Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Multitronic z 2.0 TDI

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
siemka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 cze 2013, 13:58
Lokalizacja: lublin

Multitronic z 2.0 TDI

Post autor: siemka » 14 mar 2014, 12:20

Witam bardzo serdecznie wszystkich.
Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Audi A62.0 TDI Multitronic.
Jeżdżę bardzo dużo na tzw. Trasach, rzadko używam trybu sport.
Komfort jazdy jak dla mnie bajka
<lol>
Niestety ostatnio naczytałem się chyba głupot ........bardzo krytycznych opinii na temat tej skrzyni.......no i powiem szczerze obleciał mnie strach czy to był dobry zakup.
Pytanie brzmi .......czy rzeczywiście jest to tak awaryjna skrzynia biegów i ile zakładając nie nerwowy styl jazdy i oczywiście regularny serwis.......ile ta skrzynka wytrzyma......samochód planuję trzymać maksymalnie do 150 tysięcy km.
Na co szczególnie mam zwracać uwagę w trakcie eksploatacjii ?????
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 17 mar 2014, 06:03

Witaj :)
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5

Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi

renmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 29 mar 2012, 09:18
Lokalizacja: 3misto

Post autor: renmar » 06 cze 2014, 16:48

Jak nie chip-ujesz silnika i nie szalejesz, a przeglady robisz wg wskazan komputera nie powinienes miec problemow pewnie i do 250-300 tys. - skrzynie sa na pewno duzo lepsze niz w C5 no i montuja je rowniez w wersji 3.0 204KM, ale jak pisal Krzysztof1972 czas pokaze. Ja tez jestem bardzo zadowolony z takiej konfiguracji!

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 cze 2014, 17:24

Krzysztof1972 pisze:Witaj :)
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5

Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi
Jedyna chyba poprawiona w SPAM do pierwowzoru rzecza to jest sterownik bo nie zanotowalem jeszcze zadnego uszkodzonego. Sa dwie typowe usterki tej skrzyni, rozpada sie jedna zebatka i zniszczeniu ulega obudowa skrzyni.
ASO naprawia ta usterke bardzo szybko - wymieniajac skrzynie na nowa.
Poza tymi glownymi mankamentami skrzynia calkiem okej ;)

Undziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 sie 2012, 22:41
Lokalizacja: Monachium

Post autor: Undziak » 10 gru 2014, 21:15

W tych skrzyniach pojawia się inny problem: przy troszkę żwawszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu w lewo lub w prawo występuję wycie skrzyni. Jak już wyprostuje się kierownicę to jest OK. Przyspieszanie na wprost bez problemu. Serwis się wypina, Audi Ingolstadt się wypina. Wymiana skrzyni nie pomoże, bo problem się pojawi ponownie. Ale sama skrzynia w użytkowaniu jest świetna.

Awatar użytkownika
giganteusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: giganteusz » 16 gru 2014, 18:48

Audi wycofuje się całkowicie z tej skrzyni bo nie wyszła im do dziś. Po lifcie c7 nie mają mieć chyba już multi.
Obrazek

renmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 29 mar 2012, 09:18
Lokalizacja: 3misto

Post autor: renmar » 07 sty 2015, 13:11

Bardziej obstawialbym, ze s-tronic-i (DSG) sa juz objezdzone wystarczajaco i trzymanie juz nie rozwijanej galezi jaka jest Multitronic jest ekonomicznie nieoplacalne! Bardzo chetnie dowiedzialbym sie jakie sa statystyki awarii Multi, s-tronic i tip-tronic (ale usrednione przez liczbe aut i przejechanych na nich kilometrow - no i czy silnik byl chipowany, bo to mogloby sie okazac b. waznym czynnikiem ) - do daloby dopiero obraz jak jest w rzeczywistosci :>
Ja nie moge poki co powiedziec zlego slowa na swoja multi <lol>

13Radi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2015, 18:58
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: 13Radi » 27 kwie 2015, 19:13

Undziak pisze:W tych skrzyniach pojawia się inny problem: przy troszkę żwawszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu w lewo lub w prawo występuję wycie skrzyni. Jak już wyprostuje się kierownicę to jest OK. Przyspieszanie na wprost bez problemu. Serwis się wypina, Audi Ingolstadt się wypina. Wymiana skrzyni nie pomoże, bo problem się pojawi ponownie. Ale sama skrzynia w użytkowaniu jest świetna.
Witam,

Mam pytanie odnośnie tego wycia skrzyni. Czy to jest normalne??Tak ma być ??
Dopiero co kupilem a6 z ta skrzynia i zauwazylem ze właśnie cos wyje tylko ze u mnie przy skrecaniu ale jak bardzo wolno jade np jak wjezdzam do garażu. Nie wiedziałem co to jest myślałem ze może cos z klockami.
Z gory dzięki za odpowiedz.

Pzdr

bartek1351
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 17 lip 2012, 06:56
Lokalizacja: Radom

Post autor: bartek1351 » 03 sty 2016, 09:38

U mnie olej w multitronicu wymieniany byl wg historii serwisowej co 60tys km, obecnie mam przebieg 160kkm i jestem po wymianie rozrzadu wiec przy okazji zmienilem w aso olej i filtr w skrzyni. Skrzynia pracuje tak jak powinna, kolega kupił taka sama a6 z rynku polskiego z przebiegiem 150kkm i nie mial nawet raz wymienianego oleju w skrzyni, skrzynia chodzi zupelnie inaczej, tak jakby trzymala wyzsze obroty przy zmianie biegow i chodzi napewno glosniej i bardziej jest odczuwalna zmiana biegow. Zatem jak ktos bedzie dbal od poczatku to mysle ze skrzynia posluzy dlugo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga