[S6 C5] Pomoc przy doborze sprężyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: okolice Łodzi
[S6 C5] Pomoc przy doborze sprężyn
To mój pierwszy post więc wypada się przywitać - witam więc serdecznie ...
A teraz do rzeczy...
Szukałem dłuższy czas "olrołda", jednak nic mądrego nie mogłem znaleźć, więc zdecydowałem się na zwykłe A6 Avant. Miało być 2,8, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc postanowiłem kupić z silnikiem 4,2, a że trafiła się eSka w fajnym stanie i dobrej cenie długo się nie zastanawiałem ...
Niestety zawiecha jest na sprężynach czarnych H&R, a to dla mnie najgorsze co może być, bo nawet pod krawężnik trudno podjechać. Wiadomo - jeździ się fajnie, ale mam taką pracę że czasami muszę wjechać w polne drogi i z tym zawiasem będzie to duży problem...
Zależy mi na tym, żeby jak najbardziej podnieść autko w górę - wiem wiem, większość obniża, ale ja z różnych przyczyn muszę podwyższyć ...
No więc pytanko ... Jakie sprężyny ? Standardowe od S6 ? Czy może jednak jakieś inne ? Czy pasują do S6 sprężyny np. od A6 2,8 ?
Myślę, że jakieś minimum 50mm w górę by mi wystarczyło. Reasumując zawias chciałbym mieć wyższy niż mam, w miarę miękki i komfortowy ...
Czytałem sporo na forum, szukałem, ale nie mogłem znaleźć podobnego tematu - być może źle szukałem ...
Jak nisko "jeździdło" stoi widać na poniższej focie
Pozdr.
A teraz do rzeczy...
Szukałem dłuższy czas "olrołda", jednak nic mądrego nie mogłem znaleźć, więc zdecydowałem się na zwykłe A6 Avant. Miało być 2,8, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc postanowiłem kupić z silnikiem 4,2, a że trafiła się eSka w fajnym stanie i dobrej cenie długo się nie zastanawiałem ...
Niestety zawiecha jest na sprężynach czarnych H&R, a to dla mnie najgorsze co może być, bo nawet pod krawężnik trudno podjechać. Wiadomo - jeździ się fajnie, ale mam taką pracę że czasami muszę wjechać w polne drogi i z tym zawiasem będzie to duży problem...
Zależy mi na tym, żeby jak najbardziej podnieść autko w górę - wiem wiem, większość obniża, ale ja z różnych przyczyn muszę podwyższyć ...
No więc pytanko ... Jakie sprężyny ? Standardowe od S6 ? Czy może jednak jakieś inne ? Czy pasują do S6 sprężyny np. od A6 2,8 ?
Myślę, że jakieś minimum 50mm w górę by mi wystarczyło. Reasumując zawias chciałbym mieć wyższy niż mam, w miarę miękki i komfortowy ...
Czytałem sporo na forum, szukałem, ale nie mogłem znaleźć podobnego tematu - być może źle szukałem ...
Jak nisko "jeździdło" stoi widać na poniższej focie
Pozdr.
To już będziezs musiał raczej wymieniać zestaw sprężyny + amorki. Różnica 50 mm to jest sporo. Szczerze to do jazdy po polnych drogach to będziesz musiał jeszcze pewnie zmienić kapcie i kółka. Ogólnie słaby pomysł z S6 do takiej pracy Sam mam A6 z zawiechą 1BE która mimo obniżenia względem standardu i tak jest wyżej niż ori S6 ... i w sumie bywa ciężko na większych dołkach i leżących policjantach
A ogólnie to ta S6 postawiona + 5cm w górę będzie wyglądała trochę jak wózek drabiniasty I 340 koni na komfortowym zawieszeniu... to bym się chyba bał
A ogólnie to ta S6 postawiona + 5cm w górę będzie wyglądała trochę jak wózek drabiniasty I 340 koni na komfortowym zawieszeniu... to bym się chyba bał
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: okolice Łodzi
Wiadomo że amorki też do zmiany - liczę się z tym ...
Kapcie są tu na sztukę - jakieś zimówki CONTI - oczywiście też do zmiany na wyższe przy zmianie zawiechy
A więc czy da się tu założyć takie standardowe springi od np. A6 2,4 ?
Pozdr.
Kapcie są tu na sztukę - jakieś zimówki CONTI - oczywiście też do zmiany na wyższe przy zmianie zawiechy
A więc czy da się tu założyć takie standardowe springi od np. A6 2,4 ?
Myślę, że podniesienie 5cm od tego co mam będzie wyglądało w miarę okimrporpoise pisze:A ogólnie to ta S6 postawiona + 5cm w górę będzie wyglądała trochę jak wózek drabiniasty
Wiesz ... Zależy jak kto jeździ... Mi się morda cieszy przy wciskaniu gazu na prostej, a nie muszę latać w zakrętach jak przyklejony ....mrporpoise pisze:...340 koni na komfortowym zawieszeniu... to bym się chyba bał
Pozdr.
Standardowe springi od 2,4 nie będą OK. Silnik dużo cięższy choćby. Rano jak się pobudzą ludziki to pomogą w doborze sprężyn wg. obciążenia osi (powinno być w kodach wyposażenia we wlepce w bagażniku lub książce serwisowej). Jeśli już to raczej zestaw z A6C5 4.2 V8. Silnik ten sam + buda w zasadzie też.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: okolice Łodzi
właśnie wlepki nie ma
Muszę więc poszukać sprężyn od A6 4,2
Pozdr.
[ Dodano: 2014-10-06, 00:49 ]
Sorki, że tak męczę, ale nikt nic już nie podpowie ?
Taka zawiecha jak tu by mi bardzo pasowała - czy to zawias standardowy z S6 ?
viewtopic.php?t=70222&start=0
Pozdr.
Muszę więc poszukać sprężyn od A6 4,2
Pozdr.
[ Dodano: 2014-10-06, 00:49 ]
Sorki, że tak męczę, ale nikt nic już nie podpowie ?
Taka zawiecha jak tu by mi bardzo pasowała - czy to zawias standardowy z S6 ?
viewtopic.php?t=70222&start=0
Pozdr.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
sprężyny kyb do a6 4.2 zaw standard 1ba lub na złe drogi -holowanie przyczepy do tego amorki koni str.t lub koni sport .
tył koni str.t posiada regulacje wysokości dolnej miski spręzyny
koni sport posiada regulację 3 stopniową charakterystyki
mam taki set u siebie i jestem happy .komfort nie ucierpiał a trakcja dużo lepsza
nie bardzo rozumiem wypowiedzi że na nie obniżonym strach jeżdzić .jęśli opuszczał fabrykę na 1ba 300 km to 30 km nie zrobi większej róznicy .natomiast powyżęj 1ba to już lekki hardcor i bym nie ryzykował .nie wiadomo jak to się zachowa w extremie na wyższym środku ciężkości .
nie sugeruj się alroadem -wysokością .
tam jest pneumatyka a to zupełnie inna bajka
tył koni str.t posiada regulacje wysokości dolnej miski spręzyny
koni sport posiada regulację 3 stopniową charakterystyki
mam taki set u siebie i jestem happy .komfort nie ucierpiał a trakcja dużo lepsza
nie bardzo rozumiem wypowiedzi że na nie obniżonym strach jeżdzić .jęśli opuszczał fabrykę na 1ba 300 km to 30 km nie zrobi większej róznicy .natomiast powyżęj 1ba to już lekki hardcor i bym nie ryzykował .nie wiadomo jak to się zachowa w extremie na wyższym środku ciężkości .
nie sugeruj się alroadem -wysokością .
tam jest pneumatyka a to zupełnie inna bajka
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga