Witam bardzo serdecznie wszystkich.
Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Audi A62.0 TDI Multitronic.
Jeżdżę bardzo dużo na tzw. Trasach, rzadko używam trybu sport.
Komfort jazdy jak dla mnie bajka
Niestety ostatnio naczytałem się chyba głupot ........bardzo krytycznych opinii na temat tej skrzyni.......no i powiem szczerze obleciał mnie strach czy to był dobry zakup.
Pytanie brzmi .......czy rzeczywiście jest to tak awaryjna skrzynia biegów i ile zakładając nie nerwowy styl jazdy i oczywiście regularny serwis.......ile ta skrzynka wytrzyma......samochód planuję trzymać maksymalnie do 150 tysięcy km.
Na co szczególnie mam zwracać uwagę w trakcie eksploatacjii ???
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Multitronic z 2.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Witaj
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5
Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5
Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi
Jak nie chip-ujesz silnika i nie szalejesz, a przeglady robisz wg wskazan komputera nie powinienes miec problemow pewnie i do 250-300 tys. - skrzynie sa na pewno duzo lepsze niz w C5 no i montuja je rowniez w wersji 3.0 204KM, ale jak pisal Krzysztof1972 czas pokaze. Ja tez jestem bardzo zadowolony z takiej konfiguracji!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Jedyna chyba poprawiona w SPAM do pierwowzoru rzecza to jest sterownik bo nie zanotowalem jeszcze zadnego uszkodzonego. Sa dwie typowe usterki tej skrzyni, rozpada sie jedna zebatka i zniszczeniu ulega obudowa skrzyni.Krzysztof1972 pisze:Witaj
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5
Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi
ASO naprawia ta usterke bardzo szybko - wymieniajac skrzynie na nowa.
Poza tymi glownymi mankamentami skrzynia calkiem okej
W tych skrzyniach pojawia się inny problem: przy troszkę żwawszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu w lewo lub w prawo występuję wycie skrzyni. Jak już wyprostuje się kierownicę to jest OK. Przyspieszanie na wprost bez problemu. Serwis się wypina, Audi Ingolstadt się wypina. Wymiana skrzyni nie pomoże, bo problem się pojawi ponownie. Ale sama skrzynia w użytkowaniu jest świetna.
- giganteusz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
- Lokalizacja: Suwałki
Bardziej obstawialbym, ze s-tronic-i (DSG) sa juz objezdzone wystarczajaco i trzymanie juz nie rozwijanej galezi jaka jest Multitronic jest ekonomicznie nieoplacalne! Bardzo chetnie dowiedzialbym sie jakie sa statystyki awarii Multi, s-tronic i tip-tronic (ale usrednione przez liczbe aut i przejechanych na nich kilometrow - no i czy silnik byl chipowany, bo to mogloby sie okazac b. waznym czynnikiem ) - do daloby dopiero obraz jak jest w rzeczywistosci
Ja nie moge poki co powiedziec zlego slowa na swoja multi
Ja nie moge poki co powiedziec zlego slowa na swoja multi
Witam,Undziak pisze:W tych skrzyniach pojawia się inny problem: przy troszkę żwawszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu w lewo lub w prawo występuję wycie skrzyni. Jak już wyprostuje się kierownicę to jest OK. Przyspieszanie na wprost bez problemu. Serwis się wypina, Audi Ingolstadt się wypina. Wymiana skrzyni nie pomoże, bo problem się pojawi ponownie. Ale sama skrzynia w użytkowaniu jest świetna.
Mam pytanie odnośnie tego wycia skrzyni. Czy to jest normalne??Tak ma być
Dopiero co kupilem a6 z ta skrzynia i zauwazylem ze właśnie cos wyje tylko ze u mnie przy skrecaniu ale jak bardzo wolno jade np jak wjezdzam do garażu. Nie wiedziałem co to jest myślałem ze może cos z klockami.
Z gory dzięki za odpowiedz.
Pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lip 2012, 06:56
- Lokalizacja: Radom
U mnie olej w multitronicu wymieniany byl wg historii serwisowej co 60tys km, obecnie mam przebieg 160kkm i jestem po wymianie rozrzadu wiec przy okazji zmienilem w aso olej i filtr w skrzyni. Skrzynia pracuje tak jak powinna, kolega kupił taka sama a6 z rynku polskiego z przebiegiem 150kkm i nie mial nawet raz wymienianego oleju w skrzyni, skrzynia chodzi zupelnie inaczej, tak jakby trzymala wyzsze obroty przy zmianie biegow i chodzi napewno glosniej i bardziej jest odczuwalna zmiana biegow. Zatem jak ktos bedzie dbal od poczatku to mysle ze skrzynia posluzy dlugo.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga