Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Tylne sanki w Quattro przesuwne ?

Zawieszenie
Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Tylne sanki w Quattro przesuwne ?

Post autor: LuQas » 07 lis 2014, 17:40

Witam mam pytanie czy tylne sanki (wózek) są w jakiś sposób przesuwne w lewo prawo ?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 07 lis 2014, 17:46

Z tego co pamietam to nie, bo nikt by tego nie ustawił pozniej.
A dlaczego pytasz??
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 07 lis 2014, 17:54

znajomy ma a6 i lewe koło chowa się o jakieś 5mm w porównaniu z prawym. Nadkole mierzone od kielicha miarą ma tą samą wartość

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 07 lis 2014, 17:59

Moze ktoś w zimie kraweznik zwiedzał ??
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 lis 2014, 18:31

Na 100% geometria rozwalona. W najlepszym wypadku do wymiany tuleje, w najgorszym całe wahacze (drogo).

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 lis 2014, 19:24

Niech kolega pojedzie na dobrą geometrie laserową i będzie wiadomo co i jak - czy tuleje, czy wahacz czy cała oś przesunięta.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 lis 2014, 20:05

Geometria nic nie da 99% śrub mimośrodowych jest nie do ruszenia - tylko cięcie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 lis 2014, 21:05

Dlaczego nic nie da <mysli> Będzie wiadomo czy faktycznie tylko jedno koło jest przesunięte, czy cała oś jest przekoszona <mysli>
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 lis 2014, 21:48

Nie da, bo fabrycznie śruby nie były dobrze zabezpieczone przed korozją i w kilkunastoletnim samochodzie są praktycznie nie do ruszenia, więc pozostaje tylko cięcie, a to właśnie tymi śrubami ustala się kąty.
Sam już to przerabiałem i wiem jak to wygląda. Poza tym jazda z rozjechanymi kątami na tyle jest szalenie niebezpieczna, o ile na suchym asfalcie nie czuć tego, o tyle na mokrym, śliskim asfalcie tył tańczy jak szalony, jakby ktoś co chwilę ręczny zaciągał.
U mnie na szczęście wystarczyła wymiana śrub i ustalenie kątów, a przy okazji tulei, ale wiem, że wahacz nie wychodzi w zamienniku i kosztuje jeśli dobrze pamiętam ok 400PLN za sztukę w ASO.
Dzwoniłem do handlarzy i żaden nie decydował się na wyciągnięcie, bo sami mówili, że śruby są nie do ruszenia i trzeba wszystko ciąć.
Kupiłem komplet tulei i 2 śruby mimośrodowe (80PLN w ASO) i z częściami, wymianą oraz ustawieniem zbieżności zmieściłem się w 400PLN. <okok>

PS. Też zwiedzałem krawężnik ;p

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 14 lis 2014, 14:46

metyoo, nie zgodzę się kolego z tobą, że po kilkunastu latach srób mimośrodowych nie da się ruszyć. U mnie po założeniu felg 18' musiałęm udać sie na geometie i w samochodzie z 98r nie poszła tylko jedna z 4 śrub. Dodatkowo mimo ustawienie geometri tylne koło od strony kierowcy jest przesunietę (przód/tył) o jakieś 3cm względem drugiej strony ale samochód jedzie jak po szyanch. U mnie koszt geometri 80zł. Moja rada to dobra stacja.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 lis 2014, 15:39

alexkret pisze:i w samochodzie z 98r nie poszła tylko jedna z 4 śrub.
Nie wiem skąd u ciebie są 4, bo wszędzie są 2 śruby mimośrodowe.
PS. a jednak, któraś nie chciała puścić? <lol>
alexkret pisze:Dodatkowo mimo ustawienie geometri tylne koło od strony kierowcy jest przesunietę (przód/tył) o jakieś 3cm względem drugiej strony ale samochód jedzie jak po szyanch.
Nie wiem,czy masz się z czego cieszyć...
Poza tym przesunięcie przód/tył w linii to całkiem coś innego niż rozjechane kąty.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 14 lis 2014, 17:22

są 4 śruby
2 na styku sanki wachacz -długie +2 na styku wachacz -zwrotnica krótsze

przy takim przwsunięciu samochód nie możę poprawnie się prowadzić na suchym owszem możę być nie wyczuwalne ale na śliskim to już będzie hardcor

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 15 lis 2014, 11:56

Panowie a orientuję się ktoś czy można dostać tuleje które są przy dłuższych śrubach mimośrodowych (tych bliżej środka auta) czy jedyna opcją jest wymiana całego wahacza?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 lis 2014, 16:09

Są zamienniki, pasujące od paska, bo to ten sam zawias. Poszukam i podrzucę.

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 15 lis 2014, 16:51

metyoo,TULEJA DRĄŻKA POPRZECZNEGO TEDGUM 00720096 VW czy chodzi ci o to?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga