Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] Sprzęgło skrzypi

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
soja23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2014, 18:48
Lokalizacja: Kaarst

[ MANUAL] Sprzęgło skrzypi

Post autor: soja23 » 29 maja 2014, 22:12

Witam! jestem tutaj nowy więc witam wszystkich i Pozdrawiam!
Mam pewny problem związany tak jak w opisie napisałem ze sprzęgłem. Samo naciśnięcie pedału nie powoduje skrzypienia lecz dźwięk wydobywający się z okolic sprzęgła. Samo skrzypienie mi nie przeszkadza ale podejrzewam, że to właśnie przyczyna wibracji w okolicy 2000 obr. na każdym biegu. Do tego mam niekiedy problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego a dwójka nie wchodzi swobodnie tylko czuć jakieś drżenia na lewarku. Sam pedał sprzęgła też wibruje po wciśnięciu. Wymienione są poduszki skrzyni* LEMFÖRDER *, i silnika *Febi* . Nowe zawieszenie. Nowe opony i wyważone koła. Nowe tarcze hamulcowe. Przeguby wewn. zewn. nie maja luzów. W skrzyni nowy olej. Tych zabiegów dokonałem sam.
Silnik ma wymienione nowe sprzęgło wraz z dwumasą (wg. sprzedawcy, mam rachunek).
Od wymiany zrobione 30 000 km.
Dolączyłem równiez 2 filmiki. Przy wyłączonym silniku
i włączonym silniku gdzie na początku wciskam sprzęgło bez wbijania biegu a później wbijam jedynkę i wsteczny na przemian (tutaj można zauważyć jak sprzęgło nie rozłącza i półośka się troszkę porusza) słychać niekiedy takie uderzenie na mieście, gdy silnik jest nagrzany. Pod koniec filmiku wciskam tylko sprzęgło i puszczam.
Co to wg. was może być? i jak długo można na tym śmigać żeby nie posypało się coś innego...
Wszystkie dorady będą mi bardzo cenne.
Dziękuje z góry!

Moje Autko to Audi A6 Avant 2.4 170 KM 5 biegów manual, lpg ,2003 rok, przedni napęd
170 000 tkm

Sta6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 lut 2013, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sta6 » 30 maja 2014, 17:26

Polecam wątek:
LINK

Może mieć to bezpośredni związek z Twoim problemem.

soja23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2014, 18:48
Lokalizacja: Kaarst

Post autor: soja23 » 01 cze 2014, 19:08

Dzięki Sta6 za zainteresowanie, ale jeździłem już dwoma samochodami w których dwumasa padła i znajome mi są jej objawy. Oczywiście nie wykluczam, ale zastanawia mnie dlaczego w momencie, gdy wciśnięte jest sprzęgło półośka się lekko porusza? tak jakby sprzęgło nie rozłączało. Dodam że wymieniłem też wysprzęglik i było jakiś czas lepiej ale potem było już tylko gorzej.
W jakimś poście wyczytałem, że jeżeli docisk nie dociska równomiernie tarczę to powoduje to takie wibracje...
Czy ktoś coś wie na ten temat?

[ Dodano: 2014-06-01, 19:08 ]
Czy naprawdę nikt nie pofatyguje się chociaż skomentować dołączonych filmów?! czy nikt nie ma pojęcia dlaczego te dziwne dźwięki mają miejsce ?!
Myślałem że otrzymam chociaż jedną fachową poradę zanim podejmę jakieś kolejne kroki...

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 02 cze 2014, 11:12

Witam! Miałem problem ze zmianą biegów (jedynka i wsteczny który wchodził tylko przy wyłączonym silniku, pozostałe z duużym opóźnieniem i chaczyły) i okazało się że dwumasa jest ok natomiast rozleciało się łożysko w kole zamachowym, to podpierające wałek zdawczy. Więc całe sprzęgło wymieniłem na nowe "LUCAS". Teraz jast ok ale nie polecam jazdy z tym uszkodzeniem, obciąża bardzo synchronizatory. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 02 cze 2014, 14:39

kolego, to co teraz napiszę to oczywiście tylko przypuszczenia i takie gdybania, beż ściągnięcia skrzyni nic nie sprawdzisz..
samo skrzypienie po wciśnięciu pedału sprzęgła wygląda trochę na uszkodzenie siłownika przy łożysku sprzęgłowym. ale te twoje drgania o których piszesz to tylko chyba dwie przyczyny mogą być, albo dwumasa albo tarcza sprzęgłowa, mówisz że nowe ale i nowe może się rozpaść. już się spotkałem z czymś takim że po około 20 tyś km do reklamacji poszło. jedno pytanie: czy przed wymianą były takie objawy? bo jak nie to może źle ktoś ci to poskładał? może krzywo dwumasa jest założona? może koło zamachowe jest krzywe?

soja23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2014, 18:48
Lokalizacja: Kaarst

Post autor: soja23 » 03 cze 2014, 12:28

Dziękuję panowie za pomoc !chciałem się tylko upewnić że nie warto dalej z tym jeździć. Sprzęgło wymieniam na nowe co do dwumasy to się okaże jak skrzynie się zrzuci. Co do pytania czy te objawy były przed wymianą sprzęgła to niestety nie mogę odpowiedzieć bo poprzednik dał samochód do naprawy. Ale muszę dodać że dzwięki przy sprzęgle były od początku a wibracje doszly później. Stawiałem od początku na źle założone sprzęgło. Dam znać jak już będzie po akcji. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 03 cze 2014, 15:34

kolego napisz po zrobieniu co było, może przyda sie dla potomności

soja23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2014, 18:48
Lokalizacja: Kaarst

Post autor: soja23 » 29 cze 2014, 19:31

Witam! No i jak obiecałem tak piszę...
Po wymianie sprzęgła wszystko wróciło do normy nic nie skrzypi !!!
Stare sprzęgło było w fatalnym stanie! Choć grubość tarczy była w porządku to była "spalona" ,miała poszarpane krawędzie i była odkształcona. Tarcza dociskowa miała termiczne odbarwienia a sama powierzchnia dociskowa nierówna . Łożysko dociskowe nie było w rewelacyjnym stanie, posiadało ślady nadmiernego nagrzania. Samo koło dwumasowe było ok ale strasznie oblepione brudem jakimś! łożysko igiełkowe na kole dwumasowym było też ok!
Mechanik stwierdził, że poprzednikom nie udało się z tym sprzęgłem,było niby nierówno zamontowane z tego co zrozumiałem. Mogę dodać tylko, że im dłużej jeździłem na starym sprzęgle ( zrobiłem jakieś dodatkowe 10 000 km), tym gorzej wrzucało się kolejne biegi. Pedał sprzęgła brał coraz wyżej a wibracje coraz większe.
Bardzo dziękuję kolegom którzy się zainteresowali tematem no i może komuś przyda się w przyszłości!
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga