Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Podłokietnik... a tunel środkowy

Wnętrze
ODPOWIEDZ
Jolly Roger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 sty 2014, 08:19
Lokalizacja: Suwałki

Podłokietnik... a tunel środkowy

Post autor: Jolly Roger » 15 sty 2014, 15:22

Witam,
niedawno nabyłem A6 avant 2000. Niestety jak zawsze coś kosztem czegoś, miałem do wyboru: silnik benzynę i blachy w dobrej kondycji z ubogim wyposażeniem lub full opcję, ale motor w opłakanym stanie. Wiadomo, wybrałem pierwszą opcję i teraz w miarę możliwości powoli dozbrajam avant'a. Przyszedł czas, aby zamontować podłokietnik. Szukałem kompletu tzn. podłokietnik (szary materiał - ten który był przy modelu z kraciastą tapicerką, plastik czarny) wraz z tunelem środkowym (oczywiście też czarnym), ale niestety, nie pomogło nawet allegro ..albo kolorowe, albo szare plastiki, albo skórzane wykończenie :(
Postanowiłem więc, że oddzielnie kupię tunel i oddzielnie podłokietnik, co też nie jest taką prostą sprawą (jak się okazało).

W związku z powyższym ma do Was klika pytań (tak wiem - są tendencyjne, ale mechanicznie jestem zupełnie nieogarnięty):

- czy tunel środkowy muszę mieć z modelu 2000 czy ogólnie z rocznika 97-01 będzie pasował? czy wersja sedan tunelu różni się od tej z avanta?

- czy sama część-plastik tunelu środkowego w który wchodzi mocowanie podłokietnika (tu między nawiewem tylnym a ręczym z owalną dziurą) jest demontowalny?
czy też stanowi integralną nierozłączną część tunelu? zaznaczam, że chcę uniknąć fuszerki typu klej itp. więć interesują mnie tylko oryginalne rozwiązania audi
(pytam bo może uda mi się kupić czarny tunel środkowy z tym plastikiem pod podłokietnik i ewentualnie wymienić tylko wyżej wspomniany element - u mnie
obecnie nie ma dziury na stelaż podłokietnika, a nie chcę sam ciąć plastików - wiem, że niektórzy Użytkownicy sami wycinali ten otwór)

- wiem, że jest już w tym dziale post dot. montażu podłokietnika, ale jak już pisałem jestem średnio reformowalny technicznie stąd ponawiam pytanie czy gdy nie
miałem podłokietnika to czy przy kompletnym zestawie tzn (podłokietnik_używka + śruby + ta pozioma łapa do mocowania) będę w stanie go zamontować bez
dodatkowych otworów, bez ingerencji w strukturę auta, czy jest tam fabryczne miejsce montażu - może jakieś poglądowe foto bądź link?

- od czego zacząć demontaż tunelu żeby nie połamać zaczepów i plastików, co zdjąć najpierw (pytam bo może będę jednak zmuszony wymienić cały tunel środkowy)?

- jeśli ktoś ma foty bądź link do tego jak się zabrać za te prace: czy to zamiana tunelu czy montaż podłokietnika - proszę o pomoc ( coś tam znalazłem w sieci,
ale dla mnie - totalnie zielonego w temacie to za mało..

Dzięki za poświęcony czas, wstyd mi za moją niewiedzę, dlatego liczę na wyrozumiałość i pomoc...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 sty 2014, 21:48

Jolly Roger pisze:- czy tunel środkowy muszę mieć z modelu 2000 czy ogólnie z rocznika 97-01 będzie pasował? czy wersja sedan tunelu różni się od tej z avanta?
Wersje Avant - sedan są takie same. Jeżeli chodzi o roczniki, to jedyne co musisz sprawdzić, to kolor mogą występować różnice w odcieniu.
Jolly Roger pisze:czy sama część-plastik tunelu środkowego w który wchodzi mocowanie podłokietnika (tu między nawiewem tylnym a ręczym z owalną dziurą) jest demontowalny?
Raz zdarzyło mi się demontować ten element, ale z dekorem w kolorze drewna. Trzyma się on na takich 'wypustkach' co dekor osłaniający wybierak skrzyni biegów. Wydaje mi się że wersja plastikowa będzie zainstalowana analogicznie (bez sensu mieć dwa rodzaje wyprasek - to po prostu nieekonomiczne, i jak znam AUDI pomyśleli i o tym) <okok>

Obrazek
Jolly Roger pisze:od czego zacząć demontaż tunelu żeby nie połamać zaczepów i plastików, co zdjąć najpierw (pytam bo może będę jednak zmuszony wymienić cały tunel środkowy)?
To tak z pamięci, bo robiłem to jakiś czas temu:
1. Najpierw demontujesz tylny panel z kratkami wlotu powietrza, oraz zapalniczką
2. Demontujesz wszystkie schowki w tunelu środkowym
3. Wyciągasz panel regulacji lusterek - siedzi on na wcisk, więc jak zdemontujesz schowki (taką wyściułkę z 'pojemniczka' pod nim), to możesz podważyć go palcem i powinien wyskoczyć
4. Demontujesz dekor wokół wybieraka skrzyni biegów.
5. Odkręcasz tunel - z tego co pamiętam to są 2 śruby z przodu pod dekorem z pozycji nr 4, i jadna nakrętka z tyłu pod panelem z pozycji nr 1
Jolly Roger pisze:będę w stanie go zamontować bez
dodatkowych otworów, bez ingerencji w strukturę auta, czy jest tam fabryczne miejsce montażu - może jakieś poglądowe foto bądź link?
Powinny być wystające przypawane kołki z gwintem. Nakładasz na nie to poziome wzmocnienie i dokręcasz nakrętkami

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga