[ AAT 2.5 115 KM] zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m
[ AAT 2.5 115 KM] swap z AAT na AEL
mam AAT już padnięte bo ledwo odpala przy zerowej temperaturze,turbina padnięta i zainteresowałem się zmianą silnika
moje AAT ma ok 430 tyś km(pewnie sporo cofnięte)
nabyłem po dachowaniu za nie duże pieniądze A6 C4 z AEL ok 270 tyś km,silnik chodzi w miarę dobrze,turbinę słychać i poprzedni właściciel dbał o nią bardzo dobrze
planuje wyciągnąć silnik z pompą paliwa,turbiną i resztą osprzętu a następnie przesypać do siebie
moje pytanie to: czy komputer mam też przesypać i czy skrzynie biegów bo mam u siebie 6 biegową a w rozbitej też 6 biegową
z góry dziękuje za wiadomości
moje AAT ma ok 430 tyś km(pewnie sporo cofnięte)
nabyłem po dachowaniu za nie duże pieniądze A6 C4 z AEL ok 270 tyś km,silnik chodzi w miarę dobrze,turbinę słychać i poprzedni właściciel dbał o nią bardzo dobrze
planuje wyciągnąć silnik z pompą paliwa,turbiną i resztą osprzętu a następnie przesypać do siebie
moje pytanie to: czy komputer mam też przesypać i czy skrzynie biegów bo mam u siebie 6 biegową a w rozbitej też 6 biegową
z góry dziękuje za wiadomości
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
a kto stwiedził że musi ? ja mam u siebie z AAT na AELa i też nie zmieniałem nawet sterownika,ale czy to dobrze czy zle to nie wiem (akurat pewniak w AELu sie trafił po dzwonie)Dawidows89 pisze:Kolego ja miałem u siebie swap z AEL na AAT i tylko silnik wymieniłem i wszystko chodzi, więc myślę, że skrzyni nie musisz wymieniać
co do kompa, jak będziesz zmieniał to trzeba piny we wtyczce od MAP-sensora poprzekładać żeby żeby Ci map-sensor działał.
lepszy efekt bedzie jak po przekładce silnika zostawisz ECU od AAT a tylko zmienisz map-sensor, w AAT masz wtryski o małych otworkach przez co żeby wydusić z takich wtrysków całe 115KM nastawnik ma większe napięcia niż w AEL'u gdzie sąduże wtryskiwacze.
zostawnie ECU od AAT spowoduje że będziemy mieli już "soft" w aucie a przełożenie MAP-sensora, spowoduje że ciśnienie doładowania urośnie nam o około 0,2-0,3bara ze względu na inną charakterystykę, ja właśnie jestem po stworzeniu takigo setupu,
i żeby nie było mam parę kompletów kości od ECU 2.5TDI i przy wtryskiwaczach od AEL-a najlepiej sprawuje się ECU od AAT, turbo szybciej reaguje, a auto sporo lepiej jedzie w budzie kombi, i automacie nieco poniżej 9s do 100km/h uważam za dobry wynik
ponieważ auto jest z automatem nie ma jak mocy zmierzyć, w każdym bądÂź razie jedzie lepiej niżdrugie auto ( audi coupe B3 ) z silnikiem 2.5TDI po wirusie, na 140KM 320Nm, do setki zbierają się bardzo podobnie, potem avant bierze górę.
lepszy efekt bedzie jak po przekładce silnika zostawisz ECU od AAT a tylko zmienisz map-sensor, w AAT masz wtryski o małych otworkach przez co żeby wydusić z takich wtrysków całe 115KM nastawnik ma większe napięcia niż w AEL'u gdzie sąduże wtryskiwacze.
zostawnie ECU od AAT spowoduje że będziemy mieli już "soft" w aucie a przełożenie MAP-sensora, spowoduje że ciśnienie doładowania urośnie nam o około 0,2-0,3bara ze względu na inną charakterystykę, ja właśnie jestem po stworzeniu takigo setupu,
i żeby nie było mam parę kompletów kości od ECU 2.5TDI i przy wtryskiwaczach od AEL-a najlepiej sprawuje się ECU od AAT, turbo szybciej reaguje, a auto sporo lepiej jedzie w budzie kombi, i automacie nieco poniżej 9s do 100km/h uważam za dobry wynik
ponieważ auto jest z automatem nie ma jak mocy zmierzyć, w każdym bądÂź razie jedzie lepiej niżdrugie auto ( audi coupe B3 ) z silnikiem 2.5TDI po wirusie, na 140KM 320Nm, do setki zbierają się bardzo podobnie, potem avant bierze górę.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
[ AAT 2.5 115 KM] zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m
Witajcie,
Mam takie pytanie, może ktoś zorientowany będzie się mógł wypowiedzieć. Chciałbym podnieść moc silnika oraz wymienić skrzynię biegów. Wszystko w momencie, kiedy z tą ostatnią zacznę mieć problemy - w sumie to nie wiem kiedy, bo na razie jest OK.
Auto mam po regeneracji pompy, nowy rozrząd, nowe wtryski.
1. Z tego co wiem, AEL i AAT to ten sam blok. Stąd wniosek, że większa moc to inna pompa i wtryski, tak?
2. Turbina jest taka sama w AEL i AAT?
3. Czy są jeszcze inne elementy osprzętu (wiem, że rozrząd jest ten sam), które trzeba wymienić?
4. Co ze skrzynią? Tutaj jestem w całkowitej niewiedzy. Chciałbym mieć mniejsze spalanie w trasiem,głównie przy prędkościach >120. Na razie niestety przy 5-biegu w pewnym momencie (3000rpm) jest to już 7.5-7.7 litra w trasie bez klimy. Z 6 stopniową przekładnią powiniem mieć przy 150km/h gdzieś 2400-2500 rmp, tak?
Swoją drogą po poprawnym ustawieniu kąta, założeniu nowych wtrysków, regeneracji pompy auto co prawda przestało kopcić, ale zdecydowanie więcej pali - myślę ze prawie litr różnicy jest. Cały czas mnie to zastanawia.
Mam takie pytanie, może ktoś zorientowany będzie się mógł wypowiedzieć. Chciałbym podnieść moc silnika oraz wymienić skrzynię biegów. Wszystko w momencie, kiedy z tą ostatnią zacznę mieć problemy - w sumie to nie wiem kiedy, bo na razie jest OK.
Auto mam po regeneracji pompy, nowy rozrząd, nowe wtryski.
1. Z tego co wiem, AEL i AAT to ten sam blok. Stąd wniosek, że większa moc to inna pompa i wtryski, tak?
2. Turbina jest taka sama w AEL i AAT?
3. Czy są jeszcze inne elementy osprzętu (wiem, że rozrząd jest ten sam), które trzeba wymienić?
4. Co ze skrzynią? Tutaj jestem w całkowitej niewiedzy. Chciałbym mieć mniejsze spalanie w trasiem,głównie przy prędkościach >120. Na razie niestety przy 5-biegu w pewnym momencie (3000rpm) jest to już 7.5-7.7 litra w trasie bez klimy. Z 6 stopniową przekładnią powiniem mieć przy 150km/h gdzieś 2400-2500 rmp, tak?
Swoją drogą po poprawnym ustawieniu kąta, założeniu nowych wtrysków, regeneracji pompy auto co prawda przestało kopcić, ale zdecydowanie więcej pali - myślę ze prawie litr różnicy jest. Cały czas mnie to zastanawia.
4ever3dom
Wprawdzie w Audi jest więcej zabawy jak w oplu ale sie da i jeżeli nie znajdziesz zadowalającej cie skrzynki pomyśl nad zmianą zebatek ostatniego biegu na dłuższe. W żony aucie zrobiłem ze sportowej skrzynki taka hybryde i teraz ma 4krótkie biegi do miasta i dłuższa piątke na trasę-rezultat to mniejsze o litr spalanie i predkośc max ale słabsze przyspieszenie na tej piątce.
Ujmę to najprościej. Jezeli masz powiedzmy mozliwośc nabyć nieuszkodzone czy nie zuzyte zębatki z bliźniaczej skrzyni ale o np innych przełożeniach to łatwo mozna sprawdzić po wartościach przełożeń poszczególnych biegów jak i przełożenia głownego co da sie zrobić. Ja np zmieniłem zębatki "piątki" z wartości ok 848(dokładnie nie pamiętam)na 707 i to spowodowało że obroty na tym piątym biegu przy np 100km/h spadły z prawie 3100 na ok 2300. I nie ma jeszcze dużej przepaści pomiedzy 4 a 5 biegiem. Wcześniej spokojnie wrzucałes piątkę przy 50 teraz robi sie to przy 60km/h jadąc po równej drodze.
Kombinacji jest wiele bo możesz samo przełożenie głowne zmienić co da inny efekt na wszystkich biegach(wydłużą sie lub skrócą) mozna pobawic sie poszczególnymi biegami np 4,5 lub jak ja tylko 5.
Dorwij specyfikacje przełożeń skrzyni swojej i jakiejs blizniaczej z innego motoru i poownaj co sie da. Ja nie wymieniałem skrzyni z tej sportowej na zwykłą z jednego powodu-zwykła ma dłuższe wszystkie biegi i wtedy w trasie bedzie ok a w miescie spalanie sie zwiekszy-tu widac bezsens.
przerobka miała miejsce dokładnie w aucie daewoo nexia coupe(czyli kadett FL :D) tam jest "AŻ" 75KM i auto śmiga już sobie z tym ze 3 lata.
Kombinacji jest wiele bo możesz samo przełożenie głowne zmienić co da inny efekt na wszystkich biegach(wydłużą sie lub skrócą) mozna pobawic sie poszczególnymi biegami np 4,5 lub jak ja tylko 5.
Dorwij specyfikacje przełożeń skrzyni swojej i jakiejs blizniaczej z innego motoru i poownaj co sie da. Ja nie wymieniałem skrzyni z tej sportowej na zwykłą z jednego powodu-zwykła ma dłuższe wszystkie biegi i wtedy w trasie bedzie ok a w miescie spalanie sie zwiekszy-tu widac bezsens.
przerobka miała miejsce dokładnie w aucie daewoo nexia coupe(czyli kadett FL :D) tam jest "AŻ" 75KM i auto śmiga już sobie z tym ze 3 lata.
hmm a może taniej by wyszło zregenerować turbo, wymienić wąż turbo 4A0 145 746 C - czy ktoś się orientuje jaki jest najlepszy zamiennik, oryginalny wąż to chyba ponad 400 zł- cała reszta śmiga pięknie i po prostu pojechać na przelutowanie kości, zmianę map, powinno być więcej mocy no i spalanie w trasie też mogłoby się zmniejszyć, a przynajmniej tak twierdzą wszyscy co to robią.
Pytanie tylko czy w AAT z osprzętu - tj. turbo, pompy i 0.185 wtrysków da się coś wyciągnać, skoro AEL mający większe wtryski, inną pompę i inne turbo ma tylko 140KM.
Pytanie tylko czy w AAT z osprzętu - tj. turbo, pompy i 0.185 wtrysków da się coś wyciągnać, skoro AEL mający większe wtryski, inną pompę i inne turbo ma tylko 140KM.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2015, 09:13 przez kuki6, łącznie zmieniany 1 raz.
4ever3dom
- Motostacja
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ok, zrozumiałe. za szybko pisałem wiadomość.
chciałem poprawić, ale nie mogę znaleźć przycisku "edytuj" nigdzie.
cytuję aukcję w związku z tym:
"
Wymiary przewodu:
- średnica wewnętrzna na końcach - 56/56 mm
- grubość ścianki - ok. 5-6 mm
- długość gabarytowa - 310 mm
Oferowany przeze mnie przewód jest wysokiej jakości zamiennikiem oryginału o nr 4A0 145 746 C
"
zdjęcie dołączone.
chciałem poprawić, ale nie mogę znaleźć przycisku "edytuj" nigdzie.
cytuję aukcję w związku z tym:
"
Wymiary przewodu:
- średnica wewnętrzna na końcach - 56/56 mm
- grubość ścianki - ok. 5-6 mm
- długość gabarytowa - 310 mm
Oferowany przeze mnie przewód jest wysokiej jakości zamiennikiem oryginału o nr 4A0 145 746 C
"
zdjęcie dołączone.
4ever3dom
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Re: zamiana AAT na AEL + wymiana na 6 biegów m
kuki6 pisze:Witajcie,
Mam takie pytanie, może ktoś zorientowany będzie się mógł wypowiedzieć. Chciałbym podnieść moc silnika oraz wymienić skrzynię biegów. Wszystko w momencie, kiedy z tą ostatnią zacznę mieć problemy - w sumie to nie wiem kiedy, bo na razie jest OK.
Auto mam po regeneracji pompy, nowy rozrząd, nowe wtryski.
1. Z tego co wiem, AEL i AAT to ten sam blok. Stąd wniosek, że większa moc to inna pompa i wtryski, tak?
2. Turbina jest taka sama w AEL i AAT?
3. Czy są jeszcze inne elementy osprzętu (wiem, że rozrząd jest ten sam), które trzeba wymienić?
4. Co ze skrzynią? Tutaj jestem w całkowitej niewiedzy. Chciałbym mieć mniejsze spalanie w trasiem,głównie przy prędkościach >120. Na razie niestety przy 5-biegu w pewnym momencie (3000rpm) jest to już 7.5-7.7 litra w trasie bez klimy. Z 6 stopniową przekładnią powiniem mieć przy 150km/h gdzieś 2400-2500 rmp, tak?
Swoją drogą po poprawnym ustawieniu kąta, założeniu nowych wtrysków, regeneracji pompy auto co prawda przestało kopcić, ale zdecydowanie więcej pali - myślę ze prawie litr różnicy jest. Cały czas mnie to zastanawia.
Ja mam AEL i na 6 przy 3 tys.obr mam 155km\h...generalnie pomiedzy AAT a AEL nie ma dużej róznicy w spalaniu.Bardziej liczy się kondycja auta.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga