Audi A6 C4 problem z odpalaniem
[ AAT 2.5 115 KM] nie moge odpalic przy minusowej temp
na wstepie zaznacze ze jestem laikiem:)
mam taki samochód: audi a6 c4 2.5 tdi 115km 1996r
auto zakupione we wrześniu. przed zimą ktoś sie pozbył problemu:)
i taki o to problem: poniżej zera mam problem z odpaleniem i wraz z wzrostem temperatury problem sie pogłębia. rozrusznik kreci i za którąś próba odpalenia co jakiś czas jakby zalapywal. ale -5.....-10 i już nie odpaliłem wcale. nie wiem czy to ma coś wspólnego ale temperatura silnika wcale teraz sie nie podnosi (jesienia niewiele, ale sie podnosiła, jednak 90 nie lapal).
wymieniony termostat, czujnik tempertury plynu do chlodnic (może innaczej sie to nazywa - takie male ustrojstwo przy swiecach). temperatura nie rosnie mimo tych wymian. sprawdzony bezpieczni świec żarowych pod podłlogą pasażera - ok. przy plusowych temperaturach pali jak ta lala. ale do wiosny nie bede czekał wiec proszę o pomoc. zaznaczam że jestem laikeim wiec proszę o wyrozymiałość i wytłumaczenie jak dla przyslowiowego durnia.
mam taki samochód: audi a6 c4 2.5 tdi 115km 1996r
auto zakupione we wrześniu. przed zimą ktoś sie pozbył problemu:)
i taki o to problem: poniżej zera mam problem z odpaleniem i wraz z wzrostem temperatury problem sie pogłębia. rozrusznik kreci i za którąś próba odpalenia co jakiś czas jakby zalapywal. ale -5.....-10 i już nie odpaliłem wcale. nie wiem czy to ma coś wspólnego ale temperatura silnika wcale teraz sie nie podnosi (jesienia niewiele, ale sie podnosiła, jednak 90 nie lapal).
wymieniony termostat, czujnik tempertury plynu do chlodnic (może innaczej sie to nazywa - takie male ustrojstwo przy swiecach). temperatura nie rosnie mimo tych wymian. sprawdzony bezpieczni świec żarowych pod podłlogą pasażera - ok. przy plusowych temperaturach pali jak ta lala. ale do wiosny nie bede czekał wiec proszę o pomoc. zaznaczam że jestem laikeim wiec proszę o wyrozymiałość i wytłumaczenie jak dla przyslowiowego durnia.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 21:10 przez kris1987, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 340
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Jakie paliwo i gdzie tankowane, świece żarowe sprawdzić miernikiem każdą z osobna no i oczywiście filtr paliwa kiedy był wymieniany przy niższych temp. jak jest zasyfiony potrafi zrobić się smar. Co do wzrostu temperatury sprawdź zawór zwrotny nie wiem gdzie znajduje się w 2,5 sil. zazwyczaj w pobiżu termostatu.
- NieTykalny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 81
- Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
- Lokalizacja: bb zmc
ja nie wymieniałem bo mam samochod od wrzesnia. sprawdze go a nawet wymienie po weekendzie.rafal100 pisze:filtr paliwa ? wymieniony ?
[ Dodano: 2014-01-24, 15:44 ]
mechanik ktory pomagal mi odpalic mowil ze to pewnie jest przyczyna problemow z odpaleniem i niskiej temperatury silnika na wskaźnikukrzysiekjx1 pisze:a dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
koniecznie zmień mechanika,bo ten cie w pole prowadzi i sęk w tym że efekt jest zupełnie odwrotny (celowo montuje się uszkodzony czujnik w wyjechanych autach, żeby lżej paliły w chłodne dni )kris1987 pisze:mechanik ktory pomagal mi odpalic mowil ze to pewnie jest przyczyna problemow z odpaleniem i niskiej temperatury silnika na wskaźnikukrzysiekjx1 pisze:a dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
pierwsza próba odpalenia, po wymianie filtra (strzal w polowie filmu to opadniecie maski)
na początku prawie zapalił czego wczesniej nawet nie bylo, dlatego zastanawia mnie czy problem nie leży gdzieś w ukladzie paliwowym.
A TU
druga proba. generalnie odpalilem ale baterie w aparacie padły wiec film nie jest caly. cóż ma dalej czynic? jak sprawdzić przewody?
na początku prawie zapalił czego wczesniej nawet nie bylo, dlatego zastanawia mnie czy problem nie leży gdzieś w ukladzie paliwowym.
A TU
druga proba. generalnie odpalilem ale baterie w aparacie padły wiec film nie jest caly. cóż ma dalej czynic? jak sprawdzić przewody?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
ja mam od raptem pół roku ale ja nic nie robiłem. z tym że czy przy łapaniu powietrza to chyba bym mial problem i w lato a przy temperaturze na plus nie ma problemu z odpaleniem. jezeli moge to jakos sprawdzic to porosze o pomoc.dariodario pisze:czy bylo coś robione przy pompie wtryskowej?
oprucz wymiany filtra.
wedlog mnie ciągnie gdzieś powietrze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
sprawdz kąt wtrysku vagiem. ktos mogł zle spiac rozrzad na pompie np o jeden ząbek bryka ci odpali jak ciepło ale w zime nic z tego
wkonicu ten silnik pownien ci przy - 5 odpalic nawet bez swiec zarowych
[ Dodano: 2014-01-30, 22:24 ]
sprawdz kąt wtrysku vagiem. ktos mogł zle spiac rozrzad na pompie np o jeden ząbek bryka ci odpali jak ciepło ale w zime nic z tego
wkonicu ten silnik powinien ci przy - 5 odpalic nawet bez swiec zarowych
Aaaa i jeszcze jedno jak jest zly kąt wtrysku np przyspeszony za bardzo to silnik sie wolniej nagrzewa
wkonicu ten silnik pownien ci przy - 5 odpalic nawet bez swiec zarowych
[ Dodano: 2014-01-30, 22:24 ]
sprawdz kąt wtrysku vagiem. ktos mogł zle spiac rozrzad na pompie np o jeden ząbek bryka ci odpali jak ciepło ale w zime nic z tego
wkonicu ten silnik powinien ci przy - 5 odpalic nawet bez swiec zarowych
Aaaa i jeszcze jedno jak jest zly kąt wtrysku np przyspeszony za bardzo to silnik sie wolniej nagrzewa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
za bardzo przyspieszony a przestawiony o ząb to dla mnie trochę dwie różne rzeczy ale najszybciej jest podpiąć auto i w ten sposób pewne kwestie wykluczyćderbyking1988 pisze:jak by był za bardzo przyspieszony to własnie przy mrozie jest problem z paleniem.
przerabiałem to u siebie w 2.5 140 km ael. o zabek przestawiny rozrzad na pompie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga