Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Obie tylne opony zdarte od środka

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

[A6 C5] Obie tylne opony zdarte od środka

Post autor: MichalN » 18 lip 2014, 11:24

Siemanko, przy wymianie kół na letnie, gdzieś w marcu, zauważyłem, że tylne opony są dosyć mocno zużyte, jakoś nie zagłębiałem się w temat, wiedziałem, że trzeba będzie to w końcu zrobić i ten dzień nastał dzisiaj:D

Obie opony są zdarte od środka w równym stopniu, czyli do gładkiego. Domyślam się, że geometria tyłu nie istnieje, nawet wydaje mi się, że koła są w lekkim negatywie. Szukam cały czas przyczyny bo z tego co wyczytałem geometrii tyłu się nie ustawia.

Dwie rzeczy jakie przychodzą mi do głowy, pierwsza, dosyć bzdurna - wymieniłem tylne opony na nieco szersze i wyższe 225/50, wcześniej miałem 225/45- czy to może być powodem?

Druga opcja to tuleje tylnej belki tylko mam dylemat bo najtańsze to one nie są, a jak ich wymiana nie pomoże to będę wielce niepocieszony:)

Macie jakieś doświadczenia z tym tematem? Były podobne wątki na forum jednak dosyć stare i bez konkretnej odpowiedzi.


Sęk w tym, że planuję sporą trasę niebawem, na starych oponach boję się jechać, a nowych szkoda mi zakładać, nie wiem czego chwytać się na początek.
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 18 lip 2014, 11:38

ja bym obstawiał na tuleje tylnej belki. Nie są one drogie a i wymiana nie jest zbyt skomplikowana. Wystarczą dobre klucze. Chyba na forum nawet widziałem jakiś maly opis bez zdjęć do tej operacji. Najlepiej by było podjechać na stacje diagnostyczną żeby Pan diagnosta sprawdził stan tulei z tyłu i amortyzatory. Koszt tego to na pewno nie więcej niż 20plnów ;) Można też od bolączki samemu to skontrolować. Najlepiej podnośnik i duża brecha, zrobić małą kontre na tuleje i sprawdzić, czasem nawet gołym okiem widać że jest już zużyta :)

Awatar użytkownika
MichalN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2010, 13:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MichalN » 18 lip 2014, 11:52

troszkę są spękane, siedzą tam od nowości także parę lat ładnych:D chyba skoczę na przegląd bo się i tak zbliża niech mi to obadają. jak wyjdzie, że to kwestia tulei to je wymienię i kupię nowe gumy na tył od razu:)
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 13 sie 2014, 19:39

Siema..nie wiem gdzie ty to wyczytałeś ze niby się nie ustawia :shock: i nie wiem czy te tuleje masz aż tak rozbite żeby je wymieniać,a od wiek wieków wiadomo ze jak ci opony zżera to masz chierową zbieżność.. co do samych tulei ja nie dawno wymieniałem bo w jednej guma już poszła no ale wymieniłem kompletem i przy tej operacji również dodatkowo musisz ustawić zbieżność przód tył (koszt 80złociszy) i niech ci nawet ktoś nie wciska kitu ze nie trzeba..pozdro ;)
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 sie 2014, 09:32

Tylne koła połączone są na sztywno belką i żaden ustawiacz nic tu nie pomoże, chyba że będzie miał baaaaardzo ciężki młotek <lol>

Spieprzoną geometrię tyłu w FWD można naprawić wymieniając belkę albo pokrzywione piasty.

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 24 wrz 2014, 11:19

A co to znaczy od środka dla autora. Od tego zacznijmy bo jak dla mnie szersza opona plus za duże ciśnienie to efekt od środka. Wytarcie opony na zewnątrz lub od wewnątrz to zła geometria. Typowo na tyle obniżono mocno zawieszenie powoduje negatyw a co za tym idzie wytarcie opony od strony wewnetrznej.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 wrz 2014, 16:32

gepard pisze: Typowo na tyle obniżono mocno zawieszenie powoduje negatyw a co za tym idzie wytarcie opony od strony wewnetrznej.
przeczytaj post wyżej, to o czym piszesz jest możliwe przy zawieszeniu niezależnym a takie tutaj nie występuje.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 24 wrz 2014, 21:48

Tylna belkę ustawia się na tulejach ;) Wiem, bo wymieniałem u siebie 2szt. bo prawa była tak rozwalona, że tulei wypadł sworzeń <lol>
Po założeniu nowych tulei ustawił mi zbieżność, ponieważ koło prawe było bardziej przesunięte do przodu niż lewe ;)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 wrz 2014, 09:14

maro88 pisze: Po założeniu nowych tulei ustawił mi zbieżność, ponieważ koło prawe było bardziej przesunięte do przodu niż lewe ;)
Tak, ale to nadal nie jest regulacja pochylenia kół. "Kierunek" belki rzeczywiście można w niewielkim stopniu wyregulować, żeby auto jechało przodem do przodu a nie bokiem <rotfl>

Dwa tylne koła są na stałe ze sobą "powiązane" i nie ma żadnej opcji żeby je względem siebie jakkolwiek wyregulować. Klęknijcie przy aucie i obejrzyjcie a wszystko będzie jasne.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 25 wrz 2014, 16:47

Tyle to wiem, że belki się nie reguluje-w sensie ustawienia osobo każdego koła, ale jakaś regulacja na tulejach jest ;)

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 26 wrz 2014, 07:17

Zerknij na łożyska.Nadmierne ich zużycie również powodują negatywy.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 26 wrz 2014, 13:16

gepard pisze:Zerknij na łożyska.Nadmierne ich zużycie również powodują negatywy.
musiały by być naprawdę mocno zużyte i podczas jazdy było by to czuć i słychać

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 26 wrz 2014, 13:53

Łożyska musiałyby się rozpadać na kawałki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga