AKN ciezko pali, i zacza dymic
AKN ciezko pali, i zacza dymic
Witam wszystkich , mam problem ze swoim silnikiem w piatek ubieglego tygodnia samochod byl w 100% sprawny , wrocilem z pracy wszystko bylo elegandzko , wieczorem chcialem zatankowac paliwo , jak go odpalilem zacza dziwnie chodzic i kopcic na siwo , niechce sie wkrecac na obroty 2600 i koniec , po podlaczeniu pod kompa wykazalo ze przeplywomierz sadniety , po wymianie go na nowy dalej to samo , spalanie do 17-32.5 , temperatura wody przekracza 90stopni oleju tez jest wyzsza niz zwykle. A no i jakies 4 miesiace temu wymienilem 2 glowice i calu zestaw rozrzadu jak i walkow , czy byscie podpowiedzieli co to morze byc. Z gory dziekuje . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-28, 00:44 ]
Nikt niewie jaka moze byc przyczyna ?
[ Dodano: 2014-03-28, 00:44 ]
Nikt niewie jaka moze byc przyczyna ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Przepływomierz to sprawa może przy okazji wyszła i pozornie nie dająca dobrego efektu.
1. Sprawdz, po rozgrzaniu czy węże wody robią się twarde.
2. Czy nie przybyło czasami oleju w silniku z oznakami wody.
3. Czy ubywa płynu chłodniczego.
4. I ogólnie wizualnie obejrzeć silnik ze wszystkich stron.
I nie próbuj go wkręcać na obroty póki co !
Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Jak zdiagnozujesz wstępnie powyższe to wtedy coś będziemy radzić.
1. Sprawdz, po rozgrzaniu czy węże wody robią się twarde.
2. Czy nie przybyło czasami oleju w silniku z oznakami wody.
3. Czy ubywa płynu chłodniczego.
4. I ogólnie wizualnie obejrzeć silnik ze wszystkich stron.
I nie próbuj go wkręcać na obroty póki co !
Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Jak zdiagnozujesz wstępnie powyższe to wtedy coś będziemy radzić.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przed zatankowaniem , po zatankowaniu bylo dobrze przez jakies 10-15 metrow i znow to samo , a dodam jeszcze ze wczoraj mechanik sie przejechal jakies 100-200 bylo dobrze a pozniej znowu to samo bede wiedzial wiecej dzis wieczorem to napisze , a i jeszcze jakies klekotanie uslyszalem gdzie wczesniej tego nie bylo, no i grzeje sie podczas jazdy na postoju trzyma temperature . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-28, 19:59 ]
Witam , wrocilem od mechanika i mam nastepujace nowiny . Mechanik zrobil test na zawartosc oleju w plynie wyszedl pozytywnie tak wiec uszczelke pod glowica wykluczyl jak i nie ma zawartosci wody w oleju , zato podlaczyl jeszcze raz pod komputer , zresetowal sterownik pompy ECU ? Odpalil , samochod przestal kopcic jak i dziwnie klekotac , po czym przejechal sie i po paryset metrach znowu to samo i mam pytanie do was czy ten sterownik jest rzecza wymienna czy cala pompe trzeba wymieniac i jakie sa koszta ?
Ale wciaz sie grzeje wczesniej tego nie bylo , czyzby pompa wody czy tez to ma zwiazek z tym sterownikiem ? Bo na wolnych obrotach trzyma temperature , a jak sie jedzie to przekracza 90 stopni , czy tez to ma zwiazek z tym sterownikiem ze ma za wysoka temperature spalania i za duza dawke paliwa ? Z gory dziekuje za wsxelka odpowiedz i podpowiedz w tej sprawie . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-03-28, 19:59 ]
Witam , wrocilem od mechanika i mam nastepujace nowiny . Mechanik zrobil test na zawartosc oleju w plynie wyszedl pozytywnie tak wiec uszczelke pod glowica wykluczyl jak i nie ma zawartosci wody w oleju , zato podlaczyl jeszcze raz pod komputer , zresetowal sterownik pompy ECU ? Odpalil , samochod przestal kopcic jak i dziwnie klekotac , po czym przejechal sie i po paryset metrach znowu to samo i mam pytanie do was czy ten sterownik jest rzecza wymienna czy cala pompe trzeba wymieniac i jakie sa koszta ?
Ale wciaz sie grzeje wczesniej tego nie bylo , czyzby pompa wody czy tez to ma zwiazek z tym sterownikiem ? Bo na wolnych obrotach trzyma temperature , a jak sie jedzie to przekracza 90 stopni , czy tez to ma zwiazek z tym sterownikiem ze ma za wysoka temperature spalania i za duza dawke paliwa ? Z gory dziekuje za wsxelka odpowiedz i podpowiedz w tej sprawie . Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o sterownik, to tak wymienia się go.
Proponowałbym jednak wyciągnąć pompę i zawieść do dobrego serwisu Bosch. Oni profesjonalnie zrobią ewentualna regenerację/ etc wymianę sterownika, a przede wszystkim sprawdzą VP. Ceny różne od 400 do 600pln jeżeli przyjdzie do wymiany przestawiacz kąta wtrysku to na pewno więcej bo tego bym nie wykluczał , po twoim pierwszym poście.
Jednak przed czymkolwiek rozpiłabym kostkę sterowania VP bo może ona ma tam gdzieś zaszłości które pieprzą sygnały.
Po drugie, obligatoryjnie wymieniłbym czujnik temperatury . On także potrafi napsuć nerwów. Cena około 80-90pln wymiana 2 min. To bym zrobił bez dwóch zdań .
Czujnik temperatury także odpowiada za spalanie, rozruch itp.
Mały cień podejrzenia pada na termostat, ale to na później. Na pewno nie ma nic wspólnego z obrotami czy klekotaniem.
Proponowałbym jednak wyciągnąć pompę i zawieść do dobrego serwisu Bosch. Oni profesjonalnie zrobią ewentualna regenerację/ etc wymianę sterownika, a przede wszystkim sprawdzą VP. Ceny różne od 400 do 600pln jeżeli przyjdzie do wymiany przestawiacz kąta wtrysku to na pewno więcej bo tego bym nie wykluczał , po twoim pierwszym poście.
Jednak przed czymkolwiek rozpiłabym kostkę sterowania VP bo może ona ma tam gdzieś zaszłości które pieprzą sygnały.
Po drugie, obligatoryjnie wymieniłbym czujnik temperatury . On także potrafi napsuć nerwów. Cena około 80-90pln wymiana 2 min. To bym zrobił bez dwóch zdań .
Czujnik temperatury także odpowiada za spalanie, rozruch itp.
Mały cień podejrzenia pada na termostat, ale to na później. Na pewno nie ma nic wspólnego z obrotami czy klekotaniem.
Dzieki wielkie za odp. Citrin chodzi Tobie zeby odlaczyc kostke od sterownika VP ? A co do czujnika temperatury to na kompie nie pokazuje jego uszkodzenie , ale tez to zrobie. Co do termostatu to wykluczylbym jezeli byl wymieniany wraz z rozrzadem tak samo jak i pompa wody. Te obraty i klekotanie zniknelo jak tylko sie zresetowalo kont polozenia wtrysku ale na nowo sie pojawilo po jakims czasie tak wiec niewiem czy caly modol jest do wymiany czy czujnik temperatury .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
A te 2 ząbki stwierdzone na zablokowaniu rozrządu ? Tzn czy na blokadach? Jeżeli tak to 2 ząbki jest już dużo i trzeba sprawdzić cały rozrząd czy czasami nie popękały/ etc pospadały dźwigienki. Tak myslę. Ale to chyba zasugerował mechanik czy jakie teraz macie plany co dalej robić ?Kepe pisze:przestawil o 2 zabki czy jest to mozliwe ?
No i najważniejsze, o ile oczywiście jest możliwość że rozrząd się przestawił to teraz z jakiej przyczyny. Bo jeżeli nie narobiło bałaganu jeszcze w silniku to kolejne kręcenie może rozpieprzyc silnik. Więc trza szukać przyczyny jeżeli rozrząd faktycznie się przestawił.
Na glowicach tzn na blokadach , jest ok tylko na pompie sie przestawil , bo powinne blokady z walkuo rownorzednie pasowac do glokady z pompa , a tak nie jest blokady na walkach dobrze siedza , a bolkade na pompie ledwo co widac tylko taki kawalek jak paznokiec , a i czy na walkach rowilla jest ten znaczek ot , do prawidlowego sprawdzenia ? Wiecej bede wiedzial w piatek ,
[ Dodano: 2014-04-02, 19:37 ]
A jak robil koordynacje elektroniczna pompy i wtryskow , to i te brzmienie dziwne zniknelo i wkrecal sie na obroty , tak samo jak przestal kopcic , ale pompa komputer zaraz to wywalala bo , tak mi sie wydaje dlatego ze przesuna sie rozrzad na pompie o 1.5-2 zabki , a dlaczego sam jeszcze nie wiem i nie jestem w stanie wytlumaczyc
[ Dodano: 2014-04-09, 21:13 ]
Tak panowie , wszystko ustawione , dalej to samo kod wyskocxyl 550 i raczej do wymiany jest sterownik pompy , tylko co najlepsze ze raz jest moc raz nie ma jakby nie laczylo cos , jakby kodtka ale to tez moze byc ze takie sa uroki wyczerpujacej sie pompy czy sterownika. Czekam na odpowiedzi od was . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-06-10, 22:45 ]
Witam wszystkich po dluzszej nie obecnosci , po tak dlugim czasie zmagania sie. Chcialbym wam powiedziec ze objawy jakie wam opisalem, dymienie spadek mocy itp , to byly jednak objawy konczacej sie pompy , pompa jest juz po regeneracji zalozona w samochodzie , samochod smiga tak jak smigal tylko pojawil sie kolejny problem hah, a mianowicie chodzi o to czy po regeneracji pompy trzeba ustawiac kont wtrysku czy chodz by dawke , bo silnik ladnie pracuje gdy jest zimnny i jest na ssaniu , lecz gdy sie rozgrzeje chocby troche zaczyna dziwnie cykac nie rowno pracuje i kopci na taki intensywny czarny dym , i niewiem czym moze to byc spowodowane , ale mi sie wydaje ze trzeba ustawic kont wtrysku i dawke . I pytanie do was koledzy jaki powinien byc kont wtrysku i jaka powinna byc dawka z gory dziekuje za odpowiedz . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-06-30, 19:27 ]
nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie i zjawisko po regeneracji pompy ?
[ Dodano: 2014-04-02, 19:37 ]
A jak robil koordynacje elektroniczna pompy i wtryskow , to i te brzmienie dziwne zniknelo i wkrecal sie na obroty , tak samo jak przestal kopcic , ale pompa komputer zaraz to wywalala bo , tak mi sie wydaje dlatego ze przesuna sie rozrzad na pompie o 1.5-2 zabki , a dlaczego sam jeszcze nie wiem i nie jestem w stanie wytlumaczyc
[ Dodano: 2014-04-09, 21:13 ]
Tak panowie , wszystko ustawione , dalej to samo kod wyskocxyl 550 i raczej do wymiany jest sterownik pompy , tylko co najlepsze ze raz jest moc raz nie ma jakby nie laczylo cos , jakby kodtka ale to tez moze byc ze takie sa uroki wyczerpujacej sie pompy czy sterownika. Czekam na odpowiedzi od was . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-06-10, 22:45 ]
Witam wszystkich po dluzszej nie obecnosci , po tak dlugim czasie zmagania sie. Chcialbym wam powiedziec ze objawy jakie wam opisalem, dymienie spadek mocy itp , to byly jednak objawy konczacej sie pompy , pompa jest juz po regeneracji zalozona w samochodzie , samochod smiga tak jak smigal tylko pojawil sie kolejny problem hah, a mianowicie chodzi o to czy po regeneracji pompy trzeba ustawiac kont wtrysku czy chodz by dawke , bo silnik ladnie pracuje gdy jest zimnny i jest na ssaniu , lecz gdy sie rozgrzeje chocby troche zaczyna dziwnie cykac nie rowno pracuje i kopci na taki intensywny czarny dym , i niewiem czym moze to byc spowodowane , ale mi sie wydaje ze trzeba ustawic kont wtrysku i dawke . I pytanie do was koledzy jaki powinien byc kont wtrysku i jaka powinna byc dawka z gory dziekuje za odpowiedz . Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-06-30, 19:27 ]
nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie i zjawisko po regeneracji pompy ?
dwaka paliwowa i kat wtrysku niby sa wporzodku , ale dziwi mnie fakt ze jak jest zimny silnik to tak jak by na ssaniu chodzi rowno i cicho , a jak sie rozgrzeje to telepie silnikiem i cala buda, a najlepsze w tym jest fakt ze jak mam wylaczona klime to wlasnie nim trzesie , a jak ja zalacze czy na obiegowce czy bez econ to pracuje ladnie rownomiernie , czyzby czujnik temperatury? i dla czego zacza kopcic jak smok jezeli po podlaczeniu pod komputer nie wykazuje zadnych bledow. czekam na jakie kolwik sugestie .
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-07-08, 20:56 ]
Napewno 15.6 ? MI na snap onie pokazalo kat wtrysku 54 jaki powinien byc,a jest 73. a dawka paliwowa mi skacze, na jednej glowicy a na drugiej pokaxuje caly czas 0 jakby wgl nie podowala dziwne jak dla mnie, oczywiscie wszystko bylo robione na dogrzanym silniku
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-07-08, 20:56 ]
Napewno 15.6 ? MI na snap onie pokazalo kat wtrysku 54 jaki powinien byc,a jest 73. a dawka paliwowa mi skacze, na jednej glowicy a na drugiej pokaxuje caly czas 0 jakby wgl nie podowala dziwne jak dla mnie, oczywiscie wszystko bylo robione na dogrzanym silniku
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga