Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niestabilne na wietrze

Zawieszenie
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Niestabilne na wietrze

Post autor: palec85 » 21 paź 2015, 09:18

Witam. Jak wasze autka zachowuja sie przy lekkim wietrze?u mnie nawet przy 110-120 przy malym wietrze potrafi przestawiac auto.kiedys bylo stabilniejsze. Gdy droga jest oslonieta np.lasem to jest ok. Tuleje belki wymienione. Czy moga to byc amortyzatory?na skp przod mial 75% a tyl jeden 65 a drugi 60 ale te stacje to ponoc nie do konca miarodajne.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 21 paź 2015, 09:55

W pomiary sprawności amortyzatorów nie ma co wierzyć, bo często znacznie mijają się z rzeczywistością. Najlepiej sprawdzić amory organoleptycznie, oglądając czy nie są rozszczelnione oraz po prostu zabujać mocno autem. Najpierw z przodu, następnie z tyłu i jeśli karoseria stabilizuje się po jednym takim wychyleniu to ok, jeśli ma kilka wahnięć amory zużyte.

W jakim stanie masz resztę zawieszenia: wielowahacz, układ kierowniczy?
Opony w homologowanym do C5 rozmiarze?

Pisałeś już w innych tematach o buczeniu przy hamowaniu, oraz o głuchych puknięciach z tyłu auta (gdzie podejrzany jest amortyzator), zlokalizuj i usuń tamte usterki a dopiero potem wróć do sprawy opisywanej tutaj, bo możliwe, że wszystko wróci do normy.

Moja na wietrze idzie jak przecinak, musi nieźle dmuchnąć, żebym poczuł coś na kierownicy.
Pozdrawiam...

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 21 paź 2015, 10:19

Mechanik mowi,ze zawieszenie cale jest ok,nie ma co pukac,sprawdzal dokladnie. Gdzies kiedys wyczytalem ze to poduszka amortyzatora moze pukac ale to juz trzeba rozebrac amortyzator a chyba mu sie nie chce mimo ze mu to sugerowalem...amortyzatory po nacisnieciu na przodlub tyl,auto sie stabilizuje po ok.2-3 ruchach...bede musial chyba mu dac do sprawdzenia dokladnie amortyzatory bo ucieka przyjemnosc z jazdy. Dzieki za odpowiedz.

[ Dodano: 2015-10-21, 10:19 ]
Opony sa 205/55/16 wiec sa ok,bieznik tez dobry.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 21 paź 2015, 10:23

palec85 pisze:amortyzatory po nacisnieciu na przodlub tyl,auto sie stabilizuje po ok.2-3 ruchach...
To już bujanie, amortyzatory do wymiany.
Pozdrawiam...

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 22 paź 2015, 09:29

Dzieki bardzo :)

[ Dodano: 2015-10-22, 09:29 ]
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy zuzyte poduszki amortyzatorow rowniez moga powodowac niestabilnosc auta przy podmuchach wiatru?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 22 paź 2015, 10:37

palec85 pisze:A mam jeszcze jedno pytanie. Czy zuzyte poduszki amortyzatorow rowniez moga powodowac niestabilnosc auta przy podmuchach wiatru?
Może mieć to jakiś wpływ, bo i amortyzator nie jest wtedy właściwie osadzony, ale raczej znikomy i objawiało by się to stukaniem. Jak wyżej ustaliliśmy jako priorytet traktuj wymianę amortyzatorów.
Pozdrawiam...

Gość.

Post autor: Gość. » 22 paź 2015, 12:20

Zużyte,uszkodzone poduszki amorów to zazwyczaj popukiwania na nierównościach. Bujające sie na 3 razy auto to juz w zasadzie nie ma amorów.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 19 lis 2016, 07:17

No wlasnie pukanie z tylnej lewej strony jakies mam...czasem na dziurach a przewaznie w miescie jak troszke ostrzejszy lewy luk jest np na skrzyzowaniu skrecajac w lewo...

[ Dodano: 2016-11-19, 07:17 ]
Witam. Troche odswieze temat. Mam juz tylu wymienione amory i tuleje belki,z przodu wszystkie wahaczecze,koncowki drazkow i laczniki stabilizatorow a w tamtym tygodniu amortyzatory przednie i dalej jadac autostrada to auto jest niestabilne,jak by przod chodzil na boki przy ok 140km/h. opony jeszcze letnie continentale. Nie mam juz pojecia co to jest,na moje zostaja jeszcze tuleje sanek bo do nich wahacze dolne sa przymocowane. Ma ktos pomysl co moze jeszcze powodowac ta niestabilnosc?rece mi juz opadaja.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 19 lis 2016, 17:34

palec85, a felgi ET właściwe mają?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 19 lis 2016, 18:35

225/45/17 et 35 ale na zimowkach et 45 to samo bylo

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 27 lis 2016, 23:26

Udało się coś wskórać? Ruszałeś tuleje sanek?
AWX 175KM/380NM

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 lis 2016, 15:02

Narazie nic nie robilem bo zainwestowalem w nowe opony na zime sporo kasy. W grudniu kupie tuleje i dam do wymiany. U Ciebie tez podobnie?u mnie co prawda po wymianie amorow jest troche lepiej i autostrada te 140-150 km/h mozna leciec ale nie wiecej bo jak czasem bujnie to ciary przechodza. Sam przod bujnie od czasu do czasu i dalej jedzie normalnie do nastepnego bujniecia. Zobacze jak bedzie na nowych zimowkach i mniejszych kolach z wiekszym et. Zawsze na uzywkach jezdzilem, niby dobrych ale...teraz zainwestowalem w nowe continentale ts 860 wiec moze bedzie poprawa a jak nie to tylko tuleje sanek albo magiel, wszystko inne wymienione.

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 29 lis 2016, 21:01

Dokładnie tak samo.
Dodatkowo przy wyprzedzaniu, lub nagłym przyspieszaniu od zera potrafi wyrwać lekko kierownice, ale tylko na nierównościach. Tak jakby jedno kolo jechało prosto, a drogie przez ułamek sekundy chciało jechać w inna stronę. Na równej drodze tego nie ma.
AWX 175KM/380NM

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 30 lis 2016, 07:56

A reszte zawiechy masz ok?u mnie na szarpakach wychodzilo wszystko ok,mechanik brecha naginal i tez mowil ze ok a po rozpieciu zawiechy sworznie koncowek drazkow i paru wahaczy bez oporu zadnego chodzily. Przy zuzytych przednich amorach i gwaltownym przyspieszeniu z niskich obrotow latala kiera. Moze tu gdzies problem jest bo u mnie teraz tylko ta podatnosc na wiatr zostala,poza tym jezdzi ladnie.

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 01 gru 2016, 22:44

Diagności mówią ze wszystko ok. Wymieniłem tylko drążki z końcówkami bo jedna miała luz.
Jadąc po równym na zakrętach, lub po rondach auto bdb się trzyma.
Jeśli wyminiesz u siebie tuleje sanek i będzie OK to tez je tylko wymienię. Jak ta operacja niewiele zmieni -wymieniam amory, wahacze, poduchy pod i nad sprężynami oraz na koniec ustawianie geometrii z krzywa zbieżności, ale to dopiero na wiosnę.
AWX 175KM/380NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga