[C5 2.5]sprawdzenie stanu oleju w automacie
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
[C5 2.5]sprawdzenie stanu oleju w automacie
witam wszystkich
mam pytanko czy jest i gdzie znajduje sie bagnet do sprawdzenio poziomu oleju w automacie :?:
mam pytanko czy jest i gdzie znajduje sie bagnet do sprawdzenio poziomu oleju w automacie :?:
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 16:04 przez Jarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 gru 2007, 18:54
- Lokalizacja: PETERBOROUGH
absajler pisze:Kolego zapraszam do lektury http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12
[ Dodano: 2008-06-02, 22:51 ]
kolego ten text jest kogos kto sie troszke nie zna!!po pierwsze jest kolosalna róznica pomiedzy amerykanskimi skrzyniami biegów a europejskimi!! jezeli chodzi o audi to byłem w ASO lellek opole i mechanik ktory pracuje tam juz 10 lat powiedział mi ze nie wymiwnia sie oleju w tiptronicach!!nie ma prawa przy normalnej eksploatacji byc ubytkow oleju!wiadomo jesli ubywa olej tzn ze cos jest nie tak no i wtedy konieczna jest naprawa a to jak wiadomo łaczy sie z wymiana oleju!!absajler pisze:Kolego zapraszam do lektury http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12
Akurat nie moge sie z tym zgodzic do konca!Jak mialem 80 tke w automacie to i owszem był bagnet trzeba było kontrolowac stan i jakosc oleju,zreszta tam nawet jest napisane w instrukcji obsługi o wymianie !Ale w a6 jest troszke inna technologia i inne podejscie firmy(audi) do tej skrzyni.jedno proste pytanie Dlaczego nie ma bagnetu do sprawdzania stanu oleju??jak sobie odpowiecie na to pytanie to pewnie zorientujecie sie o co chodzi! pozdrawiam uzytkownikow AUDI!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
- Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie
Olej w tiptronicu należy wymieniać co 4-5 wymian oleju w silniku, czyli co około 50-70tys.km. Dużo zależy od sposobu eksploatacji, jeśli ktoś jeździ bardzo dynamicznie i często ostro startuje (czego te skrzynie bardzo nie lubią), należy wymieniać olej częściej. Olej w tipie jest produkcji esso, kosztuje chyba około 30 pln/l. Nie trzeba go kupować w ASO. Do wymiany statyczniej potrzeba 6-7l. Przy wymianie dynamicznej więcej. Oczywiście można sobie to darować, ale wtedy ma się gwarancje, że tip szybko się wysypie, a jego regeneracja to już poważne koszty. Więcej informacji jak to robić, gdzie i ile to dokładnie kosztuje na forum AKP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2007, 19:43
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Rzeczywiście serwis audi informuje, że większość skrzyń tiptronic nie wymaga wymiany oleju w skrzyni - trzeba się tylko upewnić czy dotyczy to właśnie modelu, który posiadasz.
Użytkownicy tiptronica są zdania, że koszt wymiany oleju w skrzyni jest niewspółmiernie niski do kosztu naprawy skrzyni biegów, dlatego lepiej jest działać profilaktycznie.Na pewno warto sprawdzać stan oleju w skrzyni.Warto też powąchać olej czy nie czuć go spalenizną - jest to również niepokojący objaw świadczący o nieprawidłowościach w skrzyni.Na pewno jedną z czynności serwisowych (duży przegląd, a może też i mały) jest sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej skrzyni. Tyle, że koszty serwisowania auta (przeglądy) w ASO są wyższe, niż koszt wymiany ATF w nieautoryzowanym wyspecjalizowanym warsztacie.ASO w Niemczech mówi ,ze wymienia się tylko w Quattro.(było dzwonione)Panowie,zglupiec mozna z tym olejem?Moje skromne zdanie jest takie,co do wymiany oleju w skrzyni: olej należy wymienić po raz pierwszy po ok. 120-200 tys. km, potem wymieniać co 60 tys. km.(jezeli zachodzi taka koniecznosc) Z jednym zastrzeżeniem - jeżeli nie ma problemów w pracy skrzyni, to lepiej nie wymieniać go pierwszy raz jak najdłużej. Po to jest syntetyczny, żeby się nie starzał. Nie ma więc potrzeby wymieniać go profilaktycznie.A jak juz ktos zdecydowal się na wymiane(w kazdej skrzyni jest inny stopien zuzycia)zrobic to w serwisie audi i scisle przestrzegac norm zalecanego oleju.pozdrawiam.
Użytkownicy tiptronica są zdania, że koszt wymiany oleju w skrzyni jest niewspółmiernie niski do kosztu naprawy skrzyni biegów, dlatego lepiej jest działać profilaktycznie.Na pewno warto sprawdzać stan oleju w skrzyni.Warto też powąchać olej czy nie czuć go spalenizną - jest to również niepokojący objaw świadczący o nieprawidłowościach w skrzyni.Na pewno jedną z czynności serwisowych (duży przegląd, a może też i mały) jest sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej skrzyni. Tyle, że koszty serwisowania auta (przeglądy) w ASO są wyższe, niż koszt wymiany ATF w nieautoryzowanym wyspecjalizowanym warsztacie.ASO w Niemczech mówi ,ze wymienia się tylko w Quattro.(było dzwonione)Panowie,zglupiec mozna z tym olejem?Moje skromne zdanie jest takie,co do wymiany oleju w skrzyni: olej należy wymienić po raz pierwszy po ok. 120-200 tys. km, potem wymieniać co 60 tys. km.(jezeli zachodzi taka koniecznosc) Z jednym zastrzeżeniem - jeżeli nie ma problemów w pracy skrzyni, to lepiej nie wymieniać go pierwszy raz jak najdłużej. Po to jest syntetyczny, żeby się nie starzał. Nie ma więc potrzeby wymieniać go profilaktycznie.A jak juz ktos zdecydowal się na wymiane(w kazdej skrzyni jest inny stopien zuzycia)zrobic to w serwisie audi i scisle przestrzegac norm zalecanego oleju.pozdrawiam.
witam wszystkich no tak piszecie wszyscy o tiproniku a powiedzcie mi jak jest z ezwyklym automatemmacieja910 pisze:Ja mialem olej wymieniony w skrzyni pierwszy raz przy przebiegu 186 tys km (tak jest wbite w ksiazce serwisowej) w ASO Bosch i tam serwisuje tez caly cza moje auto Naprawde dobry serwis polecam
[ Dodano: 2008-07-06, 14:33 ]
posiadam audi z silnikiem 1,9 na automacie z silnikiem 110 konnym jesli ktos tak owy ma silnik to peosze mi powiedziec jakie jest spalanie takiego sprzetu bo moj cos chyba za duzo palo okolo 9litrow na stowe
przywitaj się w dziale "powitania"
Ostatnio zmieniony 07 lip 2008, 08:47 przez gargi, łącznie zmieniany 1 raz.
ASO ma stawkę 250 PLN za roboczogodzinę.
Sprawdzenie stanu to jak pewnie doczytałeś w naszych zasobach podgrzanie oleju do właściwej temp., sprawdzenie temp. VAGiem i odkręcenie korka. Zajmie chwilę.
Jak na mój gust normalna cena w ASO.
[ Dodano: 2010-11-05, 12:58 ]
Tu znajdziesz serię wykładów o ile nie zauważyłeś wcześniej:
https://a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm
Sprawdzenie stanu to jak pewnie doczytałeś w naszych zasobach podgrzanie oleju do właściwej temp., sprawdzenie temp. VAGiem i odkręcenie korka. Zajmie chwilę.
Jak na mój gust normalna cena w ASO.
[ Dodano: 2010-11-05, 12:58 ]
Tu znajdziesz serię wykładów o ile nie zauważyłeś wcześniej:
https://a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga