[A6 C5] ÂŚciąganie w prawo - co jeszcze wymienić?
[A6 C5] ÂŚciąganie w prawo - co jeszcze wymienić?
Koledzy!
Proszę o pomoc, bo już ręce po prostu opadają. Samochód ściąga w prawo. W czasie jazdy praktycznie cały czas kierownicę muszę mięć skręconą w lewą stronę żeby trzymać tor jazdy. W samochodzie w ostatnim czasie wykonane były naprawy:
- wymiana wahaczy,
- regeneracja przekładni kierowniczej,
- wymiana prawej zwrotnicy,
- przekładki opon, kół, itp.
Po wymianie zwrotnicy wyrównały się wartości kąta wychylenia sworznia zwrotnicy, z każdej strony jest po równo, około 3,5. Opony założone nowe, po 2000 kilometrów ścięte, różnica bieżnika około 1 mm (chyba dość sporo jak na 2000 przebiegu). Geometria wychodzi OK. Auto jak kupiłem nie miało takich problemów, nie było w między czasie uderzone ani nic takiego, chyba że jakąś dziurę zaliczyłem której nie pamiętam. Co jeszcze może być przyczyną? Koła się nie grzeją (także hamulce chyba można wykluczyć), końcówki drążków, itp. przeglądnięte w dwóch serwisach. Nikt nie potrafi powiedzieć co dalej robić.
Jeśli chodzi o to jak bardzo ściąga - na autostradzie (okolo 120-140 km/h) żeby zmienić pas z lewego na prawy wystarczy po prostu puścić kierownice, więc nie jest to byle co.
Dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.
Proszę o pomoc, bo już ręce po prostu opadają. Samochód ściąga w prawo. W czasie jazdy praktycznie cały czas kierownicę muszę mięć skręconą w lewą stronę żeby trzymać tor jazdy. W samochodzie w ostatnim czasie wykonane były naprawy:
- wymiana wahaczy,
- regeneracja przekładni kierowniczej,
- wymiana prawej zwrotnicy,
- przekładki opon, kół, itp.
Po wymianie zwrotnicy wyrównały się wartości kąta wychylenia sworznia zwrotnicy, z każdej strony jest po równo, około 3,5. Opony założone nowe, po 2000 kilometrów ścięte, różnica bieżnika około 1 mm (chyba dość sporo jak na 2000 przebiegu). Geometria wychodzi OK. Auto jak kupiłem nie miało takich problemów, nie było w między czasie uderzone ani nic takiego, chyba że jakąś dziurę zaliczyłem której nie pamiętam. Co jeszcze może być przyczyną? Koła się nie grzeją (także hamulce chyba można wykluczyć), końcówki drążków, itp. przeglądnięte w dwóch serwisach. Nikt nie potrafi powiedzieć co dalej robić.
Jeśli chodzi o to jak bardzo ściąga - na autostradzie (okolo 120-140 km/h) żeby zmienić pas z lewego na prawy wystarczy po prostu puścić kierownice, więc nie jest to byle co.
Dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.
Witam.
Przyznam szczerze - nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Niemniej jednak była przełożona przekładnia zupełnie inna i objawy w żaden sposób się nie zmieniły, więc chyba można wykluczyć.
Jakie wartości powinien mieć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym samochodzie? Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych odpowiedzi.
Właśnie przejechałem trase Poznań-Wrocław-Poznań. Zauważyłem, że kierownica przy skręcie w prawo, nawet delikatnym, nie powraca do swojego położenia pierwotnego, skręcona w lewo powraca. Nie potrafię więcej opisać - w każdym razie widać różnicę.
Pozdrawiam.
Przyznam szczerze - nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Niemniej jednak była przełożona przekładnia zupełnie inna i objawy w żaden sposób się nie zmieniły, więc chyba można wykluczyć.
Jakie wartości powinien mieć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym samochodzie? Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych odpowiedzi.
Właśnie przejechałem trase Poznań-Wrocław-Poznań. Zauważyłem, że kierownica przy skręcie w prawo, nawet delikatnym, nie powraca do swojego położenia pierwotnego, skręcona w lewo powraca. Nie potrafię więcej opisać - w każdym razie widać różnicę.
Pozdrawiam.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Magiel, wspomaganie, no i jeszcze pytanie - czy kręcąc w lewo lub w prawo do oporu, masz taką samą liczbę obrotów koła kierownicy.I.Q. pisze:Witam.
Przyznam szczerze - nie wiem i nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Niemniej jednak była przełożona przekładnia zupełnie inna i objawy w żaden sposób się nie zmieniły, więc chyba można wykluczyć.
Jakie wartości powinien mieć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w tym samochodzie? Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych odpowiedzi.
Właśnie przejechałem trase Poznań-Wrocław-Poznań. Zauważyłem, że kierownica przy skręcie w prawo, nawet delikatnym, nie powraca do swojego położenia pierwotnego, skręcona w lewo powraca. Nie potrafię więcej opisać - w każdym razie widać różnicę.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
podstawiałeś inne koła -czasami opona możę ściągać (tzw stożkowatość karkasu) . sprawdz czy felgi są jednakowe szerokość i ofset .sprawdz ciśnienie i przełóż koła z lewej na prawą .jeśli to wina opony to sciąganie przeniesie się na drugą stronę .nie patrz na kierunki i nie przekładaj opon na felgach -oczywiście tylko do celów sprawdzenia . przypomnij sobie od kiedy to się zaczeło i co robiłeś przy aucie .dokładnie zbadaj tylnie zawieszenie kąty luzy itp .jakie marki zakładałeś zawias -możę jakiś wynalazek i nie trzyma wymiaru ale to powinno wyjść na geometri .sprawdz geometrie na innej pewnej stacji -to podcinanie opony sugeruje na niewłaściwe kąty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 paź 2013, 12:17
- Lokalizacja: Białystok
trochę inne auto ,ale siostra miała identycznie . więc problem w jej aucie był taki : delikatnie skrzywiony mcperson prawego koła. kupiła używany kompletny mc person i teraz idealnie . ustawianie zbieżności , nawet ręcznie za wiele nie dało . Teraz jest już ok.
2 sprawa . rodzice mieli podobny problem. wymienili maglownice i ona delikatnie różniła się od oryginalnej . i teraz na dziurach sciąga ich w prawo
2 sprawa . rodzice mieli podobny problem. wymienili maglownice i ona delikatnie różniła się od oryginalnej . i teraz na dziurach sciąga ich w prawo
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Ja również mam problemy z odnalezieniem przyczyny ściągania w prawą stronę.
Wszystko zaczęło się od wymiany przegubu zewnętrznego, teraz pytanie czy "fachmani" mogli dobra inny przegub różniący się np: długością? wymieniałem dodatkowo amortyzatory, sprężyny, końcówki drążków, tarcze, klocki. Dodam, że po wymianie samego przegubu byłem na zbieżności i wszystko było w porządku zero błędów, a dalej ściąga. P wymianie w/w rzeczy również pojechałem na zbieżność i powtórka znowu wszystko na wydruku ok, a nadal ściąga. Więc zastanawiam się czy możliwe jest złe dopasowanie przegubu do danego modelu lub zbyt mocne dokręcenie śruby przegubu (pytam bo nie wiem, nie jestem mechanikiem)? Mam też wrażenie, że gdy jezdnia jest pochyła w lewą stronę nie ma oznak ściągania. Możliwe jest, że stary amortyzator mógł coś wytłuc? Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam
Ja również mam problemy z odnalezieniem przyczyny ściągania w prawą stronę.
Wszystko zaczęło się od wymiany przegubu zewnętrznego, teraz pytanie czy "fachmani" mogli dobra inny przegub różniący się np: długością? wymieniałem dodatkowo amortyzatory, sprężyny, końcówki drążków, tarcze, klocki. Dodam, że po wymianie samego przegubu byłem na zbieżności i wszystko było w porządku zero błędów, a dalej ściąga. P wymianie w/w rzeczy również pojechałem na zbieżność i powtórka znowu wszystko na wydruku ok, a nadal ściąga. Więc zastanawiam się czy możliwe jest złe dopasowanie przegubu do danego modelu lub zbyt mocne dokręcenie śruby przegubu (pytam bo nie wiem, nie jestem mechanikiem)? Mam też wrażenie, że gdy jezdnia jest pochyła w lewą stronę nie ma oznak ściągania. Możliwe jest, że stary amortyzator mógł coś wytłuc? Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam
Nie dodałem że ściąga mnie na 2 kompletach opon, mało tego są to opony kierunkowe i ciężko zamienić strony jedynie przód na tył i odwrotnie. Ale dla świętego spokoju sprawdzę jeszcze raz. Kierownica zaczyna już mi sama skręcać przy ruszaniu, możliwe jest to że za mocno dokręcony jest przegub i jest duże tarcie na łożysku?
[ Dodano: 2014-03-15, 14:52 ]
Witam ponownie Wszystkich,
Mam dalej problem z odnalezieniem przyczyny ściągania pojazdu w prawą stronę. Mianowicie cała historia zaczęła się od wymiany przegubu (prawego) samochód zaczęło dosyć mocno ściągać w prawo. Wymieniłem dodatkowo sprężyny, amortyzatory, przednie dolne tylne wahacze ( banany ) końcówki drążków, zrobiłem zbieżność pojazdu i wszystko jak należy a samochód dalej ściąga. Myślałem że może być przyczyna w wymienionym wcześniej przegubie , który wymieniłem na identyczny według indeksu na ten po lewej i dalej ściąga. Opony przekładałem jedną stronę na drugą w dwóch kompletach opon i dalej ta sama historia. Dlatego serdecznie proszę o pomoc bo już nie wiem co może być przyczyną. Dodatkowo po wymianie tego samego przegubu przestało działać mi asr oraz abs palą się kontrolki( po kasacji na komputerze) po przejechaniu 2-3m dalej się zapalają. Czysta amba-fatima
Proszę o wszelkie rady
[ Dodano: 2014-03-15, 14:52 ]
Witam ponownie Wszystkich,
Mam dalej problem z odnalezieniem przyczyny ściągania pojazdu w prawą stronę. Mianowicie cała historia zaczęła się od wymiany przegubu (prawego) samochód zaczęło dosyć mocno ściągać w prawo. Wymieniłem dodatkowo sprężyny, amortyzatory, przednie dolne tylne wahacze ( banany ) końcówki drążków, zrobiłem zbieżność pojazdu i wszystko jak należy a samochód dalej ściąga. Myślałem że może być przyczyna w wymienionym wcześniej przegubie , który wymieniłem na identyczny według indeksu na ten po lewej i dalej ściąga. Opony przekładałem jedną stronę na drugą w dwóch kompletach opon i dalej ta sama historia. Dlatego serdecznie proszę o pomoc bo już nie wiem co może być przyczyną. Dodatkowo po wymianie tego samego przegubu przestało działać mi asr oraz abs palą się kontrolki( po kasacji na komputerze) po przejechaniu 2-3m dalej się zapalają. Czysta amba-fatima
Proszę o wszelkie rady
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 885
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
abs i asr to moze wina jakiejs wtyczki... a co z tylnym zawiasem wszystko jest rowne i niewybite? mnie sciaga w prawo ale mysle ze to wina wahaczy bo czasami jak sie ulozy dobrze to sciaga mnie w lewo, zmienilem kola tyl na przod i bardzo delikatnie w prawo ale podejzewam zawias przedni bo dzwoni masakrycznie. moze jesk krzywe akies mocowanie zwrotnicy jakas mega dziura byla zaliczona lub zimowe szalenstwo bokiem? cos sie wygielo. znajomy mial w xantii hydrauliczne zawieszenie i pekl mu kielich. wspawal nowy u jakiegos magika i tak wspawal ze prowadzi sie do tej pory jak po sznurku z zamknietymi oczami do 200 i hamowanie i nadal w pasie sie trzyma ja bym szukal a jak lozyska w kolach? moze ktores jest juz w slabej kondycji lub klocek trzyma kola tak samo cieple po jakiejs jezdzie?
p.S
pewnie przez to ze masz jedno male lusterko a drugie duze i wiesz asymetryczne kształty budy hehe tak na rozweselenie
p.S
pewnie przez to ze masz jedno male lusterko a drugie duze i wiesz asymetryczne kształty budy hehe tak na rozweselenie
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
witam,
Kolego ma taki sam problem jak Ty,wymieniłem amory ,sprężyny wachacze przód po regeneracji i zaczęło jeszcze mocniej ściągać,dziś byłem na podnośniku i okazało się że mocowanie trawersy(tzw.wózek) z prawej strony jest pęknięte a kawałek dalej jest wgniecenie,po zmierzeniu przekątnej względem tyłu pojazdu jest ponad 1cm różnicy,więc ja będę wymieniał ten cały wózek wraz z poduszkami pod silnikiem i skrzynią bo też coś dziwnie są krzywe,
Kolego ma taki sam problem jak Ty,wymieniłem amory ,sprężyny wachacze przód po regeneracji i zaczęło jeszcze mocniej ściągać,dziś byłem na podnośniku i okazało się że mocowanie trawersy(tzw.wózek) z prawej strony jest pęknięte a kawałek dalej jest wgniecenie,po zmierzeniu przekątnej względem tyłu pojazdu jest ponad 1cm różnicy,więc ja będę wymieniał ten cały wózek wraz z poduszkami pod silnikiem i skrzynią bo też coś dziwnie są krzywe,
pozdrawiam Stawikcbr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga