Witam
W swojej A6 w zderzaku mam tylko zaślepki na spryskiwacze reflektorów więc chciałby je dokupić. Tylko nie wiem co do samych spryskiwaczy jeszcze muszę kupić. Jest jeszcze jakaś dodatkowa pompka ? Szukając po allegro nie mogę znaleźć całego kompletu.
Czy ktoś może zakładał już do swojej audi spryskiwacze ?
[A6 C5] co potrzeba do spryskiwaczy
- mawrick
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 29 maja 2008, 18:14
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
http://moto.allegro.pl/item533265478_xe ... w_kpl.html
prosze bardzo
do tego musisz miec ori nowy zbiornik do spryskow
prosze bardzo
do tego musisz miec ori nowy zbiornik do spryskow
Witajcie!!
Odgrzewam trochę kotleta ale właśnie wczoraj skończyłem montaż spryskiwaczy świateł do mojego avanta i mogę się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami.
Niestety nie robiłem zdjęć ale montaż jest intuicyjny.
Musze przyznać, że nie montowałem sprysków pod oryginalny przekaźnik ponieważ nie bardzo wiedziałem jak się dobrać do instalacji i gdzie się wpiąć.
Poszedłem łatwiejszą drogą tzn położyłem nowa instalację
Co potrzeba do wersji przed liftem :
1. Spryskiwacze - myślałem nad tymi ze skody ale one nie mają dystansów które potrzebne są do prawidłowego montażu a nie chciałem ich samemu dorabiać - więc wybieramy te oryginalne (najlepiej z przewodami) koszt 200 pln na allegro warto prosić sprzedawcę o śruby do nich bo są nietypowe. ÂŚruby można dobrać, ale trzeba mieć wzór (musiałem dobierać 2 i pasowały po obcięciu wkręty meblowe chyba 6/80 ale nie jestem pewien).
2. Jeżeli nie uda sie kupić z przewodami to dokupujemy ok 2,5 m węża ciśnieniowego fi 10 mm, trójnik 10 (12 mm też wejdzie).
3. zawór spiętrzający - ja nie mam ale pewnie dokupię.
4. zbiorniczek końcówka numeru chyba 955 453 - jeżeli macie 4,7 l to wystarczy pompka z uszczelką i wiertło do wywiercenia dziurki - bo kształt zbiornika do xenonu i bez jest taki sam (dla pojemności 4,7 l).
5. Pompka spryskiwaczy ja kupiłem używkę razem z wtyczką i ok 10 cm przewodu (pompka + zbiorniczek na allegro - 60 - 80 pln).
6. Przewody elektryczne 2 żyły ok 1,5 mm2; 2 oczka pod śruby od klem dla + i masy; oprawa i bezpiecznika 5A.
7. I najważniejsze moduł sterujący (przekaźnik zwłoczny) który powoduje, że spryskiwacze wysuwają się po kilku sekundach spryskiwania szyby. 1TR30 regulowane opóźnienie 1-30 sek
Montaż:
1. Najpierw rozbieranie:
Zdejmujemy nadkole prawe, obie lampy (ja swoje wypolerowałem przy okazji), plastikowe osłony chłodnicy (pomiędzy zderzakiem a chłodnicą), można zdjąć też zderzak wtedy będzie łatwiej przykręcić spryskiwacze - ja nie odkręcałem, wykręcamy 3 śruby od zbiorniczka 2 od dołu 1 od góry.
Przy wyjmowaniu zbiorniczka najlepiej wyjąć z niego "pompkę od szyb" po zdjęciu z niej przewodów zrobiły się nieszczelne...
I 30% roboty za nami.
2. Montaż:
- najpierw składamy wszystko na sucho czyli przewody do pompki pompkę do zbiorniczka i na krótko podpinamy się pod kostkę od silniczka od szyb jeżeli działa to lecimy dalej
- odpinamy pompkę przykładamy spryskiwacze do zderzaka układamy przewody i sprawdzamy czy jest ok jeżeli tak to przykładamy spryski w fabryczne miejsca i odmierzamy otwory po czym je wycinamy - tylko ostrożnie, żeby nie zrobić zbyt dużych dziur.
- przykręcamy spryskiwacze i układamy przewody wewnątrz zderzaka
- montujemy pompkę do zbiorniczka tzn jezeli mamy zbiorniczek pod ksenon to ją wkładamy jeżeli nie to wycinamy otwór w fabrycznym miejscu (dotyczy zbiorniczka 4,7 l)
- czas na elektrykę zasilanie (+ i masa) prowadzimy prosto z aku (na + zakładamy bezpiecznik 5A) może w weekend zrobię zdjęcia to pokażę którędy prowadziłem kable po zdjęciu nadkola i zbiorniczka widać świetne miejsce (pod pompą ABS) do montażu modułu
do modułu sygnał sterujący bierzemy z pompki do szyb (z czarnego przewodu), masę z aku dzielimy 1 przewód do pompki od świateł drugi do modułu + z aku do modułu i przez niego do pompki. Montujemy obie pompki do zbiornika i robimy test jeżeli czas od włączenia spryskiwaczy szyb do włączenia spryskiwaczy świateł jest zbyt długi/krótki regulujemy ustawienia przekaźnika zwłocznego i już gotowe
- teraz tylko upinamy i układamy przewody i węże i skręcamy wszystko do kupy i gotowe.
Czas montażu myślę, że 4-6 godzin (ja mam wygiętą belkę pod zderzakiem więc zeszło mi dłużej) jeżeli macie wszystkie elementy mnie brakowało trójnika przewodów złączek oprawki bezpiecznika i 2 godziny szukaliśmy ich w obi praktikerach norauto i innych.
Ważne tylko żeby nie wyciąć zbyt mocno zderzaka bo zaślepka może nie zakryć dziury.
Wydaje mi się, że trochę zagmatwałem ale jakby co pytajcie.
Pozdrawiam
M
Odgrzewam trochę kotleta ale właśnie wczoraj skończyłem montaż spryskiwaczy świateł do mojego avanta i mogę się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami.
Niestety nie robiłem zdjęć ale montaż jest intuicyjny.
Musze przyznać, że nie montowałem sprysków pod oryginalny przekaźnik ponieważ nie bardzo wiedziałem jak się dobrać do instalacji i gdzie się wpiąć.
Poszedłem łatwiejszą drogą tzn położyłem nowa instalację
Co potrzeba do wersji przed liftem :
1. Spryskiwacze - myślałem nad tymi ze skody ale one nie mają dystansów które potrzebne są do prawidłowego montażu a nie chciałem ich samemu dorabiać - więc wybieramy te oryginalne (najlepiej z przewodami) koszt 200 pln na allegro warto prosić sprzedawcę o śruby do nich bo są nietypowe. ÂŚruby można dobrać, ale trzeba mieć wzór (musiałem dobierać 2 i pasowały po obcięciu wkręty meblowe chyba 6/80 ale nie jestem pewien).
2. Jeżeli nie uda sie kupić z przewodami to dokupujemy ok 2,5 m węża ciśnieniowego fi 10 mm, trójnik 10 (12 mm też wejdzie).
3. zawór spiętrzający - ja nie mam ale pewnie dokupię.
4. zbiorniczek końcówka numeru chyba 955 453 - jeżeli macie 4,7 l to wystarczy pompka z uszczelką i wiertło do wywiercenia dziurki - bo kształt zbiornika do xenonu i bez jest taki sam (dla pojemności 4,7 l).
5. Pompka spryskiwaczy ja kupiłem używkę razem z wtyczką i ok 10 cm przewodu (pompka + zbiorniczek na allegro - 60 - 80 pln).
6. Przewody elektryczne 2 żyły ok 1,5 mm2; 2 oczka pod śruby od klem dla + i masy; oprawa i bezpiecznika 5A.
7. I najważniejsze moduł sterujący (przekaźnik zwłoczny) który powoduje, że spryskiwacze wysuwają się po kilku sekundach spryskiwania szyby. 1TR30 regulowane opóźnienie 1-30 sek
Montaż:
1. Najpierw rozbieranie:
Zdejmujemy nadkole prawe, obie lampy (ja swoje wypolerowałem przy okazji), plastikowe osłony chłodnicy (pomiędzy zderzakiem a chłodnicą), można zdjąć też zderzak wtedy będzie łatwiej przykręcić spryskiwacze - ja nie odkręcałem, wykręcamy 3 śruby od zbiorniczka 2 od dołu 1 od góry.
Przy wyjmowaniu zbiorniczka najlepiej wyjąć z niego "pompkę od szyb" po zdjęciu z niej przewodów zrobiły się nieszczelne...
I 30% roboty za nami.
2. Montaż:
- najpierw składamy wszystko na sucho czyli przewody do pompki pompkę do zbiorniczka i na krótko podpinamy się pod kostkę od silniczka od szyb jeżeli działa to lecimy dalej
- odpinamy pompkę przykładamy spryskiwacze do zderzaka układamy przewody i sprawdzamy czy jest ok jeżeli tak to przykładamy spryski w fabryczne miejsca i odmierzamy otwory po czym je wycinamy - tylko ostrożnie, żeby nie zrobić zbyt dużych dziur.
- przykręcamy spryskiwacze i układamy przewody wewnątrz zderzaka
- montujemy pompkę do zbiorniczka tzn jezeli mamy zbiorniczek pod ksenon to ją wkładamy jeżeli nie to wycinamy otwór w fabrycznym miejscu (dotyczy zbiorniczka 4,7 l)
- czas na elektrykę zasilanie (+ i masa) prowadzimy prosto z aku (na + zakładamy bezpiecznik 5A) może w weekend zrobię zdjęcia to pokażę którędy prowadziłem kable po zdjęciu nadkola i zbiorniczka widać świetne miejsce (pod pompą ABS) do montażu modułu
do modułu sygnał sterujący bierzemy z pompki do szyb (z czarnego przewodu), masę z aku dzielimy 1 przewód do pompki od świateł drugi do modułu + z aku do modułu i przez niego do pompki. Montujemy obie pompki do zbiornika i robimy test jeżeli czas od włączenia spryskiwaczy szyb do włączenia spryskiwaczy świateł jest zbyt długi/krótki regulujemy ustawienia przekaźnika zwłocznego i już gotowe
- teraz tylko upinamy i układamy przewody i węże i skręcamy wszystko do kupy i gotowe.
Czas montażu myślę, że 4-6 godzin (ja mam wygiętą belkę pod zderzakiem więc zeszło mi dłużej) jeżeli macie wszystkie elementy mnie brakowało trójnika przewodów złączek oprawki bezpiecznika i 2 godziny szukaliśmy ich w obi praktikerach norauto i innych.
Ważne tylko żeby nie wyciąć zbyt mocno zderzaka bo zaślepka może nie zakryć dziury.
Wydaje mi się, że trochę zagmatwałem ale jakby co pytajcie.
Pozdrawiam
M
[center]Było Renault R19 1.8 Baccara,
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada [/center]
[center]Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6[/center]
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada [/center]
[center]Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6[/center]
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga