Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 4.2 fsi problem z czujnikami pozycji wału rozrzadu

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
rafoo

Audi 4.2 fsi problem z czujnikami pozycji wału rozrzadu

Post autor: rafoo » 01 paź 2014, 17:50

Witam,

mam problem z Audi q7 4.2 fsi rok 2008. Auto caly czas wyswietla bledy P0368 i p0393 oba bledy sa opisane identycznie - obwod czujnika pozycji walu rozrzadu, sygnal zbyt wysoki staly.

Gdy odepnne te czujniki wyskakuja dwa dodatkowe bledy tez zwiazane z tymi czujnikami. Dodam ze silnik byl wyjmowany, gdyz byl problem z wypadaniem zaplonow z prawej strony od 1-4 cylindrow a okazal sie zapchany katalizator po tej stronie.
Zastanawiam sie czy jest mozliwosc, ze kolo konwertera moze byc przykrecone nieprawidlowo. Chociaz z tego co pamietam to przykrecalem prawidlowo wg znaku.

Czy ktos mialby jakis sensowny pomysl?
aha jesli chodzi o prace silnika to pracuje silnik dobrze , tylko wywala te bledy i pali sie kontrolka EDC i za jakis czas wywala check engine.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 04 paź 2014, 11:51

A masz sprawdzony rozrzad? Czy nie jest przestawiony. Bo wypadanie zaplonow to moze nie byc wina kata tylko zapchany kat spowodowany wlasnie wypadaniem zaplonow. A to znowu moze swiadczyc o przestawionym rozrzadzie. Mozliwe jest rowniez ze z wtryskami jest cos nie tak.


Ps. Co zrobiles z katem?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 04 paź 2014, 11:55

rafoo, zamień na początek czujniki stronami... zobacz, czy błędnie przejdzie na drugą głowicę...

rafoo

Post autor: rafoo » 07 paź 2014, 16:11

dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi.

Silnik chodzi tak jakby prawidlowo. ciezko spradzic w tym typie rozrzad. trzeba by skrzynie zdejmowac jesli sie da, jak nie caly silnik.

Na poczatku zagladalem do rozrzadu, nie mialem zadnych schematow ani blokad. wszystko wygladalo wporzadku, ani lancoch nie wygladal na zurzyty ani pozostale czesci.

Teraz gdy silnik pracuje to bardziej kopci z prawej strony, ale chodzi rowno i moc ma tez jakby odpowiednia.

[ Dodano: 2014-10-07, 15:54 ]
czujniki wlasnie po obu stronach pokazuja to samo

[ Dodano: 2014-10-07, 16:09 ]
Katalizator zostal wymieniony na inny.

Na poczatku bylo przypuszczenie , ze to rozrzad.

W trakcie rozbierania zauwazylem zapchany kat, pozniej sprawdzilem jeszcze rozrzad I nic niepokojacego nie zauwazylem, chcialem sprawdzic to na 100%, ale w firmie ktorej pracuje nie bylo jeszcze sprzetu odpowiedniego.

[ Dodano: 2014-10-07, 16:11 ]
NO I KAZALI SKLADAC SPOWROTEM.

MIALA BYC PREMIA I JAKOS PREMII NIE WIDZE :)

Awatar użytkownika
otor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 16 mar 2014, 07:55
Lokalizacja: siedlce

Post autor: otor » 05 lut 2019, 16:44

Zmieniłeś katalizator na nowy czy używkę
BYŁO A6 C5 2,8 M+Q ALG
JEST A6 C6 4,2 FSI TIP+Q BVJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga