Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRF 2.0 136 KM] Czujnik wałka rozrządu G40 no signal, siln

Silniki wysokoprężne
archii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2012, 14:09
Lokalizacja: grudziadz

[ BRF 2.0 136 KM] Czujnik wałka rozrządu G40 no signal, siln

Post autor: archii » 13 sie 2014, 14:17

Przebieg auta to 234 tyś, niedawno wymieniany rozrząd (230 tyś) poprzez awarię pompy wody, która się rozsypała. Po nowym rozrządzie auto chodziło normalnie. Kilka dni temu po przejechaniu z 20 km przyduszał i szarpał (nie było żadnych kontrolek). Zjechałem i wyłączyłem silnik w celu sprawdzenia czy pod maską są jakieś widoczne uszkodzenia (czegokolwiek, przewodów). Po stwierdzeniu, że wszystko wygląda sucho a przewody na pierwszy rzut oka były w porządku uruchomiłem silnik. 300 - 400 obr. zakaszlał i odpalił do 850 i wachlował. Podjąłem decyzję, że wracam te 20 km. Podczas jazdy zamulał przy obrotach poniżej 1500 (+ lekki terkot), przy 2000 i wyżej jakby odzyskiwał moc (+terkot zanikał). Po 10 km zgasł, gdy się toczył, zapłon i uruchomił się ponownie. Dojechałem do parkingu z tymi zamuleniami, po zatrzymaniu się, sam zgasł. Po podłączeniu do kompa pokazuje czujnik Camshaft position sensor G40 no signal. Rozrusznik kręci, auto nie odpala.
Czy miał ktoś podobna przygodę z tym silnikiem?
Czy mógł mi przeskoczyć rozrząd (przez źle przykręcony napinacz)?

Na zdjęciu błąd, który po skasowaniu i ponownej próbie rozruchu wraca. Obrazek
Załączniki
audia6c6.jpg
audia6c6.jpg (27.53 KiB) Przejrzano 4947 razy

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 sie 2014, 14:28

Zobacz ten temat, viewtopic.php?t=52438
Lektor.

archii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2012, 14:09
Lokalizacja: grudziadz

Post autor: archii » 13 sie 2014, 14:39

Dzięki za info, może być napinacz, jak ściągnę osłonę sprawdzę.

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 13 sie 2014, 15:16

19463 P3007 4C07 Czujnik pozycji wałka rozrządu CMP - brak sygnału > czujnik, przewody, szczelina czujnika (odległość).

19463 / P3007 / 012295 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): No Signal

Możliwe objawy
Światło wskaźnika usterki (MIL)
Możliwe przyczyny
Bezpiecznik (y) uszkodzony
Okablowanie i / lub Connector (s) z / do czujnika położenia wałka rozrządu (G40) uszkodzony
Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) uszkodzony
Możliwe rozwiązania
Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdź okablowanie i / lub złącza (y) do / z czujnika położenia wałka rozrządu (G40)
Sprawdzić / wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

archii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2012, 14:09
Lokalizacja: grudziadz

Post autor: archii » 13 sie 2014, 15:34

Dzięki jeszcze raz za szybką odpowiedź.
Niestety po zdjęciu pokrywy urwana szpilka od napinacza.

Zgroza. Napiszę co i jak.
Gwarancję na wymieniony rozrząd dał mi mechanik na 70 tyś. do tego mam fakturę.
Dzwonię i niech działają. Oby przeskoczył tylko o ząbek.
Czy może jest jakaś szansa na to że przeżył silnik jakimś cudem?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 sie 2014, 15:35

archii pisze:Czy może jest jakaś szansa na to że przeżył silnik jakimś cudem?
Myślę że nic mu nie będzie <okok>
Lektor.

archii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 gru 2012, 14:09
Lokalizacja: grudziadz

Post autor: archii » 22 sie 2014, 14:31

Wczoraj odebrałem auto, działa. Mechanik raz twierdził, że szpilka się odkręciła potem, że się urwała, ale wymienione na gwarancji zostało: napinacz, szpilka, pasek.

Pod maską nie było widocznych śladów na śrubach od pokrywy, więc nie zaglądał do zaworów, stwierdził, że wał się obraca prawidłowo i nie ma żadnych kolizji.

Przejechałem nim 150 km jak do tej pory.

Czy miałem szczęście, że się nic nie pogięło i głowica cała po takim zdarzeniu?

I jeszcze jedno, przy naprawie tego rozrządu miałem zresetowane ustawienia daty i czasu, jaka mogła być przyczyna restartu kompa?
Przy wymianie takiego restartu nie było, a przy usuwaniu usterki już tak, czy mam coś podejrzewać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga