Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C4 problem z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
kris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2014, 18:07
Lokalizacja: olecko

[ AAT 2.5 115 KM] nie moge odpalic przy minusowej temp

Post autor: kris1987 » 23 sty 2014, 19:10

na wstepie zaznacze ze jestem laikiem:)
mam taki samochód: audi a6 c4 2.5 tdi 115km 1996r
auto zakupione we wrześniu. przed zimą ktoś sie pozbył problemu:)
i taki o to problem: poniżej zera mam problem z odpaleniem i wraz z wzrostem temperatury problem sie pogłębia. rozrusznik kreci i za którąś próba odpalenia co jakiś czas jakby zalapywal. ale -5.....-10 i już nie odpaliłem wcale. nie wiem czy to ma coś wspólnego ale temperatura silnika wcale teraz sie nie podnosi (jesienia niewiele, ale sie podnosiła, jednak 90 nie lapal).
wymieniony termostat, czujnik tempertury plynu do chlodnic (może innaczej sie to nazywa - takie male ustrojstwo przy swiecach). temperatura nie rosnie mimo tych wymian. sprawdzony bezpieczni świec żarowych pod podłlogą pasażera - ok. przy plusowych temperaturach pali jak ta lala. ale do wiosny nie bede czekał wiec proszę o pomoc. zaznaczam że jestem laikeim wiec proszę o wyrozymiałość i wytłumaczenie jak dla przyslowiowego durnia.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2018, 21:10 przez kris1987, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 23 sty 2014, 19:52

filtr paliwa ? wymieniony ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 sty 2014, 21:46

kris1987, vag jest ??
Bo trzeba sprawdzić i pewnie ustawić kąt wtrysku, bo jak zły będą problemy z odpalaniem gdy zimno.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 23 sty 2014, 23:50

a dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 24 sty 2014, 11:24

Jakie paliwo i gdzie tankowane, świece żarowe sprawdzić miernikiem każdą z osobna no i oczywiście filtr paliwa kiedy był wymieniany przy niższych temp. jak jest zasyfiony potrafi zrobić się smar. Co do wzrostu temperatury sprawdź zawór zwrotny nie wiem gdzie znajduje się w 2,5 sil. zazwyczaj w pobiżu termostatu. <okok>

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 24 sty 2014, 12:37

Kolego świece żarowe Ci grzeją?? W dieslu postawa nie zasyfiony filtr paliwa, szczelny układ ( sprawdÂź czy paliwo sie nie cofa ) i odpowiednie korekty układu wtryskowego.

kris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2014, 18:07
Lokalizacja: olecko

Post autor: kris1987 » 24 sty 2014, 15:40

rafal100 pisze:filtr paliwa ? wymieniony ?
ja nie wymieniałem bo mam samochod od wrzesnia. sprawdze go a nawet wymienie po weekendzie.

[ Dodano: 2014-01-24, 15:44 ]
krzysiekjx1 pisze:a dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
mechanik ktory pomagal mi odpalic mowil ze to pewnie jest przyczyna problemow z odpaleniem i niskiej temperatury silnika na wskaźniku

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 24 sty 2014, 15:59

kris1987 pisze:
krzysiekjx1 pisze:a dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
mechanik ktory pomagal mi odpalic mowil ze to pewnie jest przyczyna problemow z odpaleniem i niskiej temperatury silnika na wskaźniku
koniecznie zmień mechanika,bo ten cie w pole prowadzi <rotfl> i sęk w tym że efekt jest zupełnie odwrotny (celowo montuje się uszkodzony czujnik w wyjechanych autach, żeby lżej paliły w chłodne dni )
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

kris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2014, 18:07
Lokalizacja: olecko

Post autor: kris1987 » 27 sty 2014, 21:58

pierwsza próba odpalenia, po wymianie filtra (strzal w polowie filmu to opadniecie maski)

na początku prawie zapalił czego wczesniej nawet nie bylo, dlatego zastanawia mnie czy problem nie leży gdzieś w ukladzie paliwowym.
A TU
druga proba. generalnie odpalilem ale baterie w aparacie padły wiec film nie jest caly. cóż ma dalej czynic? jak sprawdzić przewody?

dariodario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: dariodario » 28 sty 2014, 08:51

czy bylo coś robione przy pompie wtryskowej?
oprucz wymiany filtra.
wedlog mnie ciągnie gdzieś powietrze

kris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sty 2014, 18:07
Lokalizacja: olecko

Post autor: kris1987 » 28 sty 2014, 18:00

dariodario pisze:czy bylo coś robione przy pompie wtryskowej?
oprucz wymiany filtra.
wedlog mnie ciągnie gdzieś powietrze
ja mam od raptem pół roku ale ja nic nie robiłem. z tym że czy przy łapaniu powietrza to chyba bym mial problem i w lato a przy temperaturze na plus nie ma problemu z odpaleniem. jezeli moge to jakos sprawdzic to porosze o pomoc.

derbyking1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: derbyking1988 » 30 sty 2014, 22:19

sprawdz kąt wtrysku vagiem. ktos mogł zle spiac rozrzad na pompie np o jeden ząbek bryka ci odpali jak ciepło ale w zime nic z tego
wkonicu ten silnik pownien ci przy - 5 odpalic nawet bez swiec zarowych

[ Dodano: 2014-01-30, 22:24 ]
sprawdz kąt wtrysku vagiem. ktos mogł zle spiac rozrzad na pompie np o jeden ząbek bryka ci odpali jak ciepło ale w zime nic z tego
wkonicu ten silnik powinien ci przy - 5 odpalic nawet bez swiec zarowych
Aaaa i jeszcze jedno jak jest zly kąt wtrysku np przyspeszony za bardzo to silnik sie wolniej nagrzewa

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 31 sty 2014, 17:50

derbyking1988 pisze: Aaaa i jeszcze jedno jak jest zly kąt wtrysku np przyspeszony za bardzo to silnik sie wolniej nagrzewa
ale wtedy na pewno nie byłoby problemów z paleniem ;p
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

derbyking1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2014, 15:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: derbyking1988 » 01 lut 2014, 10:07

jak by był za bardzo przyspieszony to własnie przy mrozie jest problem z paleniem.
przerabiałem to u siebie w 2.5 140 km ael. o zabek przestawiny rozrzad na pompie

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 01 lut 2014, 14:53

derbyking1988 pisze:jak by był za bardzo przyspieszony to własnie przy mrozie jest problem z paleniem.
przerabiałem to u siebie w 2.5 140 km ael. o zabek przestawiny rozrzad na pompie
za bardzo przyspieszony a przestawiony o ząb to dla mnie trochę dwie różne rzeczy <lol> ale najszybciej jest podpiąć auto i w ten sposób pewne kwestie wykluczyć :)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga