[S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
[S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
Witam Wszystkich Forumowiczów,
Kilka tyg temu stałem się posiadaczem Audi A6 C7 (3.0 TDI) ze skrzynią S-Tronic. Przy dynamicznej jeździe (ok 10-15 min) pojawia mi się komunikat: brzmiący mniej więcej: "Wysoka temperatura przekładni, dostosuj jazdę".
Czy to normalne, czy raczej powinienem się tym martwić?
Próbowałem jeździć na różnych trybach (efficiently, comfort, auto, dynamic). Przy stałej jeździe nawet większą prędkością (np. autostradą) póki co nie pojawił mi się komunikat.
Zadzwoniłem do ASO z pytaniem. Oczywiście otrzymałem odpowiedź, żebym przyjechał na diagnostykę, gdyż "może to być sterownik" - cokolwiek by to znaczyło
Kilka tyg temu stałem się posiadaczem Audi A6 C7 (3.0 TDI) ze skrzynią S-Tronic. Przy dynamicznej jeździe (ok 10-15 min) pojawia mi się komunikat: brzmiący mniej więcej: "Wysoka temperatura przekładni, dostosuj jazdę".
Czy to normalne, czy raczej powinienem się tym martwić?
Próbowałem jeździć na różnych trybach (efficiently, comfort, auto, dynamic). Przy stałej jeździe nawet większą prędkością (np. autostradą) póki co nie pojawił mi się komunikat.
Zadzwoniłem do ASO z pytaniem. Oczywiście otrzymałem odpowiedź, żebym przyjechał na diagnostykę, gdyż "może to być sterownik" - cokolwiek by to znaczyło
Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
mariu pisze:Witam Wszystkich Forumowiczów,
Kilka tyg temu stałem się posiadaczem Audi A6 C7 (3.0 TDI) ze skrzynią S-Tronic. Przy dynamicznej jeździe (ok 10-15 min) pojawia mi się komunikat: brzmiący mniej więcej: "Wysoka temperatura przekładni, dostosuj jazdę".
Czy to normalne, czy raczej powinienem się tym martwić?
Próbowałem jeździć na różnych trybach (efficiently, comfort, auto, dynamic). Przy stałej jeździe nawet większą prędkością (np. autostradą) póki co nie pojawił mi się komunikat.
Zadzwoniłem do ASO z pytaniem. Oczywiście otrzymałem odpowiedź, żebym przyjechał na diagnostykę, gdyż "może to być sterownik" - cokolwiek by to znaczyło
[ Dodano: 2015-06-17, 21:56 ]
Kolego - udaj się na tę dignostyke jezeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Ja miałem podbny problem, następny komunikat ktory prawdopodobnie zobaczysz to tryb awaryjny. a kolejny etap to zapewne wymiana skrzyni..
Witam
Jest to znany problem skrzyń S-Tronic.
Jeśli w dalszym ciągu nie rozwiązałeś problemu, pisz. W miarę możliwości i wiedzy postaram się odpowiedzieć na pytania i przybliżyć problem, oraz podać koszty usługi i części w ASO. I niekoniecznie zawsze wymiana mechatroniki jest potrzebna, zależy to od tego: realnie-jak długo auto jeździło z usterką, fikcyjnie - niektóre stacje ASO naciągają klientów. Dobrze by było gdybyś napisał numery błędów ze skrzyni, jeśli takowe znasz.
Pozdrawiam
Jest to znany problem skrzyń S-Tronic.
Jeśli w dalszym ciągu nie rozwiązałeś problemu, pisz. W miarę możliwości i wiedzy postaram się odpowiedzieć na pytania i przybliżyć problem, oraz podać koszty usługi i części w ASO. I niekoniecznie zawsze wymiana mechatroniki jest potrzebna, zależy to od tego: realnie-jak długo auto jeździło z usterką, fikcyjnie - niektóre stacje ASO naciągają klientów. Dobrze by było gdybyś napisał numery błędów ze skrzyni, jeśli takowe znasz.
Pozdrawiam
Podzielę się Wami rozwiązaniem mojego problemu ze skrzynią biegów S-Tronic - może się komuś przyda. Po diagnostyce w ASO.
Po odczytaniu błędów skrzyni biegów okazało się że jest to błąd P17d8 (1F68) - Ograniczenie momentu z powodu temperatury sprzęgła.
ASO stwierdziło że jest to uszkodzenie mechatroniki skrzyni biegów i należy to naprawić za pomocą "zestawu naprawczego".
Otrzymałem listę części i kosztorys naprawy. Jakiś czas później zgłosiłem się do ASO w celu naprawy skrzyni. Wyobrażałem sobie że wejdę do serwisu, zostawię kluczyki i przyjdę odebrać naprawiony samochód. Okazało się że najpierw muszę iść do jednego "okienka", aby otrzymać listę części, później do drugiego "okienka" aby zamówić części. Kolejnym krokiem jest umówienie się na wizytę serwisową... ... ... ASO w Warszawie. Po godzinie wyczekiwania w 2 kolejkach, w których nic nie załatwiłem, zrezygnowałem.
2 Tyg temu wróciłem do tematu gdy pojawił mi się nowy komunikat/błąd: "brak biegu wstecznego"... po odczytaniu błędów:
8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
P17D8 00 [040] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
8940 - Valve 3 in Transmission Part 2
P174E 00 [109] - Electrical malfunction
Confirmed - Tested Since Memory Clear
odgrzebałem listę części które otrzymałem z ASO i okazało się ze ww zestaw naprawczy to 2 plastiki z kabelkami na mechatronice + oringi, śrubki, uszczelki, spinki i rurki.
mniej więcej:
0b5398009D Zestaw Naprawczy
0b5321371E Uszczelka
0b5315105TA Rurka olejowa
wht003379 O-RING
G052180A2 OLEJ
0B5325429E filtr.
Wymiana około 4h (dla osoby niedoświadczonej - wymieniałem sam). Jest stosunkowo prosta: zdjąć osłony, spuścić olej, odłączyć wiązkę i zewnętrzne przewody olejowe, odkręcić mechatronikę. Na koniec reset błędów. Cały moduł wychodzi bez problemu. Przy okazji można filtr oleju wewnątrz skrzyni (jak się okazało to są 2 filtry, wew i zew) wymienić, olej, uszczelkę itp.
kilka fotek z naprawy:
kompletny moduł Mechatroniki
Skrzynia biegów bez miski olejowej
Skrzynia biegów bez miski i bez mechatroniki
Po prawej mechatronika wyjęta ze skrzyni. Zdecydowałem się tylko na wymianę tych dwóch wiązek, gdyż gdybym przełożył cały moduł prawdopodobnie włączyła by się ochrona komponentu.
Uszkodzone części
póki co zrobiłem od wczoraj około 100km i wydaje się być wszystko OK.
Po odczytaniu błędów skrzyni biegów okazało się że jest to błąd P17d8 (1F68) - Ograniczenie momentu z powodu temperatury sprzęgła.
ASO stwierdziło że jest to uszkodzenie mechatroniki skrzyni biegów i należy to naprawić za pomocą "zestawu naprawczego".
Otrzymałem listę części i kosztorys naprawy. Jakiś czas później zgłosiłem się do ASO w celu naprawy skrzyni. Wyobrażałem sobie że wejdę do serwisu, zostawię kluczyki i przyjdę odebrać naprawiony samochód. Okazało się że najpierw muszę iść do jednego "okienka", aby otrzymać listę części, później do drugiego "okienka" aby zamówić części. Kolejnym krokiem jest umówienie się na wizytę serwisową... ... ... ASO w Warszawie. Po godzinie wyczekiwania w 2 kolejkach, w których nic nie załatwiłem, zrezygnowałem.
2 Tyg temu wróciłem do tematu gdy pojawił mi się nowy komunikat/błąd: "brak biegu wstecznego"... po odczytaniu błędów:
8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
P17D8 00 [040] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
8940 - Valve 3 in Transmission Part 2
P174E 00 [109] - Electrical malfunction
Confirmed - Tested Since Memory Clear
odgrzebałem listę części które otrzymałem z ASO i okazało się ze ww zestaw naprawczy to 2 plastiki z kabelkami na mechatronice + oringi, śrubki, uszczelki, spinki i rurki.
mniej więcej:
0b5398009D Zestaw Naprawczy
0b5321371E Uszczelka
0b5315105TA Rurka olejowa
wht003379 O-RING
G052180A2 OLEJ
0B5325429E filtr.
Wymiana około 4h (dla osoby niedoświadczonej - wymieniałem sam). Jest stosunkowo prosta: zdjąć osłony, spuścić olej, odłączyć wiązkę i zewnętrzne przewody olejowe, odkręcić mechatronikę. Na koniec reset błędów. Cały moduł wychodzi bez problemu. Przy okazji można filtr oleju wewnątrz skrzyni (jak się okazało to są 2 filtry, wew i zew) wymienić, olej, uszczelkę itp.
kilka fotek z naprawy:
kompletny moduł Mechatroniki
Skrzynia biegów bez miski olejowej
Skrzynia biegów bez miski i bez mechatroniki
Po prawej mechatronika wyjęta ze skrzyni. Zdecydowałem się tylko na wymianę tych dwóch wiązek, gdyż gdybym przełożył cały moduł prawdopodobnie włączyła by się ochrona komponentu.
Uszkodzone części
póki co zrobiłem od wczoraj około 100km i wydaje się być wszystko OK.
W ASO mi to wycenili na około 4 000zł (w zależności ile czasu mechanik poświęci). Z rozpiski cześć które otrzymałem, wynika że zestaw kosztuje ~1050 zł (Nie wiem czy to netto czy brutto)ironh pisze:możesz napisać jakie koszt takiej naprawy? czeka mnie to samo
w Internetach znalazłem za około 1900 zł... (dziwne że w ASO części tańsze )
Element który wymieniałem to wiązka elektryczna osłonięta plastikiem, dlatego zdecydowałem się na używana mechatronikę i samodzielną naprawę.
350 zł - Używana Mechatronika (jako dawca wiązki)
105 zł - Uszczelka miski, razem z filtrem wewnętrznym,
400 zł - Olej skrzyni.
-------------------------
855 zł - SUMA
Gdybyś chciał całą mechatronikę wymienić, wywali Ci błąd ochrona komponentu (z tego co wyczytałem ) = wizyta w ASO.
Przy okazji wymieniłem olej silnikowy, uszczelniłem miskę oleju silnika, wyczyściłem osłony silnika i skrzyni biegów (ze 2 mm przylegającego/zaschniętego piasku na nich było).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. U mnie tez wczoraj na kilka sekund pojawil sie ten komunikat. Podlaczylem kompa i wyszedl blad cos o za wysokiej temperaturze i zredukowaniu momentu obrotowego. Dzisiaj wyjezdzam w trase i po 15 km jazdy rownym tempem znowu na kilka sekund sie pojawil,doslownie z 3-4 sekundy. Za moment znowu sie pojawil ale odpuscilem na troche gazu. Przez reszte drogi,prawie 500km blad sie juz nie pojawil. Czy moze to byc jakas chwilowa zwara?wczoraj mylem auto,moze gdzies woda sie dostala?
[ Dodano: 2018-10-19, 07:11 ]
Dodam jeszcze ze poprzedni wlasciciel mojego auta stosowal juz zestaw naprawczy mechatroniki przy przebiegu ok 100tys km. Teraz jest najechane 136tys km.
[ Dodano: 2018-10-21, 22:34 ]
Przejechalem prawie 1000km w weekend i blad sie nie powtorzyl.
[ Dodano: 2018-10-25, 09:08 ]
I blad znow sie pojawil po deszczu. Zimny silnik,kawalek podjechalem do sklepu i ten sam blad sie pojawil. Zadna ostra jazda ani szybka. Gdzies jakas zwara sie robi?dodam jeszcze,ze komunikat wyswietla sie na jakies 3 sekundy,ze ledwo da sie go przeczytac i znika. Nie wisi caly czas.
[ Dodano: 2018-10-26, 16:29 ]
Jednak zestaw naprawczy mnie czeka. W miescie jak sie auto rozgrzeje to potrafi kilka razy zaswirowac. Olej tez trzeba w skrzyni zmienic przy tej operacji?
[ Dodano: 2018-10-19, 07:11 ]
Dodam jeszcze ze poprzedni wlasciciel mojego auta stosowal juz zestaw naprawczy mechatroniki przy przebiegu ok 100tys km. Teraz jest najechane 136tys km.
[ Dodano: 2018-10-21, 22:34 ]
Przejechalem prawie 1000km w weekend i blad sie nie powtorzyl.
[ Dodano: 2018-10-25, 09:08 ]
I blad znow sie pojawil po deszczu. Zimny silnik,kawalek podjechalem do sklepu i ten sam blad sie pojawil. Zadna ostra jazda ani szybka. Gdzies jakas zwara sie robi?dodam jeszcze,ze komunikat wyswietla sie na jakies 3 sekundy,ze ledwo da sie go przeczytac i znika. Nie wisi caly czas.
[ Dodano: 2018-10-26, 16:29 ]
Jednak zestaw naprawczy mnie czeka. W miescie jak sie auto rozgrzeje to potrafi kilka razy zaswirowac. Olej tez trzeba w skrzyni zmienic przy tej operacji?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga