Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AKN ciezko pali, i zacza dymic

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

AKN ciezko pali, i zacza dymic

Post autor: Kepe » 28 mar 2014, 00:44

Witam wszystkich , mam problem ze swoim silnikiem w piatek ubieglego tygodnia samochod byl w 100% sprawny , wrocilem z pracy wszystko bylo elegandzko , wieczorem chcialem zatankowac paliwo , jak go odpalilem zacza dziwnie chodzic i kopcic na siwo , niechce sie wkrecac na obroty 2600 i koniec , po podlaczeniu pod kompa wykazalo ze przeplywomierz sadniety , po wymianie go na nowy dalej to samo , spalanie do 17-32.5 , temperatura wody przekracza 90stopni oleju tez jest wyzsza niz zwykle. A no i jakies 4 miesiace temu wymienilem 2 glowice i calu zestaw rozrzadu jak i walkow , czy byscie podpowiedzieli co to morze byc. Z gory dziekuje . Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-03-28, 00:44 ]
Nikt niewie jaka moze byc przyczyna ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 mar 2014, 10:12

Przepływomierz to sprawa może przy okazji wyszła i pozornie nie dająca dobrego efektu.
1. Sprawdz, po rozgrzaniu czy węże wody robią się twarde.
2. Czy nie przybyło czasami oleju w silniku z oznakami wody.
3. Czy ubywa płynu chłodniczego.
4. I ogólnie wizualnie obejrzeć silnik ze wszystkich stron.

I nie próbuj go wkręcać na obroty póki co !

Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Jak zdiagnozujesz wstępnie powyższe to wtedy coś będziemy radzić.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 mar 2014, 11:36

Kepe, napisz jeszcze czy problemy zaczęły się już po zatankowaniu, czy jeszcze przed?
Lektor.

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 28 mar 2014, 19:59

Przed zatankowaniem , po zatankowaniu bylo dobrze przez jakies 10-15 metrow i znow to samo , a dodam jeszcze ze wczoraj mechanik sie przejechal jakies 100-200 bylo dobrze a pozniej znowu to samo bede wiedzial wiecej dzis wieczorem to napisze , a i jeszcze jakies klekotanie uslyszalem gdzie wczesniej tego nie bylo, no i grzeje sie podczas jazdy na postoju trzyma temperature . Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-03-28, 19:59 ]
Witam , wrocilem od mechanika i mam nastepujace nowiny . Mechanik zrobil test na zawartosc oleju w plynie wyszedl pozytywnie tak wiec uszczelke pod glowica wykluczyl jak i nie ma zawartosci wody w oleju , zato podlaczyl jeszcze raz pod komputer , zresetowal sterownik pompy ECU ? Odpalil , samochod przestal kopcic jak i dziwnie klekotac , po czym przejechal sie i po paryset metrach znowu to samo i mam pytanie do was czy ten sterownik jest rzecza wymienna czy cala pompe trzeba wymieniac i jakie sa koszta ?

Ale wciaz sie grzeje wczesniej tego nie bylo , czyzby pompa wody czy tez to ma zwiazek z tym sterownikiem ? Bo na wolnych obrotach trzyma temperature , a jak sie jedzie to przekracza 90 stopni , czy tez to ma zwiazek z tym sterownikiem ze ma za wysoka temperature spalania i za duza dawke paliwa ? Z gory dziekuje za wsxelka odpowiedz i podpowiedz w tej sprawie . Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 30 mar 2014, 07:55

Jeżeli chodzi o sterownik, to tak wymienia się go.
Proponowałbym jednak wyciągnąć pompę i zawieść do dobrego serwisu Bosch. Oni profesjonalnie zrobią ewentualna regenerację/ etc wymianę sterownika, a przede wszystkim sprawdzą VP. Ceny różne od 400 do 600pln jeżeli przyjdzie do wymiany przestawiacz kąta wtrysku to na pewno więcej bo tego bym nie wykluczał , po twoim pierwszym poście.
Jednak przed czymkolwiek rozpiłabym kostkę sterowania VP bo może ona ma tam gdzieś zaszłości które pieprzą sygnały.
Po drugie, obligatoryjnie wymieniłbym czujnik temperatury . On także potrafi napsuć nerwów. Cena około 80-90pln wymiana 2 min. To bym zrobił bez dwóch zdań .
Czujnik temperatury także odpowiada za spalanie, rozruch itp.
Mały cień podejrzenia pada na termostat, ale to na później. Na pewno nie ma nic wspólnego z obrotami czy klekotaniem.

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 31 mar 2014, 23:41

Dzieki wielkie za odp. Citrin chodzi Tobie zeby odlaczyc kostke od sterownika VP ? A co do czujnika temperatury to na kompie nie pokazuje jego uszkodzenie , ale tez to zrobie. Co do termostatu to wykluczylbym jezeli byl wymieniany wraz z rozrzadem tak samo jak i pompa wody. Te obraty i klekotanie zniknelo jak tylko sie zresetowalo kont polozenia wtrysku ale na nowo sie pojawilo po jakims czasie tak wiec niewiem czy caly modol jest do wymiany czy czujnik temperatury .

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 01 kwie 2014, 07:03

Tak chodzi o rozłączenie i załączenie.
Błędu temperatury nie będziesz miał. Ten czujnik co kilka lat powinno się wymieniać obligatoryjnie.
Kepe pisze:Co do termostatu to wykluczylbym jezeli byl wymieniany wraz z rozrzadem
No właśnie z zasady tak , ale różnie bywa, no nie ?

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 01 kwie 2014, 19:21

Tez rozwaze ten czujnik , a dzisiaj bylem u mechanika i wykluczyl pompe i modol sterujacy , jak narazie okazalo sie ze rozrzad sie przestawil o 2 zabki czy jest to mozliwe ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 01 kwie 2014, 21:41

Kepe pisze:przestawil o 2 zabki czy jest to mozliwe ?
A te 2 ząbki stwierdzone na zablokowaniu rozrządu ? Tzn czy na blokadach? Jeżeli tak to 2 ząbki jest już dużo i trzeba sprawdzić cały rozrząd czy czasami nie popękały/ etc pospadały dźwigienki. Tak myslę. Ale to chyba zasugerował mechanik czy jakie teraz macie plany co dalej robić ?
No i najważniejsze, o ile oczywiście jest możliwość że rozrząd się przestawił to teraz z jakiej przyczyny. Bo jeżeli nie narobiło bałaganu jeszcze w silniku to kolejne kręcenie może rozpieprzyc silnik. Więc trza szukać przyczyny jeżeli rozrząd faktycznie się przestawił.

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 30 cze 2014, 19:27

Na glowicach tzn na blokadach , jest ok tylko na pompie sie przestawil , bo powinne blokady z walkuo rownorzednie pasowac do glokady z pompa , a tak nie jest blokady na walkach dobrze siedza , a bolkade na pompie ledwo co widac tylko taki kawalek jak paznokiec , a i czy na walkach rowilla jest ten znaczek ot , do prawidlowego sprawdzenia ? Wiecej bede wiedzial w piatek ,

[ Dodano: 2014-04-02, 19:37 ]
A jak robil koordynacje elektroniczna pompy i wtryskow , to i te brzmienie dziwne zniknelo i wkrecal sie na obroty , tak samo jak przestal kopcic , ale pompa komputer zaraz to wywalala bo , tak mi sie wydaje dlatego ze przesuna sie rozrzad na pompie o 1.5-2 zabki , a dlaczego sam jeszcze nie wiem i nie jestem w stanie wytlumaczyc

[ Dodano: 2014-04-09, 21:13 ]
Tak panowie , wszystko ustawione , dalej to samo kod wyskocxyl 550 i raczej do wymiany jest sterownik pompy , tylko co najlepsze ze raz jest moc raz nie ma jakby nie laczylo cos , jakby kodtka ale to tez moze byc ze takie sa uroki wyczerpujacej sie pompy czy sterownika. Czekam na odpowiedzi od was . Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-06-10, 22:45 ]
Witam wszystkich po dluzszej nie obecnosci , po tak dlugim czasie zmagania sie. Chcialbym wam powiedziec ze objawy jakie wam opisalem, dymienie spadek mocy itp , to byly jednak objawy konczacej sie pompy , pompa jest juz po regeneracji zalozona w samochodzie , samochod smiga tak jak smigal tylko pojawil sie kolejny problem hah, a mianowicie chodzi o to czy po regeneracji pompy trzeba ustawiac kont wtrysku czy chodz by dawke , bo silnik ladnie pracuje gdy jest zimnny i jest na ssaniu , lecz gdy sie rozgrzeje chocby troche zaczyna dziwnie cykac nie rowno pracuje i kopci na taki intensywny czarny dym , i niewiem czym moze to byc spowodowane , ale mi sie wydaje ze trzeba ustawic kont wtrysku i dawke . I pytanie do was koledzy jaki powinien byc kont wtrysku i jaka powinna byc dawka z gory dziekuje za odpowiedz . Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-06-30, 19:27 ]
nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie i zjawisko po regeneracji pompy ?

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 01 lip 2014, 00:14

O ile dobrze pamiętam dawka powinna być 3.6 mg a kat wtrysku 15.6 :) ale niech lepiej to ktoś potwierdzi ;)

Pozdrawiam.

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 08 lip 2014, 20:56

dwaka paliwowa i kat wtrysku niby sa wporzodku , ale dziwi mnie fakt ze jak jest zimny silnik to tak jak by na ssaniu chodzi rowno i cicho , a jak sie rozgrzeje to telepie silnikiem i cala buda, a najlepsze w tym jest fakt ze jak mam wylaczona klime to wlasnie nim trzesie , a jak ja zalacze czy na obiegowce czy bez econ to pracuje ladnie rownomiernie , czyzby czujnik temperatury? i dla czego zacza kopcic jak smok jezeli po podlaczeniu pod komputer nie wykazuje zadnych bledow. czekam na jakie kolwik sugestie .

pozdrawiam

[ Dodano: 2014-07-08, 20:56 ]
Napewno 15.6 ? MI na snap onie pokazalo kat wtrysku 54 jaki powinien byc,a jest 73. a dawka paliwowa mi skacze, na jednej glowicy a na drugiej pokaxuje caly czas 0 jakby wgl nie podowala dziwne jak dla mnie, oczywiscie wszystko bylo robione na dogrzanym silniku

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 08 lip 2014, 21:12

moze sprezarka klimy gdzies dostaje oporu i drga pracując lub sie poluzowała na mocowaniu wes zerknij

Kepe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 kwie 2013, 21:59
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Kepe » 11 lip 2014, 22:48

No mozna sprawdzic ale gdy wylaczona drga silnik i nie rowno pracuje a gdy wlaczona wszystko ustaje do normy ale na jakies 2-3 minuty. Dalej szukam przyczyny bede probowal z ustawieniem dawki, bo jednak ona ma duzo do tego tylko dziwne ze po wyciagnieciu pompy i wsadzeniu ECU nie zapisal ustawien

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga