Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 2,0 TDI BLB silnik gaśnie jak się nagrzeje

Silniki wysokoprężne
LukasRu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2014, 22:11
Lokalizacja: Bolesławiec

Audi A6 C6 2,0 TDI BLB silnik gaśnie jak się nagrzeje

Post autor: LukasRu » 05 sie 2014, 19:29

Witam,

Mam problem ze swoim audi a6 a mianowicie ostatnio posprawdzałem błędy i okazało się że mam do wymiany świece. Wymieniłem świece na NGK 7768 No YE14. Samochód odpalił pojechałem na myjkę i na powrocie zaczęły się przeboje a mianowicie auto zgasło i za nic nie chciało z zapalić. Po ściągnięciu autka do domu sprawdzenie vag i są błędy
4142
474F
po skasowaniu błędów autko odpaliło po czym po nagrzaniu dalej gasło. Po kilku próbach zobaczyłem że nawet nie kasując pojawiających się błędów auto po ostygnięciu zapala i gaśnie jak temp. silnika osiągnie około 92 stopnie. Temp wysoka silnik kręci ale auto nie zapala.
Pomocy ! gdzie szukać?

Po pierwszym dniu walki jestem już na 100% pewny że to czujnik g28.
Jako ze nie mogłem wypiąć wtyczki w g28 dostałem się do ECU a tam niespodzianka nie mogłem sobie poradzić z odkręceniem śrub zmywalnych wiec odwinąłem izolacje i zacząłem szukać kable od G28 zgodnie z opisem. Po znalezieniu 3 kabelków od czujenika według jednej z instrukcji powinienem sprawdzić oporność , przeciełem kabelek szaro- brązowy i zrobiłem pomiary jednak wyszło na jednej 10 m Ohm a na drugim 40 M Ohm( nie wiem czy dobrze bo sa inne niz w instrukcji 750 do 1000 ohm), Fakt że po przecięciu kabelka szaro - brazowego auto nie pali i pojawi się błąd 4142 po złaczeniu zapala i chodzi az do nagrzania.
Jutro wybieram sie po zakup nowego czujnika.
Proszę o instrukcje gdzie znajduje sie ten czujnik i jak go wymienić?
Łukasz

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 06 sie 2014, 08:22

czujnik G28 to oscyloskopem się traktuje a nie omomierzem :)

Zestawienie miejsc zamontowania
Wskazówka Niektóre podzespoły znajdują się pod osłoną silnika.
* Podzespoły „A“ do „G“ samochodów z filtrem cząstek stałych nie są przedstawione na rysunku.

Obrazek

1 - Pompowtryskiwacze i świece żarowe
* Zawór pompowtryskiwacza cylindra 1 -N240-
* Zawór pompowtryskiwacza cylindra 2 -N241-
* Zawór pompowtryskiwacza cylindra 3 -N242-
* Zawór pompowtryskiwacza cylindra 4 -N243-
* Świeca żarowa 1 -Q10-
* Świeca żarowa 2 -Q11-
* Świeca żarowa 3 -Q12-
* Świeca żarowa 4 -Q13-
2 - Złącze wielostykowe
* Pompowtryskiwaczy i świec żarowych
3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
4 - Pompa podwójna
5 - Czujnik temperatury paliwa -G81-
6 - Czujnik liczby obrotów silnika -G28-
7 - 3-stykowe złącze
* Czujnika Halla -G40-
8 - Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157-
9 - Lampka ostrzegawcza spalin -K83-
* W zestawie wskaźników
10 - Czujnik położenia pedału przyspieszenia -G79- z czujnikiem położenia pedału przyspieszenia 2 -G185-
11 - Przełącznik świateł hamowania -F- i przełącznik pedału hamulca -F47-
12 - Przełącznik pedału sprzęgła -F36-
13 - 3-wtykowy wspornik przekaźników i bezpieczników za tablicą przyrządów z lewej strony
* Z przekaźnikiem małej mocy grzania -J359-
* Z przekaźnikiem dużej mocy grzania -J360-
* Niezamontowany w samochodach z ogrzewaniem postojowym
14 - Sterownik silnika -J623-
15 - Wspornik przekaźników i bezpieczników, skrzynka elektryczna, podszybie z lewej strony
* Z przekaźnikiem pompy paliwa -J17-
* Z przekaźnikiem zasilania napięciowego zacisku 30 -J317-
* Ze sterownikiem automatyki rozgrzewania świec -J179-
* Z bezpiecznikiem topikowym świec żarowych silnika -S39-
16 - Czujnik ciśnienia doładowania -G31- z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza -G42-
17 - Zawór recyrkulacji spalin -N18-/potencjometr recyrkulacji spalin -G212-
18 - Czujnik Halla -G40-
* Położenia wałka rozrządu
19 - Zawór elektromagnetyczny ograniczania ciśnienia doładowania -N75-
20 - Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin -N345- i zawór klapy w kolektorze ssącym -N316-
* Zawór klapy w kolektorze ssącym -N316- tylko w przypadku kodu literowego silnika BRD, BVA
21 - Miernik masy powietrza -G70-
A - Sonda lambda -G39- z ogrzewaniem sondy lambda -Z19- i czujnikiem temperatury przed filtrem cząstek stałych -G506-
B - Czujnik temperatury za filtrem cząstek stałych -G527-
C - Czujnik temperatury spalin 1 -G235-
D - Elektryczne złącza wtykowe z lewej strony na ścianie grodziowej
* Czujnika temperatury spalin 1 -G235-
* Sondy lambda -G39-
E - Elektryczne złącza wtykowe z prawej strony na ścianie grodziowej i czujnik ciśnienia 1 spalin -G450-
* Czujnika ciśnienia 1 spalin -G450-
* Czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych -G506-
F - Elektryczne złącza wtykowe z lewej strony przy skrzyni biegów
* Czujnika temperatury za filtrem cząstek stałych -G527-
G - Czujnik położenia regulatora ciśnienia doładowania -G581-
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga