Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Allroad] Nie opada a po opuszczeniu nie podnosi

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
krzychu_1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 lip 2011, 16:12
Lokalizacja: Suwałki

[Allroad] Nie opada a po opuszczeniu nie podnosi

Post autor: krzychu_1991 » 08 maja 2014, 18:01

Witam.

Przeszukałem forum ale nia natknąłem się na podobny problem, jaki występuje u mnie. Otóż, kupiłem Audi Allroad z 2000r z niedokońca działającym zawieszeniem, gdyż auto jest uniesione na najwyższym poziomie i nie można jego opuścić. Świeci się lampka na liczniku a diody na wskaźniku podniesienia czasami mrugają (poziomu 4 lub 4 i 3 jednoczenie) lecz nic się nie dzieje. Do tego całe zawieszenie jest tak twarde, że na dziurach i nierównościach wybija auto mocno do góry. W aucie nie występuje "kucanie" nawet po kilku dniach stania. Kompresor raczej sprawny, gdyż po nocy włącza się na chwilkę.

Odstawiłem auto do elektro-mechanika który ponoć ma doświadczenie w allroadach. Na komputerze wywaliło błąd 1400 i jakiś jeszcze. Błędów czujników nie było. Mechanik twierdził że podmieniał listwe rozdzielaczową i sterownik zawieszenia tylko że z końcówką "A" a u mnie siedzi "G"- z tego co się dowiedziałem to one się zamieniają na siebie-niestety bez rezultatów nadal się nie opuszczał i nie reagował na nic. Pojechałem więc do innego elektronika od którego dostałem stary kompresor z którego miałem zmienić zawór ten na kostke 2pinową, tak też zrobiłem ale bez żadnych rezultatów nadal się nie opuszczał. Wymieniając ten zawór nie zauważyłem żadnych śladów demontażu starego rozdzielacza, który miał być zmieniony przez jednego z eletryków(tak też myślałem gdyż zapytałem owego elektryka czy normalnie się podniósł po tym jak zmienił rozdzielacz to odpowiedział że ma jakis specjalny zaworek żeby się nie opuszczał co było dla mnie anomalią)wię postanowiłem go wykręcić i zobaczyć co z nim się dzieje, odkręciłem przewód od zbiornika ciśnienia(był napompowany) a nastepnie odkręcałem przewody od rozdzielacza spuszczając powietrze z miechów. po wyczyszczniu i zlożeniu wszystkiego kompresor się załącza ale nie nie podnosi auta ani nie pompuje ciśnienia do zbiornika.

Proszę o pomoc w moim problemie gdyż mam unieruchomione teraz auto.

Irecky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2008, 18:36
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Irecky » 08 maja 2014, 22:05

Witam,ale jesteś pewien,że sprężarka nie nabija ciśnienia? U mnie było coś kiedyś bardzo podobnego jedno koło wyżej drugie niżej.Na samym początku zacząłem szukać winy w poziomatorach które są przy każdym z kół i od razu znalazłem przyczynę.Otóż to koło które stało bardzo wysoko miało zapieczony poziomator ledwo nim ruszyłem.Wyciągnij go i zobacz,ale pamiętaj wyciągnij najpierw kluczyk z zapłonu!

krzychu_1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 lip 2011, 16:12
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzychu_1991 » 11 maja 2014, 19:58

Do zbiornika nie pompuje napewno bo odkrecałem przewód od zbiornika i nie bylo tam ciśnienia. Do miechów raczej też nie pompuje bo miałem tył podniesiony na podnośnikach i miechy były całyczas miękkie.

[ Dodano: 2014-05-11, 19:58 ]
Witam. Dzisiaj próbowałem coś zdziałać w moim problemie lecz marne skutki. Tak jak wyżej pisałem auto nie chcialo się podnieść po opuszczeniu. Znalazłem nieszczelność przy prawym tylnym miechu, ale po uniesieniu auta podnośnikiem tyl się podniósł na poduszkach i nieszczelność zniknęła. Przód w ogóle nie reagował. Podpiąłem kompa i pierwszy raz w życiu zrobiłem jakieś logi. Próbowałem przeprowadzić adaptacje lecz mi nie wyszło. W momencie gdy zacząłem robić ową adaptacje kompresor chciał podnieść przód ale tu również było słychać jak ucieka powietrze u podstawy miecha(prawa strona). Podniosłem więc tak jak z tyłu na podnośniku lecz miech dalej był nieszczelny(pusty) prawy jak i lewy(w lewym nie słyszałem uciekającego powietrza). Na pewnym poziomie uniesienia na podnośniku kompresor się wyłączył. Wróciłem więc do logowania auta i pokazało błąd:

01437 - control position not learned
35-00--
01400 - Suspension level control
08-00 - control limit surpassed


Zaś w grupach pokazało:

grupa 003
01-not oper
02-"-"
03-not oper.
04-relay off

grupa 004
01-reg. position
02-not
03-learned
04-"-"

grupa 005
01-32,0
02-241,0
03-177,0
04-168,0

grupa 006
01-19 st.C
02-0,00bar
03-off
04-off

grupa 007
01-off
02-off
03-off
04-off


Nie mam pojęcia co teraz zrobić. Widać dużą rozbieżność parametrów wysokości. Proszę bardzo o pomoc kolegów z forum.
Piotrusiu mam nadzieje że przeczytasz tego posta i zlitujesz się nade mną :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 12 maja 2014, 21:47

Czytałeś to http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 28&t=75011 ?

Skoro masz nieszczelności i wiesz gdzie, to najpierw trzeba je wyeliminować.
Pompa może już dostała tak "po tłoku", że nie ma wydajności uzupełniać powietrza w miechach.
Ostatnio byłem na wymianie jednego miecha, to mechanik mówił, że czasami przyjeżdżają olki z pompą w takim stanie, że nawet po wymianie miechów pompa z 10 minut podnosi auto.

To, że powietrze nie ucieka w górnej pozycji to naturalne - wtedy najbardziej zużyta część miechów się niejako uszczelnia.

Obecnie, skoro nie można zrobić adaptacji, to sterownik jest pewnie "ogłupiony". Podnoszenie lewarkiem niestety nic nie da - działa nawet odwrotnie, bo po co sterownik ma pompować powietrze, skoro auto już jest uniesione?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krzychu_1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 lip 2011, 16:12
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzychu_1991 » 13 maja 2014, 21:56

Czytałem wzdłuż i w szerz ten temat.
Powietrze ucieka u podstaw miechów, jest mozliwość że przez oring na amortyzatorze? Jest to zwykły oring czy z jakiegoś innego tworzywa?

A co do ogłupienia sterownika, czy jest możliwość usprawnienia jego jakoś? czy tylko wymiana wchodzi w gre?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 14 maja 2014, 15:27

krzychu_1991 pisze:Czytałem wzdłuż i w szerz ten temat.
Powietrze ucieka u podstaw miechów, jest mozliwość że przez oring na amortyzatorze? Jest to zwykły oring czy z jakiegoś innego tworzywa?
Szansa jest, ale nikła - raczej ucieka przez gumę miecha. Z czego zrobiony oring - wydaje się, że jest zupełnie zwykły, ale ....
krzychu_1991 pisze:A co do ogłupienia sterownika, czy jest możliwość usprawnienia jego jakoś? czy tylko wymiana wchodzi w gre?
Zepsuty prawdopodobnie nie jest, tylko "ogłupiony" - w logach widać, że nie masz adaptacji, a to jest właśnie "ogłupieniem" sterownika. Kolejnym jest to, że pompuje on powietrze, a przód się nie unosi (z uwagi na nieszczelności), i w drugą stronę - bez pompowania auto się podnosi (bo je lewarujesz).

Więc priorytet - wyeliminować nieszczelności.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krzychu_1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 21 lip 2011, 16:12
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzychu_1991 » 15 maja 2014, 10:15

zbig_wwl pisze:Szansa jest, ale nikła - raczej ucieka przez gumę miecha. Z czego zrobiony oring - wydaje się, że jest zupełnie zwykły, ale ....
Z przodu siedzą Arnotty a gdzieś wyczytałem że niby bezawaryjne są więc nie wiem. Tył Widać że seria siedzi.
zbig_wwl pisze: i w drugą stronę - bez pompowania auto się podnosi (bo je lewarujesz).
Lewarowałem tylko w momencie gdy sprężarka pompowała powietrze do miechów(jak tył pompuje to podnosze tył a jak przód to przód) więc nie było to podnoszenie bez chęci podniesienia przez sterownik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga