[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
Montaż kierownicy multifunkcyjnej A6 C5 - wersja przed liftowa - może się komuś przyda.
Potrzebne materiały:
1. Kierownica z modułem;
2. AIRBAG z przyciskami sterowania;
3. Taśma kierownicy (z dwoma rzędami pinów);
4. Przekaźnik sterowania (w tym przypadku 4B0 907 487E);
5. kostki do przekaźnika i do taśmy;
Przed podjęciem tematu warto upewnić się że nasze radio posiada funkcję sterowania tj. złącze REM-C w kostce radia: mini iso PIN 11
[brak zdjęć - nie działają]
Kolejny etap to sprawdzenie taśmy AIRBAG.
U mnie stara taśma („okrągła”) posiadała 5 pinów z czego 4 były wykorzystane: 2 szt AIRBAG i 2 szt klakson (jest możliwość podłączenia sterowania w takiej konfiguracji ale kosztem klaksonu).
[brak zdjęć - nie działają]
Do podłączenia sterowania w taśmie potrzebne są dodatkowo 3 piny: masa, +12 po zapłonie i sterowanie. Taśmę można zamienić na „kwadratową” z dwoma rzędami pinów.
[brak zdjęć - nie działają]
Teraz zakup kierownicy - nie wystarczy zakupić samej poduszki z przyciskami, w kierownicy znajduje się moduł który oddzielnym przewodem połączony jest z przyciskami w poduszce - więc kupujemy komplet z wszystkimi przewodami wewnątrz.
[brak zdjęć - nie działają]
Teraz podłączenie - poniżej schemat elektryczny podłączenia
[brak zdjęć - nie działają]
Cały montaż zaczynamy od zdjęcia osłon - pod nogami kierowcy oraz osłon kolumny kierownicy.
Jeżeli taśma kierownicy jest już odpowiednia wymieniamy kierownicę i z tyłu taśmy dokładamy brakujące przewody: sterujący do żółtej wtyczki na pin nr1, do drugiego łącza czarno/żółty i brązowy.
[brak zdjęć - nie działają]
Montaż przekaźnika: najlepiej wcześniej przygotować kostki do przekaźnika 4B0 907 487E, razem z przewodami lub przygotować same wsuwki z przewodami.
[brak zdjęć - nie działają]
Teraz pozostaje podłączenie elektryczne wszystkiego.
[brak zdjęć - nie działają]
Moduł w przedlifcie nie wymaga kodowania.
Efekt końcowy
[brak zdjęć - nie działają]
Potrzebne materiały:
1. Kierownica z modułem;
2. AIRBAG z przyciskami sterowania;
3. Taśma kierownicy (z dwoma rzędami pinów);
4. Przekaźnik sterowania (w tym przypadku 4B0 907 487E);
5. kostki do przekaźnika i do taśmy;
Przed podjęciem tematu warto upewnić się że nasze radio posiada funkcję sterowania tj. złącze REM-C w kostce radia: mini iso PIN 11
[brak zdjęć - nie działają]
Kolejny etap to sprawdzenie taśmy AIRBAG.
U mnie stara taśma („okrągła”) posiadała 5 pinów z czego 4 były wykorzystane: 2 szt AIRBAG i 2 szt klakson (jest możliwość podłączenia sterowania w takiej konfiguracji ale kosztem klaksonu).
[brak zdjęć - nie działają]
Do podłączenia sterowania w taśmie potrzebne są dodatkowo 3 piny: masa, +12 po zapłonie i sterowanie. Taśmę można zamienić na „kwadratową” z dwoma rzędami pinów.
[brak zdjęć - nie działają]
Teraz zakup kierownicy - nie wystarczy zakupić samej poduszki z przyciskami, w kierownicy znajduje się moduł który oddzielnym przewodem połączony jest z przyciskami w poduszce - więc kupujemy komplet z wszystkimi przewodami wewnątrz.
[brak zdjęć - nie działają]
Teraz podłączenie - poniżej schemat elektryczny podłączenia
[brak zdjęć - nie działają]
Cały montaż zaczynamy od zdjęcia osłon - pod nogami kierowcy oraz osłon kolumny kierownicy.
Jeżeli taśma kierownicy jest już odpowiednia wymieniamy kierownicę i z tyłu taśmy dokładamy brakujące przewody: sterujący do żółtej wtyczki na pin nr1, do drugiego łącza czarno/żółty i brązowy.
[brak zdjęć - nie działają]
Montaż przekaźnika: najlepiej wcześniej przygotować kostki do przekaźnika 4B0 907 487E, razem z przewodami lub przygotować same wsuwki z przewodami.
[brak zdjęć - nie działają]
Teraz pozostaje podłączenie elektryczne wszystkiego.
[brak zdjęć - nie działają]
Moduł w przedlifcie nie wymaga kodowania.
Efekt końcowy
[brak zdjęć - nie działają]
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Numeru modułu w tej chwili nie podam ale podłączenie wygląda tak (to jest widok rozebranej płytki - zdjęcie zapożyczone)
Czyli:
- pin 1 modułu w kierownicy na pin 2 górnej listwy (czarnej) +12V;
- pin 2 modułu w kierownicy na pin 3 górnej listwy (czarnej) GND ;
- pin bez numeru (z kołka na płytce) na pin 1 dolnej listwy (żółtej) do pinu 18 przekaźnika.
Czyli:
- pin 1 modułu w kierownicy na pin 2 górnej listwy (czarnej) +12V;
- pin 2 modułu w kierownicy na pin 3 górnej listwy (czarnej) GND ;
- pin bez numeru (z kołka na płytce) na pin 1 dolnej listwy (żółtej) do pinu 18 przekaźnika.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Re: [A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
Witam
Moduł znajduje się za osłoną pod kierownicą w uchwycie przekaźników w miejscu zaznaczonym czerwonym kwadratem.
Moduł znajduje się za osłoną pod kierownicą w uchwycie przekaźników w miejscu zaznaczonym czerwonym kwadratem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 cze 2014, 19:13
- Imię: Manolo
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oborniki Śl/ Wrocław/ Warszawa
Dopinam się do tematu. instaluje to samo u siebie, moja multi kierownica ma inny układ przycisków. po prawej na dole mam przycisk z "telefonem" a po lewej na dole przycisk zmieniający źródło sygnału radia "RT" radio/zmieniarka cd/tv.
Czy w tej konfiguracji potrzebuje taki sam sterownik 4B0907487E ?
Czy potrzeba innego...
Drugie pytanie, w powyższej instrukcji do radia idzie jeden kabelek ze sterownika.
Czy ten jeden przewód wystarczy jeśli u mnie jest też telefon pokładowy?
Mam już zamontowany airbag multi poliftowy w kierownicy wszystkie potrzebne przewody z modułem, podłączenie do taśmy ślimaka. i tu się zatrzymałem, nie wiem jaki sterownik???
Czy w tej konfiguracji potrzebuje taki sam sterownik 4B0907487E ?
Czy potrzeba innego...
Drugie pytanie, w powyższej instrukcji do radia idzie jeden kabelek ze sterownika.
Czy ten jeden przewód wystarczy jeśli u mnie jest też telefon pokładowy?
Mam już zamontowany airbag multi poliftowy w kierownicy wszystkie potrzebne przewody z modułem, podłączenie do taśmy ślimaka. i tu się zatrzymałem, nie wiem jaki sterownik???
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7156
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Układ przycisków nieważny bo one będą miały fukcje jak dla radia jeśli nie będzie w trybie telefonu.
Potrzebujesz sterownik po CAN czyli z końcówka C , F lub H - bo radio u Ciebie w polifcie nie ma połączenia REM-C , komunikuje się ze sterownikami po CAN.
Wtedy w tym przekaźniku:
pin 1 - to CAN-L
pin 3 - to CAN-H
Reszta bez zmian
Możesz się w CAN wpiąć przy liczniku ( szara wtyczka pin 5 CAN-H i pin 6 CAN-L ) lub do tunera TMC jeśli masz RNS-D
Potrzebujesz sterownik po CAN czyli z końcówka C , F lub H - bo radio u Ciebie w polifcie nie ma połączenia REM-C , komunikuje się ze sterownikami po CAN.
Wtedy w tym przekaźniku:
pin 1 - to CAN-L
pin 3 - to CAN-H
Reszta bez zmian
Możesz się w CAN wpiąć przy liczniku ( szara wtyczka pin 5 CAN-H i pin 6 CAN-L ) lub do tunera TMC jeśli masz RNS-D
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7156
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
a na rozpiscie naklejce rns-d jest pin rem-c? Bo mi się wydaje że w twoim roczniku już go nie ma.
Jeśli w radiu nie ma rem-c to potrzebujesz przekaźnik/sterownik po can ( wpisz w google albo na forum ) - na nim będzie napisane can-bus , can+ tiptronik.
Po trzecie jest duża szansa że moduł w kierwnicy poliftowej może nie współpracować ze sterownikiek z końcówką E ( komunikacja po remc ) i z końcówką C ( komunikacja po can ) bo one współpracują z kierownicami multi przed liftem
Jeśli w radiu nie ma rem-c to potrzebujesz przekaźnik/sterownik po can ( wpisz w google albo na forum ) - na nim będzie napisane can-bus , can+ tiptronik.
Po trzecie jest duża szansa że moduł w kierwnicy poliftowej może nie współpracować ze sterownikiek z końcówką E ( komunikacja po remc ) i z końcówką C ( komunikacja po can ) bo one współpracują z kierownicami multi przed liftem
Bart_d, Witam, mam audi a6c5 19tdi 130km 2002rok . skrzynia manualna 6 biegowa . Zamontowałem kierownicę multifunkcyjną z przyciskami tiptronik , kupiłem sterownik CAN+TIPTRONIK 4B0907487H razem z kostkami i kawałkami kabli . Przyciski tiptronik nie są mi potrzebne bo mam manual . Jak to podłączyć ? proszę o pomoc .
jerzy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga