Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Czujnik halla, wałka rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

[ALF 2.4 165 KM] Czujnik halla, wałka rozrządu

Post autor: pawel_puma2 » 12 lut 2014, 11:28

Witam,

otwieram temat gdyz nie widziałem żeby ktoś z osób mających wiedzę opisał jak sprawdza się poprawne funkcjonowanie owego czujnika. Tak jak na zdjęciu mamy 3 piny w czujniku. I teraz pytanie jakie wartości powinny być przy sprawnym czujniku? Przy złączeniu omomierzem kolejnych pinów. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Prawdopodbnie wielu z nas skorzysta z tej rady.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 11:58 przez pawel_puma2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lut 2014, 11:46

Hallotron albo działa poprawnie, albo wcale - jeśli masz odczyt z wałka, to hallotron zostaw w spokoju.

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 12 lut 2014, 11:54

No dobrze ale wyskakuje mi błąd 16730 (P0346), czyli czujnik wałka rozrządu , tak? I zacząłem własnie od niego, wymontowałem na chwile obecną jeden z nich i staram się go sprawdzić. Jeżeli nie od niego to od czego zacząć sprawdzanie? dodatkowy błąd to:

17513 (P1105) Heating Circ. (Bank1-Sensor2) Short to B+
może mają coś wspólnego ze sobą te błędy

przy mierzeniu 2 z 3 pinem wskazuje 640 , nie wiem czy to dobrze czy żle.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 12 lut 2014, 13:41

16727 P0343 4157 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 - wysoki sygnał

I tak jak kolega napisał czujnik albo działa, albo nie. A możesz sprawdzić ewentualnie wtyczkę i tak:

Pin 3 do masy - ma być 0 Ω

Pin 1 do masy - ma być min 9 V.

Możesz jeszcze się wpiąć równolegle w obwód diodą LED i sprawdzić czy podczas pracy silnika dioda miga i porównać ją z drugim czujnikiem (intensywność migania).

Dodatkowo sprawdź sobie w VAGu/VCDSie odczyty grupy 093 w bloku silnika.

Co do kolejnego błędu to: 17513 P1105 4469 Sonda Lambda 2, bank 1 - zwarcie grzałki do plusa, chyba opis błędu mówi sam za siebie ;)

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 12 lut 2014, 14:04

dziękuje za podpowiedź jeszcze dziś sprawdze wtyczki i napisze jak sprawa wygląda, wtyczke sprawdzać na odpalonym silniku?? . ostatnio mechanik wymienił mi sondę na oryginalną nową Boscha więc powinno być ok, chyba że coś z kablami nie tak.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 12 lut 2014, 14:19

Do pomiaru rezystancji zapłon wyłączony, do pomiaru napięcia już musisz przekręcić kluczyk (ale nie odpalaj).

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 06 cze 2014, 16:30

Jednak dzis nie dałem rady sprawdzic wtyczki bo taki deszcz u nas ze hoho. A jeżeli chodzi o logi z odczytu to dupa bo nie mam pełnej wersji Vag-a może wykombinuje cos jutro.

[ Dodano: 2014-06-06, 16:30 ]
Witam, po przerwie, w końcu znajomy wykonał mi pomiar i mam następujący wykaz z bloku 93:

-8 , 0

przy remoncie silnika miałem zdejmowane również głowice i może coś źle złożyli. Co wynika z danych co podałem? poźniej będe mógł wrzucić jeszcze screena z odczytu bo są tam dodatkowe dane.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 06 cze 2014, 17:12

pawel_puma2 pisze:-8 , 0
pawel_puma2 pisze:Co wynika z danych co podałem?
że rozrząd jest przestawiony

pawel_puma2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2011, 18:46
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: pawel_puma2 » 06 cze 2014, 17:24

pasek rozrządu czy łańcuch rozrządu? czyli ten błąd :16730 . Wynika ze źle ustawionego rozrządu paska raczej? jak moge to udowodnić mechanikowi? bo on cały czas uważa że rozrząd jest ok :( a zapłaciłem dużo kasy mu za robote więc powinnien naprawić to raczej na swój koszt.

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 19 paź 2014, 16:23

Czy przy demontażu tego czujnika trzeba na coś uważać czy po prostu odkręcić 2 śrubki i tyle?
Trudno wymienia się tutaj simmering ?

marcaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcaudi » 15 sty 2016, 19:21

mam pytanie czy rozwiazales problem z autem bo ja mam wlasnie identyczny?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga