Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5] Pomoc w podłaczeniu RNSE-> RDS na FIS'ie.

Nawigacja fabryczna
sagem20v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 13 lut 2014, 21:33
Lokalizacja: Olsztyn

[S6 C5] Pomoc w podłaczeniu RNSE-> RDS na FIS'ie.

Post autor: sagem20v » 17 sty 2015, 17:21

Witajcie, mój problem polega na tym, że poprzedni właściciel zmienił navi z RNS'D na RNS'e. Wszystko jest w sumie ok, brakuje mi jedynie wyświetlanych informacji rds na fisie. Niestety nie mogę sobie z tym poradzić, męczyłem się już wiele razy z kodwaniem licznika/radia, według opisów z tego jak i innych for, niestety nic mi się nie udawało. Prosił bym o pomoc jak rozwiązać ten problem.

Pacjent to S6 C5 2000rok AQJ.

Info z VCDS :

4b0 035 192 P
RNS-E HIGH EU H44 0750
0502317 - Kodowanie
WSC : 61930

5 błędów :

00532
00446
00858
00879
01305

Nie wiem czy to coś podpowie, ale działa ori zmieniarka, działa grzanie szyby tylnej, jest nagłośnienie bose.

Dane licznika:

4b0 920 932 P
C5 - vdo d09
02383 - kodowanie
wsc 00000

2 błędy :

01300
01304

Wszystkie kasowane błedy wracają.

Czy jest możliwość połączenia tego z ori telefonem ( nokia ) w schowku, czy do RNSE musi byc inny tel?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sty 2015, 18:14

miałeś rns-d dx? wywal tuner tmc po którym rns-d komunikował się z licznikiem i podłącz can h i can l bezposrednio do licznika

co do telefonu to masz centralkę w bagażniku a tel w podłokietniku?

sagem20v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 13 lut 2014, 21:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sagem20v » 17 sty 2015, 18:22

bendzji pisze:miałeś rns-d dx? wywal tuner tmc po którym rns-d komunikował się z licznikiem i podłącz can h i can l bezposrednio do licznika

co do telefonu to masz centralkę w bagażniku a tel w podłokietniku?
Telefon w podłokietniku, foto jego zamieszczę niżej, centralka od telefonu nie powinna być pod tylną kanapą? Jeśli nie, to gdzie w bagażniku?


Nie wiem jakie było RNS-D, ponieważ auto takie już kupiłem, poprzedni właściciel mówił tylko że zmienił, ale z czego nie wiem.

Foto telefonu i nawi :

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 sty 2015, 20:25

Z rocznika raczej miałeś DX czyli tuner TMC ( zmienia on sygnały z CAN RNS-D na CAN licznika tu masz opis: viewtopic.php?t=72612 ) musiał być.

Powinien się znajdować koło kolumny kierownicy , nad nogami kierowcy ( parę śrub do odkręcenia , znajdziesz opis w poradnikach o dokładaniu tempomatu ) - musisz wypiąć kostkę bo tam wchodzą sygnały CAN z radia i z licznika i je połączyć.

Oczywiście sprawdź przy radiu i przy liczniku czy tam te przewody są. Tu masz pomocny temat: http://www.gpsmagazine.com/2010/03/audi ... Lqz1izcDFI i tu: https://penti.org/~harald/audi/RNS.pdf

Co do telefonu muszę sprawdzić w schematach jak on łączy się z radiem i sprawdzić rozpiskę RNS-E.



Ty masz autko z Kanady? Bo kodowanie licznika by na to wskazywało:02383

02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa , 3 - Kraj Kanada , 8 - 8 cylindrów , 3 - 8 cylindrowa benzyna


I wrzucaj na przyszłość kody z opisami bo mało ko zna je na pamięć :)

sagem20v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 13 lut 2014, 21:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sagem20v » 03 kwie 2015, 22:27

bendzji, dziękuje za pomoc, dopiero wróciłem z zagranicy i jestem w stanie coś zerknąć przy aucie, klucze do wyjęcia nawi ogarnąłem i może jutro coś zerknę.
bendzji pisze:
Ty masz autko z Kanady? Bo kodowanie licznika by na to wskazywało:02383

02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa , 3 - Kraj Kanada , 8 - 8 cylindrów , 3 - 8 cylindrowa benzyna
Z tego co wiem to z niemiec.


Pojawił mi się kolejny problem, tak z miesiąc wcześniej, ale jako że nie miałem za dużo czasu nie mogłem go opisać, mianowicie pewnego wieczoru podczas jazdy zgasło mi podświetlanie klawiszy nawi...

i tak już zostało, do tego nie gaśnie i nie zapala się przy przekręcaniu kluczyka, co jakieś 30 minut się wyłącza.. czytałem, szukałem, kombinowałem z kodowaniem jak i z kodami w kanalach 60, 61 i 62 i niestety nic to nie pomagało.. albo z fisa znikały całkowicie komunikaty, albo była np. kontrolka poziomu oleju.

Pojawił się dodatkowy bład w liczniku :

01311 information data bus - faulty

spisałem jeszcze numer licznika i nawi:

licznik
4b0 920 932P

naw
4b0 035 192p
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "

Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 kwie 2015, 23:40

Objawy wskazują na brak komunikacji CAN między licznikiem a RNS - musisz sprawdzić okablowanie

sagem20v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 13 lut 2014, 21:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sagem20v » 04 kwie 2015, 12:34

bendzji pisze:Objawy wskazują na brak komunikacji CAN między licznikiem a RNS - musisz sprawdzić okablowanie
Dziwne, nie chce mi się wierzyć że samo coś pomotało sie z kablami, wcześniej było ok a tu nagle lipa, nic nie dotykałem. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale u mnie podświetlanie nawi nie miało regulacji ściemniania jak reszta podświetlen w aucie, od zera do połowy podświetlenia nic nie podświetlało, od połowy w góre na maxa ( klawisze w rnse ).

Ostatnio mniej więcej w podobnym czasie zapalił mi się bład poziomowania xenonów ( błąd tylnego czujnika ) i zdarzało się to sporadycznie, teraz już błąd świeci się na stałe, zmieniłem czujnik na używany ale jest to samo - może to mieć ze sobą jakiś związek? Dodam że moduł pod nogami kierowcy oglądałem i jest sucho jak pieprz.

Wyciągnąłem teraz u siebie po raz pierwszy rnse - masakra z kablami.

Porobiłem trochę zdjęc i to tyle co mogę pokazać, zminiłem kodowanie w kanale 62 z 5 na 21 i po za tym że nie ma już błedu z komunikacją BUS nic więcej się nie zmieniło - gaśnie co 30min, nie włącza/wyłącza się z kluczykiem, nie ma podświetlania ani godziny z licznika.


Teraz foto kabli i kostek ;



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

To wyżej to kostki nigdzie nie podłączone - na tej jedno pinowej brązowej jest stałe +12.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Proszę o porady bo już mi ręce opadają.
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "

Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 kwie 2015, 13:07

niezły sajgon :)

masz chyba emulator can bus może padł? - teoretycznie przy rns-e niepotrzebny bo can masz w liczniku , wywaliłbym go i połączył radio z licznikiem bezpośrednio

poszukaj w Google poradników o montażu Rns-e w C5 - będą rozpiski kostek itd. posprawdzałbym wg bich wszystko i zrobił porządek z kablami

sagem20v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 13 lut 2014, 21:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sagem20v » 04 kwie 2015, 14:51

bendzji pisze:masz chyba emulator can bus może padł? - teoretycznie przy rns-e niepotrzebny bo can masz w liczniku , wywaliłbym go i połączył radio z licznikiem bezpośrednio
Tak to wygląda, nie wiem bo to auto już tak kupiłem, a licznik z 2000roku nie jest za stary ?
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "

Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 kwie 2015, 20:49

jak nie spróbujesz to się nie przekonasz , teoretycznie powinno chodzić bo ma can

Awatar użytkownika
Bunia_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:51
Lokalizacja: ŻORY/RUGBY UK

Post autor: Bunia_83 » 01 maja 2015, 00:04

wez zrob 2 przewody

9 - CAN High
10 - CAN Low

z navi do licznika

na 5 i 6 pin w szarej kostce licznik

te 2 piny odpowiadaja za podswietlenie przyciskow i wskazan na fisie



i trza zakodowac navi odpowiednio


a co do licznika mozesz miec to co ja

viewtopic.php?t=47888

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 maja 2015, 07:55

i tu możesz mieć rację z tym licznikiem , bo przecież nie było rns-e przed 2002 lub 2001 i soft zegarów może go nieobsługiwać

a ten soft D12 co pisał ktoś w tamtym temacie to tylko dotyczy A4 B5 prawdopodobnie ( numer licznika 8D0920xxx )

ADAMS91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 kwie 2015, 13:57
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ADAMS91 » 06 maja 2015, 11:38

Panowie, nie wiem czy odpowiedni temat, ale
mam u siebie w A6 (końcówka 2002 roku) radyjko RNS-D
chciałbym wrzucić RNS-E, co będę potrzebował do takiego zabiegu? dużo ewentualnie dłubania jest z taką zmianą? RDS na liczniku będzie śmigał, czy raczej trzeba będzie przekodować coś?
--
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz.

mmaaat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 mar 2014, 18:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mmaaat » 17 sie 2015, 17:38

ADAMS91 -
tak jest trochę zabawy, ale jest to do zrobienia no i warto się pobawić, w dużym skrócie:
1. Kupujesz 3 adaptery
a) przejściówka RNS-E - RNS-D znajdziesz za pomocą google, powinni ją mieć w większości sklepów z radiami i elektroniką, w sklepie mogą nie wiedzieć o co chodzi, ale to są 2 standardy.
b) adapter do anteny FM (tu uwaga jest kilka musisz wyciągnąć RNS-D i zobaczyc co masz i dokupić odpowiedni)
c) adapter do anteny GPS
2. Potrzebujesz schematy RNS-E i RNS-D oraz licznika choć kilka postów wyżej masz na temat licznika informację.
3. Musisz parę kabli poprzekładać w zakupionej wcześniej przejściówce.
4. Dodatkowo żeby FIS oraz podświetlenie działało musisz podłączyć się pomiędzy TMC tunerem a licznikiem do radia w piny CAN-H i CAN-L, konkretne piny znajdziesz na schematach licznika i RNS-E, tu uwaga jeżeli odepniesz od TMC tunera kable to wywali ci błąd np spalonych żarówek, najłatwiej użyć złączki mostkującej i podciągnąć 2 kable do radia.
5. Kodowanie jeżeli przy rns-d wyświetlają ci się informacje na fisie to dodatkowego kodowania licznika. Jeżeli chodzi o kodowanie rns-e to kwestia skąd pochodzi radio jeżeli z A6 nie powinno być problemu (ja nie miałem przy takiej samej przekładce w audi 2002)

Schematy licznika, rns-d rns-e znajdziesz w Elsie, tutoriale w internecie też je mają ale te w elsie są bardziej dokładne i dopasowane do twojego przypadku.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 12 wrz 2018, 15:34

Na dniach będę zmieniał rns-d na rns-e (zakupiłem tanio :) ) i ciekaw jestem czy u mnie też będzie ten problem z licznikiem.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga