A6 C5 Problem z poziomowaniem lamp
Witajcie, mam taki problem. Otóż od zakupu mojej wymarzonej niuni, wyświetla mi cały czas błąd świateł - mianowicie - światła i strzałeczka w górę i dół.
Jako że dopiero nabyłem kabel KKL podłączyłem się do kompa i wywaliło mi 2 następujące błędy:
1. 774 - czujnik poziomu pojazdy tylny lewy - 76 zwarcie do plusa
2. 776 - czujnik poziomu pojazdu przód lewy - g78 zwarcie do plusa błąd sporadyczny
Przewertowałem kilka tematów, o tym że te kostki mogą być zaśniedziałe itp. Przy zmianie kół wczoraj spryskałem owe wtyczki różnymi preparatami do styków itp. No i niestety błąd wyskoczył dziś ten sam.
Zaznaczam jeszcze, że jak odpalę samochód, i włączam światła to nie poziomuje mi ksenonów - nie ma tego charakterystycznego ruchu lamp.
Wg mnie przy lampach było coś grzebane i nie wiem czy lampy w ogóle posiadają silniczki.
Zaznaczam jeszcze, że na co dzień nie jeżdżę na ksenonach, ponieważ zamontowałem moduł do automatycznego zapalania się świateł drogowych z mocą 30%.
Dodatkowo byłem na stacji diagnostycznej i wysokość świecenia lamp została ustawiona kluczem - więc nie ma mowy o oślepianiu (sam tego nie znoszę), ponadto w aucie jest sportowe zawieszenie - twarde jak nie powiem co, i nawet przy dość sporym obciążeniu auto stoi bardzo sztywno.
Pytanie moje brzmi:
1. Czy istnieje może jakaś możliwość wylogowania tych czujników - żeby na wyświetlaczu nie palił się ten komunikat cały czas.
2. Jak można sprawdzić czy lampy mają silniczki, a jeśli mają to czy są one sprawne.
[ Dodano: 2014-03-29, 12:31 ]
aha, i próbowałem przed chwilą skasować błędy i zrobić adaptację. i tak.. błędy udało się skasować, ale adaptacji już nie udało się wykonać - w momencie jak chciałem wybrać
"Grupa "001"
[Idź!]
to wyskoczył błąd (group 001 not available) - poniżej zrzut...
co poradzicie koledzy ?
[ Dodano: 2014-03-29, 12:45 ]
jeszcze się tak zastanawiam czy ja mam w ogóle silniczki w lapach... od początku jak auto kupiłem nigdy nie zaobserwowałem ich działania... powiedzcie proszę czy można wylogować w ogóle xenony / czujniki poziomowania itp. żeby ten pieprzony komunikat z deski zniknął ??
[ Dodano: 2014-03-29, 16:53 ]
A więc tak:
1. silniczki działają, tylko dodatkowo wywaliło mi błąd 01539, który jak próbuję skasować to światła idą na dół, po czym słychać mały terkot i wracają na górę i błąd wyskakuje ponownie ten sam.
Oczywiście adaptacji nie jestem w stanie wykonać. Dodatkowo załączam zrzut ekranu jak kliknąłem "switch to basic settings" i wtedy wyświetliło jakieś parametry...
proszę o radę !
[ Dodano: 2014-03-29, 16:54 ]
A więc tak:
1. silniczki działają, tylko dodatkowo wywaliło mi błąd 01539, który jak próbuję skasować to światła idą na dół, po czym słychać mały terkot i wracają na górę i błąd wyskakuje ponownie ten sam.
Oczywiście adaptacji nie jestem w stanie wykonać. Dodatkowo załączam zrzut ekranu jak kliknąłem "switch to basic settings" i wtedy wyświetliło jakieś parametry...
proszę o radę !
Jako że dopiero nabyłem kabel KKL podłączyłem się do kompa i wywaliło mi 2 następujące błędy:
1. 774 - czujnik poziomu pojazdy tylny lewy - 76 zwarcie do plusa
2. 776 - czujnik poziomu pojazdu przód lewy - g78 zwarcie do plusa błąd sporadyczny
Przewertowałem kilka tematów, o tym że te kostki mogą być zaśniedziałe itp. Przy zmianie kół wczoraj spryskałem owe wtyczki różnymi preparatami do styków itp. No i niestety błąd wyskoczył dziś ten sam.
Zaznaczam jeszcze, że jak odpalę samochód, i włączam światła to nie poziomuje mi ksenonów - nie ma tego charakterystycznego ruchu lamp.
Wg mnie przy lampach było coś grzebane i nie wiem czy lampy w ogóle posiadają silniczki.
Zaznaczam jeszcze, że na co dzień nie jeżdżę na ksenonach, ponieważ zamontowałem moduł do automatycznego zapalania się świateł drogowych z mocą 30%.
Dodatkowo byłem na stacji diagnostycznej i wysokość świecenia lamp została ustawiona kluczem - więc nie ma mowy o oślepianiu (sam tego nie znoszę), ponadto w aucie jest sportowe zawieszenie - twarde jak nie powiem co, i nawet przy dość sporym obciążeniu auto stoi bardzo sztywno.
Pytanie moje brzmi:
1. Czy istnieje może jakaś możliwość wylogowania tych czujników - żeby na wyświetlaczu nie palił się ten komunikat cały czas.
2. Jak można sprawdzić czy lampy mają silniczki, a jeśli mają to czy są one sprawne.
[ Dodano: 2014-03-29, 12:31 ]
aha, i próbowałem przed chwilą skasować błędy i zrobić adaptację. i tak.. błędy udało się skasować, ale adaptacji już nie udało się wykonać - w momencie jak chciałem wybrać
"Grupa "001"
[Idź!]
to wyskoczył błąd (group 001 not available) - poniżej zrzut...
co poradzicie koledzy ?
[ Dodano: 2014-03-29, 12:45 ]
jeszcze się tak zastanawiam czy ja mam w ogóle silniczki w lapach... od początku jak auto kupiłem nigdy nie zaobserwowałem ich działania... powiedzcie proszę czy można wylogować w ogóle xenony / czujniki poziomowania itp. żeby ten pieprzony komunikat z deski zniknął ??
[ Dodano: 2014-03-29, 16:53 ]
A więc tak:
1. silniczki działają, tylko dodatkowo wywaliło mi błąd 01539, który jak próbuję skasować to światła idą na dół, po czym słychać mały terkot i wracają na górę i błąd wyskakuje ponownie ten sam.
Oczywiście adaptacji nie jestem w stanie wykonać. Dodatkowo załączam zrzut ekranu jak kliknąłem "switch to basic settings" i wtedy wyświetliło jakieś parametry...
proszę o radę !
[ Dodano: 2014-03-29, 16:54 ]
A więc tak:
1. silniczki działają, tylko dodatkowo wywaliło mi błąd 01539, który jak próbuję skasować to światła idą na dół, po czym słychać mały terkot i wracają na górę i błąd wyskakuje ponownie ten sam.
Oczywiście adaptacji nie jestem w stanie wykonać. Dodatkowo załączam zrzut ekranu jak kliknąłem "switch to basic settings" i wtedy wyświetliło jakieś parametry...
proszę o radę !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Przedział napięcia dla prawidłowo działającego czujnika poziomowania to 1,75-3,5V. Ty masz powyżej 4,4V,
Masz trzy opcje:
1. obniżenie zawieszenia ustawia ramię czujnika w pozycji, która uniemożliwia prawidłowe działanie, ale z tyłu byłoby podobnie, a jest w normie.
2. wadliwa wiązka/wtyczka
3. uwalony czujnik.
Jeśli nie rozwiążesz tego problemu fizycznie, będzie cały czas wyświetlało błąd na FISie.
PS. następnym razem zwróć proszę uwagę w jakim dziale zakładasz temat, bo posiadasz C5, a nie C6.
Masz trzy opcje:
1. obniżenie zawieszenia ustawia ramię czujnika w pozycji, która uniemożliwia prawidłowe działanie, ale z tyłu byłoby podobnie, a jest w normie.
2. wadliwa wiązka/wtyczka
3. uwalony czujnik.
Jeśli nie rozwiążesz tego problemu fizycznie, będzie cały czas wyświetlało błąd na FISie.
PS. następnym razem zwróć proszę uwagę w jakim dziale zakładasz temat, bo posiadasz C5, a nie C6.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Ja kupiłem na angielskim ebayu oryginał za 30 funtów, ale to był prawdziwy fuks. Ogólnie są zamienniki nie wiem ile kosztuje czujnik w ASO, ale z zamiennikami może być różnie.Od chińczyków dostaniesz zamiennik za ok. 40dolarów z przesyłką...
Poszukaj w necie, bo kiedyś trafiłem na rosyjskojęzyczną stronę, na której koleś zrobił foto story naprawy czujnika...
Poszukaj w necie, bo kiedyś trafiłem na rosyjskojęzyczną stronę, na której koleś zrobił foto story naprawy czujnika...
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Wątpię i dobrze radzę-nie idź tą drogą!
W pierwszym poście piszesz o ustawieniu lamp, bo nie chcesz oślepiać ludzi, a w kolejnym chcesz wyłączyć poziomowanie? Błąd będzie wyświetlany dopóki nie usuniesz usterki. Jeśli wyświetla niski poziom oleju, albo paliwa to chciałbyś wyłączyć ostrzeżenie, czy uzupełniasz odpowiedni płyn?
Wiem, że komunikat jest denerwujący, ale gdyby to była błahostka, nie wyświetlane byłoby to na FIS, a to jest bezpośrednio związane z bezpieczeństwem.
Napisz do użytkownika Pisi, zapytaj o czujnik i nie kombinuj.
W pierwszym poście piszesz o ustawieniu lamp, bo nie chcesz oślepiać ludzi, a w kolejnym chcesz wyłączyć poziomowanie? Błąd będzie wyświetlany dopóki nie usuniesz usterki. Jeśli wyświetla niski poziom oleju, albo paliwa to chciałbyś wyłączyć ostrzeżenie, czy uzupełniasz odpowiedni płyn?
Wiem, że komunikat jest denerwujący, ale gdyby to była błahostka, nie wyświetlane byłoby to na FIS, a to jest bezpośrednio związane z bezpieczeństwem.
Napisz do użytkownika Pisi, zapytaj o czujnik i nie kombinuj.
Czujnik poziomowania świateł A6 C5 ksenon
Cześć,
odgrzewam temat bo nie znalazłem wszystkich informacji.
Mam problem z tylnym czujnikiem poziomowania - oczywiście błąd się wyświetla na desce.
Ramię i mocowanie do wahacza są wymienione bo stare były zatarte i pęknięte.
Po podłączeniu do kompa widniejące napięcia to: przód: 2,45V tył: 0,49V i niemożliwa jest adaptacja świateł.
Już wiem, bo ktoś napisał, że napięcia dla prawidłowo działającego czujnika poziomowania to 1,75-3,5V.
Czy w związku z tym możliwe jest, że ramię czujnika zostało obrócone wokół własnej osi i dlatego zmieniła się wartość? Czy jeśli odkręcę ramię od czujnika i obrócę o 360* to wartości mogą już być prawidłowe?
Na stronie ross-tech jest taka informacja: These sensors normally operate on a 0 to 5 Volt range and values at either extreme typically indicate a problem.
Chciałbym to jak najprędzej naprawić i chciałbym się upewnić, że problemem jest uszkodzony czujnik.
Serdecznie proszę o podpowiedź.
odgrzewam temat bo nie znalazłem wszystkich informacji.
Mam problem z tylnym czujnikiem poziomowania - oczywiście błąd się wyświetla na desce.
Ramię i mocowanie do wahacza są wymienione bo stare były zatarte i pęknięte.
Po podłączeniu do kompa widniejące napięcia to: przód: 2,45V tył: 0,49V i niemożliwa jest adaptacja świateł.
Już wiem, bo ktoś napisał, że napięcia dla prawidłowo działającego czujnika poziomowania to 1,75-3,5V.
Czy w związku z tym możliwe jest, że ramię czujnika zostało obrócone wokół własnej osi i dlatego zmieniła się wartość? Czy jeśli odkręcę ramię od czujnika i obrócę o 360* to wartości mogą już być prawidłowe?
Na stronie ross-tech jest taka informacja: These sensors normally operate on a 0 to 5 Volt range and values at either extreme typically indicate a problem.
Chciałbym to jak najprędzej naprawić i chciałbym się upewnić, że problemem jest uszkodzony czujnik.
Serdecznie proszę o podpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Obróć ramię i sprawdz jakie będą wartości, nic nie zepsujesz. Nie wiem jakie masz czujniki ale na jakimś forum jest fotonaprawa czujników z jasną klapką. Mnie też czeka naprawa poziomowania, ale u mnie jest bląd oby dwóch czujników zwarcie do masy, czyli raczej brak zasilania.
[ Dodano: 2018-10-14, 20:02 ]
Dziś zabrałem się za swoje czujniki poziomu, zasilanie dochodzi jakieś 6V, a na kablu sygnałowym jest 0.2V i tyle pokazuje VAG. Czy to możliwe żeby oby dwa czujniki były uszkodzone
[ Dodano: 2018-10-14, 20:02 ]
Dziś zabrałem się za swoje czujniki poziomu, zasilanie dochodzi jakieś 6V, a na kablu sygnałowym jest 0.2V i tyle pokazuje VAG. Czy to możliwe żeby oby dwa czujniki były uszkodzone
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Rzeczywiście oby dwa były uszkodzone:) Teraz błąd czujników dało się skasować, ale został błąd headlights not adjusted, nie mogę zrobić adaptacji bo na kanale 001 w BS jest Error. Nie wiem o co chodzi. Kodowanie sterownika 00020, napięcie jednego czujnika to 4.53V, drugiego 1.86V. Czujniki założyłem w tej samej pozycji co były, chyba że ktoś szybciej źle je zamontował.
To co ja zauważyłem po batalii to to, że ramię czujnika skierowane w dół (mówię o tylnym) podaje napięcie 0,5V i rośnie obracając ramieniem w górę, a gdy jest w zenicie podaje 4,5V a idąc dalej w dół znów spada.
Czy byłby ktoś tak uprzejmy i wrzucił zdjęcia lub opisał jak mają być zamontowane prawidłowo te czujniki i ich ramiona, bo w internecie montaż jest różny, tak samo różnie skierowane są ich ramiona.
Czy byłby ktoś tak uprzejmy i wrzucił zdjęcia lub opisał jak mają być zamontowane prawidłowo te czujniki i ich ramiona, bo w internecie montaż jest różny, tak samo różnie skierowane są ich ramiona.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 21:22 przez thebill, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga