[ Dodano: 2016-11-19, 07:17 ]
Witam. Troche odswieze temat. Mam juz tylu wymienione amory i tuleje belki,z przodu wszystkie wahaczecze,koncowki drazkow i laczniki stabilizatorow a w tamtym tygodniu amortyzatory przednie i dalej jadac autostrada to auto jest niestabilne,jak by przod chodzil na boki przy ok 140km/h. opony jeszcze letnie continentale. Nie mam juz pojecia co to jest,na moje zostaja jeszcze tuleje sanek bo do nich wahacze dolne sa przymocowane. Ma ktos pomysl co moze jeszcze powodowac ta niestabilnosc?rece mi juz opadaja.
[ Dodano: 2016-11-19, 07:17 ]
Witam. Troche odswieze temat. Mam juz tylu wymienione amory i tuleje belki,z przodu wszystkie wahaczecze,koncowki drazkow i laczniki stabilizatorow a w tamtym tygodniu amortyzatory przednie i dalej jadac autostrada to auto jest niestabilne,jak by przod chodzil na boki przy ok 140km/h. opony jeszcze letnie continentale. Nie mam juz pojecia co to jest,na moje zostaja jeszcze tuleje sanek bo do nich wahacze dolne sa przymocowane. Ma ktos pomysl co moze jeszcze powodowac ta niestabilnosc?rece mi juz opadaja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Narazie nic nie robilem bo zainwestowalem w nowe opony na zime sporo kasy. W grudniu kupie tuleje i dam do wymiany. U Ciebie tez podobnie?u mnie co prawda po wymianie amorow jest troche lepiej i autostrada te 140-150 km/h mozna leciec ale nie wiecej bo jak czasem bujnie to ciary przechodza. Sam przod bujnie od czasu do czasu i dalej jedzie normalnie do nastepnego bujniecia. Zobacze jak bedzie na nowych zimowkach i mniejszych kolach z wiekszym et. Zawsze na uzywkach jezdzilem, niby dobrych ale...teraz zainwestowalem w nowe continentale ts 860 wiec moze bedzie poprawa a jak nie to tylko tuleje sanek albo magiel, wszystko inne wymienione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
A reszte zawiechy masz ok?u mnie na szarpakach wychodzilo wszystko ok,mechanik brecha naginal i tez mowil ze ok a po rozpieciu zawiechy sworznie koncowek drazkow i paru wahaczy bez oporu zadnego chodzily. Przy zuzytych przednich amorach i gwaltownym przyspieszeniu z niskich obrotow latala kiera. Moze tu gdzies problem jest bo u mnie teraz tylko ta podatnosc na wiatr zostala,poza tym jezdzi ladnie.
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Diagności mówią ze wszystko ok. Wymieniłem tylko drążki z końcówkami bo jedna miała luz.
Jadąc po równym na zakrętach, lub po rondach auto bdb się trzyma.
Jeśli wyminiesz u siebie tuleje sanek i będzie OK to tez je tylko wymienię. Jak ta operacja niewiele zmieni -wymieniam amory, wahacze, poduchy pod i nad sprężynami oraz na koniec ustawianie geometrii z krzywa zbieżności, ale to dopiero na wiosnę.
Jadąc po równym na zakrętach, lub po rondach auto bdb się trzyma.
Jeśli wyminiesz u siebie tuleje sanek i będzie OK to tez je tylko wymienię. Jak ta operacja niewiele zmieni -wymieniam amory, wahacze, poduchy pod i nad sprężynami oraz na koniec ustawianie geometrii z krzywa zbieżności, ale to dopiero na wiosnę.
AWX 175KM/380NM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga