Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5] Pomoc przy doborze sprężyn

Zawieszenie
barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

[S6 C5] Pomoc przy doborze sprężyn

Post autor: barman_pl » 05 paź 2014, 01:34

To mój pierwszy post więc wypada się przywitać - witam więc serdecznie ;)...
A teraz do rzeczy...
Szukałem dłuższy czas "olrołda", jednak nic mądrego nie mogłem znaleźć, więc zdecydowałem się na zwykłe A6 Avant. Miało być 2,8, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc postanowiłem kupić z silnikiem 4,2, a że trafiła się eSka w fajnym stanie i dobrej cenie długo się nie zastanawiałem ;)...
Niestety zawiecha jest na sprężynach czarnych H&R, a to dla mnie najgorsze co może być, bo nawet pod krawężnik trudno podjechać. Wiadomo - jeździ się fajnie, ale mam taką pracę że czasami muszę wjechać w polne drogi i z tym zawiasem będzie to duży problem...
Zależy mi na tym, żeby jak najbardziej podnieść autko w górę - wiem wiem, większość obniża, ale ja z różnych przyczyn muszę podwyższyć ;)...
No więc pytanko ;)... Jakie sprężyny ? Standardowe od S6 ? Czy może jednak jakieś inne ? Czy pasują do S6 sprężyny np. od A6 2,8 ?
Myślę, że jakieś minimum 50mm w górę by mi wystarczyło. Reasumując zawias chciałbym mieć wyższy niż mam, w miarę miękki i komfortowy ;)...

Czytałem sporo na forum, szukałem, ale nie mogłem znaleźć podobnego tematu - być może źle szukałem ;)...
Jak nisko "jeździdło" stoi widać na poniższej focie ;)

Obrazek

Pozdr.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 05 paź 2014, 01:59

To już będziezs musiał raczej wymieniać zestaw sprężyny + amorki. Różnica 50 mm to jest sporo. Szczerze to do jazdy po polnych drogach to będziesz musiał jeszcze pewnie zmienić kapcie i kółka. Ogólnie słaby pomysł z S6 do takiej pracy :) Sam mam A6 z zawiechą 1BE która mimo obniżenia względem standardu i tak jest wyżej niż ori S6 ... i w sumie bywa ciężko na większych dołkach i leżących policjantach :)

A ogólnie to ta S6 postawiona + 5cm w górę będzie wyglądała trochę jak wózek drabiniasty ;) I 340 koni na komfortowym zawieszeniu... to bym się chyba bał :)

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 05 paź 2014, 02:13

Wiadomo że amorki też do zmiany - liczę się z tym ;)...
Kapcie są tu na sztukę - jakieś zimówki CONTI - oczywiście też do zmiany na wyższe przy zmianie zawiechy ;)
A więc czy da się tu założyć takie standardowe springi od np. A6 2,4 ?
mrporpoise pisze:A ogólnie to ta S6 postawiona + 5cm w górę będzie wyglądała trochę jak wózek drabiniasty ;)
Myślę, że podniesienie 5cm od tego co mam będzie wyglądało w miarę oki ;)
mrporpoise pisze:...340 koni na komfortowym zawieszeniu... to bym się chyba bał :)
Wiesz ;)... Zależy jak kto jeździ... Mi się morda cieszy przy wciskaniu gazu na prostej, a nie muszę latać w zakrętach jak przyklejony ;)....

Pozdr.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 05 paź 2014, 03:30

Standardowe springi od 2,4 nie będą OK. Silnik dużo cięższy choćby. Rano jak się pobudzą ludziki to pomogą w doborze sprężyn wg. obciążenia osi (powinno być w kodach wyposażenia we wlepce w bagażniku lub książce serwisowej). Jeśli już to raczej zestaw z A6C5 4.2 V8. Silnik ten sam + buda w zasadzie też.

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 06 paź 2014, 00:49

właśnie wlepki nie ma :|
Muszę więc poszukać sprężyn od A6 4,2 ;)

Pozdr.

[ Dodano: 2014-10-06, 00:49 ]
Sorki, że tak męczę, ale nikt nic już nie podpowie ? :(

Taka zawiecha jak tu by mi bardzo pasowała - czy to zawias standardowy z S6 ?

viewtopic.php?t=70222&start=0

Pozdr.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 paź 2014, 10:29

Czy auto z linka jest serią to nie wiem, ale to na pewno jest seria z kołami 18"
Obrazek
Obrazek
motostacja - części samochodowe.

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 06 paź 2014, 13:17

Dzięki ;)
A dałabyś radę zmierzyć w wolnej chwili jaki prześwit masz w tym miejscu ? Bo ten kawałek zderzaka nie pozwala wjechać na krawężnik - no chyba że to sobie utnę <rotfl>
Ja mam tu jedynie 80mm <uoee>

Obrazek

Pozdr.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 paź 2014, 14:36

Obecnie mam założone felgi 20 cali i od najniższego punktu zderzaka do ziemi mam 153mm.
motostacja - części samochodowe.

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 06 paź 2014, 14:55

No to 2x więcej niż u mnie ;)
No nic - trzeba będzie powymieniać <mysli>

Pozdr.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 06 paź 2014, 15:29

barman_pl, Możesz poszukać zawiechy 1BE pod V8. Też obniżone ale tylko 20mm od podstawowego zawieszenia. W S6 masz -30 mm w 1BV.

Mazdomania - To masz prawie Olka a nie Ese ;) he he

EDIT:

Aha, standard w A6C5 to 123 mm. Więc w S6 miałbyś fabrycznie ~93 mm.

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 06 paź 2014, 18:03

To chyba będę raczej szukał zawiasu od A6 - zawsze to dodatkowe 3cm w górę <mysli>

Pozdr.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 paź 2014, 19:22

mrporpoise, ja tam i tak jeszcze bym tego "prawie olka" podniosła ;d

Te 93mm to jest prześwit, z tym, że nie liczy się go od zderzaka do ziemi tylko od najniższego elementu podwozia.
motostacja - części samochodowe.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 06 paź 2014, 21:19

No ja szczerze mówiąc czasami też bym moje 1BE podniósł :/ Szczególnie jak wjadę na niektóre zapomniane drogi... :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 06 paź 2014, 22:52

sprężyny kyb do a6 4.2 zaw standard 1ba lub na złe drogi -holowanie przyczepy do tego amorki koni str.t lub koni sport .

tył koni str.t posiada regulacje wysokości dolnej miski spręzyny
koni sport posiada regulację 3 stopniową charakterystyki
mam taki set u siebie i jestem happy .komfort nie ucierpiał a trakcja dużo lepsza
nie bardzo rozumiem wypowiedzi że na nie obniżonym strach jeżdzić .jęśli opuszczał fabrykę na 1ba 300 km to 30 km nie zrobi większej róznicy .natomiast powyżęj 1ba to już lekki hardcor i bym nie ryzykował .nie wiadomo jak to się zachowa w extremie na wyższym środku ciężkości .
nie sugeruj się alroadem -wysokością .
tam jest pneumatyka a to zupełnie inna bajka

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 07 paź 2014, 01:53

Dziękować ;) Po każdym poście wiem więcej ;)...

Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga