Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] ÂŚciąganie w prawo - co jeszcze wymienić?

Zawieszenie
I.Q.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 sie 2011, 08:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[A6 C5] ÂŚciąganie w prawo - co jeszcze wymienić?

Post autor: I.Q. » 26 sty 2014, 11:33

Koledzy!

Proszę o pomoc, bo już ręce po prostu opadają. Samochód ściąga w prawo. W czasie jazdy praktycznie cały czas kierownicę muszę mięć skręconą w lewą stronę żeby trzymać tor jazdy. W samochodzie w ostatnim czasie wykonane były naprawy:
- wymiana wahaczy,
- regeneracja przekładni kierowniczej,
- wymiana prawej zwrotnicy,
- przekładki opon, kół, itp.

Po wymianie zwrotnicy wyrównały się wartości kąta wychylenia sworznia zwrotnicy, z każdej strony jest po równo, około 3,5. Opony założone nowe, po 2000 kilometrów ścięte, różnica bieżnika około 1 mm (chyba dość sporo jak na 2000 przebiegu). Geometria wychodzi OK. Auto jak kupiłem nie miało takich problemów, nie było w między czasie uderzone ani nic takiego, chyba że jakąś dziurę zaliczyłem której nie pamiętam. Co jeszcze może być przyczyną? Koła się nie grzeją (także hamulce chyba można wykluczyć), końcówki drążków, itp. przeglądnięte w dwóch serwisach. Nikt nie potrafi powiedzieć co dalej robić.

Jeśli chodzi o to jak bardzo ściąga - na autostradzie (okolo 120-140 km/h) żeby zmienić pas z lewego na prawy wystarczy po prostu puścić kierownice, więc nie jest to byle co.

Dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 26 sty 2014, 12:00

moze wina lezy po stronie zwrotnicy?Maglownice masz zwykła czy z servotronic?

I.Q.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 sie 2011, 08:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: I.Q. » 26 sty 2014, 19:25

Witam.

Przyznam szczerze - nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Niemniej jednak była przełożona przekładnia zupełnie inna i objawy w żaden sposób się nie zmieniły, więc chyba można wykluczyć.

Jakie wartości powinien mieć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym samochodzie? Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych odpowiedzi.

Właśnie przejechałem trase Poznań-Wrocław-Poznań. Zauważyłem, że kierownica przy skręcie w prawo, nawet delikatnym, nie powraca do swojego położenia pierwotnego, skręcona w lewo powraca. Nie potrafię więcej opisać - w każdym razie widać różnicę.

Pozdrawiam.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 26 sty 2014, 21:55

sprawdź łożyska w poduszkach amortyzatorów przednich.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 26 sty 2014, 22:21

dawid018 pisze:sprawdź łożyska w poduszkach amortyzatorów przednich.
Tam nie ma łozysk to nie jest zawieszenie kolumnowe!

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 31 sty 2014, 07:22

Słyszałem że przy takich objawach winowajca może być tylna oś. Nie miałem nigdy z tym do czynienia. Oglądałem program motoryzacyjny i tam było coś takiego poruszane. Więc może warto to sprawdzić.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 31 sty 2014, 09:11

I.Q. pisze:Witam.

Przyznam szczerze - nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Niemniej jednak była przełożona przekładnia zupełnie inna i objawy w żaden sposób się nie zmieniły, więc chyba można wykluczyć.

Jakie wartości powinien mieć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym samochodzie? Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych odpowiedzi.

Właśnie przejechałem trase Poznań-Wrocław-Poznań. Zauważyłem, że kierownica przy skręcie w prawo, nawet delikatnym, nie powraca do swojego położenia pierwotnego, skręcona w lewo powraca. Nie potrafię więcej opisać - w każdym razie widać różnicę.

Pozdrawiam.
Magiel, wspomaganie, no i jeszcze pytanie - czy kręcąc w lewo lub w prawo do oporu, masz taką samą liczbę obrotów koła kierownicy.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 31 sty 2014, 14:41

podstawiałeś inne koła -czasami opona możę ściągać (tzw stożkowatość karkasu) . sprawdz czy felgi są jednakowe szerokość i ofset .sprawdz ciśnienie i przełóż koła z lewej na prawą .jeśli to wina opony to sciąganie przeniesie się na drugą stronę .nie patrz na kierunki i nie przekładaj opon na felgach -oczywiście tylko do celów sprawdzenia . przypomnij sobie od kiedy to się zaczeło i co robiłeś przy aucie .dokładnie zbadaj tylnie zawieszenie kąty luzy itp .jakie marki zakładałeś zawias -możę jakiś wynalazek i nie trzyma wymiaru ale to powinno wyjść na geometri .sprawdz geometrie na innej pewnej stacji -to podcinanie opony sugeruje na niewłaściwe kąty

lukashek166
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 20 paź 2013, 12:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lukashek166 » 02 lut 2014, 13:45

trochę inne auto ,ale siostra miała identycznie . więc problem w jej aucie był taki : delikatnie skrzywiony mcperson prawego koła. kupiła używany kompletny mc person i teraz idealnie . ustawianie zbieżności , nawet ręcznie za wiele nie dało . Teraz jest już ok.
2 sprawa . rodzice mieli podobny problem. wymienili maglownice i ona delikatnie różniła się od oryginalnej . i teraz na dziurach sciąga ich w prawo

conrado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2014, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: conrado » 14 lut 2014, 15:17

Witam Wszystkich Forumowiczów.
Ja również mam problemy z odnalezieniem przyczyny ściągania w prawą stronę.
Wszystko zaczęło się od wymiany przegubu zewnętrznego, teraz pytanie czy "fachmani" mogli dobra inny przegub różniący się np: długością? wymieniałem dodatkowo amortyzatory, sprężyny, końcówki drążków, tarcze, klocki. Dodam, że po wymianie samego przegubu byłem na zbieżności i wszystko było w porządku zero błędów, a dalej ściąga. P wymianie w/w rzeczy również pojechałem na zbieżność i powtórka znowu wszystko na wydruku ok, a nadal ściąga. Więc zastanawiam się czy możliwe jest złe dopasowanie przegubu do danego modelu lub zbyt mocne dokręcenie śruby przegubu (pytam bo nie wiem, nie jestem mechanikiem)? Mam też wrażenie, że gdy jezdnia jest pochyła w lewą stronę nie ma oznak ściągania. Możliwe jest, że stary amortyzator mógł coś wytłuc? Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam

DYZIOL1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:05
Lokalizacja: kargowa

Post autor: DYZIOL1 » 15 lut 2014, 09:44

mi tez sciągal na prawo ale wystarczyło zamienic kola i jak ręka odjoł

conrado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2014, 15:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: conrado » 15 mar 2014, 14:52

Nie dodałem że ściąga mnie na 2 kompletach opon, mało tego są to opony kierunkowe i ciężko zamienić strony jedynie przód na tył i odwrotnie. Ale dla świętego spokoju sprawdzę jeszcze raz. Kierownica zaczyna już mi sama skręcać przy ruszaniu, możliwe jest to że za mocno dokręcony jest przegub i jest duże tarcie na łożysku?

[ Dodano: 2014-03-15, 14:52 ]
Witam ponownie Wszystkich,
Mam dalej problem z odnalezieniem przyczyny ściągania pojazdu w prawą stronę. Mianowicie cała historia zaczęła się od wymiany przegubu (prawego) samochód zaczęło dosyć mocno ściągać w prawo. Wymieniłem dodatkowo sprężyny, amortyzatory, przednie dolne tylne wahacze ( banany ) końcówki drążków, zrobiłem zbieżność pojazdu i wszystko jak należy a samochód dalej ściąga. Myślałem że może być przyczyna w wymienionym wcześniej przegubie , który wymieniłem na identyczny według indeksu na ten po lewej i dalej ściąga. Opony przekładałem jedną stronę na drugą w dwóch kompletach opon i dalej ta sama historia. Dlatego serdecznie proszę o pomoc bo już nie wiem co może być przyczyną. Dodatkowo po wymianie tego samego przegubu przestało działać mi asr oraz abs palą się kontrolki( po kasacji na komputerze) po przejechaniu 2-3m dalej się zapalają. Czysta amba-fatima
Proszę o wszelkie rady :(

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 18 mar 2014, 19:53

abs i asr to moze wina jakiejs wtyczki... a co z tylnym zawiasem wszystko jest rowne i niewybite? mnie sciaga w prawo ale mysle ze to wina wahaczy bo czasami jak sie ulozy dobrze to sciaga mnie w lewo, zmienilem kola tyl na przod i bardzo delikatnie w prawo ale podejzewam zawias przedni bo dzwoni masakrycznie. moze jesk krzywe akies mocowanie zwrotnicy jakas mega dziura byla zaliczona lub zimowe szalenstwo bokiem? cos sie wygielo. znajomy mial w xantii hydrauliczne zawieszenie i pekl mu kielich. wspawal nowy u jakiegos magika i tak wspawal ze prowadzi sie do tej pory jak po sznurku z zamknietymi oczami do 200 i hamowanie i nadal w pasie sie trzyma :) ja bym szukal a jak lozyska w kolach? moze ktores jest juz w slabej kondycji lub klocek trzyma kola tak samo cieple po jakiejs jezdzie?

p.S

pewnie przez to ze masz jedno male lusterko a drugie duze i wiesz asymetryczne kształty budy hehe tak na rozweselenie :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

stawikcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 25 mar 2013, 20:15
Lokalizacja: koziegłowy

Post autor: stawikcbr » 18 mar 2014, 21:26

witam,
Kolego ma taki sam problem jak Ty,wymieniłem amory ,sprężyny wachacze przód po regeneracji i zaczęło jeszcze mocniej ściągać,dziś byłem na podnośniku i okazało się że mocowanie trawersy(tzw.wózek) z prawej strony jest pęknięte a kawałek dalej jest wgniecenie,po zmierzeniu przekątnej względem tyłu pojazdu jest ponad 1cm różnicy,więc ja będę wymieniał ten cały wózek wraz z poduszkami pod silnikiem i skrzynią bo też coś dziwnie są krzywe,
pozdrawiam Stawikcbr

KamilSiedlce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: KamilSiedlce » 18 mar 2014, 22:39

Przychylam sie do opini kolegi gepard. Powiedz kolego czy to Ci sie po czyms konkretnym stalo, samo z siebie czy takie auto kupiles

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga