Złe wskazanie wskaźnika paliwa
Złe wskazanie wskaźnika paliwa
Od pewnego czasu wskaźnik paliwa pokazuje błędne wskazania.
Przez większość czasu jest full. Jak w zbiorniku zostaje mniej niż połowa, to wtedy pokazuje 3/4. A czasem, sporadycznie, pokazuje 0 i świeci się rezerwa. Ale wtedy po chwili znów zaczyna pokazywać pełny zbiornik.
Występuje też błąd: 00771 - Fuel gauge sender-G: Open/short circuit to positive.
I teraz moje pytanie: czy to mogło się popsuć, gdyż "przetankowałem"? Jakiś czas temu jak tankowałem, to pomimo że pistolet 'odbił' (pełny zbiornik) to jeszcze 2 razy dolewałem paliwo i 2 razy pisolet odbijał. Do zbiornika weszło wtedy 82,39 litrów paliwa. Problem zaczął występować właśnie od tego momentu, gdy zamiast odpuścić tankowanie po pierwszym odbiciu, probowałem jeszcze 2 razy..
Przez większość czasu jest full. Jak w zbiorniku zostaje mniej niż połowa, to wtedy pokazuje 3/4. A czasem, sporadycznie, pokazuje 0 i świeci się rezerwa. Ale wtedy po chwili znów zaczyna pokazywać pełny zbiornik.
Występuje też błąd: 00771 - Fuel gauge sender-G: Open/short circuit to positive.
I teraz moje pytanie: czy to mogło się popsuć, gdyż "przetankowałem"? Jakiś czas temu jak tankowałem, to pomimo że pistolet 'odbił' (pełny zbiornik) to jeszcze 2 razy dolewałem paliwo i 2 razy pisolet odbijał. Do zbiornika weszło wtedy 82,39 litrów paliwa. Problem zaczął występować właśnie od tego momentu, gdy zamiast odpuścić tankowanie po pierwszym odbiciu, probowałem jeszcze 2 razy..
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ten błąd pewnie odpowiada za pokazywanie chwilowego stanu 0 i świecenie rezerwy.cajar pisze:Występuje też błąd: 00771 - Fuel gauge sender-G: Open/short circuit to positive.
Ogólnie 'dolewanie' nie powinno uszkodzić żadnego z czujników poziomy paliwa - ja sam jadąc w trasę wlewam ile wlezie :D i jak do tej pory wszystko jest OK. W quattro masz trzy czujniki poziomu paliwa znajdujące się w zbiorniku. Są one podłączone szeregowo, więc możliwe że jeden z nich się 'zawiesił' - wtedy może powodować on otrzymywanie nieprawidłowych odczytów przez licznik.
Jeżeli masz pewne zdolności elektryczne, możesz spróbować zmierzyć jaki opór dają czujniki .. aby to zrobić musisz się dostać do pompy paliwa (zdemontować siedzenie tylne - siedzisko), a następnie odpiąć wtyczkę od pompy paliwa. Do jej styków 2 i 3 wpinasz miernik rezystancji i odczytujesz co Ci pokazuje. około 70ohm to pusty zbiornik około 270ohm to pełny zbiornik
Jeżeli rezystancja będzie zawyżona, a na to wygląda w twoim przypadku musiałbyś się dobrać do poszczególnych czujników (pływaków) i sprawdzić który z nich jest uszkodzony (zawieszony).
Jeżeli zdecydujesz się na ten krok mogę Ci wysłać dane z ELSY dotyczące poszczególnych czujników.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
Czy jak mam teraz zero paliwa i na fsie wskazuje zero km do zrobienia(wiadome ze cos tam na zerze mozna jeszcze pojezdzic) a chodzi mi o to czy jak teraz zatankuje 4 litry to czy na fsie powinno sie zmienic z 0 na np 40 km czy poprostu ten czujik paliwa reaguje dopiero od wiekszej ilosci paliwa... i czy jak bym go wymienil na nowy to reagowal by z 0 na 10.20.25 do zrobienia
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jak dokładnie wygląda algorytm obliczania kilometrów do przejechania znają chyba tylko konstruktorzy Audi ... wiadomo tylko, że obliczany jest on na podstawie zużycia paliwa podczas X poprzednio przejechanych kilometrów (gdzie X to jakaś liczba). Możliwe, że algorytm potrzebuje więcej ilości paliwa aby dokonać korekty. Ja zazwyczaj tankuje do pełna, i zawsze po tej operacji 'km' się aktualizują.
Przejazd 170km od momentu zaświecenia się lampki rezerwy, może świadczyć tylko o błędzie w obwodzie czujnika, no chyba że Twój samochód pali 2l na 100km ...
Jeżeli 'oszukuje' wam wskaźnik paliwa, to na początku można sprawdzić rezystancję jaką zwraca czujnik poziomu paliwa. W oście dla najniższego poziomu powinno być 70ohm a dla najwyższego 270ohm. Jeżeli wyciągniecie czujnik paliwa ze zbiornika powinien on być w stanie osiągnąć niższą pozycję i dla niej odczyt powinien wynosić około 50ohm. Jeżeli odczyty nie będą prawidłowe, można spróbować 'przygiąć' nieco pływak aby dopasować do odczytów.
Przejazd 170km od momentu zaświecenia się lampki rezerwy, może świadczyć tylko o błędzie w obwodzie czujnika, no chyba że Twój samochód pali 2l na 100km ...
Jeżeli 'oszukuje' wam wskaźnik paliwa, to na początku można sprawdzić rezystancję jaką zwraca czujnik poziomu paliwa. W oście dla najniższego poziomu powinno być 70ohm a dla najwyższego 270ohm. Jeżeli wyciągniecie czujnik paliwa ze zbiornika powinien on być w stanie osiągnąć niższą pozycję i dla niej odczyt powinien wynosić około 50ohm. Jeżeli odczyty nie będą prawidłowe, można spróbować 'przygiąć' nieco pływak aby dopasować do odczytów.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Fakt, generalnie powinno być ilość litrów zużytych na przejechane km.cajar pisze:Ale co ma czas jazdy do spalania?
Ilość zużytego paliwa licznik zapewne otrzymuje z ECU silnika, z dawek wtrysków. Kilometry z przebiegu całkowitego ...
Z tym czasem to sam się zamotałem. Przepraszam jeżeli wprowadziłem kogoś w błąd
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga