[4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów
- MarcinCyt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 29 lis 2013, 01:05
- Lokalizacja: Nottingham/Miłosławice
[4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów
witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:
http://www.ebay.co.uk/itm/ROCKER-COVER- ... 4ad24f9b6b
albo
http://www.ebay.co.uk/itm/B14703-AUDI-A ... 35d5d3083f
w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc
http://www.ebay.co.uk/itm/ROCKER-COVER- ... 4ad24f9b6b
albo
http://www.ebay.co.uk/itm/B14703-AUDI-A ... 35d5d3083f
w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 141
- Rejestracja: 12 lip 2012, 21:17
- Imię: Marek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: lubuskie
Re: [4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów
MarcinCyt pisze:witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:
Obrazek
http://www.ebay.co.uk/itm/ROCKER-COVER- ... 4ad24f9b6b
albo
Obrazek
http://www.ebay.co.uk/itm/B14703-AUDI-A ... 35d5d3083f
w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc
Osobiście polecam Corteco, stosowałem i stosuję prywatnie jak i w pracy.
Temet juz troche nie świeży ale może kolega [b]nokia62[/b], zagląda tu czasami i opowie jak sprawuje sie jego uszczelka reinz'a?
Właśnie przymierzam sie do wymiany i prosił bym o jakieś uwagi odnośnie tej operacji. Ogólnie w necie ludzie piszą o smarowaniu uszczelki silikonem, czy w naszym przypadku też jest to wskazane? Wiadomo że każda pokrywa wygląda inaczej itd. Uszczelke już kupiłem niestety lub stety reinz'a . W jakiej kolejniości dokręcać śrub? wiadomo że na krzyż ale zaczynamy od środka czy od rogów? Mile widziany jakiś manula, pewnie ułatwiło by to prace.
Właśnie przymierzam sie do wymiany i prosił bym o jakieś uwagi odnośnie tej operacji. Ogólnie w necie ludzie piszą o smarowaniu uszczelki silikonem, czy w naszym przypadku też jest to wskazane? Wiadomo że każda pokrywa wygląda inaczej itd. Uszczelke już kupiłem niestety lub stety reinz'a . W jakiej kolejniości dokręcać śrub? wiadomo że na krzyż ale zaczynamy od środka czy od rogów? Mile widziany jakiś manula, pewnie ułatwiło by to prace.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zaraz wrzucę instrukcje wymiany.
[ Dodano: 2016-11-18, 20:47 ]
Instrukcje wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów z:
» lewej strony,
» prawej strony.
Dodam, że oryginalna uszczelka kosztuje w ASO ok. 110 zł za stronę.
[ Dodano: 2016-11-18, 20:47 ]
Instrukcje wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów z:
» lewej strony,
» prawej strony.
Dodam, że oryginalna uszczelka kosztuje w ASO ok. 110 zł za stronę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie zawsze w ASO jest aż tak drogo. Czasami warto się zapytać ile kosztuje, bo może być niewiele drożej (w Twoim przypadku taniej), a na pewno jakościowo towar będzie o wiele lepszy.
[ Dodano: 2016-11-18, 23:50 ]
Dla informacji podam numery części:
» 079 103 483 L - uszczelka pod lewą pokrywę zaworów,
» 079 103 483 K - uszczelka pod prawą pokrywę zaworów.
Dodatkowo dostępne są w ASO gotowe komplety uszczelek:
» 077 198 025 C - lewa strona,
» 077 198 025 B - prawa strona.
Każdy taki komplet kosztuje aż... 190 zł , więc wydaje mi się, że nie warto kupować zamienników, tylko zamówić oryginał. Poniżej znajduje się zdjęcie z ETKI, które przedstawia zawartość kompletu.
[ Dodano: 2016-11-18, 23:50 ]
Dla informacji podam numery części:
» 079 103 483 L - uszczelka pod lewą pokrywę zaworów,
» 079 103 483 K - uszczelka pod prawą pokrywę zaworów.
Dodatkowo dostępne są w ASO gotowe komplety uszczelek:
» 077 198 025 C - lewa strona,
» 077 198 025 B - prawa strona.
Każdy taki komplet kosztuje aż... 190 zł , więc wydaje mi się, że nie warto kupować zamienników, tylko zamówić oryginał. Poniżej znajduje się zdjęcie z ETKI, które przedstawia zawartość kompletu.
Dzięki, dzieki. No niestety uszczelkę zakpiłem już parę dni wcześniej takze dzisiaj korzystając z chwili czasu została zamontowana.
Dla sprostowania 30 euro dałem za komplet, jak na zdjęciu wyżej, także nie przepłaciłem ale jak widać róznica nie jest wielka więc w przyszłości na pewno wybrał bym oryginał. Tymczasem mam nadziej że reinz troche wytrzyma.
Przy okazji podziele że dościwadczeniami z wymiany.
Ogólnie wymiana jest w maire prosta, kłopot jedynie stwarza śruba mocująca bagnet oleju. Jest tam śruba imusowa ustawiona pod lekkim kątem w dół do tego obok krudzca z węzem. Bardzo kiepskie dojście i bardzro, bardzo ciasno. Udało mi sie ją pokonać malutkim kluczykiem imbusowym w ksztaucie L nic innego nie ma szans tam włożyc.
|Pozatym, dokładne oczyszczenie miejsca na uszczelkę oraz powierzchni przylegania na głowicy, broń boże jadengo silikonu, nic takiego tam nie ma i być nie powinno.
Dziekuje wszystkim za pomoc w szczególności tobie mat1324
Dla sprostowania 30 euro dałem za komplet, jak na zdjęciu wyżej, także nie przepłaciłem ale jak widać róznica nie jest wielka więc w przyszłości na pewno wybrał bym oryginał. Tymczasem mam nadziej że reinz troche wytrzyma.
Przy okazji podziele że dościwadczeniami z wymiany.
Ogólnie wymiana jest w maire prosta, kłopot jedynie stwarza śruba mocująca bagnet oleju. Jest tam śruba imusowa ustawiona pod lekkim kątem w dół do tego obok krudzca z węzem. Bardzo kiepskie dojście i bardzro, bardzo ciasno. Udało mi sie ją pokonać malutkim kluczykiem imbusowym w ksztaucie L nic innego nie ma szans tam włożyc.
|Pozatym, dokładne oczyszczenie miejsca na uszczelkę oraz powierzchni przylegania na głowicy, broń boże jadengo silikonu, nic takiego tam nie ma i być nie powinno.
Dziekuje wszystkim za pomoc w szczególności tobie mat1324
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie ma sprawy . W końcu po to jest forum .
[ Dodano: 2016-11-20, 21:17 ]
Kolega bont prosił mnie na PW, aby przesłać mu również instrukcje wymiany uszczelki miski olejowej i podanie numerów części. Oczywiście chciałem mu odpisać na PW, ale ma je wyłączone, dlatego odpisuję tutaj .
Zacznijmy od tego, że w silniku BAT nie ma żadnej dedykowanej uszczelki, ponieważ jedynym uszczelnieniem jest nakładany na miskę silikon. Do wymiany potrzebne są:
» N 013 850 3 - pierścień uszczelniający korek, koszt w ASO ok. 4,50 zł;
» 038 103 196 - pierścień uszczelniający czujnik poziomu oleju (warto przy okazji wymienić), koszt w ASO ok. 15 zł;
» D 176 501 A1 - klej/uszczelniacz silikonowy 50ml, koszt w ASO ok. 80 zł.
Sama instrukcja znajduje się << tutaj >>.
[ Dodano: 2016-11-20, 21:17 ]
Kolega bont prosił mnie na PW, aby przesłać mu również instrukcje wymiany uszczelki miski olejowej i podanie numerów części. Oczywiście chciałem mu odpisać na PW, ale ma je wyłączone, dlatego odpisuję tutaj .
Zacznijmy od tego, że w silniku BAT nie ma żadnej dedykowanej uszczelki, ponieważ jedynym uszczelnieniem jest nakładany na miskę silikon. Do wymiany potrzebne są:
» N 013 850 3 - pierścień uszczelniający korek, koszt w ASO ok. 4,50 zł;
» 038 103 196 - pierścień uszczelniający czujnik poziomu oleju (warto przy okazji wymienić), koszt w ASO ok. 15 zł;
» D 176 501 A1 - klej/uszczelniacz silikonowy 50ml, koszt w ASO ok. 80 zł.
Sama instrukcja znajduje się << tutaj >>.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
- Lokalizacja: Wielkopolska
Małe pytanie , co prawda silnik BDW 2.4 V6 ale to wszytsko jest prawie tak samo.
W owej instrukcji ELSA napisane jest żeby dokręcić pokrywkę względem bloku z siła 9 NM :shock: :shock: :shock: tak mało ? ludzie przecież to dziecinnie słabo . Ba nawet trudno wychaczyć jakiś klucz który miałby skale zaczynającą się od tak niskich NM :shock:
Doradźcie coś
W owej instrukcji ELSA napisane jest żeby dokręcić pokrywkę względem bloku z siła 9 NM :shock: :shock: :shock: tak mało ? ludzie przecież to dziecinnie słabo . Ba nawet trudno wychaczyć jakiś klucz który miałby skale zaczynającą się od tak niskich NM :shock:
Doradźcie coś
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Powiedz mi, po co mocniej to przykręcać? W instrukcji jest napisane, aby dokręcać pokrywę z siłą 10 Nm, a nie 9 Nm . Potem ludzie się dziwią: "przecież dałem nową uszczelkę, a nadal się poci". Jak dowaliłeś mocno, to uszczelka zrobiła się płaska i nie wypełnia nierówności, tylko sama je tworzy. Jeśli chodzi o kupno klucza z taką skalą, to nie ma żadnego problemu. Oczywiście jest to mały klucz o rozmiarze 1/4 cala, a nie 1/2. Sam mam taki .
Po drugie, akurat ELSA jest dość wiarygodnym źródlem informacji, ponieważ jest to program używany w ASO grupy VW.
Po drugie, akurat ELSA jest dość wiarygodnym źródlem informacji, ponieważ jest to program używany w ASO grupy VW.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
- Lokalizacja: Wielkopolska
mat1324,
Dwie sprawy. Jak widać na zdjęciu 9 NM :D
Druga, jak możesz podeślij link do klucza
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5020335210
Nada się? I czy ewentualnie koła również nim dokrece?
Dwie sprawy. Jak widać na zdjęciu 9 NM :D
Druga, jak możesz podeślij link do klucza
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5020335210
Nada się? I czy ewentualnie koła również nim dokrece?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga