Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3,0TFSI A6/A6Allroad C7 (2012-)

Silniki benzynowe
jacobA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 kwie 2015, 16:56
Lokalizacja: Lubelskie

3,0TFSI A6/A6Allroad C7 (2012-)

Post autor: jacobA6 » 08 kwie 2015, 20:21

Proszę o opinię na temat awaryjności jednostki 3,0TFSI w modelu A6/A6 Allroad. Mam nadzieję że znajdzie się jakiś użytkownik autka z tym silnikiem

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 14 kwie 2015, 22:50

Silniki maja bardzo dobra opinie, nie slyszalem o zadnej "typowej" przypadlosci czy tez jakiejs wadzie. Kiedys gdzies czytalem ze w przedliftowych s4 zdazaly sie przypadki duzego apatytu na olej.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
Zwyrol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lip 2015, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zwyrol » 05 maja 2016, 18:36

To i ja się podłączę:

Ponieważ za rok-dwa planuję zmianę budy z A6 C6 na najprawdopodobniej A7 (będą w przystępniejszej cenie), jestem ciekaw jak wygląda awaryjność 3.0 TFSI w wersjach po 2010 r. przy przebiegach rzędu 150 - 200 tys. km. Czy to prawda że pierwsze roczniki silnika miały problemy z nagarem i turbinami? Wychodzą jakieś inne felery?

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 16 lip 2016, 11:04

W 3.0 TFSI nie ma turbin jest kompresor, pierwsze roczniki ale jeszcze w A6 C6 mialy problem z przegrzewajacym sie kompresorem ale bardz oszybko ten problem wyeliminowano, z nagarem nie ma w tych silnikach problemu zreszta jak w wiekszosci doladowanych silnikow z uwagi na wlasnie doladowanie ktore uniemozliwia czy tez bardzo utrudnia odkladanie sie nagaru ( nie mowie ze nie ma go wcale ale sa ta ilosci znikome w porownaniu do silnikow wolnossacych a z uwagi ze przeplyw jest wymuszany przez turbo/kompresr nawet odlozenia sie jakiejs tam ilosci nie powoduje znacznych spadkow mocy ). Zdarzaly sie przypadki nadmiernego zuzycia oleju ale podobno poradzono sobie z tym i w pozniejszych egzemplarzach juz sie o tym nie slyszy. Jedyna "znana" przypadloscia jest za szybkie wypalanie sie katalizatorow ale to tez nie jest zbyt czeste.
460KM/550NM Compsport Stage 2

valdo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2009, 01:56
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: valdo » 29 lip 2016, 10:24

Mam i za kierownicą cieszę się jak dziecko z revo stage1 osiagi v8 a oszczędności spore na całym baku nie pali wiecwj niż 13.5l/100km <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga