Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 1.9TDI automatyczna skrzynia AG4 problem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

A6 1.9TDI automatyczna skrzynia AG4 problem

Post autor: krzychus3 » 02 lut 2014, 22:58

Witam! Dawno już nie pisałem. Mianowicie znajomy kupił Audi A6 C5 1.9 110 z zwykłym automatem AG4.
Na liczniku 320tys km lecz nie jestem w stanie sprawdzić czy przebieg nie jest kręcony .
Problem polega na tym iż na zimnym silniku po odpaleniu te pierwsze 3 km jazdy są ok . Następnie skrzynia szarpie przy zmianie biegów oraz przy stałej predkosci poniżej 2.200 obrotów co pare sekund czuć wyraźne szarpnięcie na kierownicy lecz nawet jest to odczuwalne na miejscu pasażera jak i na tylnej kanapie , mianowicie tak szarpie całym autem oraz na obrotomierzu jadąc stała prędkością obroty w tym momencie szapniecia podskakują o 1.500rpm. Jest to takie odczucie jak by auto próbowało zredukować bieg.NIe wiem czy jest to istotne ale dodam że Przy dzisiejszej pogodzie tak koło +2C , odpali się samochód i czy da się D lub R auto samo na wolnych obrotach nie jedzie przez okolo 5 minut po czym powoli samo rusza.Natomiast przy przejechaniu tych kilku km gdy występują szarpnięcia , auto w pozycji D i R odrazu jedzie bez gazu po puszczeniu hamulca.Polski VAG widzi sterownik skrzyni lecz nie pokazuje żadnych błędów.

Auto zostało kupione od samotnej kobiety która która oczywiście zdziwiona bo myślała ze tak ma być i że tak zawsze było, nic nie wie co i jak bo ona u jakiegoś mechanika serwisowała, fakt faktem nowy wielo-wahacz jest , rozrząd zmieniony , filtry i klocki zmienione. Czy olej w skrzyni wraz z filtrem byl wymieniany także nie wiadomo..
Bardzo bym prosił o jakieś podpowiedźi

grzechu 031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: grzechu 031 » 03 lut 2014, 17:57

sprawdź poziom oleju i filtr oleju

krzychus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 lis 2012, 01:59
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krzychus3 » 03 lut 2014, 18:09

Sprawdziłem dziś stan oleju. Według instrukcji z YT, jest ok. ÂŚruba wyglądała jak by nie była nigdy wykręcana , lecz nie było wgl osłony miski , gwinty nie zniszczone czyli najpierw stwierdziłem ze nikt oleju pewnie nigdy nie wymieniał lecz w takim razie gdzie była by oslona? Jeżeli była by przyhaczona zerwana to gwint byłby uszkodzony. Kolor oleju nie jest taki słomkowy ani żaden czerwony tylko kolor ciemnego miodu. Magnes nie przyciąga opiłków i nie czuć zapachu spalonego sprzęgła tylko taki charakterystyczny zapach przepracowanego oleju przekładniowego.. Nie mam pojęcia czy jest sens robić jakieś logi którejś z grup?

Jeżeli jest to uszkodzone sprzęgiełko hydro to bez sensu jest wydawać 400zł na filtr i olej gdyż przy regeneracji chyba itak zostanie spuszczony i zmarnowany? A znów jest jakaś tam jeszcze nadzieja że może to przez nieodpowiedni olej.. Co polecićie żeby zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga