Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wymiana kilku wahaczy

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

wymiana kilku wahaczy

Post autor: zarzyk » 18 mar 2014, 20:05

Cześć, przeleciałem kilkanascie stron i nie znalazłem nic na temat wymiany wahaczy drążków końcówek itp.

Mianowicie wymieniam łączniki prawy gorny z przodu wahacz i lewy dolny z tyłu do tego koncówki drążków gałki. wypsikałem wszytko WD40 rostoffem itp powinno jakos isc. naogladalem sie na YT filmików nawet nie jest to skomplikowane. skladać zawieszenie tzn dokręcać wszystko na tak jak by obciazeniu? tzn jak mam auto w gorze to podniesc za tarcze do gory i wtedy dokrecac? moze jakies porady sztuczki by latwiej szybciej szlo?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 19 mar 2014, 18:01

Kolego dobre klucze,wybijak/ściągacz do sworzni i dasz radę.
Tak jak piszesz albo podlewaruj sobie całość albo dokręcaj na postawionym już samochodzie.
Największy problem możesz mieć z górnymi wahaczami bo zwykle spinająca je śruba się zapieka-u mnie pomógł dopiero palnik i grzanie

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 19 mar 2014, 18:08

trochę szkoda roboty, żeby pojedynczo wymieniać. sam zrobiłem ten błąd na początku eksploatacji i co chwilę wymieniałem kolejne bo się sypały i w końcu i tak wymieniłem wszystkie i dopiero stuki ustały

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 19 mar 2014, 19:12

narazie z braku kasy wymienie to co puka wazne zeby chociaz rok lub okolo roku wytrzymalo i bede happy potem jak odloze troszke to na 100% kupie caly kpl. pewnie sprezyny oddam do regeneracji bo ciagle mysle jak tu podniesc auto:) gurne to mysle ze wezme wiertarke z mlotem i samym mlotem wybije zwrotnica stalowa to nie skleja sie az tak bardzo z aluminium.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 20 mar 2014, 04:04

Jesli zmieniasz górne, to proponuje komplet, tak jak pisał grzałka ;) szkoda roboty ;)
Dolne zmieniałem sztukami ;)
Jak wyciągniesz górna śrube to potem włóż ja na smar ;)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 26 mar 2014, 19:19

no to gorne dokupiłem firma pewnie kiepska ale z braku kasy musi wytrzymac okolo roku. Mam tylko pytanie na jaka wysokosc lub do jakiego poziomu mam podlewarowac zawieszenie by je poskrecać? dolne banany maja byc w poziomie czy jakis inny wyznacznik zmierzyc teraz wysokosc powiedzmy od blotnika do srodka piasty czy cos?

P.S

Wszystko dokrecać momentami z książki czy jak nie idzie to znaczy ze juz?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

user

Post autor: user » 26 mar 2014, 23:12

najlepiej coby auto bylo juz w pełni docisniete przez mase własna i dopiero dokrecaj, poniewaz dopiero wtedy masz odopowiednie ulozenie wahaczy w pozycji "do pracy" :]

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 26 mar 2014, 23:50

oki doki myslalem ze to bardziej skomplikowane ustawienie czyli poskrecac tak by mialo troche luzu obciazyc je lub podniesc do gory i dopiero poskrecac a co z momentami na śruby? takim jak w ksiazce?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 27 mar 2014, 05:59

Zmierz przed wymianą odległość piasty od górnej krawędzi błotnika, później wymieniając górne wahacze dokręć je podnosząc piastę drugim lewarkiem, na wysokość zmierzoną przed podniesieniem auta i ściągnięciem koła.
Ja tak robiłem bo później nie ma jak dokręcić górnych wahaczy ;)
Dolne dokręć po opuszczeniu auta ;)
Ja dokręcałem ,,z czuciem" ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga