Wybór części rozrządu - jeden temat
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Wybór części rozrządu - jeden temat
Witajcie!
Od jakiegoś czasu mnożą się pytania, jakich części użyć przy wymianie rozrządu, dlatego administracja forum postanowiła utworzyć jeden wątek, który miejmy nadzieję w niedługim czasie rozwieje wątpliwości każdego z was.
Od jakiegoś czasu mnożą się pytania, jakich części użyć przy wymianie rozrządu, dlatego administracja forum postanowiła utworzyć jeden wątek, który miejmy nadzieję w niedługim czasie rozwieje wątpliwości każdego z was.
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Trafny temat szukałem go już dawno.
AMX 2,8 193KM
A więc ostatnio mój wybór części zamiennych do rozrządu padł na:
Termostat układu chłodzenia (WAHLER)
Pompa wody (HEPU)
Pasek rozrządu (CONTITECH)
Zestaw rolek paska rozrządu (INA)
Jeszcze do zamówienia już wycenione:
Tłumik drgań SNR
ramię napinacza SNR
No i przy okazji zastaw paska klinowego
Pasek Contitech
Napinacz SNR
Wszystko 1050zł z przesyłką
Napiszę po wymianie co miałem założone przy 118kkm w ASO Niemcy aktualnie 200800km
Biorąc pod Uwagę 120kkm ASO wymieniam nie przy 238kkm ale już i Spokój na 60kkm?Dlaczego?? ze względów doświadczeń poprzedniego auta 70kkm i pasek Conti pęk
Tu UWAGA po rozmontowaniu rozrządu ze względu na remont głowicy (zerwanie) WYMIENIAJCIE PASEK ROZRZĄDU smary, olej i płyny eksploatacyjne znacznie skracają jego żywotność!!!! U mnie w poprzednim aucie Lagua I dti 1999r Wymiana uszczelki pod głowicą po awarii termostatu przyniosła następną wymianę uszczelki ze względu na złe splanowanie głowicy A PASEK TEN SAM!!! Wina mechanika że nie zaproponował wymiany paska rozrządu bo to już on sam powinien wiedzieć w jak bardzo zatłuszczonych i zaolejonych rękawiczkach go ściągał A to ma wpływ na żywotność
1 Na pewno pasek DAYCO ( do niego musiałem się dostać aby ocenić stan po kupnie auta)
WYMIENIAJCIE PRZYNAJMNIEJ SAM PASEK podczas jego zdemontowania czy to wymiana pompy czy termostatu, a jeśli jeździcie na tanich rolkach je też WYMIENIĆ NALEŻY!!!
Zamontowane
204525km
Napinacz NTN ori i zamiennik
[ Dodano: 2015-06-18, 21:15 ]
Znalazłem chwilkę czasu i oto zdjęcia z wymiany.
AMX 2,8 193KM
A więc ostatnio mój wybór części zamiennych do rozrządu padł na:
Termostat układu chłodzenia (WAHLER)
Pompa wody (HEPU)
Pasek rozrządu (CONTITECH)
Zestaw rolek paska rozrządu (INA)
Jeszcze do zamówienia już wycenione:
Tłumik drgań SNR
ramię napinacza SNR
No i przy okazji zastaw paska klinowego
Pasek Contitech
Napinacz SNR
Wszystko 1050zł z przesyłką
Napiszę po wymianie co miałem założone przy 118kkm w ASO Niemcy aktualnie 200800km
Biorąc pod Uwagę 120kkm ASO wymieniam nie przy 238kkm ale już i Spokój na 60kkm?Dlaczego?? ze względów doświadczeń poprzedniego auta 70kkm i pasek Conti pęk
Tu UWAGA po rozmontowaniu rozrządu ze względu na remont głowicy (zerwanie) WYMIENIAJCIE PASEK ROZRZĄDU smary, olej i płyny eksploatacyjne znacznie skracają jego żywotność!!!! U mnie w poprzednim aucie Lagua I dti 1999r Wymiana uszczelki pod głowicą po awarii termostatu przyniosła następną wymianę uszczelki ze względu na złe splanowanie głowicy A PASEK TEN SAM!!! Wina mechanika że nie zaproponował wymiany paska rozrządu bo to już on sam powinien wiedzieć w jak bardzo zatłuszczonych i zaolejonych rękawiczkach go ściągał A to ma wpływ na żywotność
1 Na pewno pasek DAYCO ( do niego musiałem się dostać aby ocenić stan po kupnie auta)
WYMIENIAJCIE PRZYNAJMNIEJ SAM PASEK podczas jego zdemontowania czy to wymiana pompy czy termostatu, a jeśli jeździcie na tanich rolkach je też WYMIENIĆ NALEŻY!!!
Zamontowane
204525km
Napinacz NTN ori i zamiennik
[ Dodano: 2015-06-18, 21:15 ]
Znalazłem chwilkę czasu i oto zdjęcia z wymiany.
Witam,
w poprzednim temacie pisałem o uszczelkach, zaślepkach itd. silnika ...
przy okazji rozbierania całego pasa przedniego ... pomyślałem o rozrządzie.
a że nie był on robiony - czas na jego zrobienie.
w związku z tym, chciałbym zapytać o części - jakie oraz jakiej firmy? czy coś ori?
silnik 2.4 AGA 121kW 165KM
i tak:
1 x pasek rozrządu - ile zębów ? jaka szerokość?
1 x napinacz paska
1 x rolka prowadząca pasek
1 x tłumik drgań skrętnych
1 x ramię napinacza
1 x rolka napinacza rozrządu
1 x pompa wody - czy kupować ori z ASO ?
1 x termostat - czy kupować ori z ASO ?
1 x pasek wielorowkowy - czyli klinowy? ... to ten który napędza wisko?
czy coś pominąłem? o czymś zapomniałem?
jakiej firmy kupić poszczególne części by służyły na długo?
z góry dzięki za pomoc.
w poprzednim temacie pisałem o uszczelkach, zaślepkach itd. silnika ...
przy okazji rozbierania całego pasa przedniego ... pomyślałem o rozrządzie.
a że nie był on robiony - czas na jego zrobienie.
w związku z tym, chciałbym zapytać o części - jakie oraz jakiej firmy? czy coś ori?
silnik 2.4 AGA 121kW 165KM
i tak:
1 x pasek rozrządu - ile zębów ? jaka szerokość?
1 x napinacz paska
1 x rolka prowadząca pasek
1 x tłumik drgań skrętnych
1 x ramię napinacza
1 x rolka napinacza rozrządu
1 x pompa wody - czy kupować ori z ASO ?
1 x termostat - czy kupować ori z ASO ?
1 x pasek wielorowkowy - czyli klinowy? ... to ten który napędza wisko?
czy coś pominąłem? o czymś zapomniałem?
jakiej firmy kupić poszczególne części by służyły na długo?
z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 23:26 przez z.daniel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Pompa wody ori HEPU trochę kosztuje (do S6 w ASO 620zł), ale bynajmniej u Mnie z nią się nic nie dzieje (60tkm.). Termostat też bym wzięła z ASO (ok. 150zł), niby Wahler też puszcza na sklepy motoryzacyjne, ale często są z nimi problemy. Pasek klinowy brałabym Contitecha.
motostacja - części samochodowe.
ok, rozumiem.Mazdomania pisze:Pompa wody ori HEPU trochę kosztuje (do S6 w ASO 620zł), ale bynajmniej u Mnie z nią się nic nie dzieje (60tkm.). Termostat też bym wzięła z ASO (ok. 150zł), niby Wahler też puszcza na sklepy motoryzacyjne, ale często są z nimi problemy. Pasek klinowy brałabym Contitecha.
więc pytanie czy wymiana pompy wody jest konieczna przy wymianie rozrządu czy zbędna? ... jeżeli się nic nie dzieje.
termostat z ASO - na 100% wezmę
pasek rozrządu - Contitech?
pasek klinowy - Contitech? ... obecnie mam Boscha, no i w sumie nowy, ale jeżeli lepiej zmienić to czemu nie.
i co z resztą? ... rolki ? INA ? czy innej firmy?
cały rozrząd zakupiony ... czekam na wymianę. dla potomnych podaję co zakupiłem:
1 x pasek rozrządu - Contitech CT920 - cena: 134,20zł
1 x napinacz (ramię) paska INA 533 0037 20
1 x rolka prowadząca pasek INA 532 0159 10
1 x rolka napinacza rozrządu INA 531 0477 20
1 x tłumik drgań skrętnych INA 533 0034 20
zestaw INA: 530 0179 09 - cena: 493,60zł
1 x pompa wody - HEPU P544 - cena: 201,2zł
1 x termostat - ori z ASO - 078 121 113 F - cena: 133,55zł
1 x pasek wielorowkowy - klinowy Contitech 6PK1880 - cena: 58,80zł
1x napinacz paska wieloklinowego INA 534 0116 20 - cena: 140,20zł
suma: 1161,55zł
1 x pasek rozrządu - Contitech CT920 - cena: 134,20zł
1 x napinacz (ramię) paska INA 533 0037 20
1 x rolka prowadząca pasek INA 532 0159 10
1 x rolka napinacza rozrządu INA 531 0477 20
1 x tłumik drgań skrętnych INA 533 0034 20
zestaw INA: 530 0179 09 - cena: 493,60zł
1 x pompa wody - HEPU P544 - cena: 201,2zł
1 x termostat - ori z ASO - 078 121 113 F - cena: 133,55zł
1 x pasek wielorowkowy - klinowy Contitech 6PK1880 - cena: 58,80zł
1x napinacz paska wieloklinowego INA 534 0116 20 - cena: 140,20zł
suma: 1161,55zł
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wymiana rozrządu 2.4 V6 ARJ ceny części.
Witam wszystkich zainteresowanych, dzisiaj kpiłem wszystkie części do rozrządu i nie tylko. Chciałem się podzielić jak wyglądają ceny tu w Elblągu. Zaznaczę jestem osobą prywatną i nie miałem za wiele zniżek. A więc:
- termostat ASO ori 140zł
- ezektor ASO ori 120zł
- olej LM Top Tec 4100 5W40 5l+1l 190zł
- filtr leju KNECH 46zł
- płukanka LM 300ml 26 zł
INTER CARS:
- świece NGK 34 zł szt. x 6
- odma 128 zł
- pompa wody HEPU 265zł
- napinacz paska wielorowkowego INA 198zł
- pasek wielorowkowy Contitech 69zł
- rozrząd kpl. pasek Contitech + rolki INA + tłumik drgań skrętnych 733zł.
Za wymianę kp. rozrządu, wymianę świec, płukanka silnik i wyimana oleju i filtra oleju, wymiana odmy umówiłem się z mechanikiem na 500zł. Auto zostawiam dziaj po południu odbieram na drugi dzień.
Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam wszystkich.
- termostat ASO ori 140zł
- ezektor ASO ori 120zł
- olej LM Top Tec 4100 5W40 5l+1l 190zł
- filtr leju KNECH 46zł
- płukanka LM 300ml 26 zł
INTER CARS:
- świece NGK 34 zł szt. x 6
- odma 128 zł
- pompa wody HEPU 265zł
- napinacz paska wielorowkowego INA 198zł
- pasek wielorowkowy Contitech 69zł
- rozrząd kpl. pasek Contitech + rolki INA + tłumik drgań skrętnych 733zł.
Za wymianę kp. rozrządu, wymianę świec, płukanka silnik i wyimana oleju i filtra oleju, wymiana odmy umówiłem się z mechanikiem na 500zł. Auto zostawiam dziaj po południu odbieram na drugi dzień.
Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam wszystkich.
Wymiana rozrzadu A6 C5 165KM
Koledzy powiedzcie mi czy warto brac gotowy zestaw do wymiany rozrzadu czy lepiej kompletować częsci z różnich firm
Audi A6C5 121 kW 1997 rok
obecnie jestem po wymianie wielorolkowego paska napinajacego wraz z rolka i mechanik przekazal ze na pasku od rozrzadu pokazaly sie prażki dlatego mysle ze czas najwyższy na wymiane.
Audi A6C5 121 kW 1997 rok
obecnie jestem po wymianie wielorolkowego paska napinajacego wraz z rolka i mechanik przekazal ze na pasku od rozrzadu pokazaly sie prażki dlatego mysle ze czas najwyższy na wymiane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Teraz ja pochwale sie moim rozrzadem, podam ceny przed rabatem, bo mam f-vat przed rabatem dla mechanika.
1 x napinacz (ramię) paska INA 533 0037 20 --------------------118 zł
1 x rolka prowadząca pasek INA 532 0159 10 -------------------161 zł
1x napinacz paska wieloklinowego INA 534 0116 20 ------------243 zł
1 x pompa wody - RUV 65472 -------------------------------------229 zł
1 x pasek wielorowkowy - klinowy Contitech 6PK1880 -----------72 zł
1 x pasek rozrządu - Contitech CT920 -----------------------------193zl
1 x rolka napinacza rozrządu SKF VKM11202 --------------------209 zł
1 x tłumik drgań skrętnych SKF VKM11209 -----------------------349zł
2x Febi koncentrat G 12 f01381 -----------------------------------101 zł
Suma : 1676 zl
Do tego oddzielna faktura na łozysko klimatyzacji 76.5
I do tego termostat Wahlera w sumie nawet nie wiem ile kosztował. Pewnie z 50-70 zł.
F vat po rabacie - jakies 1350 zł. Bez łozyska i termostatu.
Razem wszystko jakies 1500 po rabacie za czesci.
Calkowity koszt dla mechanika 1800 zl razem z robocizna ( rozrzad + zagladal do jednego zacisku z przodu)
Rozjazd walków w granicy normy, kumaty mechanik, powiedzialem o co chodzi, przekopał kanały na vagu i pozniej sprawdzal po zamontowaniu paska.
+ 200 zl używane łozysko od wiskozy razem z kolem pasowym, po ktore jezdzilem w pierwszy dzien swiat, niestety awaryjna sytuacja. Na szczescie udało sie dostać.
Całość wyszla 2000 zł.
1 x napinacz (ramię) paska INA 533 0037 20 --------------------118 zł
1 x rolka prowadząca pasek INA 532 0159 10 -------------------161 zł
1x napinacz paska wieloklinowego INA 534 0116 20 ------------243 zł
1 x pompa wody - RUV 65472 -------------------------------------229 zł
1 x pasek wielorowkowy - klinowy Contitech 6PK1880 -----------72 zł
1 x pasek rozrządu - Contitech CT920 -----------------------------193zl
1 x rolka napinacza rozrządu SKF VKM11202 --------------------209 zł
1 x tłumik drgań skrętnych SKF VKM11209 -----------------------349zł
2x Febi koncentrat G 12 f01381 -----------------------------------101 zł
Suma : 1676 zl
Do tego oddzielna faktura na łozysko klimatyzacji 76.5
I do tego termostat Wahlera w sumie nawet nie wiem ile kosztował. Pewnie z 50-70 zł.
F vat po rabacie - jakies 1350 zł. Bez łozyska i termostatu.
Razem wszystko jakies 1500 po rabacie za czesci.
Calkowity koszt dla mechanika 1800 zl razem z robocizna ( rozrzad + zagladal do jednego zacisku z przodu)
Rozjazd walków w granicy normy, kumaty mechanik, powiedzialem o co chodzi, przekopał kanały na vagu i pozniej sprawdzal po zamontowaniu paska.
+ 200 zl używane łozysko od wiskozy razem z kolem pasowym, po ktore jezdzilem w pierwszy dzien swiat, niestety awaryjna sytuacja. Na szczescie udało sie dostać.
Całość wyszla 2000 zł.
A ja się właśnie przymierzam do wymiany rozrządu . Zastanawia mnie ta aukcja , gdzie jest wszystko w jednym od termostatu po pompę i wszystkie rolki i paski : http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-aud ... 30805.html Cena nie jest wysoka ale czy to dobre komponenty ? Nie chcę oszczędzać , tylko mieć porządne części , żeby już do rozrządu nie zaglądać . Co to tym myślicie ?
Czy jednak wersja druga i pasek kupić conti , pompę wody hepu ( w internecie znalazłem za 250 zł z przesyłką ) , termostat wahler ( też znalazłem w necie ale Mazdomania twierdzi , że wiele osób narzeka na te termostaty , szybko padają ? ) I resztę zestawu kupić INA ( rolki i napinacze ) . Najbliższe ASO mam w Niemczech to bym musiał do nich podjechać i zapytać o ceny jakie mają .
[ Dodano: 2016-04-12, 19:19 ]
Ktoś pomoże i da swoją opinię czy lepiej kupić na tej aukcji czy lepiej komponować samemu wszystkie paski i rolki ?
Czy jednak wersja druga i pasek kupić conti , pompę wody hepu ( w internecie znalazłem za 250 zł z przesyłką ) , termostat wahler ( też znalazłem w necie ale Mazdomania twierdzi , że wiele osób narzeka na te termostaty , szybko padają ? ) I resztę zestawu kupić INA ( rolki i napinacze ) . Najbliższe ASO mam w Niemczech to bym musiał do nich podjechać i zapytać o ceny jakie mają .
[ Dodano: 2016-04-12, 19:19 ]
Ktoś pomoże i da swoją opinię czy lepiej kupić na tej aukcji czy lepiej komponować samemu wszystkie paski i rolki ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 sie 2016, 22:17
- Lokalizacja: Radziszewo
Napinacz łańcucha.
Witam niedługo czeka mnie wymiana napinaczy łańcuchów więc mam pytanie do tych co mają to za sobą kto wymieniał te napinacze na zamienniki bo orginał to jakieś 2000,2500zł za sztuką . Jak te zamienniki się spisują , na ile wystarczają ?
Mario
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga