Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8 T AWT Passat B5FL 2001

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

1.8 T AWT Passat B5FL 2001

Post autor: Fejb » 22 sty 2015, 10:20

Witam!
Mam na imię Piotr i szukam pomocy;)
Co prawda to nie Audi. Pacjent to Passat B5FL 2001 rok 1.8t AWT Variant manual.
Problem to duże spalanie ok 10.5l/100km w trasie przy 100-110km/h - mało dynamicznie.
W samochodzie wymieniłem pompę paliwa na nową VEMO (ciśnienie przy teście pod obciążeniem 4,5 bara do odcięcia i nie spada). Świece nowe NGK. Wymienione wszystkie filtry. Brak wypadających zapłonów. Nowy ori regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Wczoraj wymieniłem zawór powietrza wtórnego z tyłu głowicy wraz z łączeniami i opaskami.
Wyrzuciłem katalizator i wspawałem rurę. Z wydechu czuć niespalone paliwo. Pierwsza sonda NGK wymieniona niecały rok temu. Druga wyłączona programowo(choć w tej chwili wgrałem oryginalny program w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok i tak jeżdżę)
Oto co się dzieje na wolnych obrotach:
http://vaglog.pl/log_200928.html
Przepływkę wymieniłem na ori używkę i teraz mierzy lepiej (ale czy na pewno?). Do odcinki:
http://vaglog.pl/log_200929.html
Przejazd w koło komina:
http://vaglog.pl/log_200930.html

Dolot jest szczelny. Przy teście szczelności jedyna droga ucieczki to bagnet. Zatykam palcem i przewody twardnieją.

Proszę o wszelkie sugestie bo nie znalazłem podobnego tematu na forum passata ani audi :( Dziękuje serdecznie za dużą pomoc forumowiczom z forum passata;)
Dzięki

P.S.
Silnik jest po remoncie góry bo wydmuchał uszczelkę pod głowicą. Nowe uszczelki, rozrząd i planowanie głowicy. Zalany olejem MOTUL 8100 X-CESS 5W40.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 22 sty 2015, 12:55

Podrzuć log dynamiczny 118, ew. 115

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 22 sty 2015, 13:04

http://vaglog.pl/log_198139.html
Z przed 20 dni, ale są ;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 22 sty 2015, 13:24

Zapach niespalonego paliwa może być po części efektem braku katalizatora.
Logi wyglądają OK. Rozumiem, ze auto tylko na benzynie pomyka?

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 22 sty 2015, 13:27

Tak tylko na PB.
I jest dość żwawe.
Skąd takie skoki korekty lamdy w kanale 33? I przy jeździe i co gorsza na postoju?
Niecały rok temu wsadziłem nową NGK.
Jakiej używki szukać dla sprawdzenia? Jakie nr i ile biegunów?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 sty 2015, 18:39

Warto sprawdzić wskazania czujnika temp g62 i do sprawdzenia wszystkie podciśnienia pod kątem szczelności jak i zawór dv.

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 22 sty 2015, 21:05

Zawór dv mam nowy ori - pol roku.
Gdzie sprawdzić zawór g62?
Jak sprawdzam szczelność(zgodnie z tym: http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... category=5) to ciśnienie ucieka jedynie przez bagnet. Zatkam palcem i nic nie syczy.
Gdzie jeszcze sprawdzać szczelność?
Na dodatek coś takiego
http://zapodaj.net/7524576ce774b.jpg.html
http://zapodaj.net/e0b2ae688a655.jpg.html
Co dalej ? Jakieś sugestie koledzy?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 sty 2015, 21:26

Fejb pisze:Gdzie sprawdzić zawór g62?
Nie zawór tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego. Trzeba sprawdzić jakie wartości podaje gdy silnik wystudzony i w trakcie nagrzania. Możesz sprawdzić jego wskazania w grupach 004, 006 silnika. Czy po wystudzeniu będzie pokrywał się z temp otoczenia a po nagrzaniu silnika około 90 stopni.
Fejb pisze:Gdzie jeszcze sprawdzać szczelność?
Wszystkie podciśnienia, czy nie ma jakichś przetarć lub spróchniałych przewodów z układem sai włącznie gdyż jest razem połączony.

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 22 sty 2015, 22:23

Ok zastosuję się;)
A co z tym fantem? http://zapodaj.net/e0b2ae688a655.jpg.html skąd te błędy na czerwono?

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 22 sty 2015, 22:27

robiłeś już ten test szczelności??
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 22 sty 2015, 22:32

Robiłem ten test http://www.a4mods.com/ind...tml&category=5 już kilka razy. Jak zatkam palcem bagnet to przewodu pęcznieją więc jest szczelnie.
Co sądzicie o pierwszej sondzie? Dobrze działa czy nie? Podmieniać na próbę? Sonda ma niecały rok NGK.
Dziś byłem w trasie i n każdym skrzyżowaniu czuć niespalone paliwo;/ Ostatnio sprawdzałem wydech zatykając końcówki tłumika i nic nigdzie nie uciekało.
Korekty z grupy 32 po trasie ~200km.
http://zapodaj.net/9e287c5240fb0.jpg.html

Czyli jak rozumiem przez układ SAI może być zaciągane lewe powietrze przez co sonda może wariować i robić korekty na + ?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 22 sty 2015, 23:16

Co pokazuje czujnik temp.?

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 23 sty 2015, 07:59

http://vaglog.pl/log_201121.html
Coś długo wchodzi na 90 stopni, których nie osiąga.
W chwili gdy pokazuje 70 to na zegarach jest już 90. Czekałem i czekałem i nie idzie do góry.
Auto stało w garażu, w którym było 6 stopni po nocy.
Jak to wygląda?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 sty 2015, 15:08

Fejb pisze:W chwili gdy pokazuje 70 to na zegarach jest już 90. Czekałem i czekałem i nie idzie do góry.
Trzeba go wymienić gdyż do ecu idzie błędna wartość i dolewa

Fejb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2015, 10:04
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Fejb » 23 sty 2015, 16:40

Na jakiej podstawie to stwierdzasz ?:)
Za długo się grzeje wg czujnika? Rozumiem, że 3 kolumna w bloku 4 pokazuje temp cieczy? A 4 kolumna powietrze w dolocie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga