Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[c5] AWT zawor n75 i DV

Silniki benzynowe
jabko_nb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2013, 17:14
Lokalizacja: Kraków

[c5] AWT zawor n75 i DV

Post autor: jabko_nb » 02 kwie 2014, 15:21

witam,
chce się was poradzić , kupiłem a6 c5 z silnikiem 1.8t( AWT ) końcówka 2002r, chce wymienić w niej zawór n75 i DV . Zadzwoniłem do autoryzowanego sklepu Audi w Krakowie a tu mi gość mówi ze nie ma w AWT n75 tylko sam DV .zgłupiałem bo po allegro jest tego pełno do właśnie tej wersji silnika. Czy ktoś może mnie pokierować gdzie dokładnie znajdę oba te elementy ,bo wydaje mi się ze sprzedawca się pomylił . Mało z tego twierdził ze DV do AWT dodatkowy króciec podciśnienia ,a z tego co mi wiadomo to go już tutaj nie ma ,są tylko 2 węże . Chciałem się zapytać też czy po wymianie tych elementów trzeba wykonywać jakieś adaptacje kasowania błędów itd.( obecnie żadnych nie ma)
Proszę was o jedno nie zadawajcie głupich pytań pod tytułem a dlaczego chcesz zmienić, jakie objawy itd. trzymajmy się tematu ,chce i tyle

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 03 kwie 2014, 19:00

A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

jabko_nb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2013, 17:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 03 kwie 2014, 20:43

dziękuje za szczegółowe foto

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 05 kwie 2014, 21:18

Zadzwoń do tego serwisu i zapytaj się czym jest część o numerze: 058906283F <okok>

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 06 kwie 2014, 12:53

do dv będziesz miał bardzo dobry dostęp z kanału jak zdejmiesz osłonę, wymiana elementu to max 5 min. pracy nie licząc demontaż/montaż osłony pod silnikiem

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 01 paź 2014, 16:18

witam szanowne grono .
silnik jak na belce obok 1.8t AWT 150km
Panowie potrzebuję konkretnej odpowiedzi odnośnie zaworu DV num. części ori 058 145 710
Sprawdziłem mój zawór i odnoszę wrażenie że nie kumam , czytałem mnóstwo postów odnośnie tego zaworka i nie pokryło się , mój działa tak , dmucham w niego " tą małą dziurkę " i nie puszcza powietrza ,ale jak ssam powietrze to bez najmniejszego problemu ciągnę nie czuję żadnego oporu , to jak to jest w końcu ,dobry jest czy zepsuty , i jeszcze jeśli możecie to jaki to przynosi skutek w pracy turbo i reszty.
Nadmienię że część 058 145 710 nowa w ASO kosztuje 152 zł jutro mam jechać odebrać ,tylko czy aby na pewno mi jest potrzebna?, z niecierpliwością oczekuję waszej opinii .
Dziękuję i pozdrawiam .

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 01 paź 2014, 16:22

Wsadz palucha od dołu i wcisnij tłoczek do końca i od góry mała dziurke zatkaj palcem, jak puscisz tłoczek trzymając zatkaną dziurke tłoczek nie powinien opaść.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 01 paź 2014, 16:54

Łukasz13 pisze:Wsadz palucha od dołu i wcisnij tłoczek do końca i od góry mała dziurke zatkaj palcem, jak puscisz tłoczek trzymając zatkaną dziurke tłoczek nie powinien opaść.
no więc tak zrobiłem ,wsadziłem palca dziurkę zatkałem a tłoczek opadł tak jak bym wcale dziurki nie zatykał , wnioskuję że jest uszkodzony , jeździ tam od 2000 roku. <lol>

a powiedz co on robi ten DV i , czy jeśli jest uszkodzony to turbina przeładowuje ,wprowadza tryb awaryjny czy co ?? Brakuje mi mocy szczególnie na wyższych obrotach ,mógł by mi ktoś to wytłumaczyć , :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 01 paź 2014, 17:27

Uszkodzony, odpowiada on głównie za usuwanie nadmiernego ciśnienia wytworzonego przez turbine po zdjeciu nogi z gazu, uszkodzenie nie powoduje przeładowań, może być lekkie niedoładowanie zależnie od stopnia rozkładu dv-ki, u Ciebie moze byc inny problem, logi dynamiczne naswietliły by temat.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 01 paź 2014, 17:47

Łukasz13 pisze:Uszkodzony, odpowiada on głównie za usuwanie nadmiernego ciśnienia wytworzonego przez turbine po zdjeciu nogi z gazu, uszkodzenie nie powoduje przeładowań, może być lekkie niedoładowanie zależnie od stopnia rozkładu dv-ki, u Ciebie moze byc inny problem, logi dynamiczne naswietliły by temat.

Witaj , tak pamiętam naszą rozmowę :) Masz rację logi zrobię ale mój sprzęt VAGcom nie daje rady w trasie ,bateria pada po minucie,raczej tylko na kablu ,ale to ogarnę i zapodam, tamten temat już ogarnołem ,okazało się że rura gumowa ta co idzie od filtra powietrza na dole przy turbo przestała istnieć, ten kołnież gumowy co na turbo z opaską ślimakową przychodzi " przestał istnieć. więc turbo pracowała swoim światem :]
a lambda była pokombinowana przez gazownika , wpiął się w grzałke lambdy ,ale kupiłem nową ,lecz problem pozostał ,dalsze poszukiwania poszły w instalacje i problem rozwiązany.
ale powymieniałem już "
świece ngk 37 , cena 35 szt
nowe cewki BERU 140 szt
nowa lambda {1} ORI bosch 360 zł
olej motul 10.w40
filtry wszystkie

generalnie na dziś jest w sumie spoko , nie wiem jak powinno przyspieszać 150 km w benzynie ,ale coś słabo jak by chciał ale nie dawał rady , po zmianie biegów obroty wolno spadają ,a silnik przy 6tys brzmi jak kosiarka,do niedawna śmigałem BMW e36 325tds 160 km po chipie .seria 143km , sam rozebrałem i składałem znam to na wylot każdą śrubkę, i powiem szczerze że jak patrzę przez pryzmat tych dwóch samochodów ,to AUDI słabo wypada pod względem mocy , bo komfort to 1000% dla Audi. <uoee>
tak czy siak BMW już mnie zmęczyło ,teraz chciałem auta wygodnego,tyle że ten silnik ...

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 paź 2014, 01:32

1.8t w serii szału nie robi dopiero po programie czuc troche po plecach, wszak nie wiadomo czy u Ciebie jest seria dopóki logów jakichś nie ogarniesz.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 paź 2014, 12:57

Łukasz13 pisze:1.8t w serii szału nie robi dopiero po programie czuc troche po plecach, wszak nie wiadomo czy u Ciebie jest seria dopóki logów jakichś nie ogarniesz.
Które te logi zrobić "kanały "i na którym biegu ,w ogóle opisz procedurę,bo będę miał tylko jedno podejście :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 paź 2014, 12:59

Patryk1981 pisze:na którym biegu ,w ogóle opisz procedurę,bo będę miał tylko jedno podejście
opcja "szukaj" nie gryzie :)
motostacja - części samochodowe.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 paź 2014, 16:47

Logi na trójce na benzynie po kasowaniu błędów, od niskich obr. do ok 6,5 tys, kanały po dwa naraz najlepiej 002+033, 020+118 i 003+115
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 10 paź 2014, 19:56

Witam ,na wstępie powiem że jedzie do mnie przetwornica na 220v samochodowa i będzie można logi zrobić, mam pytanko , w kanale 032 sprawdza się czy jest szczelny dolot i podciśnienia ,jakie powinny być poprawne wartości , bo ja mam 0,0 i w drugim 0,0 , a wcześniej zanim powymieniałem wężyki były na minusie , orientuje się ktoś jakie wartości są poprawne ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga