[A6 C5] 2.7T pali jednocześnie dwa paliwa i nie jedzie
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
[A6 C5] 2.7T pali jednocześnie dwa paliwa i nie jedzie
Jeśli pali ci jednocześnie LPG i benzynę, podejrzewam słabą instalację, która ustawiona jest w taki sposób, że kiedy nie daje radę, przełącza się na bęnzynę bez twojej wiedzy. Można to bardzo szybko sprawdzić. Jaki masz sterownik? Pojawiają się jakieś błędy w ECU?
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 12:19 przez metyoo, łącznie zmieniany 2 razy.
obecnie mam Polską instalacje Stag 300 ,no i poczytałem troche forum i jest jak piszecie trzeba miec powyżej rezerwy benzyne,bo od rezerwy w dół po prostu fikcyjnie "spala" benzyne -wskazówka idzie "na dół" ale nie ma opcji przecież ,żeby silnik spalał jednocześnie jedno i drugie paliwo jednocześnie...metyoo pisze:Jeśli pali ci jednocześnie LPG i benzynę, podejrzewam słabą instalację, która ustawiona jest w taki sposób, że kiedy nie daje radę, przełącza się na bęnzynę bez twojej wiedzy. Można to bardzo szybko sprawdzić. Jaki masz sterownik? Pojawiają się jakieś błędy w ECU?
także kwestia spalania obydwu paliw jest już wyjaśniona i potwierdzona przeze mnie osobiście
-pozostaje jeszcze sprawa "słabego dołu" do 4200 obrotów/min. jedzie jakby bez turbo ,po przekroczeniu tych obrotów dostaje ducha i jedzie do odcinki już jak trzeba -poniżej jedzie jakotako...-(trochę z japońskiego )
jakieś sugestie?
Pozdrawiam Plewis
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Co do wskaźnika paliwa, wystarczy, że jest powyżej rezerwy (czerwonego pola), nie musi być conajmniej pół zbiornika.
Co do instalacji, nie ma prawa palić jednocześnie dwóch paliw. Zainwestuj w kabelek do LPG, program ściągniesz ze strony AC.
Co do szłabego dołu, jeśli jest jak piszesz to on nie żyje prawie w całym zakresie obrotów, a dopiero później odżywa.
Podejrzenie nadal jedno-LPG. Kup kabel, sprawdź ustawienia w stagu, podejrzewam, że ustawiony jest na okolice 4200RPM i w momencie przełączenia na benzynę jedzie jak trzeba.
PS. Założyłem nowy temat, bo problem podobny do opisywanego, ale jednak inny
Co do instalacji, nie ma prawa palić jednocześnie dwóch paliw. Zainwestuj w kabelek do LPG, program ściągniesz ze strony AC.
Co do szłabego dołu, jeśli jest jak piszesz to on nie żyje prawie w całym zakresie obrotów, a dopiero później odżywa.
Podejrzenie nadal jedno-LPG. Kup kabel, sprawdź ustawienia w stagu, podejrzewam, że ustawiony jest na okolice 4200RPM i w momencie przełączenia na benzynę jedzie jak trzeba.
PS. Założyłem nowy temat, bo problem podobny do opisywanego, ale jednak inny
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
ECU wypluwa jakieś błędy?
Poza tym trzeba zrobić logi dynamiczne kanału 3, 33 i 115 - wtedy coś więcej będzie można powiedzieć. Oczywiście screeny z ustawień stag'a też niezbędne, a dodatkowo napisz, jakiego rodzaju komponenty wchodzą w skład Twojej instalki LPG?
Poza tym trzeba zrobić logi dynamiczne kanału 3, 33 i 115 - wtedy coś więcej będzie można powiedzieć. Oczywiście screeny z ustawień stag'a też niezbędne, a dodatkowo napisz, jakiego rodzaju komponenty wchodzą w skład Twojej instalki LPG?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
kabelek mam , mapę robiłem sam osobiście punkt przełączania sie z LPG na Pg to 6600obr. czy to na PB czy LPG jedzie jak opisuje...metyoo pisze: Co do szłabego dołu, jeśli jest jak piszesz to on nie żyje prawie w całym zakresie obrotów, a dopiero później odżywa.
Podejrzenie nadal jedno-LPG. Kup kabel, sprawdź ustawienia w stagu, podejrzewam, że ustawiony jest na okolice 4200RPM i w momencie przełączenia na benzynę jedzie jak trzeba.
PS. Założyłem nowy temat, bo problem podobny do opisywanego, ale jednak inny
-co znaczy robienie lagów ,chętnie to zrobie ,by wiedziec co jest nie tak...
Pozdrawiam Plewis
oto pomiary;metyoo pisze:Tak, 1500RPM i sandał.
spójrzcie proszę co jest nie halo;
Grupy: 093 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176234.html
Grupy: 090,090 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176235.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176236.html
Grupy: 033 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176237.html
Grupy: 115 - http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_176238.html
Pozdrawiam Plewis
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Z logów wynika, że jesteś na dobrej drodze do zabicia silnika
Po kolei:
- na 99% rozrząd do poprawki;
- pełne obciążenie silnika i sondy stoją na ubogo - sytuacja niedopuszczalna. Robiłeś logi na benzynie, czy LPG ? ;
- sterownik obcina doładowanie, a układ nawet tego obniżonego doładowania nie realizuje. Masz jakieś błędy w sterowniku?
Po kolei:
- na 99% rozrząd do poprawki;
- pełne obciążenie silnika i sondy stoją na ubogo - sytuacja niedopuszczalna. Robiłeś logi na benzynie, czy LPG ? ;
- sterownik obcina doładowanie, a układ nawet tego obniżonego doładowania nie realizuje. Masz jakieś błędy w sterowniku?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl, silnik pracuje bardzo równo ,nie szarpie nie prycha ,idealnie aksamitnie z tym,ze jedzie jakby bez turbo do 4200obr po przekroczeniu tych obrotów jakby mnie ktoś popchnął do przodu takie odczucia...
jeszcze jedna kwestia mam 3 błędy silnika tj.
czujnik temperatury cieczy chłodzącej(zwarcie do masy,czujnik wymieniłem na nowy,błąd cały czas jest) wiec wstrzymuje sie z wymianą czujników temperatury spalin (zwarcie do masy) bo te też podobno uszkodzone...
-po wykasowaniu tych błędów silnik nie chodzi już tak równo i nie jedzie w całym zakresie obrotów ,po kilku rundkach na mieście znów odżywa po 4200obr.
jeszcze jedna kwestia mam 3 błędy silnika tj.
czujnik temperatury cieczy chłodzącej(zwarcie do masy,czujnik wymieniłem na nowy,błąd cały czas jest) wiec wstrzymuje sie z wymianą czujników temperatury spalin (zwarcie do masy) bo te też podobno uszkodzone...
-po wykasowaniu tych błędów silnik nie chodzi już tak równo i nie jedzie w całym zakresie obrotów ,po kilku rundkach na mieście znów odżywa po 4200obr.
Pozdrawiam Plewis
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Zbyszek ma elektronikę do EGT, mususz tylko sprawdzić, czy termopary są sprawne. EGT z osiągami ma wiele wspólnego.
Ja bym jednak zaczął od rozebrania rozrządu i ostawienia go dokładnie, nie jestem pewien, ale wszystkie objawy są ściśle powiązane z rozrządem, bo ten jest rozjechany o 11stopni, a tolerancja jest chyba do 5st.
Ja bym jednak zaczął od rozebrania rozrządu i ostawienia go dokładnie, nie jestem pewien, ale wszystkie objawy są ściśle powiązane z rozrządem, bo ten jest rozjechany o 11stopni, a tolerancja jest chyba do 5st.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga