Woda w podszybiu
Woda w podszybiu
Witam, jestem świeżym posiadaczem a6 c6(dokładnie od połowy sierpnia), jest to mój pierwszy własny samochód i jak to zwykle z używanym sprzętem bywa z czasem pojawiają się mniejsze lub większe problemy. Na początku były mniejsze pierdółki a po ostatnich deszczach zaczyna się poważniejszy problem, z którym chciałbym powalczyć z Waszą pomocą
Parowały mi szyby, myślałem że winny może być niedawno zakładany filtr kabinowy (sądziłem, że może być on założony przez przypadek na odwrót) Jednak w praniu wyszło, że zebrało się sporo wody w podszybiu. Moje pytanie brzmi gdzie dokładnie znajdę odpływy i jak skutecznie je przepchać, przeglądałem forum jednak tematy tyczyły się głównie pojazdów z szyberdachem lub poprzedniej generacji a samych tematów sprzed kilku lat szkoda odkopywać. Nie jestem jakimś specjalnym znawcą samochodów, mniej więcej wiem co i jak więc w miarę możliwości prosiłbym o łopatologiczne wyjaśnienie tematu. Z góry pozdrawiam i dziękuję za wprowadzenie
Konrad
Parowały mi szyby, myślałem że winny może być niedawno zakładany filtr kabinowy (sądziłem, że może być on założony przez przypadek na odwrót) Jednak w praniu wyszło, że zebrało się sporo wody w podszybiu. Moje pytanie brzmi gdzie dokładnie znajdę odpływy i jak skutecznie je przepchać, przeglądałem forum jednak tematy tyczyły się głównie pojazdów z szyberdachem lub poprzedniej generacji a samych tematów sprzed kilku lat szkoda odkopywać. Nie jestem jakimś specjalnym znawcą samochodów, mniej więcej wiem co i jak więc w miarę możliwości prosiłbym o łopatologiczne wyjaśnienie tematu. Z góry pozdrawiam i dziękuję za wprowadzenie
Konrad
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Z całą pewnością otwór spustowy jest w środkowej części podszybia, po stronie pasażera, bardziej od strony kabiny. Patrząc od strony silnika, to za takimi dwoma cylinderkami od klimy, obok kratek wlotowych powietrza. Jest to dość szeroki, okrągły otwór (średnicy kciuka) w którym jest taki lejek gumowy. Oczywiście musisz zdjąć to podszybie, które jest między grodzią silnika a wycieraczkami. Dobrze jest odkurzaczem z długą ssawką co jakiś czas wyssać tam wszystkie śmieci gdy jest tam sucho. Nie pamiętam czy po bokach są też przy błotnikach otwory spustowe, ale gdy masz zdjęte podszybie, to tam powinieneś wszystko zobaczyć.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Dzięki, jutro za dnia postaram się wygospodarować chwilę i zająć się tym, dzisiaj właśnie po ściągnięciu podszybia po prostu mnie zatkało jak zobaczyłem tą wodę i pływające kable oraz przewody.
Namierzyłem między wycieraczką, a mechanizmem wycieraczki otwór, zaraz przy tej plastikowej części podszybia, jest tam wgłębienie i pełno wody (jest to część zewnętrzna zaraz bezpośrednio pod szybą) czy nie powinno być to osłonione gumą? Podejrzewam, że woda mogła się dostawać również tym otworem
Namierzyłem między wycieraczką, a mechanizmem wycieraczki otwór, zaraz przy tej plastikowej części podszybia, jest tam wgłębienie i pełno wody (jest to część zewnętrzna zaraz bezpośrednio pod szybą) czy nie powinno być to osłonione gumą? Podejrzewam, że woda mogła się dostawać również tym otworem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Rozumiem, że woda stoi u Ciebie w tej pierwszej części od strony silnika, pod tym plastikiem, który przyciskany jest uszczelką gumową zachodzącą na ścianę grodziową silnika a który od strony szyby wchodzi w szczelinę drugiej osłony plastikowej przykrywającej wycieraczki. Przed chwilą sprawdzałem u siebie i widzę tylko jeden otwór spustowy w tym właśnie miejscu, które opisałem. Jest to najniższe miejsce pod tym podszybiem. Niestety nie ściągałem plastiku zakrywającego wycieraczki.
Przeczytaj sobie jeszcze poniższy temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2824569.html
Przeczytaj sobie jeszcze poniższy temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2824569.html
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Rozmawiamy o tym samym miejscu, plastik który muszę ściągnąć i pod którym stoi woda to ten z dziurkami i otworem na płyny do spryskiwaczy i chyba hamulcowy jak dobrze pamiętam. Co do wycieraczek, chodzi mi o to, czy może Ty albo ktokolwiek z osób na forum posiada zaraz pod wycieraczką jakieś gumowe zabezpieczenie wchodzące w plastikowy element obudowy znajdujący się poniżej wycieraczki
http://imageshack.com/a/img673/8927/vW0ZSy.jpg
czy pod tym "grzybkiem" jest od razu dziura czy jest może fragment gumowej osłony żeby woda nie wlatywała? Proszę się nie sugerować zdjęciem, to chyba a6 c5 ale nie mogłem znaleźć całej maski wraz z wycieraczkami
http://imageshack.com/a/img673/8927/vW0ZSy.jpg
czy pod tym "grzybkiem" jest od razu dziura czy jest może fragment gumowej osłony żeby woda nie wlatywała? Proszę się nie sugerować zdjęciem, to chyba a6 c5 ale nie mogłem znaleźć całej maski wraz z wycieraczkami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Zmusiłeś mnie do ponownego przejścia się do garażu Nie ma w miejscach przechodzenia osiek wycieraczek żadnych uszczelek. Są tam dość spore szpary a ponad to naliczyłem się 5 otworów przelotowych do odpływu wody. Ta woda spokojnie może tamtędy spływać i dalej po serwie i plastikach korytem podszybia płynie do otworu, który Ci wcześniej opisałem. Nad tym otworem jest też odpływ z rynienki od jednego z otworów przy wycieraczkach. Gdy masz zapchany ten centralny odpływ, to faktycznie w miejscu zaciągania powietrza przez wentylator może dostawać się woda, jest to zaraz na prawo od tego otworu (patrząc od str. silnika).
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 566
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
U mnie to jednak wygląda ciut inaczej w tym podszybiu. Nie mam tego elementu z tą śrubą (jakby puszka) zaraz za kolankami węży odchodzących od cylinderków. Tam mam puste miejsce i pod tym właśnie jest kanał spustowy. Nie jest on niczym zasłonięty i doskonale wodoczny. Nie wiem co to jest za element u Ciebie. Możliwe, że masz klimę z pokrętłami i ma ona to coś, ja mam klimatronic plus i tam jest sporo miejsca. Otwór może być właśnie pod tym elementem z nakrętką widocznym na drugim zgięciu zaraz na kolankiem węża.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM
to te zaznaczone miejsce, żeby tam się dostać musiałem ściągnąć tą krateczkę, jasny punkt to drut którym dłubałem w poszukiwaniu otworu, pełno piachu, trochę liści i mniejsze patyczki, poprzedni właściciel chyba dawno nie zaglądał. Kanał udrożniony, podniosłem dywanik i kolejna robota przede mną, wilgotna podłoga, od spodu samochodu zauważyłem że nie ma pod podłogą jednej zaślepki/śruby, jest widoczny spory otwór i możliwe że zbierał wodę podczas jazdy w deszczu
Też się cieszę że mi się udało, a Tobie to pomoże dzisiaj wysuszyłem miejsce pasażera, zamówiłem zaślepkę podłogi bo prawdopodobnie woda podczas jazdy waliła również dziurą oraz z serwisu aukcyjnego wyhaczyłem prawy element plastikowej osłony podłogi, którego nie miałem po zakupie, jak złożę wszystko w całość to myślę, że problem wody zostanie zażegnany
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga