[A6 C5] Tiptronic - czyzby to juz koniec ;/
[A6 C5] Tiptronic - czyzby to juz koniec ;/
Panowie ratujcie wywalilo mi dzisiaj automat (tryb awaryjny) ale zaczne od poczatku
od dwoch dni na dlugich ostrych łukach zaobserwowalem ze w tym momecie zmiana biegu odbywa sie jakby opornie jakies szarpniecia itp dzisiaj z kolei podswietlily sie wszystkie biegi i zostal bieg 2 i R i pytanie
czy moze to byc spowodowane mala iloscia oleju w skrzyni (zaobserwowalem jakies plamy pod autem) a jezeli tak to jak sie sprawdza olej w skrzyni (silnik ma byc cieply czy zimny i czy ma pracowac czy nie ) i gdzie jest ta miarka do sprawdzania ?
ratujcie bo musze tym autkiem jezdzic do pracy a termin na wymiane oleju i naprawa ewentualnych wyciekow w skrzyni dopiero 16 lutego
od dwoch dni na dlugich ostrych łukach zaobserwowalem ze w tym momecie zmiana biegu odbywa sie jakby opornie jakies szarpniecia itp dzisiaj z kolei podswietlily sie wszystkie biegi i zostal bieg 2 i R i pytanie
czy moze to byc spowodowane mala iloscia oleju w skrzyni (zaobserwowalem jakies plamy pod autem) a jezeli tak to jak sie sprawdza olej w skrzyni (silnik ma byc cieply czy zimny i czy ma pracowac czy nie ) i gdzie jest ta miarka do sprawdzania ?
ratujcie bo musze tym autkiem jezdzic do pracy a termin na wymiane oleju i naprawa ewentualnych wyciekow w skrzyni dopiero 16 lutego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 423
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Po pierwsze jedź do mechanika niech zobaczy gdzie olej ci ucieka bo opisana przez ciebie usterka faktycznie wskazuję na brak oleju (niski poziom),po drugie olej do wymiany razem z filtrem oleju.Niech sprawdzą czy w starym oleju niema jakiś opiłków które przyczepiają się do magnesów w misce olejowej skrzyni.Stan oleju sprawdza się odkręcając śrubę z boku skrzyni ,oleju powinno być pod sam otwór.Raczej nie jeździł bym samochodem bez oleju w skrzyni.Polecam tą stronkę http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, 18:45 przez mario1278, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego nie panikuj az tak, czy auto przeszlo w stan awaryjny juz na stale czy po ponownym uruchomieniu silnika tez przechodzi w stan awaryjny?to jest w 99% spowodowane brakiem oleju a jak mowisz ze cos ci tak cieknie.w niektorych modelach jest mozliwos sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni.olej sie sprawdza na cieplym silniku tzn po przejechaniu 30-40km z tego co pamietam sprawdza sie go chyba na uruchomionym silniku na biegu jalowym, ale nie jestem w 100% pewien.jedz do tego mechaniora pomecz mu bule troche powiedz ze nie masz czym jezdzic i ju albo poszukaj innego ale oczywiscie zeby to nie byl jakis pan "HENIU" bez urazy dla HENRYKOW ktory powie ze on ci wymieni w stodole.jak wymieni ci olej niech sprawdzi stan i cisnienie pompy smarujacej na N ok 5psi reszta ok 50psi.pozdrawiam
sprawa wyglada tak ze chyba wycieka pól oską
skrzynia ma symbol EBZ wiec chyba te rysunki sa z innej skrzyni ale i tak dziekuje mario 1278 chyba ze masz takie rysunki z EBZta to bardzo bym prosil
kulka1987 skrzynia wlacza sie w tryb awaryjny jednak po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu przechodzi w tryb normalny ( wiec chyba nie wszystko stracone ) a z mechanikami to tutaj jest naprawde problem poniewaz wiekszosc to wlasnie tacy p heniowie tylko ze z turcj lub maroka i tez trzeba sobie robic terminy bo maja nas delikatnie piszac w pupie
dlatego mam umowiona wymiane (komplet) w serwisie AUDI
acha i "poci" mi sie przewod do chodnicy oleju i czy nie jest to chlodnica oleju ze skrzyni bo jest ich tam kilka
wczesniej mialem Audi 100 C4 2.8 tylko manuala i niebylo tam tylu tych chlodnic :shock:
skrzynia ma symbol EBZ wiec chyba te rysunki sa z innej skrzyni ale i tak dziekuje mario 1278 chyba ze masz takie rysunki z EBZta to bardzo bym prosil
kulka1987 skrzynia wlacza sie w tryb awaryjny jednak po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu przechodzi w tryb normalny ( wiec chyba nie wszystko stracone ) a z mechanikami to tutaj jest naprawde problem poniewaz wiekszosc to wlasnie tacy p heniowie tylko ze z turcj lub maroka i tez trzeba sobie robic terminy bo maja nas delikatnie piszac w pupie
dlatego mam umowiona wymiane (komplet) w serwisie AUDI
acha i "poci" mi sie przewod do chodnicy oleju i czy nie jest to chlodnica oleju ze skrzyni bo jest ich tam kilka
wczesniej mialem Audi 100 C4 2.8 tylko manuala i niebylo tam tylu tych chlodnic :shock:
Rozumiem COLIN dopiero zauwazylem ze ty jestes w holandii tak jadna z chodnic jest to takze chlodnica oleju ze skrzyni, tak jak mowilem to jest 99% spowodowane niskim stanem oleju.ja bym ci radzil odstawiac auto i czekac do tego terminu i nie zostawiac byle komu do roboty, a ile masz do tego servisu audi mozebys podjechal i zapytal czy nie wezma cie wczesniej a jezeli masz troche do tego servisu i mocna tragedia z ta skrzynia to zapytaj czy nie przyjechaliby po auto.
odstawienie auta raczej nie wchodzi w gre poniewaz musze jezdzic do pracy ( okolo 100 km dziennie ) wiec zostaje tylko dolanie tego oleju i jakos to musze zrobic jutro bedzie to o tyle utrudnione ze musze to wykonac na parkingu (brak kanalu czy najazdu ) wiec prosze o ewentualne porady jak sie za to zabrac jakie "przyrzady" moga sie przydac
mario1278, dzieki bardzo
teraz tylko trzeba sie zaopatrzyc w wielka strzykawa i do dziela
olej tylko "jakis " musze zakupic a szczegol jest taki ze kupilem te auto miesiac temu i nawet nie wiem co tam jest ale pewnie ATF jakis
jutro napisze jak mi poszlo
jeszcze raz dzieki
[ Dodano: 2009-01-31, 11:09 ]
olej zakupiony (ATF SP 2032 / 25juro za litr ) ,strzykawa ( okolo 0,5 L ) tez tylko klucza imbusowego 17 nie mieli ale to jest najmniejszy problem
ide walczyc :mrgreen:
[ Dodano: 2009-01-31, 16:53 ]
PORAZKA <beczy2>
odkrecilem ta zaslepka (na rys. nr 9) i polecialo troszeczke oleju a wiec stan teoretycznie byl :?:
ale ze byl jakis taki zanieczyszczony to postanowilem zmienic caly i jakie bylo moje zdziwienie poniewaz weszlo tylko 3 litry oleju a tryb awaryjny dalej wyskakuje
wiecej pomyslow nie mam moze wy cos poradzicie i dlaczego tak malo oleju weszlo
teraz tylko trzeba sie zaopatrzyc w wielka strzykawa i do dziela
olej tylko "jakis " musze zakupic a szczegol jest taki ze kupilem te auto miesiac temu i nawet nie wiem co tam jest ale pewnie ATF jakis
jutro napisze jak mi poszlo
jeszcze raz dzieki
[ Dodano: 2009-01-31, 11:09 ]
olej zakupiony (ATF SP 2032 / 25juro za litr ) ,strzykawa ( okolo 0,5 L ) tez tylko klucza imbusowego 17 nie mieli ale to jest najmniejszy problem
ide walczyc :mrgreen:
[ Dodano: 2009-01-31, 16:53 ]
PORAZKA <beczy2>
odkrecilem ta zaslepka (na rys. nr 9) i polecialo troszeczke oleju a wiec stan teoretycznie byl :?:
ale ze byl jakis taki zanieczyszczony to postanowilem zmienic caly i jakie bylo moje zdziwienie poniewaz weszlo tylko 3 litry oleju a tryb awaryjny dalej wyskakuje
wiecej pomyslow nie mam moze wy cos poradzicie i dlaczego tak malo oleju weszlo
zerknij tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853
dosc pokazny zbior wiedzy na temat naszych automatow
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853
dosc pokazny zbior wiedzy na temat naszych automatow
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga